X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דרישות לקביעת חיי המדף [בינג AI]
פורסמו הנחיות חדשות לקביעת חיי מדף של מוצרי מזון
משרד הבריאות: מ-1 בספטמבר יצרנים נאותים רשאים לקבוע חיי מדף של מוצרי מזון אשר תוקפם הוגבל בחקיקה מוצרי בשר יש לאחסן בטמפרטורה פחותה מ-4 מעלות, ומוצרי חלב מתחת ל-7

חידוש מרענן לתעשיית המזון, משרד הבריאות פרסם מסמך מקיף המתווה קווים מנחים ליצרני מזון לבירור חיי המדף של מוצריהם. פרסום הנחיות אלו נועד לשמור על איכות מוצרי המזון ובטיחותם בהתאם לחקיקה הרלוונטית.
מסמך זה, העומד להערות הציבור, נוצר בעקבות הקביעה בתוכנית הכלכלית לשנים 2024-2023 כי מה-1.9.23 יצרנים נאותים (כהגדרתם במסמך) רשאים לקבוע חיי מדף של מוצרי מזון אשר תוקפם הוגבל בחקיקה.
ההנחיות המקיפות מתעמקות במערך של גורמים שיכולים להשפיע על חיי המדף של מוצרי מזון, כולל מפרטים מפורטים, תכונות כימיות ופיזיקליות, תנאי אחסון, פרוטוקולי הובלה ודפוסי שימוש לצרכנים.

חשיבות עליונה במסגרת הנחיות אלו היא הדגש על ביצוע מחקרי חיי מדף מדוקדקים כדי לקבוע את תאריכי התפוגה המתאימים לכל מוצר בנפרד. על מחקרים אלו לתת דין וחשבון על הרכב המוצר, אופי אריזתו והתנאים שבהם הוא יאוחסן. בנוסף, יש לקחת בחשבון איומים פוטנציאליים כמו גידול חיידקים ופיתוח של טעמים וריחות לא רצויים במהלך מחקרים אלה.
המסמך מציע מפת דרכים שלב אחר שלב לביצוע מחקרי חיי מדף אלו. זה כולל בחירת שיטות בדיקה מתאימות וקביעת תבחיני קבלה מדויקים. עוד הוא מייעץ ליצרנים לעסוק בניטור רציף של המוצרים שלהם כדי להבטיח שהם עומדים בעקביות באמות המידה האיכותיות והבטיחותיות לאורך חיי המדף שלהם.
ההנחיות כוללות גם קטלוג של גורמים שיכולים להשפיע על חיי המדף של מוצרי מזון מסוימים, הכוללים בשר, עופות, דגים, מוצרי חלב ומוצרי מאפה. לדוגמה, המסמך קובע אחסון מוצרי בשר בטמפרטורות מתחת ל-4 מעלות צלזיוס כאמצעי מניעה נגד התפשטות חיידקים מזיקים. באופן דומה, יש לאחסן מוצרי חלב מתחת ל-7 מעלות צלזיוס כדי למנוע קלקול.
זאת ועוד, המסמך מפרט בקפדנות את הדרישות המשפטיות לקביעת חיי המדף של מוצרי מזון. סמכויות אלה עשויות להשתנות באופן משמעותי לפי מדינה ואזור, מה שמחייב יצרנים להתייעץ עם הרשויות המקומיות כדי להבטיח עמידה בחקיקה הרלוונטית.
הנחיות אלו מציעות מסגרת מקיפה ליצרני המזון, המציידת אותם בכלים הדרושים לבירור חיי המדף המתאימים למוצריהם. עמידה בהנחיות אלו מבטיחה שמוצרי המזון יישארו בטוחים ושומרים על סטנדרט גבוה של איכות תוך הקפדה על החוקים והתקנות החלים.

תאריך:  28/09/2023   |   עודכן:  28/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורסמו הנחיות חדשות לקביעת חיי מדף של מוצרי מזון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ענקית הגיימינג, שבבעלותה המשחק פורטנייט, הודיעה כי תפטר 16% ממצבת העובדים שלה    שליש מן המפוטרים - מליבת הפיתוח
איציק וולף
איתמר לוין
בן-גביר נופף באקדחו מול מאבטחים ערבים ב-2021    מיארה: התנהגותו הייתה בלתי ראויה, אך לא ניתן לשלול את טענתו לפיה חש סכנה ממשית לחייו
איציק וולף
העירייה הודיעה על ביטול ההיתרים שנתנה לעמותה שביקשה לקיים את התפילה בכיכר דיזנגוף בערב יום כיפור ונימקה זאת בכל שאין סיבה להאמין שבסוכות תתנהל העמותה אחרת מהתנהלותה ביום הכיפורים    ראש יהודי: העירייה נתנה פרס לאלימות, נעתור נגד ההחלטה
איתמר לוין
חמשת השופטים הליברלים מתחו ביקורת גלויה על החוק; חמשת השופטים השמרנים הקשו יותר על העותרים; חיות נראתה כנוטה לצד הביקורתי    ראבילו הכריז שנתניהו מחויב להסדר ניגוד העניינים - אך לא התייחס לאיסור לעסוק ברפורמה שקבעה מיארה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il