X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
דדי גראוכר בקבר יוסף [צילום: מועצה אזורית שומרון]
2023-1961
הזמר דדי גראוכר מת בגיל 62
ניהל מאבק ממושך עם מחלה קשה נצר למשפחה חסידית והיה פעיל בתחום המוזיקה החסידית קיבל חינוך ציוני דתי ולמד במכינה בגבעת שמואל ובישיבה התיכונית כפר הרא"ה מלהיטיו "כי הם חיינו" ו"לך אתן את הארץ הזאת" היה פעיל בתחום החברתי ותרם רבות לארגונים ולפרטיים

בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו (יום ב', 11.9.23) הזמר ואיש העסקים עודד דוד (דדי) גראוכר כתוצאה ממחלה קשה. בן 62 היה במותו.
דדי גראוכר נולד במשפחה ששורשיה חסידי גור. הוא התייתם בילדותו מאביב שהיה ציוני דתי, ומאמו בנערותו. הוא למד במכינה בגבעת שמואל, שם היה במקהלת הילדים יד בזמר צברים', והופיע בחתונות ובאירועים.
הוא למד בישיבה התיכונית כפר הרא"ה, וקיבל חסות מראש הישיבה הרב משה צבי נריה. בהמשך נישא למלכה דבורה סנד. בישיבה התיכונית היה חבר במקהלה, עליה ניצח מרדכי סובול. הוא שר קולות בתקליט "וכל מאמינים" עם מרדכי בן דוד (בשיר "ותתן").

השותפות עם המלחין יוסי גרין שהחלה באלבום "רצה הקב"ה" הזניקה את דדי במעלה צמרת המוזיקה החסידית, והפכה אותו לזמר בשורה אחת עם מרדכי בן דוד ואברהם פריד. מלהיטיו: "כי הם חיינו", "לך אתן את הארץ הזאת", "הוא יגאל" ו"וקווי ה'".
באמצעות קשריו גמל הרבה חסד לארגונים ולפרטיים, כגון מחנה הקיץ 'האסק' למאות ילדים בעלי מוגבלויו, הרמת מעונית לילדים חולי סרטן של עזר מציון, בית "אורנית", "בנק מח העצם" וארגון "זכרון מנחם".
הייתה לו חברות קרובה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם אישי ממשל בכירים בארה"ב בהם רודי ג'וליאני, לו שר אף את שיר הקמפיין.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה, יאיר, אבנר ואני, מבכים את לכתו של חברנו האהוב דדי גראוכר ז״ל. דדי היה התגלמות אמיתית של אהבת ישראל. הוא שימח אנשים בכישרון הייחודי שלו להאיר לבבות, להצחיק. דדי ליווה את ילדינו במסע התבגרותם. הוא היה עימנו ברגעי שמחה ויגון. כשרק היה נכנס לחדר, חיוך רחב היה מתפשט על פנינו. מי לא אהב את דדי. את הנשמה הטובה ואת האור שקרן ממנו. אנחנו בוכים הערב עם מלכה והילדים - ציפורה מרים, מיכל חנה, שירה, שני יפה, שי מאיר, אברהם אלימלך, נתן יאיר, רננה זהבה, יעקב דב, אביאל - ועם מוקיריו הרבים מספור של האיש הטוב והמופלא הזה. משפחתנו איבדה הערב חבר יקר שאותו לעולם לא נשכח".

תאריך:  11/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
מירב ארד
יפעת גדות
באירוע "קליטת עלייה" באשדוד, משתתפים מפורסמים סיפקו עדויות אישיות על קשיי העולים    ארקדי דוכין: "בגיל 15 וחצי כבר התחלתי לעבוד במקום ללכת לבית ספר. לא הייתי ארקדי דוכין אלא סתם ארקדי"
אלי אלון
במשך עשרות שנים יצרה צילה מנוסי קריקטורה שבועית שפורסמה בעתון ידיעות אחרונות יחד עם בעלה דידי מנוסי    הבול הראשון שיצרה צילה וזכה בפרס הראשון בתחרות על בולי שואה והגבורה הופיע ב-30 באפריל 1962
עידן יוסף
חבריו ומוקירי זכרו ספדו לו בבית העלמין בסביון והעלו על נס את סיפורו המרתק ואהבתו לארץ ולמדינה    בנו עפר נמרודי: "תמיד היית חזק, סלע איתן. עם לב שיצוק מברזל, אך מצופה בזהב טהור"
יפעת גדות
בשנת 1954, ציירו האמנים שרגא וייל ושמואל כץ על הקיר המרכזי בחדר האוכל של עין המפרץ שבע סצינות המציגות את עיסוקיה    ם של החלוצות והחלוצים, ברוח התקופה שלאחר קום המדינה ובהשראת הריאליזם הסוציאליסטיבשנות ה-60', עם השינויים ברוח הזמן בישראל, פחתה ההתלהבות סביב הציורים, והוחלט להסתירם באמצעות לוחות דקורטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il