נת"ע ותבל מסכמות חודש לפעילות הדנקל - הקו האדום. לדבריהן, מדובר בחודש מוצלח בו נחשפו הנוסעים בגוש-דן לרכבת הקלה, ובאו בהמוניהם להתנסות בכלי התחבורה החדש.
תבל תגברה החודש את תדירות הרכבות, תוך הקדמת לוחות הזמנים, לכדי רכבת כל 8 דקות בתוואי העילי ובכל 4 דקות בתוואי התחתי. תבל ביצעה תגבור רכבות במהלך שלושה משחקי כדורגל וציבור האוהדים ניצל בהמוניו את הדרך החדשה להגיע לבלומפילד.
הן מדווחות כי הדנקל עמד בציפיות תוך מעט תקלות יחסית שהשפיעו על השירות (6) ועמידה ברוב לוחות הזמנים. עם זאת, 1.3% מהשירות המתוכנן לא בוצע. 3 הפגנות שהתקיימו החודש השפיעו על השירות.
כ-2.37 מיליון נוסעים נסעו בחודש ההפעלה הראשון, פחות מן המצופה. הנוסעים נהנו מרכבת אמינה ונוחה בין היתר הודות למיזוג האוויר. נת"ע הפעילה מאות דיילים במהלך החודש שסייעו לנוסעים בשימוש ברכבת. בהחלטת
משרד התחבורה ונת"ע תמשך פעילות הדיילים עד לאחרי סוכות. אחרי החגים תחל פעילות הפקחים וכך גם חלוקת הקנסות. על-פי ההערכות, כ-10% מהנוסעים נסעו ללא תיקוף [פירוט בטבלת הנתונים]. כשליש (32%) מהנוסעים משלמים באמצעות ישומון, אך יותר משני שלישים מהם (68%) משלמים באמצעות כרטיס רב-קו.
על-פי הערכות נת"ע ותבל, לאחר החגים יתייצב הביקוש לדנקל על רף גבוה יותר, וזאת עקב חגים וחופשים שהיו החודש. זו גם הסיבה שבגללה נבחר חודש אוגוסט לפתיחת הדנקל, במטרה לתרגל את הפתיחה במיעוט נוסעים יחסי וללא עומס.
שעות השימוש הכי גבוהות של הדנקן הן דווקא אחר-הצהריים, מ-3 עד 6. העיר עם שיעור משתמשי הדנקל הגבוה ביותר היא תל אביב (47%), ואחריה בפער ניכר בני ברק ופתח תקוה (15% ו-14% בהתאמה) ולבסוף בת ים ורמת גן עם 12% כל אחת. שלוש התחנות בהן מספר הנוסעים הגבוה ביותר הן אלנבי, יהודית ובן-גוריון.