X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד אפיק. פגיעה ביעילות הדיונים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
יועמ"ש הכנסת: השתקת עובד ציבור פוגעת במעמד הכנסת
עו"ד שגית אפיק הגיבה על התקרית שבה השתיק יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, את נציגת הנהלת בתי המשפט "השתקת עובד ציבור מהבעת עמדה פוגעת ביעילות דיוני הוועדות ובמעמד הכנסת בכלל"

היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, נזפה ביו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן, לאחר שהשתיק היום את נציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד חנית אברהם בכר, במהלך דיון שהתקיים בעניין ניגודי עניינים החלים על שופטים.
ח"כ אריאל קלנר, שיזם את הדיון, טען בפתחו כי מדובר בעולם של מעמדות שבו "יש מעמד שהוא מעל בני אדם", ברומזו אל שופטי בית המשפט. עו"ד אברהם בכר טענה מנגד כי המניעים לטענות הממוחזרות הללו אינם ענייניים ונועדו להטיל דופי בבתי המשפט. בתגובה טען ח"כ רוטמן כי מדובר בחציית קו ודרש ממנה להפסיק את דבריה. לאחר שעו"ד אברהם בכר המשיכה לדבר, אמר רוטמן כי היא מוזמנת לצאת מהדיון, והורה להסיט את המיקרופון שלה, על-מנת שלא תישמע.
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) פנתה בנושא אל היועצת המשפטית של הכנסת וזו כתבה הערב (יום ד', 20.9.23) כי "השתקת עובד הציבור מלהשמיע את עמדתו פוגעת ביעילות דיוני הוועדות - ובמעמדה של הכנסת בכלל". עוד כתבה כי ציינה בשיחה שקיימה עם רוטמן "כי מתפקידו של יושב-ראש ועדה לנהוג בכבוד ובממלכתיות כלפי מוזמני הוועדה, ודאי כשמדובר בדיון כללי יזום".
לטענתה, רוטמן השיב לה כי הוא אינו יכול להשלים עם פגיעה בכבודם של שליש מחברי הוועדה, והוסיף כי לא הוציא את נציגת הנהלת בתי המשפט מהוועדה - אלא היא יצאה בעצמה.
"השבתי לך שאף אם עו"ד אברהם בכר יכלה אולי לנקוט בחירת מילים אחרת בעניין מניעי חברי הכנסת על-ידי נציגת הנהלת בתי המשפט, ואף אם אתה צודק שאין זה מתפקידה לפקפק במניעיהם, לא הייתה שום סיבה שתמנע ממנה להשלים את דבריה - ודאי שלא היה שום מקום להוציאה מחדר הוועדה", כתבה עו"ד אפיק.
עוד הוסיפה כי רוטמן דרש ממנה לשוחח עם עו"ד אברהם בכר ולבקש ממנה להתנצל בפני חברי הכנסת כתנאי לכניסתה המחודשת לחדר הוועדה. "משציינתי בפניך כי אין בכוונתי לעשות כן וכי זה מתפקידך כיושב-ראש הוועדה להחזירה לדיון בלא תנאים מוקדמים, אמרת שלא ייתכן שאגבש עמדה מבלי שצפיתי בדיון. עוד ציינת כי בחירת המילים נעשתה על ידה במכוון שכן הדברים הוקראו מהכתב וששיטת הקראת עמדה על-ידי נציג אינה מקובלת בדיוני הוועדה", דברי אפיק.

תאריך:  21/09/2023   |   עודכן:  21/09/2023
+רייטן על תגובת רוטמן: נסיון להטיל דופי במקצועיות יועמ"שית הכנסת
13:38 21/09/23  |  מירב ארד

ח"כ אפרת רייטן על תגובת ח"כ שמחה רוטמן לטענות יועמ"שית הכנסת: "הנסיון להטיל דופי במקצועיותה: ״וחבל שבדיקת העובדות שביצעת בנושא זה היתה לקויה״ והניסיון לאגד את כל יו״ר הועדות מולה וכנגדה הם חלק מפרקטיקה פסולה בה נוהג היו״ר כלפי כל מי שאינו מתיישר עם עמדותיו ונכנע. מקווה שיו״ר הוועדות האחרים מוקיעים את התנהלותו של רוטמן, שיודגש אינה מאפיינת אף אחד מהם לשמחתנו, ולא ישתתפו בקמפיין שלו לפגוע במעמד הכנסת ומעמד היועמשית."

+ועדת החוקה סיימה להכין הצעת חוק בחירת רבני ערים
19:12 20/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההצעה תאפשר לשר הדתות למנות רב שכונה בעיר בת יותר מ-50 אלף תושבים  ▪  רבני עיר יכהנו עד גיל 75 ורבני יישוב, רבנים אזוריים ורבני שכונה יכהנו עד גיל 70, ללא אפשרות הארכה

ועדת החוקה של הכנסת, היום [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  ארז מלול / Erez  Malul  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יועמ"ש הכנסת: השתקת עובד ציבור פוגעת במעמד הכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היועמשית - עבד כי ימלוך
משפטן ותיק  |  21/09/23 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
איציק וולף
ההצעה תאפשר לשר הדתות למנות רב שכונה בעיר בת יותר מ-50 אלף תושבים    רבני עיר יכהנו עד גיל 75 ורבני יישוב, רבנים אזוריים ורבני שכונה יכהנו עד גיל 70, ללא אפשרות הארכה
מירב ארד
השר במשרד המשפטים פתח במתקפה במליאה: "הרפורמה טובה, צריך ללכת עד הסוף"    איים על המפגינים: "כשהימין ייצא להפגנות אתם תשארו בבתים"    את לפיד כינה: "מכונת רעל רדיואקטיבית
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב: "עדיף מאוחר מאף פעם. גם אם מקיימים את הדיון אחרי שעבר התקציב, עדיין יש השלכות על התקציב הבא. עם זאת, היינו מצפים שייתנו לנו את האפשרות לפקח כמו שצריך ולא להיכשל בתפקידנו"
עידן יוסף
העמדות שהוצגו בדיון ועדת חו"ב: הצעה לגיוס חובה לחרדים, ללא חריגים; גיוס חובה לחרדים, אך עם תבחינים מיוחדים; גיוס מלא של חרדים, אך לשירות לאומי ולא לצה"ל וכן שמירה על הפטור לחרדים, אך לעודד אותם להתנדב לשירות לאומי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: "ההחלטה על חרם פרסומי היא מעין קרטל ויש בה כדי פגיעה עסקית"    ביקש חוות דעת משפטית ממשרד המשפטים בנושא אחזקת המניות של שטראוס בערוץ 13, ובשאלה האם חברה ציבורית צריכה לנהוג בצורה אחרת בכל הקשור לפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il