X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טראמפ אתמול בבית המשפט. מצבי רוח משתנים [צילום: AP]
טראמפ העיד במשפט ההונאה ותקף את השופט והתובעת
שב וטוען שפסקת הגילוי הנאות בדוחות הבהירה שאין להסתמך עליהם לגבי שווי נכסיו האשים את השופט ש"כל הזמן פוסק נגדי בלי לדעת עלי דבר"
ביהמ"ש: טראמפ ביצע במשך שנים הונאה כאשר ניפח את שווי נכסיו
איתמר לוין
השופט ארתור איינהורן קובע שאין צורך בשלב ההוכחות בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק * הורה לשלול את רשיונות העסק לכמה מנכסיו המרכזיים של טראמפ בניו-יורק; הקבוצה עשויה לאבד גם את טראמפ טאואר ולהיקנס בעשרות מיליוני דולרים * טראמפ יערער: השופט מטורלל והתעלם מעקרונות יסוד של משפט וחשבונאות
לרשימה המלאה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שב ואומר כי לא ביצע תרמית כלשהי בנוגע לשווי נכסיו, וכי על מי שהלוו כספים לקבוצה שבבעלותו היה לבחון בעצמם את השווי ולא להסתמך על הדוחות הכספיים שלה. טראמפ העיד (6.11.23) בבית המשפט במנהטן, בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק בה נטען שביצע במשך שנים הונאה כאשר ניפח את שווי הנכסים.
מדובר בתביעה אזרחית שהגישה התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס (דמוקרטית), נגד טראמפ ושלושת ילדיו הבוגרים - דונלד טראמפ הבן, אריק טראמפ ואיוונקה טראמפ (אשר נמחקה ממנה לאחר מכן). ג'יימס טוענת, כי בני המשפחה - ובמיוחד האב - ניפחו במשך שנים ובצורה בוטה את שווי נכסי הקבוצה, בעיקר כדי לקבל אשראי. טראמפ וילדיו טוענים, כי האחריות להערכות השווי בדוחות הקבוצה היו של רואי החשבון שלה, וכי בדוחות הובהר שאין להסתמך עליהם בעת קבלת החלטות עסקיות כמו מתן אשראי. דונלד הבן ואריק העידו בשבוע שעבר (וטענו שלא היה להם כל קשר לדוחות הכספיים) ואילו איוונקה תעיד מחר (8.11.23).
השופט ארתור איינהורן קבע בחודש שעבר, כי טראמפ אכן ביצע את ה"הונאה מכוונת וחוזרת ונשנית" המיוחסת לו, וכי אין צורך בשלב ההוכחות כדי לקבוע זאת (ראו קישור משמאל). כעת הוא דן בשש הטענות האחרות שהעלתה ג'יימס: זיוף מסמכים עסקיים, קשירת קשר לזיוף שכזה, דוחות כספיים כוזבים, קשירת קשר לדוחות כאלה, הונאת ביטוח וקשירת קשר להונאת ביטוח.
איינהורן גם יקבע את הצעדים שינקוט נגד טראמפ ועסקיו בעקבות ההונאה. המדינה מבקשת לקנוס אותו ב-250 מיליון דולר; איינהורן כבר אמר שישלול מן הקבוצה את הרשיונות לנהל את נכסיה המרכזיים (כולל טראמפ טאואר ובניין המשרדים הנושא את שמו בוול סטריט). איינהורן כבר קנס את טראמפ ב-15,000 דולר בשל התבטאויות פוגעניות נגד העוזרת המשפטית שלו. יצוין, כי כל הכרעותיו של איינהורן נתונות לערעור, וכי עד להכרעה בו - סביר להניח שהצעדים נגד טראמפ לא יינקטו פועל.
תיק זה חשוב במיוחד לטראמפ, לצד ארבעת כתבי האישום נגדו, שכן מדובר בעצם מהותו כמי שבנה את כל הקריירה שלו על התדמית של איש עסקים מצליח; כעת נטען שתדמית זו התבססה על הונאה. זוהי הפעם הראשונה מזה עשר שנים בה טראמפ מעיד בבית המשפט. הוא סיים אתמול את עדותו ועורכי דינו לא חקרו אותו בחקירה נגדית, אם כי יוכלו לזמן אותו שוב במסגרת פרשת ההגנה.

"אתה יכול לשלוט במרשך?"
איינהורן אמש. הרים את קולו [צילום: AP]

