מסביב לישוב יד בנימין, בשטח המועצה האזורית נחל שורק, מתוכננת להיסלל מסילת רכבת. במסגרת תת"ל 79, מדובר על קו שאמורות לעבור בו 84 רכבות ביום, 4 רכבות בשעה, כל רכבת בעלת 35 קרונות ומונעת ע"י קטר דיזל לא מחושמל באופן הצפוי לפגוע באיכות חיי תושבי המועצה, בעיקר יד בנימין שאותו תקיף המסילה.
שלומי הרטמן, נער (17) אוטיסט המתמחה בתחום תשתיות הרכבת, מצא פתרון לנושא. הוא הציג אותו בפני שרת התחבורה
מירי רגב וגורמי המקצוע ב
משרד התחבורה, במהלך ביקור שערכה משלחת השרה במועצה.
הרטמן גילה כי באזור נסללה בעבר "מסילת חלץ" שגם מתאימה למסלול המבוקש וניתן להשתמש בה בלי להאריך זמנים, תוך חיסכון של מיליארדי שקלים לקופת המדינה. בשנת 2016 אומנם דובר עליה, אך היא ירדה מהפרק כי בהסכם אוסלו, במסגרת הבטחות המעבר הבטוח בין עזה ליהודה ושומרון, לאחר שהובטחה לפלשתינים. אולם בשנת 2020 המדינה שידרגה את הקו והחלה להשתמש בו כמסילה לרכבות משא לכיוון דרום.
הנושא הוצג תחילה ל
רכבת ישראל שהעלתה בעיה לגבי מעבר קווים בין אשדוד לאשקלון, בטענה שאין מספיק מקום במעברים. שלומי הרטמן חזר למפות וגילה נתון נוסף - למסילת אשדוד אשקלון יש אישור לשלושה פסים, אישור המיועד לרכבות משא - בינגו, נמצא הפתרון.
השרה רגב הבינה את הבעייתיות של הנושא וביקשה לכנס שולחן עגול עם כל הנוגעים בדבר לדון בפתרון שמחד-גיסא ישרת את הרכבת ומאידך-גיסא לא יפגע בתושבי המועצה.