X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו. עקיצה לבן-גביר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
נתניהו רמז בישיבת הממשלה: "לצמצם את החיכוך בתוכנו"
רה"מ עקץ את השר לביטחון לאומי שמתכנן מחר "תפילה" בכיכר דיזנגוף השר אקוניס קרא להרגיע את הרוחות לפיד: בן-גביר בא לחפש מריבה. למה לתת לו? גנץ קרא לנתניהו לפטר את השר בן-גביר

"יש לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו - ולהגדיל את האחדות בתוכנו. זה מה שאני מאחל לנו בשנה החדשה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בפתח ישיבת הממשלה ורמז בכך לשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר בעקבות כוונתו לקיים מחר "תפילה" בכיכר דיזנגוף.
שר המדע אופיר אקוניס קרא לבן-גביר בישיבת הממשלה להעביר את התפילה מכיכר דיזנגוף לבית כנסת בתל אביב. "אלה ימים עצובים מאוד לעם היהודי, בארץ ובתפוצות, ימים קשים. אני חושב שהשר בן-גביר יעשה נכון אם יעביר את התפילה לאחד מבתי הכנסת בעיר, חלקם סמוכים מאוד לכיכר", אמר. אקוניס הוסיף כי "אני מציע לכל ההנהגה בישראל, לקואליציה ולאופוזיציה, להרגיע את הלהבות ולהיכנס לחג הסוכות, שבו מצווה לעם היהודי להיות שמח".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את בן-גביר בחריפות, וקרא: "אני חוזר ומציע לכולם לא לבוא מחר. שבן-גביר יעמוד שם עם לה פמיליה ושיפגינו נגד עצמם. אין עונש גדול מהתעלמות לחולה הפרסום הזה. הוא הרי בא לחפש מריבה, למה לתת לו?".
ח"כ יוראי להב-הרצנו תקף בחשבון הטויטר שלו את השר בן-גביר בעקבות החיסול הבוקר העיר התחתי בחיפה: "עוד רצח מזעזע ברחובות ישראל. ובמה עסוק השר לביטחון לאומי? בארגון פרובוקציה מחר בכיכר דיזנגוף. חייהם של אזרחי ישראל מופקרים בידי פוליטיקאי בלתי כשיר, ליצן טיקטוק, שמתעניין יותר במשדר פייסבוק מאשר בביצוע תפקידו. איפה ראש הממשלה?.
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ קרא לפיטורי השר איתמר בן-גביר: "בעיר חיפה, באמצע כביש ראשי, לאור יום. הרצח היום ממחיש עד כמה גדול המחדל, עד כמה נרחב ומעמיק הטיפול הנדרש. הממשלה הנוכחית שהציבה את בן-גביר בתפקידו, שעסוק בפרובוקציות, במקום להציל חיי אדם, לא כשירה לנהל את האירוע הזה. ראש הממשלה צריך לפטר את בן-גביר לא רק בגלל מעשיו, אלא בעיקר בגלל מחדליו."

תאריך:  27/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
+הממשלה אישרה תקציב של 7 מיליון ש"ח לאיסוף עדויות מצולמות של שורדי שואה
18:48 27/09/23  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה פה אחד תקציב של 7 מיליון ש"ח לאיסוף עדויות מצולמות של שורדי שואה. ההחלטה נועדה להרחיב את המיזם הממשלתי לאיסוף עדויות ממקור ראשון של ניצולי השואה. במסגרת המיזם החדש, יושם דגש על הנגשת העדויות בשפות שונות, כך שיתאפשר השימוש בהן למטרות חינוכיות ולמאבק באנטישמיות.
ראש הממשלה נתניהו אמר כי "ההחלטה הזו היא חוב מוסרי והיסטורי שאנו חייבים לשורדי השואה. אנו רואים שניצולים רבים מבקשים, דווקא בערוב ימיהם, לתת עדות על-אף שנמנעו מכך כל חייהם. הנצחת השואה היא חוב קדוש שלנו כחברה וכממשלה, ונפעל בכל המשאבים שיש כדי להשלים את המפעל הזה באופן הראוי ביותר".
שר התפוצות והשוויון החברתי שיקלי הוסיף כי "ההחלטה שהעברנו היום היא הזדמנות אחרונה לאסוף עדויות של אחרוני ניצולי השואה. אנו שמחים שהממשלה דאגה להקצות את המשאבים הדרושים כדי להבטיח את הצלחת המיזם החשוב הזה".
סגן השר אורי מקלב אמר כי "תיעוד זכרון השואה והמורשת אותה השאירו השורדים הינה דבר חשוב, וחובתנו המוסרית ערכית והחינוכית לעשות את התיעוד החשוב הזה למען הדורות הבאים". שר המורשת עמיחי אליהו אמר כי "ההחלטה הזו היא חוב מוסרי והיסטורי שאנו חייבים לשורדי השואה. העדויות האלה הינן בעלות ערך רב, לא רק עבור הדור הזה, אלא גם עבור הדורות הבאים".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו רמז בישיבת הממשלה: "לצמצם את החיכוך בתוכנו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
בלשכת נתניהו זעמו על השרים ועוזריהם, שנכנסים לפורומים בטיחוניים רגישים, ביניהם הקבינט המדיני-ביטחוני, מתמללים את דברי הדיון - ומדלפים    כעת, לשכת ראש הממשלה בתוכנית חדשה למניעת הדלפות וחלוקת מחברות
איתמר לוין
שגית אפיק מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירות נגד החוק: המצב כעת טוב יותר מאשר לפניו, המניע אומנם פרסונלי אך התכלית אינה פרסונלית, אין תקדים לדחיית תחותו של חוק יסוד
עידן יוסף
הודיע לשר בן-גביר על סיום כהונתו מסיבות אישיות    הכהונה תסתיים אחרי החגים, ויחליף אותו זמנית אליעזר רוזנבאום
איתמר לוין
תומכת בקבלת העתירות נגד החוק המונע ממנה להכריז על נבצרות של נתניהו בשל עיסוקו ברפורמה המשפטית    טוענת: שימוש לרעה בסמכות המכוננת לצרכים פרסונליים של נתניהו
איציק וולף
שר המשפטים ישמש כממלא-מקום ראש הממשלה בעת נסיעת נתניהו לביקור בארצות הברית    המינוי אושר על-ידי שרי הממשלה במשאל טלפוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il