X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב. נושאת את שם הביטחון לשווא [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
מירי רגב התקפלה: התחבורה הציבורית בשבת - לא רק לחיילים
חשיפה: שרת התחבורה מירי רגב הורתה להפעיל בשבת יותר מ-200 נסיעות תחבורה ציבורית, שיהיו פתוחות לכלל הציבור ולא רק למשרתי כוחות הביטחון לאחר שמשרד האוצר וועדה מקצועית במשרדה קבעו שאין הצדקה להפעיל הסעים שבהם הממוצע היה נוסע אחד בכל נסיעה - הוחלט להכניס את הנסיעות לקווי השירות עצמם

בעקבות ביקורת ציבורית נגדה מצד גורמים חילוניים, על כך שההסעות בשבת לצרכים ביטחוניים הורשו לעלות רק חיילים ומשרתי כוחות הביטחון, החליטה שרת התחבורה מירי רגב להתקפל ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, שבה כל אזרח יורשה לעלות לאוטובוס. במסגרת ההחלטה הפוליטית, שהתקבלה בניגוד לסטטוס-קוו ומשיקולים לא-מקצועיים, יופעלו השבת כ-200 נסיעות בקווי שירות.
בשבועות האחרונים, הפעיל משרד התחבורה בשבתות הסעים באמצעות חברה פרטית, שנהגיה הונחו לאפשר עלייה לאוטובוס רק לחיילים ולמשרתי כוחות הביטחון שיציגו תעודה בתוקף או צו 8. בחלק מן הנסיעות חרגו הנהגים מן ההנחיה ולא הגבילו עליית אזרחים, מה שגרם להעלאה מלאכותית של מספר הנוסעים, חלקה כתוצאה מעליית עובדים זרים לאוטובוס. בפועל, רק כמה מאות נוסעים עשו שימוש באוטובוסים.
אגף התקציבים במשרד האוצר הודיע למשרד התחבורה כי הוא אינו מוכן לממן את הנסיעות המיותרות הללו, 340 במספר. זאת לאחר שהתברר לו כי מספר הנוסעים הממוצע בהן נע בין נוסע וחצי לשני נוסעים בלבד.
שרת התחבורה לא העבירה את הנושא לטיפול לאחריות משרד הביטחון, ובמשרדה ניסו לממן את ההסעים באמצעות ועדת המכרזים של המשרד. הוועדה, שבחנה את העלויות הכלכליות ונחשפה לכך שמדובר למעשה ב"קווי רפאים" שמסיעים בעיקר אוויר, החליטה לדחות את הבקשה.
אולם במשרד הוחלט להתחכם ולעקוף את שתי הדחיות באמצעות העברת ההפעלה מגורם פרטי לגורם ציבורי. כלומר, לההורות על הפעלתם בשבת של 13 קווי שירות ברחבי הארץ, בעיקר באזור תל אביב, במסגרת קווי שירות של תחבורה ציבורית.
משמעות הפעלת נסיעות אלה במסגרת תחבורה ציבורית, מלבד העובדה שהן בתשלום, היא שכל נוסע יכול להשתמש בקווים - ולא רק אנשי כוחות הביטחון.
גם הרכבת לא תגביל עליית אזרחים
זאת ועוד, גם רכבת ישראל שמפעילה נסיעות מיוחדות ועד השבוע שעבר הונחתה להגביל את העלייה אליהן לאנשי כוחות הביטחון, פותחת את השירות לכלל הציבור. אם כי הפעם השירות לנוסעים שאינם חיילים יהיה בתשלום - כך על-פי מוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית. בשבוע שעבר, למרות שרכבות פעלו בכל שעתיים, כולל בשעות הקטנות של הלילה, נרשם ביקוש נמוך לרכבת - כ-100 נוסעים בלבד בסך-הכל. כלומר, נוסעים ספורים בכל נסיעה - וזאת בשעה שקיבולת התפוסה של כל רכבת היא מאות רבות של נוסעים. ייתכן שגם כאן, פתיחת השירות לכלל הציבור נועדה ליצור ביקוש מלאכותי לשירות הלא-חיוני. גורם ברכבת ישראל אמר ל-News1 כי הפעלת השירות פוגעת בעבודות תשתית שנועדו להתקיים בשבת.
אם לא די בכל זאת, משרד התחבורה מפעיל לאורך השבת גם את מוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית, שבימי שגרה סגור בשבת.
מלשכתה של שרת התחבורה מירי רגב לא נמסרה התייחסות עניינית לפרסום, ונמסרה תגובה לקונית: "גם בשבת הקרובה יינתן מענה תחבורתי בהתאם לצורכי ביטחון בשגרת חרום. מידע מלא על השירות ניתן לקבל במוקד המידע הארצי וביישומוני המידע, במוקד המידע של רכבת ישראל ובאתר".

