X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בן-גביר. לא הוזמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לשכת רה"מ הבהירה מדוע נתניהו לא הזמין את בן-גביר לישיבה הביטחונית
הבהרת לשכת ראש הממשלה: הניסיון לסכסך בין נתניהו לבן-גביר - "שקרי" חברי כנסת מהליכוד והציונות הדתית פנו לבירור אלימות משטרתית בהר-הבית בן-גביר הגיב: כדאי שהמפלגות שלכם יתמכו השר ארבל תקף את השר: פעולותיך - חרפה ואות קלון לממשלה

לשכת ראש הממשלה פרסמה (יום א', 1.10.23) הודעה לפיה השר בביטחון לאומי איתמר בן-גביר לא הוזמן היום לישיבה הביטחונית מאחר שהיא עסקה בנושאי אירן ולא בנושאי ביטחון פנים.
זאת בתגובה לדיווח בעכשיו 14, לפיו סביבת בן-גביר טוענת שלא הוזמן, בין היתר, בגלל הלחץ שלו להחזרת הסיכולים הממוקדים וההתעקשות על ענייני הר-הבית.
בהודעה החריגה נכתב: "כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי, וליחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שקרי - ונעשה בכוונת מכוון". עוד הודגש: "ראש הממשלה והשר בן-גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל".
בתוך כך, לאחר חשיפת ארגון "בידינו למען הר-הבית" על אלימות משטרתית קשה כלפי נערים יהודים בהר-הבית בשבוע שעבר, פנו חברי כנסת מהליכוד ומהציונות הדתית ביוזמת ח"כ שמחה רוטמן במכתב לבירור הדברים.
חברי הכנסת שמחה רוטמן, אריאל קלנר, טלי גוטליב, אוהד טל, עמית הלוי ודן אילוז כתבו במכתב: "בשבוע האחרון הזדעזע עם ישראל כולו, ואנו בתוכם, לגלות מציאות חדשה במדינת ישראל בה מתפללים יהודים מוכים ומושפלים במרכזה של העיר העברית הראשונה - תל אביב - בעוד שמשטרת ישראל עומדת מנגד. בה בעת, מפעילה המשטרה אלימות תקשה נגד העולים היהודים להר-הבית, יסוד זהותנו ותכלית קיומנו הלאומית.
"מציאות שכזו, לאחר אלפיים שנות גלות, לא יכולה להתקיים במדינה יהודית. נבקש את בירור העניין בהקדם ובמקרה הצורך כינוס של הוועדה לביטחון לאומי לדיון בנושא", דרשו הח"כים.
בן-גביר, השיב למכתב: "כידוע, הר-הבית קרוב לליבי כבר עשרות שנים. הר-הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כך חשבתי תמיד ודעתי לא השתנתה. אני סבור שהר-הבית צריך להיות פתוח ליהודים 24 שעות' 7 ימים בשבוע' ושתתאפשר תפילה במניין", פתח בן-גביר.
הוא ציין כי "בחודשים שבהם אני מכהן, יש שינוי לטובה כבר תקופה ארוכה. כמובן, יש עוד מה לשנות. זה לא סוד שיש לי עימותים בקבינט על-רקע ההתקדמות בהר; לפיכך ולפי האכפתיות הנראית במכתבכם, אני מצפה שתפנו לראשי המפלגות שלכם שיתנו לי גב לבקשות שלי אלו החוזרות ונשנות".
לדבריו, "ברור שקיימים גם מקרים בהם אני דורש בעניינם בירור ותשובות, אבל בסה"כ אני מתרשם שהמדיניות שלי מחלחלת, והמשטרה וכל הדרג של המחוז מראשון השוטרים עד האחרון- אומנם לא תמיד בקצב מהיר - מיישמים את הדברים שאני מתווה".
"בהתאם, פניי להמשך התקדמות הר-הבית, ואמשיך באמונה לפעול בעניין. זה המקום לציין, כי אני תומך בכינוס הקבינט מיד וקיום דיון בדבר פתיחת ההר 24/7 ליהודים, תוך מתן אפשרות לתפילה במניין וכיוצא באלו, ואני כולי תקווה שגם שרי הציונות הדתית והליכוד שנמצאים בקבינט יתמכו במהלכים אלו, אף שהם עצמם מתנגדים לעלייה להר-הבית", סיכם בן-גביר.
השר משה ארבל בתגובה לשר איתמר בן-גביר: ״אין בעלייתך להר-הבית קידוש השם אלא חילול שם שמיים וחשש איסור כרת. פעולת ההתרסה כנגד דעתם של גדולי הדורות הרבנים הראשיים לישראל היא חרפה ואות קלון על ממשלת ישראל כולה. והוא רחום יכפר עון״.
תום ניסני, מנכ"ל בידינו למען הר-הבית: "לא ייתכן שנקבל מציאות של הגבלת והשמדת חופש הדת בישראל, לא בת"א אבל גם לא בהר-הבית. אני מודה לחברי הכנסת שפועלים בנושא ומצפה ממקבלי ההחלטות ובראשם השר לביטחון לאומי לתחקר את האירוע החמור ולהוביל לפיטורי השוטרים המעורבים בהשמדת הראיות ובהכאת הקטינים".
החמאס מותח ביקורת על עליית יהודים להר-הבית: "יש להסלים ולהפציץ מהגדה המערבית". בנוסף, צעירים בעזה איימו לחדש את ההפגנות בגדר הגבול המזרח של הרצועה, לאור עליית יהודים להר-הבית.

