X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יבוא מוצרי השקעה עלה ב-21.1% [צילום: נינה ליאשונוק/AP]
הגירעון בסחר הסחורות - 10.1 מיליארד שקל
יצוא הסחורות מישראל הסתכם באוגוסט לבדו ב-19.7 מיליארד שקל יבוא הסחורות הסתכם ב-30.1 מיליארד שקל ירידה חדה של 37.5% נרשמה ביצוא יהלומים מלוטשים וגולמיים בחודשים ינואר עד אוגוסט

בחודשים יוני עד אוגוסט 2023 עלה יצוא הסחורות מישראל (למעט אוניות, מטוסים ויהלומים) ב-4.2% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 5.9% בחישוב שנתי, בחודשים מרס עד מאי 2023.
יצוא הסחורות מישראל הסתכם בחודש אוגוסט 2023 ב-19.7 מיליארד שקל. 94% מסכום זה היה יצוא תעשייתי, כרייה וחציבה (למעט יהלומים), 5% יצוא יהלומים ו-1% יצוא חקלאי, ייעור ודיג.
בחודשים יוני, יולי ואוגוסט עלה יבוא הסחורות (למעט אוניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה), על-פי נתוני המגמה, ב-3.5% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 0.8% בחישוב שנתי, בחודשים מרס, אפריל ומאי 2023.
באוגוסט 2023, הסתכם יבוא הסחורות ב-30.1 מיליארד שקל. מתוכם 42% מסכום זה היה יבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה), 24% יבוא מוצרי צריכה, 15% יבוא מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות ו-19% הנותרים יבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אוניות ומטוסים. משמעות הדבר היא שגירעון הסחורות עומד על 10.1 מיליארד שקלים.
היצוא התעשייתי, כרייה וחציבה (למעט יהלומים) עלה בחודשים יוני עד אוגוסט 2023 ב-12.5% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 15.7% בחישוב שנתי, בחודשים מרס עד מאי 2023.
יצוא תעשיות טכנולוגיה עילית (המהווה כ-39% מכלל היצוא התעשייתי למעט יהלומים) עלה בחודשים יוני עד אוגוסט ב-13.7% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 24.6% בחישוב שנתי, בחודשים מרס עד מאי (עלייה של 1.8% בממוצע לחודש). נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על עלייה של 3.4% בחישוב שנתי, ביצוא ענף ייצור מחשבים, מכשור אלקטרוני ואופטי וציוד רפואי.
יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית (כ-39% מכלל היצוא התעשייתי) עלה על-פי נתוני המגמה ב-8.6% בחישוב שנתי בחודשים יוני עד אוגוסט. זאת, בהמשך לעלייה של 0.8% בחישוב שנתי שנרשמה במרס עד מאי. נתוני היצוא לפי ענף מצביעים על עלייה של 46.3% בחישוב שנתי ביצוא ענף ייצור כלי תחבורה והובלה (עלייה של 3.1% בממוצע לחודש).
יצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת מסורתית (כ-15% מכלל היצוא התעשייתי) עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-6.3% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 12.4% בחישוב שנתי, בשלושת החודשים שקדמו להם. בחודשים יוני עד אוגוסט זינק יצוא תעשיות טכנולוגיה מסורתית (כ-7% מכלל היצוא התעשייתי) ב-45.5% בחישוב שנתי (עלייה של 3.2% בממוצע לחודש). זאת, בהמשך לעלייה של 50.9% בחישוב שנתי בחודשים מרס עד מאי (עלייה של 3.5 בממוצע לחודש).
יצוא יהלומים נטו (מלוטשים וגולמיים) הסתכם מתחילת שנת 2023, לפי נתונים מקוריים, ב-8 מיליארד שקל, לעומת 12.5 מיליארד שקל באותם החודשים אשתקד - ירידה חדה של 37.5%.
נתוני המגמה מצביעים על עלייה ביבוא מוצרי השקעה (למעט אוניות ומטוסים) של 21.1% בחישוב שנתי בחודשים יוני עד אוגוסט (עלייה של 1.6% בממוצע לחודש), בהמשך לעלייה של 26.8% בחישוב שנתי בחודשים מרס עד מאי (עלייה של 2.0% בממוצע לחודש). פירוט לפי קבוצות מראה כי יבוא מכונות וציוד עלה ב-27.9% בחישוב שנתי (עלייה של 2.1% בממוצע לחודש) ויבוא כלי תחבורה עלה ב-4.0% בשיעור שנתי.
יבוא מוצרי צריכה עלה, על-פי נתוני המגמה, ב-0.2% בחישוב שנתי. זאת, לאחר ירידה של 0.9% בחישוב שנתי, בחודשים מרס עד מאי. יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (תרופות, מזון ומשקאות, הלבשה והנעלה) עלה ביוני - אוגוסט 2023 ב-0.4% בחישוב שנתי. יבוא מוצרים בני קיימה (ריהוט, מוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה) עלה ביוני - אוגוסט 2023 ב-1.2% בחישוב שנתי.
יבוא יהלומים (גולמיים ומלוטשים נטו) הסתכם מתחילת שנת 2023 ב-8.4 מיליארד שקל, לעומת 12 מיליארד שקל באותם החודשים אשתקד.

תאריך:  14/09/2023   |   עודכן:  14/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגירעון בסחר הסחורות - 10.1 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא המדינה השווה בין האיום הקיומי שנשקף לישראל במלחמת יום הכיפורים לאיום הקיומי שנגרם כתוצאה מהמחלוקת הפוליטית הפנימית    "שוב כולנו עומדים למבחן, כאילו לא למדנו לקח"
עידן יוסף
יו״ר הכנסת בראיון לידיעות אחרונות: ״אם בג״ץ לא יבין את מגבלות כוחו, נשקול להקים בית משפט לחוקה שיחליף אותו״    הוא קרא לבית המשפט העליון להגביל את כוחו ולא לפסול חוקי יסוד
עידן יוסף
בחודש מאי הודיע ממלא-מקום מפקד גלי צה"ל, דני זקן, על כוונה לגבש קוד אתי חדש לתחנה    ועדת האתיקה שהוקמה בנושא התפרקה לאחר התפטרותו של חבר אחד, אך לא נעשה ניסיון למנות לו מחליף    חברת הוועדה: עבודת הצוות הופסקה בגלל הרעש התקשורתי
איתמר לוין, יצחק דנון
ברוך ארן-אוטומזגין תובע טוען שבן-דודתו עגיב אינו פורע הלוואות שקיבל בשנים 2022-2021 ובמקביל מוציא מאות אלפי שקלים בחודש על וילה בהרצליה ורכבי יוקרה
מגזין סגולה
הארון אל-ראשיד, הח'ליף העבאסי, היה תומך של היהודים אך גם הנהיג מדיניות דתית מגבילה כלפיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il