תאריך:  03/11/2023   |   עודכן:  03/11/2023
+דובר צה"ל: תקפנו אמבולנס שהוביל מחבלים מבית החולים שיפא
02:02 04/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

משרד הבריאות בעזה: בתקיפה נהרגו 13 ונפצעו 26  ▪  מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי הביע זעזוע מהתקיפה "שהובילה למוות, פציעות ונזק"  ▪  שגריר ישראל באו"ם: "האם בדקת שמחבלי חמאס לא משתמשים באמבולנס למטרות טרור? הם עשו זאת"

נפגעים רבים מתקיפת האמבולנס [צילום: עבד חאלד/AP]
+לשלול מהעזתים זכות עמידה
23:42 03/11/23  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

שתי עמותות עתרו בשמם של העזתים שנתקעו בישראל, בדרישה ליידע את משפחותיהם על מקום הימצאם וכו'  ▪  למרבה התדהמה, השופטת רות רונן חייבה את המדינה להשיב, במקום לדחות את העתירה על-הסף  ▪  בא-כוח המדינה צריך להימנע ממסירת עמדת המדינה, שעלולה להגיע ליחיא סינוואר ולמוחמד דף

פועלים עזתים במחסום ארז [צילום: AP]
+אזעקות המתריעות על ירי טילים נשמעו בגוש-דן ובשפלה
21:33 03/11/23  |  יואב יצחק

סמוך ל-21:28 הופעלו אזעקות שהתריעו על ירי טילים לעבר גוש-דן והשפלה. נשמעו פיצוצים של מיירטים. לא דווח על נפגעים או נזק.

+תהלוכות תמיכה בטולכרם ובחברון לטובת חמאס
19:30 03/11/23  |  יוני בן-מנחם

תהלוכות בטולכרם בחברון מצד פלשתינים בערים אלו לתמיכה בזרוע הצבאית של חמאס.

+נסראללה חושש ממתקפת פתע על מאגר הטילים המדויקים
19:26 03/11/23  |  יוני בן-מנחם

החשש הגדול של חסן נסראללה הוא ממתקפת פתע ישראלית על מאגר הטילים המדויקים שלו. חייבים למצוא את העיתוי המתאים להשחיל לו את זה בהפתעה!

+מטה המשפחות: מתבצרים 24/7 בשער שאול בקריה באוהלים עד להחזרת החטופים
18:40 03/11/23  |  יואב יצחק

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הודיע כי בני המשפחות מתבצרים בשער הקריה וכי "משפחות החטופים והנעדרים לא חוזרות הביתה עד שכל החטופים בבית". המטה יצא בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון יואב גלנט, ולשר בלי תיק בני גנץ, והדגיש: "החיים שלהם בידיים שלכם!". נמסר עוד: "המשפחות ישהו 24/7 בשער שאול בקריה באוהלים, מזרנים ושקי שינה צמוד לכיכר החטופים. המשפחות מבקשות מאזרחי ישראל להגיע ולתמוך".

