X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פטריית קסם, שימוש בל מרשם רופא [צילום: ג'יני קיין/AP]
אורגון התירה 'פטריות קסם' כתרופה לטיפול נפשי
השימוש בפסילוציבין המופק מפטריות קסם אסור עדיין ברוב מדינות ארצות הברית חולים שטופלו בסם זה דיווחו על אובדן זהות ואחדות עם היקום על-אף שהשימוש בו אינו טעון מרשם רופא, צריכת פסילוציבין מחייבת השגחה במשך כשש שעות

מדינת אורגון התירה שימוש בפסילוציבין המופק מפטריות קסם, לטיפול נפשי. הטיפול ניתן לנזקקים מגיל 21 ומעלה במשך כשש שעות בכל טיפול. לפי עדויות מטופלים, הם מתארים את הרגשתם במשך הטיפול בצורות גאומטריות חיות, אובדן זהות ואחדות עם היקום. דיווח על-כך נמסר בסוכנות AP.
Epic Healing Eugene - מרכז שירות הפסילוציבין המורשה הראשון של אמריקה, נפתח ביוני, וסימן את הצעד חסר התקדים של אורגון בהצעת התרופה המרתקת לציבור. למרכז יש כעת רשימת המתנה של יותר מ-3,000 שמות, כולל אנשים הסובלים מדיכאון, PTSD או פחד מסוף החיים. השימוש בפסילוציבין אינו טעון מרשם רופא או הפניה מצד אורגן רפואי. התומכים בשימוש בו מקווים שהלגליזציה של אורגון תחולל מהפכה בתחום בריאות הנפש.
השימוש בפסילוציבין יותר גם בקולורדו החל משנת 2024. בית המחוקקים של קליפורניה אישר בספטמבר 2023 צעד שיאפשר החזקה ושימוש בחומרים פסיכדליים מסוימים מבוססי צמחים ופטריות, כולל פסילוסיבין ומסקלין, עם תוכניות לבריאות.
מדור שירותי פסילוציבין באורגון, המופקד על הסדרת התעשיה הרפואית במדינה, קיבל "מאות אלפי פניות מכל רחבי העולם", אמרה אנג'לה אלבי, מנהלת הסוכנות בראיון. "עד כה, מה שאנחנו שומעים הוא שללקוחות היו חוויות חיוביות", אמרה.
השימוש פסילוציבין אסור עדיין ברוב מדינות ארצות הברית, על-אף שמינהל המזון והתרופות הגדירו בשנת 2018 כ"טיפול פורץ דרך". ה-FDA פרסם טיוטת הנחיה לחוקרים המתכננים ניסויים קליניים לתרופות פסיכדליות. חוקרים מאמינים שפסילוסיבין משנה את האופן שבו המוח מארגן את עצמו, ועוזר למשתמש לאמץ גישות חדשות ולהתגבר על בעיות בריאות הנפש.
אגודת הרופאים הפסיכיאטרים של אורגון, לעומת זאת, התנגדה למהלכי ההצבעה של אורגון בשנת 2020 המאפשרת לגליזציה של פסילוסיבין, ואמרה שהוא "לא בטוח ומבטיח הבטחות מטעות לאותם תושבי אורגון הנאבקים במחלות נפש".
השימוש בפסילוציבין נעשה כפוף להשגחה בעת הטיפול וגם קודם לכן. על הלקוחות לקיים פגישת הכנה עם מנחה מורשה שנשאר עם לקוחות בזמן שהם בהשפעת התרופה (במשך כשש שעות). המנחה יכול למנוע גישה ממי שלוקה בפסיכוזה פעילה, מחשבות על פגיעה במישהו, או מחולה שנטל ליתיום באותו חודש - חומר המשמש לטיפול במאניה.

תאריך:  17/09/2023   |   עודכן:  17/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורגון התירה 'פטריות קסם' כתרופה לטיפול נפשי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לטענת התובעים, טראמפ הפיץ שוב ושוב הצהרות פומביות שתוקפות את אזרחי מחוז קולומביה, בית המשפט, תובעים ועדים פוטנציאליים, ובכך הנאשם מאיים לערער את שלמות ההליכים הללו ולפגוע במאגר המושבעים    טראמפ הגיב בחריפות: הנשיא ג'ו ביידן הוא "עקום", היועץ המיוחד 'סמית' הוא "מטורף"; "הם מדליפים, משקרים ותובעים, והם לא יאפשרו לי לדבר"
יואב יצחק
כ-10,000 עדיין נעדרים    חשש מהתפרצות של מחלות    דוח של סוכנות ממשלתית בלוב קבע עוד קודם לכן ששני סכרים עלולים לקרוס    למרות זאת הסכרים לא טופלו    התובע הכללי בלוב: "מי שעשה טעויות או רשלנות, התובעים בהחלט ינקטו צעדים תקיפים, יגישו נגדו תיק פלילי וישלחו אותו למשפט"
עידן יוסף
העמדות שהוצגו בדיון ועדת חו"ב: הצעה לגיוס חובה לחרדים, ללא חריגים; גיוס חובה לחרדים, אך עם תבחינים מיוחדים; גיוס מלא של חרדים, אך לשירות לאומי ולא לצה"ל וכן שמירה על הפטור לחרדים, אך לעודד אותם להתנדב לשירות לאומי
עידן יוסף
מדד המחירים לצרכן של חודש אוגוסט טיפס ב-0.5%, יותר מכפי שהעריכו בשוק - האינפלציה השנתית זינקה ל-4.1% • מחירי הדירות ירדו בשיעור של 0.1% ביוני-יולי
איתמר לוין
מאפשר ללוין להגיש תצהיר תשובה עד 9.10.23 - שבוע לפני פרישתה של חיות    דחה את בקשתו של לוין לבטל את הצו על תנאי המורה לו לנמק מדוע אינו מכנס את הוועדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il