X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הבינוי גולדקנופף בקיבוץ בארי [צילום: תקשורת השר]
מכסת הזרים בבניין תוגדל ב-23,000 עובדים
ביוזמת שרי הבינוי והשיכון והפנים יאושרו שורה של צעדים ליצירת רציפות תפקודית בענף הבניין יוארכו אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, וכך יגדל כוח העבודה בענף תואץ הכנסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת להפחתת מספר העובדים וקיצור משך הבנייה וכן יקוצרו הליכים ביורוקרטיים

לאחר הערכות של גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון ולנוכח המחסור בעובדים בתחום הבנייה, הוחלט לקדם מספר פעולות מיידיות בהן: הגדלת המכסה המרבית של עובדים זרים בענף הבנייה וכן הגדלת מספר העובדים לחברות הביצוע הזרות לצורך העסקתם במיזמים של בנייה למגורים.
כיום עומדת מכסת העובדים הזרים על 30,000, כאשר כפוף למיצוי 80% ממכסה זו, היא תוגדל בעוד 20,000 עובדים בארבעה שלבים. בנוסף לכך, משרד הבינוי והשיכון ייעל את מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות העומדת על 12,000 עובדים ויגדיל אותן בעוד כ-3,000 עובדים.
כמו-כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה במספר העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה.
בנוסף, בהנחיית שר הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה פועלת להארכת אשרות השהייה של העובדים הזרים בענף הבנייה, אשר תוקף האשרה שלהם מתקרב לסיום.
במקביל, רשות האוכלוסין וההגירה יחד עם משרד החוץ משרד פועלים לקדם במהרה את החתימה הסופית להסכם הבילטרלי עם הודו, שנמצא בימים אלו בישורת אחרונה. מנכ״ל הרשות הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לקידום הסכמים בילטרליים נוספים במסגרתם תוסדר הבאתם של עובדים זרים נוספים, ממדינות נוספות, לענף הבנייה ובתוך כך, לפעול ליצירת מאגר עובדים זרים, ממנו יהיה ניתן להביא כוח עבודה לארץ באופן מזורז במקרי חרום.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הגדלת מכסות העובדים הזרים, שהינם כוח עבודה איכותי ויעיל, תייצר גם מוכנות למקרי חירום עתידיים וגם תתן מענה למחסור בידיים עובדות בענף. שימור פעילות הבנייה היא הכרח קיומי ליכולת המדינה לחזור לתפקוד מלא, ונמשיך לקדם אותה באופן אחראי, תוך שקילת כל הנתונים".
שר הפנים, משה ארבל: ״אוכלוסיית העובדים הזרים נפגעה קשה במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי באוקטובר. בשבועיים האחרונים הנחיתי את גורמי המקצוע לפעול נמרצות לקידום גיוס עובדים זרים ממדינות שונות, במטרה לא לפגוע ברציפות המשק ולתת מענה מיידי לאתגרים״.
מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "המחויבות שלנו בימים אלה הינה כפולה החל ממתן מענים ופתרונות לענף הנדל״ן במצב החירום בו נמצאת המדינה וכלה בדאגה מיידית להמשכיות בתחום מיזעור הנזק לענף והגדלת ההיצע. אנו מאמינים כי הבאת עובדים זרים נוספים, הכנסת טכנולוגיות בנייה וקיצור הליכי ביורוקרטיה יתרמו כולם למטרה זאת ופועלים לביצוע המהלכים כבר בימים הקרובים".

בתוך כך, שר הפנים מבקר את החלטתו של ראש עיריית גבעתיים להשבית אתרים בנייה ולצמצם את נוכחות העובדים הערבים במיזמי תשתית ובניקיון הרחובות. במכתב ששלח לרן קוניק, כתב ארבל כי אמירתו לפיה "כרגע, נוכחות של עובדים ערבים היא בעייתית" מרסקת את מרקם החיים המשותפים במדינה, פוגעת לא רק בפרנסתם של אותם עובדים וכן של עובדים רבים אחרים שאינם ערבים אלא בעיקר בכבודם ובזכותם החוקתית לשוויון.
לדבריו, ההחלטה משחקת לידי האויב, שמבקש לזרוע פירוד ואיבה בין אזרחי ישראל. הוא ציין את האיסור בחוק לפגוע בפרנסתו של אדם על-רקע מוצא, לאום או דת. "הוראה גורפת שלא להתיר לעובדים להגיע למקום עבודתם או לסגור אתרים, על בסיס דתי או אתני, הינה פעולה שלא בסמכות הרשות המקומית אשר פוגעת קשות בעקרונות השוויון ובזכויות היסוד ובעקרונות מוסר בסיסיים", דברי ארבל.

תאריך:  27/10/2023   |   עודכן:  27/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכסת הזרים בבניין תוגדל ב-23,000 עובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מטוסי קרב של צה"ל שהוזנקו אל הכלי ששוגר מתימן או מספינה בים האדום לא הצליחו ליירט אותו    הוא פגע בעיירה המצרית וגרם לפציעת שישה בני אדם
איתמר לוין
ההתקפה באה בתגובה על 16 מתקפות של מיליציות הנתמכות בידי אירן על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעירק    אוסטין: אין קשר בין ההתקפה לבין המלחמה בין ישראל לחמאס; איננו מעוניינים בהרחבת הסכסוך, אך לא נהסס להגן על כוחותינו
עידן יוסף
חמושים תקפו בסיס צבאי באיי דכלאק שממנו יש תצפית רחבה לים סוף    על-פי הדיווח, קצין בכיר נהרג בתקיפה    אירן לא נטלה אחריות לתקיפה, אך היא הודיעה בעבר שיעדים ישראלים במפרץ הפרסי הם יעד לגיטימי    ישראל: הדיווח אינו נכון
עידן יוסף
רעיונות לדחיית כניסתו לתוקף של שעון החורף בעקבות המלחמה נדחו בידי שר הפנים, לאחר שגורמי המקצוע המליצו להימנע משינויים בפרק זמן קצר העלולים להשפיע על מערכות המידע והמחשוב לרבות לוח הטיסות
עידן יוסף
דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, נותן תשובה מוחצת לכתבת הבית הלבן הטוענת שאמירת הנשיא ביידן על הרג אזרחים בעזה בעזה בידי ישראל היא אמירה קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il