בני משפחות חטופים ונעדרים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+ניו-יורק טיימס: כטב"מים אמריקנים פועלים בשמי רצועת עזה בניסיון לאתר חטופים
18:34 03/11/23  |  יואב יצחק

ניו-יורק טיימס דיווח, כי כטב"מים אמריקנים פועלים בשמי רצועת עזה, בעיקר בחלק הדרומי שלה, בניסיון לאתר חטופים ולהעביר מידע לצה"ל. גורמים בפנטגון הדגישו, כי מדובר בטיסות סיור בלבד, הכטב"מים אינם חמושים ואינם מסייעים בצורה כלשהי לצה"ל בלחימה המתמקדת בצפון הרצועה.

+הותר לפרסום: שני חיילים נוספים נהרגו - ידידיה אליהו, ים גלס
18:23 03/11/23  |  יואב יצחק

צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שני חיילים נוספים שנהרגו: רס״ל (במיל.) ידידיה אליהו, בן 25 מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית - נפל בקרב ברצועת עזה; סמ"ר ים גלס, בת 20 ממודיעין-מכבים-רעות, תצפיתנית בגדוד 414 של חיל הגנת הגבולות - נפלה ב-7 באוקטובר, היום הראשון של המלחמה.

+בלינקן: לאפשר סיוע הומניטרי לא מחר, לא אחרי יום, אלא היום - כולל דלק
18:05 03/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

שר החוץ האמריקני רואה חובה לישראל להגן על עצמה אך במקביל מפציר בממשלת ישראל: לאפשר סיוע לטובת האזרחים הפלשתינים הבלתי מעורבים; ולפעול לשמירת ערוץ למו"מ כך שבעתיד ימצאו שותפים לשלום ולפתרון הסכסוך בהסכם - מדינה פלשתינית לצד ישראל

בלינקן, סיוע מידי - זו גם עמדתו של הנשיא ביידן [צילום: רונלדו שמידט, AP]
+אזהרת מסע חריגה וחמורה: להימנע מנסיעות לחו"ל
17:36 03/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ממליצים "להימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודים", ו"להתרחק מהפגנות ומחאות". משמעות הדבר: להימנע מחבישת כיפה בעת שהייתם בחו"ל במקום ציבורי, להסתיר כל סממן אחר, לרבות ציצית, ולהימנע מהשתתפות בהפגנות בחו"ל למען ישראל ו/או החטופים

הנגבי, להימנע מנסיעות לחו"ל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נתניהו מזהיר את נסראללה: "טעות תעלה לכם ביוקר"
17:12 03/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

נתניהו הזהיר במקביל לנאומו של נסראללה בלבנון  ▪  ראש הממשלה הדגיש: "לא נרפה עד לניצחון, עד להשלמת היעדים שהגדרנו - חיסול החמאס, השבת חטופינו והשבת הביטחון לאזרחינו ולילדינו"

נתניהו, מזהיר מטעויות [צילום: משרד ראש הממשלה]
+נסראללה מאיים על ישראל וארה"ב: "כל האופציות פתוחות"
16:35 03/11/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

נסראללה: ה-7 באוקטובר הוא הוכחה לכך שישראל חלשה יותר מקורי עכביש, וכי חודש לאחר המלחמה, היא "לא הצליחה להשיג שום הישג"  ▪  נסראללה טוען שהנשיא ג'ו ביידן העלה טיעון מזויף לפיו חמאס כרת את ראשיהם של ילדים, אך לא הציג ראיות, ובמקביל ביידן שתק כשלאלפי הילדים בעזה נקטעו ונקרעו גפיים בהפצצות ישראליות  ▪  דחה טענות נגד חיזבאללה וטען כי ארגונו נכנס למלחמה כבר ב-8 באוקטובר  ▪  ציין: חטופים לא ישוחררו ללא תמורה

נסראללה. נאום משודר בוידאו [צילום: חוסיין מאלה/AP]
+צפו: לוחמי צה"ל ברצועה עורכים קבלת שבת
15:42 03/11/23  |  עידן יוסף