כתבים שנכחו באולם דיווחו, כי טראמפ נע בין מצבי התנהגות שונים בעדותו, כולל שחצנות ותסכול, גאווה ופגיעה, שעמום וריחוק. הוא חזר על אמירות מוכרות היטב בדבר נכסיו היוקרתיים, "כמה טובה החברה שבניתי" והיותו מיליארדר. לדבריו, הונו האישי "גבוה בהרבה מאשר בדוחות הכספיים", משום שרואי החשבון שלו לא הביאו בחשבון את "שווי המותג" שלו – שבזכותו הפך לנשיא, העיר.
טראמפ שב וטען – כפי שעשה בחקירתו בידי אנשיה של ג'יימס לפני הגשת התביעה ובתקשורת – שהובהר בדוחות במפורש שאין להסתמך עליהם ושעל המלווים לבצע הערכות שווי משלהם. "אני חושב שההצהרות על המצב הכספי היו טובות מאוד, למעשה היו שמרניות במידה מסוימת ובכמה מקרים שמרניות מאוד". לדבריו, סעיף הגילוי הנאות מגן עליו בצורה מוחלטת, שכן הסעיף הזהיר את הבנקים "לכו תעשו את בדיקת הנאותות והאנליזה שלכם".
טראמפ תקף אישית את ג'יימס, אשר נכחה באולם, ובין היתר טען שהיא "עוקבת אחרי כל תנועה קטנה" שלו. הוא התנגש שוב ושוב עם איינהורן, החל מהדקה העשירית של עדותו, כאשר התלונן על אנשי אכיפה דמוקרטיים שחקרו אותו. איינהורן הנחה את טראמפ להימנע מהערות כוללניות ו"פשוט לענות על השאלות, לא לשאת נאומים". בנקודה מסוימת טען טראמפ ש"איינהורן פוסק נגדי, כי הוא תמיד פוסק נגדי". לדבריו",הוא פסק נגדי מבלי לדעת דבר עלי. הוא פסק נגדי ואמר שאני רמאי לפני שהוא ידע משהו עלי. התרמית היא של בית המשפט, לא שלי".
לאחר הערות נוספות של טראמפ, פנה איינהורן לעורך דינו, כריסטופר קייז: "מר קייז, אתה יכול לשלוט במרשך?" קייז השיב, ש"המפקד העליון לשעבר ומי שבקרוב שוב יהיה המפקד העליון" מכיר את כללי בית המשפט ואינו זקוק להדרכה נוספת. בהמשך הזהיר איינהורן, כי הוא יפסיק את העדות ויוריד את טראמפ מדוכן העדים, אם הוא לא יענה במישרין על השאלות. הוא הרים את קולו על קייז, שקם לטעון שעליו לאפשר לטראמפ להשיב ללא מגבלות. קולו של איינהורן נשמע מחוץ לאולם כאשר הורה לקייז לשבת. זמן קצר לאחר מכן אמר טראמפ: "זה משפט מאוד לא הוגן. מאוד. מאוד. אני מקווה שהציבור צופה". יצוין, כי בבתי המשפט בניו-יורק אין מצלמות ואין שידורים חיים. כאשר טראמפ יצא נגד פסק דינו החלקי של איינהורן, העיר האחרון שכדאי שהוא "יקרא שוב את פסק הדין – אולי בפעם הראשונה". טראמפ הגיב: "אתה טועה בפסק הדין".

טראמפ פונה לציבור תומכיו
ג'יימס אמש. "זה היה צפוי" [אדוארדו אלוורז, AP]

המשפט מתנהל ללא מושבעים (בשל טעות של צוות ההגנה, שלא הגיש במועד את הבקשה למושבעים), כך שההכרעות הן כולן של איינהורן. לכן, לכאורה, טראמפ וצוותו שוגים קשות בהתקפה עליו. אולם, טראמפ מתכוון ממילא לערער על פסק הדין, וייתכן שהוא מקווה להרגיז את איינהורן עד כדי כך, שהוא יפלוט הערות שיחזקו את טענותיו בערעור.
מעבר לכך, טראמפ פונה במידה רבה לקהל תומכיו ולבוחרים כחלק מן האסטרטגיה המציגה את כל ההליכים נגדו כרדיפה פוליטית. נכון לעכשיו גישה זו נוחלת הצלחה רבה: הוא מוביל בפער עצום בבחירות המוקדמות בין הדמוקרטים ומצוי לכל הפחות בשוויון אם לא ביתרון מול הנשיא ג'ו ביידן בסקרים הארציים. בנוסף לכל אלו, מדובר בסופו של דבר בהתנהגות תוקפנית האופיינית לטראמפ מזה עשרות שנים.
לאחר הדיון אמרה ג'יימס, כי היא ציפתה שטראמפ יפזר עלבונות. "בסופו של יום, ההוכחות הממוסמכות מלמדות שהוא ניפח בצורה כוזבת את שווי נכסיו כדי להעשיר את עצמו ואת משפחתו. הוא ניהל הונאה מתמשכת. המספרים אינם משקרים". קייז אמר, שטראמפ "אמר לכולם את העובדות". טראמפ עצמו שב ואמר שהמשפט כולו הוא בלוף ו"כל מה שעשינו היה לגמרי בסדר".

תאריך:  07/11/2023   |   עודכן:  07/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ העיד במשפט ההונאה ותקף את השופט והתובעת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
טראמפ יצא נגד "השופט ומי שלידו", טען שהוא מתכוון לעורך דינו לשעבר מייקל כהן המעיד נגדו - אך השופט איינהורן קבע שהכוונה הייתה לעוזרת המשפטית שלו
איתמר לוין
איש אינו מאמין לאיש בענף הנדל"ן, אבל התביעה נגד טראמפ תקום ותיפול על השאלה מתי ניפוח שווי נכסים הופך לפלילי - מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
האם טראמפ יאבד את השליטה על נכסי הדגל שלו בניו-יורק? התשובה לא פשוטה, ולא רק בגלל שהוא מתכוון לערער על פסק הדין - מסביר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על דאגה גוברת לשלומם של תובעים, שופטים ונבחרי ציבור המעורבים בתיקים נגד טראמפ - בשל איומים מצד תומכיו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מפרסם קטעים מחקירתו של טראמפ בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק נגדו: הדוחות הכספיים לא היו רציניים, הוא לא קיבל החלטות, המותג שלו שווה מיליארדים על מיליארדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il