X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחדר ישיבת ועדת השרים לחקיקה [צילום: המשרד להגנת הסביבה]
ועדת השרים לחקיקה מקדמת חוק אקלים היסטורי
החוק מעגן יעד של איפוס פליטות נטו עד 2050 וכן היערכות לשינוי אקלים החברה להגנת הטבע: יש לשפר את החוק ולהפסיק את קידוחי הגז והנפט

לאחר דיונים ממושכים עם משרדי הממשלה השונים, השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, העלתה בישיבה מיוחדת של ועדת השרים לענייני חקיקה את תזכיר חוק האקלים של המשרד להגנת הסביבה, המהווה צעד משמעותי בהתמודדות עם משבר האקלים. תזכיר החוק אושר.
החוק מעגן לראשונה יעד לאומי להפחתת פליטות גזי חממה לשנת 2030, לפיו הכמות השנתית של פליטות גזי חממה תעמוד על 70% בלבד מכמות פליטות גזי החממה שנמדדה בשנת 2015 (שנת הבסיס) – הפחתה של 30%. בנוסף, החוק יקדם את ההיערכות להשפעות הנובעות משינוי אקלים ולנזקי משבר האקלים שאת השפעותיהם אנחנו חווים כבר היום.
השרה סילמן מסרה לאחר הדיון המיוחד: "אישור החוק היום הוא צעד חשוב ומשמעותי בדרך לחקיקה סביבתית וחברתית היסטורית. שינוי האקלים הוא נושא שנוגע לכל אחת ואחד מאיתנו. בשיתוף פעולה מול כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, אני נרגשת לבשר כי צעדנו צעד משמעותי עבור מדינת ישראל ואזרחי ישראל. זהו חוק משנה מציאות, שמציב את ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות ומעגן בחקיקה את יעדי הפחתת הפליטות עד לאיפוסן נטו בשנת 2050, תוך פיתוח תוכנית לאומית להשגת היעדים ותוכנית להסתגלות לשינוי אקלים, אשר תתבסס על תוכניות ההיערכות של כל משרדי הממשלה. בשונה מהחוק שהוצג בעבר, חוק האקלים שעבר היום מציב יעדים ברורים, יאפשר למדינת ישראל להיערך לשינוי האקלים, יהווה קטר ומנוע צמיחה כלכלי במעבר למשק דל פחמן ומאופס פליטות וייצר את הוודאות ההכרחית למשק ולגופים המשקיעים. בערת השם בחודשים הקרובים אפעל יחד עם הגורמים המקצועיים להשלמת חקיקתו בכנסת".

החברה להגנת הטבע, שהשתתפה בדיון, הביעה תמיכה בחוק, אך ציינה כי יש לשפר אותו בתחום יעדי הביניים, הסמכויות והתקציבים. החברה גם קראה לממשלה לעצור את הרחבת קידוחי הגז וייצוא הגז, כדי לאפשר את יישום החוק.
החוק צפוי לעבור קריאה ראשונה בכנסת בחודשים הקרובים.

תאריך:  12/09/2023   |   עודכן:  13/09/2023
+פורום קהלת: לפתוח את השוק למוצרים מאירופה
22:59 12/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה החליטה לפתוח את השוק לכלל המוצרים האירופים  ▪  ההחלטה צפויה לפחית את יוקר המחיה ולהרחיב את מגוון המוצרים הזמינים לצרכן הישראלי  ▪  ראש הממשלה נתניהו אמר כי ההחלטה היא "מהפכה"

"טוב לאירופה, טוב לישראל" [צילום: חיים צח/לע"מ]
+ח"כ מהציונות הדתית: בן-גביר, הילדותיות שלך תעלה בנפילת ממשלת הימין
21:59 12/09/23  |  עידן יוסף

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית) בתגובה לעוצמה יהודית: "בן גביר, מספיק! הרצון לשנות מדיניות כלפי מחבלים בבתי הכלא הוא חשוב. אבל מי שחושב שיעזור לו אם בכל פעם שלא מצליח להוביל שינוי הוא ירקע ברגליים, יצעק, יאיים ויאשים את כל העולם בחוסר היכולת להוביל מהלכים - פשוט טועה. הילדותיות הזו מתחילה להימאס, היא עוד תעלה בנפילת ממשלת הימין".

+עוצמה יהודית תקיים ישיבת סיעה בעניין המחלוקת מול נתניהו
20:50 12/09/23  |  עידן יוסף

סיעת עוצמה יהודית בראשות יו"ר המפלגה השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, תתכנס מחר לישיבה מיוחדת לדיון בצעדי הסיעה בעקבות דיון הקבינט הבוקר, שבו התנגד ראש הממשלה נתניהו לקיים לפני החגים דיון להחמרת תנאי המחבלים בבתי הכלא.

+עימות בקבינט סביב החמרת תנאי האסירים הביטחוניים
19:03 12/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

השר בן-גביר טען כי העמדה שהציגה היועצת המשפטית לממשלה, שלפיה לא ניתן להבדיל בין אסירים פליליים לביטחוניים בהקשר זה, אינה מחייבת  ▪  פנה לנתניהו: "מספיק עם התירוצים, אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו - תגיד את זה"

בן גביר ונתניהו. ראש הממשלה דחה הדיון לאחרי החגים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת השרים לחקיקה מקדמת חוק אקלים היסטורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו מזהיר מפני סכנות הנסיעה לאומן    שס רומזת: הקב"ה יגן על הנוסעים לאומן    שרת ההתיישבות סטרוק הצביעה נגד ההחלטה לתקצוב הנסיעה מטעמי פיקוח נפש    השר פרוש מסביר את ההיערכות הממשלתית לנסיעת ישראלים לאומן
מירב ארד
בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "נוכח הצלחת המשרד לנהל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון השנה, לבקשת המל"ל - אשר פנה לשר ירושלים ומסורת ישראל בעניין - נרתם המשרד בראשות השר מאיר פרוש להצטרף לפעילות הממשלתית בכל הנוגע לתנועת ישראלים במעברי הגבול"
מירב ארד
מתחילת השנה עדיין קיים עודף מזערי של 0.4 מיליארד שקל    הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ-303 מיליארד שקל לעומת כ-315.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד
איתמר לוין
הורה לקרעי ואמסלם לנמק את פיטוריו של מישאל וקנין וקבע שהוא ימשיך בתפקידו עד להכרעה בעתירה    השופטים לא הורו לקיים בקרוב את הדיון בתשובות השרים
עידן יוסף
הממשלה תאשר הנחה של 50% עבור מינוי חודשי בתחבורה הציבורית ליישובים כפריים מוחלשים במועצות אזוריות    ההנחה לא תכלול שכונות עירוניות מוחלשות בערים מבוססות והנחות בערך צבור ובחופשי יומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il