+ראש הממשלה נתניהו ללוחמים: "ננצח את חמאס"
14:20 03/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

באיגרת ששלח ללוחמי צה"ל ומערכת הביטחון כתב נתניהו כי תכלית המערכה, שהיא המשך למלחמה בעמלק, היא "השמדת האויב האכזר והרצחני חמאס-דאעש, השבת חטופינו והשבת הביטחון לארצנו, לאזרחינו ולילדינו"

כוחות קרקע ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+טיל נ"ט נורה למוצב צה"ל ליד מתת
13:40 03/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל: מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך למתת. אין נפגעים. כוחות צה״ל הגיבו בירי ארטילרי למקור הירי.
ככל הנראה מדובר בירי למוצב בהר אדיר.

+כוחותינו חושפים מנהרות ומפוצצים אותן
12:59 03/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לוחמי צה"ל ממשיכים לחשוף ולהשמיד מנהרות לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה  ▪  צפו בתיעוד מפאתי בית חאנון

לוחם גוהר מעל פתח מנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+הותר לפרסום שמו של מפקד טנק שנהרג בקרב בצפון הרצועה
11:58 03/11/23  |  עידן יוסף

סמ״ר איתי סעדון ז"ל הי"ד, בן 21, מהר חלוץ, מפקד טנק בגדוד 52, חטיבה 401, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר איתי סעדון ז"ל הי"ד
+כוחותינו חיסלו חוליה במתחם חיזבאללה; שני לוחמים נפצעו
11:15 03/11/23  |  עידן יוסף

כוחות צה"ל חיסלו אמש (ה') חוליית מחבלים במתחם של חיזבאללה בשטח לבנון ופגעו בתשתיות טרור של הארגון, זאת בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לשטח ישראל.
במהלך הלילה, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב.
כמו-כן, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני ולוחם נוסף במילואים נפצע באורח קל, כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש אתמול במוצב צה"ל במרחב הר דב. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

+דובר צה"ל: מספר השבויים עלה ל-241
11:12 03/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "עד כה, הודענו למשפחותיהם של 338 חללי צה"ל, ו-241 חטופים. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בלחימה בעזה, ופועלים לשחרור החטופים. אני קורא לכם שוב: אל לנו להיכנס לשאננות, וזה נוגע לכל אחת מהגזרות.
"אנחנו ממשיכים לשפוך אור על השימוש הציני שחמאס עושה באזרחיו. נמשיך להגיב באופן תקיף כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל".

+שיחה חושפת: במצבורי הדלק של חמאס מתחת לביה"ח קיימים יותר מחצי מיליון ליטר דלק
11:10 03/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה"ל מוסר כי בשיחה שהתקיימה (ה') עם גורם במערכת הבריאות בעזה, נחשף שוב כי חמאס מחזיק במצבורי הדלק ברצועה ומשתמש בהם. הגורם מציין כי במצבורי הדלק של חמאס מתחת לבית החולים שיפאא קיימים יותר מחצי מיליון ליטר דלק. השיחה מאשרת כי חמאס שולט במשאבי האנרגיה והדלק ברצועה ובוחר לנתבם לצרכי הטרור שלו, וכי גם אם יוכנס דלק לרצועה חמאס ישתלט על מצבורים אלה.

+ארכה להגשת בקשות למענק הסיוע לתושבי העוטף המפונים
11:05 03/11/23  |  עידן יוסף

מנהל רשות המיסים, שי אהרונוביץ, החליט להפעיל את סמכותו ולהאריך עד ליום 15 בדצמבר 2023 את המועד להגשת בקשות למענק הסיוע לתושבי העוטף. המענק נועד לסייע למפונים בהתארגנות ראשונית בשל מהירות הפינוי. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק עומד על 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה.
למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם מיום 7.10.23. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, אחד מבני הזוג מגיש טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, מגישים בקשה נפרדת למענק.
הבקשות למענק מוגשות באתר רשות המיסים ומטופלות בתוך 3 ימי עסקים מהגשתן. עד כה שולם סכום של כ-56 מיליון שקל לכ-26 אלף משפחות ויחידים. המענק אינו מהווה תשלום פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לרכושם של תושבי העוטף ולא יקוזז מסכום הפיצויים.