תאריך:  01/10/2023   |   עודכן:  01/10/2023
+נתניהו נזף בגלנט לאחר שניסה למנוע מקצינים להשיב לשאלות שר בקבינט
20:20 01/10/23  |  עידן יוסף

במהלך ישיבת הקבינט האחרונה בספטמבר, התנהל ויכוח סביב העברת ציוד לרשות הפלסטינית. השר איתמר בן גביר המטיר על ראשי מערכת הביטחון, בהם אלופים בצה״ל, בשאלות שונות. בשלב מסוים, התערב באופן חריג שר הביטחון והנחה את גורמי הצבא לחדול מלענות לבן גביר בתוך הדיון. גלנט אמר: ״אל תענו לבן גביר! לא לענות לשאלות מתריסות ולא ענייניות״.
ראש הממשלה לא הסכים להגבלה של גלנט, התערב ונזף בשר הביטחון: "הם יענו לו, הוא שר וחבר בקבינט, כל שר בקבינט ראוי למענה ממערכת הביטחון!" (חדשות 13).

+האוכלוסייה הלהט"בית מקבלת יותר מ-30 מיליון שקלים
18:51 01/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם בממשלת נתניהו תחת שר חרדי ממשיכים לזרום תקציבים ללהט"ב, חלקם באופן לא פרופורציונלי למספר מקבלי השירות  ▪  בשנת 2022, משרד הרווחה הגדיל משמעותית את התקציב לאוכלוסיית הלהט"ב  ▪  התקציב החדש הופנה למגוון שירותים, כולל טיפול סוציאלי, תעסוקה והכשרה, קווים חמים ודיור  ▪  השירותים החדשים נועדו לתת מענה לאוכלוסיות להט"ב בסיכון, כולל טרנסג'נדרים, בני נוער וערבים  ▪  משרד הרווחה צפוי להרחיב את המענים האלה בשנים הקרובות

תקציב לא פרופורציונלי [אילוסטרציה: canva]
+אחרי פגישת נתניהו ביידן: הוסר החרם על פגישות בוושינגטון
18:14 01/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון יואב גלנט ייפגש עם עמיתו מזכיר ההגנה אוסטין בוושינגטון

גלנט ואוסטין [צילום ארכיון: אלעד מלכה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אוהד טל  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דן אילוז / DAN Iluz  חיים כץ / Haim Katz  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת רה"מ הבהירה מדוע נתניהו לא הזמין את בן-גביר לישיבה הביטחונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
גם בממשלת נתניהו תחת שר חרדי ממשיכים לזרום תקציבים ללהט"ב, חלקם באופן לא פרופורציונלי למספר מקבלי השירות    בשנת 2022, משרד הרווחה הגדיל משמעותית את התקציב לאוכלוסיית הלהט"ב    התקציב החדש הופנה למגוון שירותים, כולל טיפול סוציאלי, תעסוקה והכשרה, קווים חמים ודיור    השירותים החדשים נועדו לתת מענה לאוכלוסיות להט"ב בסיכון, כולל טרנסג'נדרים, בני נוער וערבים    משרד הרווחה צפוי להרחיב את המענים האלה בשנים הקרובות
עידן יוסף
שר הביטחון יואב גלנט ייפגש עם עמיתו מזכיר ההגנה אוסטין בוושינגטון
עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הודיע כי יביא לישיבת הממשלה הקרובה הצעה להחלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס שתבחן את התנהלות שב"ס ומדיניות שירות סוהרות החובה באגפים הביטחוניים
איתמר לוין
גם בשבוע הקצר של יום הכיפורים, הוכח שוב עד כמה הממשלה הנוכחית היא מסוכנת והרסנית. לא נותר אלא לומר לה את מה שאמר אוליבר קרומוול לפרלמנט הבריטי ב-1660
איתמר לוין
בן-גביר נופף באקדחו מול מאבטחים ערבים ב-2021    מיארה: התנהגותו הייתה בלתי ראויה, אך לא ניתן לשלול את טענתו לפיה חש סכנה ממשית לחייו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il