X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק הדואר. פריסה רחבה במיוחד
ועדת הריכוזיות: לא לאפשר לבנקים להתמודד על הדואר
אומרת ששליטה של לאומי, דיסקונט או מזרחי בחברת הדואר ובבנק הדואר תפגע בתחרות ממליצה לאפשר לחברת הפניקס ולשותפות של דוד פורר וקרן סרצ'לייט להתמודד במכרז

הוועדה לצמצום הריכוזיות ממליצה (26.10.23) למנוע מבנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק מזרחי-טפחות להתמודד על רכישת חברת דואר ישראל, בשל שליטתו בבנק הדואר. לעומת זאת ממליצה הוועדה לאפשר את התמודדותן של חברת הפניקס של חברת ניאופרם שבשליטת דוד פורר (בעל השליטה בבזק) וקרן סרצ'לייט. ההמלצות הוגשו לרשות החברות לקראת ההליך להפרטת הדואר.
הוועדה מתייחסת לכך שבנק הדואר מספק שירותים בפריסה רחבה במיוחד, כולל ל-500,000 לקוחות שאין להם חשבונות בבנקים אחרים, ואשר מקבלים דרכו קצבאות ומשלמים תמורת שירותים חיוניים כמו מים וחשמל. השליטה בחברת הדואר ובבנק הדואר תאפשר לזוכים להפעיל כוח מיקוח והשפעה מול הממשלה, ובעיקר מול משרד התקשורת - מציינת הוועדה.
שלושת הבנקים הם חברות פיננסיות בעלות השפעה רבה על המערכת הכלכלית, המקיימות ממשק רגולטורי אינטנסיבי מול הממשלה ובנק ישראל. הוועדה אומרת כי חיזוק מעמדם הריכוזי של הבנקים המובילים באמצעות שליטה בתשתית חיונית ייחודית נוספת (בנק הדואר), חותר תחת מטרות החוק למניעת ריכוזיות. היא מביעה את החשש, שבמצב כזה יוכלו הבנק השולט לקדם את האינטרסים שלו בתחומי פעילותו האחרים, בעוד שאין יתרון ממשי לציבור משליטתו בבנק הדואר.
הוועדה סבורה, כי הגידול בריכוזיות כתוצאה מזכיית קבוצה שכוללת את הפניקס, אינו מצדיק את פסילת השתתפותה בהליך. על-אף היותה אחת מחברות הביטוח המובילות בישראל ופעילותה הפיננסית גדלה מדי שנה, היא אינה שולטת בפעילויות בתחומי תשתית חיונית, והחפיפה בין תחומי פעילותה לשירותים שמספק בנק הדואר אינה מהותית, ולכן אם תרכוש את הדואר - לא ייפגע הפוטנציאל לתחרות.
חברי הוועדה היו חלוקים בדעותיהם לגבי פורר. דעת הרוב - של ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, ומנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, היא שלמרות המעמד הריכוזי יוצא הדופו של בזק, ניתן לאפשר לו להתמודד יחד עם סרצ'לייט הבריטית (בשליטת אריק צינטרהופר, אוליבר הרמן וארול אוזומרי), בשל וזאת בשל השינויים הרגולטוריים שמאפשרים התפתחות תחרות בדואר, לצד התועלות הצרכניות האפשריות מזכייתה של ניאופרם שהיא בעלת יכולות וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה.
הממונה על התחרות, מיכל כהן, שהיא גם יו"ר הוועדה, סברה בדעת מיעוט שאין לאפשר לפורר להתמודד על הדואר, שכן שליטתו בדואר לצד שליטתו בבזק, עלולה ליצור לו כוח מיקוח והשפעה חריגים מול קובעי המדיניות וליצור ריכוזיות כלל-משקית גבוהה שאינה רצויה. זאת, במיוחד מכיוון שבזק ודואר ישראל מקיימות ממשקים תכופים והדוקים מול אותם מאסדרים ובראשם משרד התקשורת.

תאריך:  26/10/2023   |   עודכן:  26/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הריכוזיות: לא לאפשר לבנקים להתמודד על הדואר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קואליציית הארגונים הנוצרים-אמריקנים פנתה למזכל" האו"ם וגם לנשיא ביידן בקריאה לפעול לשחרור החטופים הישראלים מעזה
מירב ארד
בקשה להעביר את תקיב משרדה למערכה    התפטרה כדי להתמקד בתחום מומיוחתה - שיקום הנפש    השר סמוטריץ' בתגובה: "בתור סגנית שר האוצר מיכל פעלה רבות לקידום בריאות הנפש ותחומי הבריאות ורווחה"
מירב ארד
מסריקה ראשונה של צוותי הכיבוי וההצלה לא ידוע על לכודים    מדובר בפגיעה של רקטה בגג הבניין שחדרה לדירה שמתחת וגרמה לשריפה
יצחק דנון
ענת זרמתי טוענת שאילנ'ס הפרה את ההסכם לפיו רכשה חלק מפעילות רשת המסעדות שהפעילה, ואף מתיימרת להשתמש במותג שלה כבסיס להסכם מיזוג
מירב ארד
על הצטרפותו לממשלת החירום אמר: זה היה הצעד הנכון למדינת ישראל והצעד הזה כבר הוכיח עצמו    על שאלת האחריות השיב: אינני משחרר את עצמי מהאחריות, לא לדברים שקרו ולא לדברים שלא קרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il