+עמית: הרתעה בהריסת בתי מחבלים - כעת ביתר שאת
09:15 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההריסה נובעת מ"חובתה של מדינה להגן על אזרחיה ולהרתיע מחבלים פוטנציאליים... דברים אלו עומדים בתוקפם ביתר שאת" לאחר 7 באוקטובר

הלווייתה של בת-שבע נגרי [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+ממשלת כלום על מלא
09:14 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נתניהו ממשיך להפקיר את המשק בידי סמוטריץ'  ▪  הציוץ הידוע לשמצה העלה זכרונות משתי עדויות  ▪  נתניהו טועה קשות גם בהיבט התקשורתי  ▪  הפוליטיזציה של קודש הקדשים: החטופים  ▪  מה משותף למתנחלים ולמוקד להגנת הפרט  ▪  לקח אופטימי מסיפורי התנ"ך

הפיכת סדום. מה אפשר ללמוד [ציור: ג'ון מרטין]
+חוסל מוצטפא דלול, מפקד גדוד סברא תל אלהוא בעזה
09:02 03/11/23  |  יואב יצחק

מוצטפא דלול, מפקד גדוד סברא תל אלהוא מהעיר עזה, חוסל הלילה בטיל ששוגר על-ידי מטוסי קרב של צה"ל. בחיסולו השתתפו אגף המודיעין של צה"ל שסיפק מודיעין מדויק ושירות הביטחון הכללי. דובר צה"ל מסר כי דלול "היה חלק מרכזי בניהול הלחימה נגד הכוחות ברצועת עזה, וביצע כמה תפקידים בגדוד ובחטיבת העיר עזה של חמאס".

מוצטפא דלול, חוסל [צילום: דובר צה"ל]
+מה המשותף לחרבות ברזל ולמלחמה באוקראינה
08:42 03/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טום פרידמן משיב בניו-יורק טיימס: בשתי הזירות מנסות רוסיה ואירן לבלום התקדמות - בכיוון המערב באוקראינה ולפיוס יהודי-מוסלמי במזרח התיכון

יצטרכו לקבל החלטות קשות [צילום: פבל גולובקין, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מירי רגב התקפלה: התחבורה הציבורית בשבת - לא רק לחיילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מירי
אז  |  5/11/23 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
באיגרת ששלח ללוחמי צה"ל ומערכת הביטחון כתב נתניהו כי תכלית המערכה, שהיא המשך למלחמה בעמלק, היא "השמדת האויב האכזר והרצחני חמאס-דאעש, השבת חטופינו והשבת הביטחון לארצנו, לאזרחינו ולילדינו"
עידן יוסף
לוחמי צה"ל ממשיכים לחשוף ולהשמיד מנהרות לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה    צפו בתיעוד מפאתי בית חאנון
איתמר לוין
ההריסה נובעת מ"חובתה של מדינה להגן על אזרחיה ולהרתיע מחבלים פוטנציאליים... דברים אלו עומדים בתוקפם ביתר שאת" לאחר 7 באוקטובר
איתמר לוין
נתניהו ממשיך להפקיר את המשק בידי סמוטריץ'    הציוץ הידוע לשמצה העלה זכרונות משתי עדויות    נתניהו טועה קשות גם בהיבט התקשורתי    הפוליטיזציה של קודש הקדשים: החטופים    מה משותף למתנחלים ולמוקד להגנת הפרט    לקח אופטימי מסיפורי התנ"ך
איתמר לוין
טום פרידמן משיב בניו-יורק טיימס: בשתי הזירות מנסות רוסיה ואירן לבלום התקדמות - בכיוון המערב באוקראינה ולפיוס יהודי-מוסלמי במזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il