X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי החוליה שנעצרו [צילום: תקשורת שב"כ]
השב"כ סיכל ניסיון אירני לפגוע בשר בן-גביר
נעצרו חמישה מעורבים בהם: שני אזרחים ישראלים תושבי נצרת ומוקיבלה ושלושה פלשתינים הם התבקשו להבריח אמל"ח לארץ ולאסוף מידע על דמויות ציבוריות בכירות, בהם השר בן-גביר וח"כ לשעבר יהודה גליק

השב"כ התיר לפרסום כי נחשפה וסוכלה תשתית טרור, שפעלה בשטחי ישראל וביהודה ושומרון בהכוונתם של גורמי ביטחון אירנים, במטרה לבצע פעולות טרור כולל נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.
במסגרת חקירת הפרשייה נעצרו חמישה מעורבים: שלושה פלשתינים - מוראד קמאמג'ה - תושב כפר דאן, בן 47, חסן מוג'רימה - תושב ג'נין, בן 34, וזיאד שנטי - תושב ג'נין, בן 45, וכן שני אזרחים ישראלים תושבי צפון הארץ- חמאד חמאדי - תושב נצרת, בן 23 ויוסף חמאד - תושב מוקיבלה, בן 18.
מחקירתם בשב"כ עולה כי מוראד וחסן פעלו בהכוונתו והנחייתו של גורם המתגורר בירדן, שפעל מטעם גורמי ביטחון אירניים. השניים התבקשו לסייע בהברחת אמל"ח לתוך תחומי ישראל ולאסוף מודיעין אודות אישים מאובטחים ודמויות ציבוריות בכירות, בהן אישים פוליטיים - השר איתמר בן-גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. מהחקירה עלה כי לאור סידורי האבטחה סביב השר, הם לא הצליחו לממש את המשימה שהתבקשו לבצע.
בנוסף, מוראד וחסן פעלו בהכוונת והנחיית גורמים מטעם גורמי הביטחון האירנים, בקידום ביצוע פעילות טרור בתוך שטחי ישראל, לרבות, באמצעות הצתת רכבים של אזרחים ישראלים.
עוד עלה בחקירה בשב"כ, כי מוראד וחסן גייסו את זיאד שנטי לטובת קידום הפעילות הביטחונית, כאשר האחרון מודע לכך כי מאכווני הפעילות הינם גורמים אירניים.
בהמשך לכך, זיאד שנטי גייס שני אזרחים ישראלים - חמאד חמאדי ויוסף חמאד לטובת הצתת הרכבים, והשניים ביצוע את ההצתה בחיפה (22.6.23) ואף צילמו סרטון לטובת תיעודה. ההערכה היא שמדובר במשימת מבחן מטעם הגורמים המאכוונים באירן וזאת על-מנת לקדם בהמשך פעילות טרור חמורה הרבה יותר, אשר מעצר חברי התשתית סיכל כוונות אלו.
החקירה חשפה שיטת פעולה אירנית, של שימוש באזרחים ישראלים, גם כאלו בעלי רקע פלילי, וגיוסם לשם קידום פעילות טרור על גבי פלטפורמות פעולה עברייניות, בתמורה לתשלום כספים.
פרשיה זו ממחישה, פעם נוספת, את מאמציה הגוברים של אירן לערעור היציבות הביטחונית, החברתית והמדינית בישראל, זאת באמצעות גיוס אזרחים ישראלים ופלשתינים לפעילות ביטחונית ופלילית.
בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי וכן בבית המשפט המחוזי בחיפה ע״י פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), כתבי אישום כנגד המעורבים המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מסר בתגובה לחשיפת השב"כ: "אני מודה לאנשי שירות הביטחון הכללי ולאנשי כוחות הביטחון אשר הביאו לחשיפתה וללכידתה של חוליית המחבלים שהתכוונה להתנקש בחיי שר בישראל. אמשיך לפעול ללא מורא וביתר שאת לשינוי מהותי של תנאי הכליאה של המחבלים בכלא, להמשך המלחמה בטרור, למען זכויות התפילה והריבונות היהודית בהר-הבית, למען שלמות ארצנו ולהבטחת שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל".

תאריך:  27/09/2023   |   עודכן:  27/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השב"כ סיכל ניסיון אירני לפגוע בשר בן-גביר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רה"מ עקץ את השר לביטחון לאומי שמתכנן מחר "תפילה" בכיכר דיזנגוף    השר אקוניס קרא להרגיע את הרוחות    לפיד: בן-גביר בא לחפש מריבה. למה לתת לו?    גנץ קרא לנתניהו לפטר את השר בן-גביר
איתמר לוין
מירב ארד
קבר שבו נתגלו שרידי אישה ולצידה מראה נדירה פותח צוהר יוצא דופן למנהגים ש'יובאו' לא"י עם הכיבוש ההלניסטי    נראה שהנקברת הייתה אישה צעירה ממוצא יווני, שהתלוותה לבכיר בצבא או השלטון ההלניסטי במסעו בארץ
איציק וולף
רשת המלונאות פרסמה מצגת למשקיעים ובה ציינה כי הערכת ההכנסות לשנת 2023 היא של בין 7.4 ל-7.7 מיליארד שקל
איציק וולף
בית ההשקעות אייפקס עדכן את הערכת השווי של הכשרת היישוב וציין כי המשקיעים בישראל לוקים בהערכת חסר של פעילות החברה בפולין    דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 20 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il