X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכה קשה במיוחד בשל הקורונה [צילום: טד שפריי, AP]
WeWork מבקשת הקפאת הליכים לצורך "ארגון מחדש מקיף"
חברת מתחמי העבודה קרסה משווי של 47 מיליארד דולר ל-45 מיליון דולר בלבד פועלת גם שיראל; אומרת שהליכי חדלות הפרעון לא ישפיעו על פעילותה מחוץ לארה"ב

חברת מתחמי העבודה WeWork פנתה (7.11.23) לבית המשפט בניו-ג'רזי בבקשה להקפאת הליכים, במסגרת מה שהיא מכנה "ארגון מחדש מקיף" של עסקיה. החברה אומרת, כי נושים המייצגים 92% מחובותיה תומכים בתוכנית, הכוללת הפחתה בהיקף המשרדים שהיא שוכרת - בעיקר משרדים שאינם פעילים. WeWork פועלת גם בישראל; החברה אומרת שההליכים לא ישפיעו על פעילותה מחוץ לארה"ב וקנדה.
לפני חודשיים הודיעה WeWork שהיא החלה לנהל מו"מ מחודש לגבי כל המשרדים שהיא שוכרת ולצאת מחלק מהם. באתר של החברה נאמר שברשותה כיום 660 מיקומים ב-37 מדינות, לעומת 764 ב-38 מדינות לפני שנתיים. בחודש יוני היא שכרה קרוב ל-2 מיליון מ"ר בארה"ב, יותר מכל חברה אחרת במדינה. משמעות המהלך היא מכה קשה למשכירים, אשר חלקם כבר נאלצו להסכים להפחתת דמי השכירות בשנים האחרונות ומתקשים לפרוע את ההלוואות ששימשו לרכישת הנכסים.
WeWork הוקמה בשנת 2010 בידי אדם ניומן ומיגל מק'קלווי, והתיימרה לשלב עסקי נדל"ן עם "ניחוח" של היי-טק; שוויה אף התנפח בדומה לחברות היי-טק. אולם, הקורונה היכתה בה בצורה קשה, כאשר מיליונים עברו לעבוד מבתיהם ורבים מהם חזרו בצורה חלקית בלבד גם לאחר המגיפה. שוק המשרדים האמריקני כולו ספג מכה קשה, ומבחינת WeWork - אשר בנויה על השכרות של שטחים קטנים לשוכרים רבים לטווח קצר - המכה הייתה קשה עוד יותר.
בשנת 2022 הסתכמו הכנסות החברה ב-3.3 מיליארד דולר ושווי נכסיה היה 17.8 מיליארד דולר, אך היא רשמה הפסד תפעולי של 1.6 מיליארד דולר והפסד נקי של 2 מיליארד דולר. מניית WeWork התרסקה ב-98% מאז תחילת השנה ובסוף השבוע שעבר עמד שווי השוק שלה על 45 מיליון דולר בלבד; בינואר 2019 הוא הגיע לשיא של 47 מיליארד דולר.
החברה שידרה אותו מצוקה במשך חודשים רבים. בחודש מרס היא הגיעה להסכמה עם המשקיע העיקרי בה, תאגיד הטכנולוגיה היפני סופטבנק (המחזיק ב-46% ממניותיה), ועם משקיעים נוספים על מחיקת חלק מחובותיה וגיוס הון נוסף. אולם, בחודש אוגוסט הודתה WeWork שקיימים ספקות משמעותיים בדבר יכולתה להמשיך לפעול. בחודש שעבר הודיעה החברה שלא תעמוד בתשלומים בהיקף כולל של 95 מיליון דולר. לאחר דחייה מוסכמת של 30 יום בתשלומים, הצליחה החברה לגייס מימון לשבוע נוסף - אשר מסתיים היום.
התרחבותה של WeWork מומנה בעיקרה בידי סופטבנק, אשר מדיניותו העסקית גורסת שהשקעות ביד רחבה בחברות הזנק יאפשרו להן לגדול מהר יותר מאשר מתחרותיהן וליצור מעמד מוביל בענפי פעילותן; התאגיד השקיע 10 מיליארד דולר ב-WeWork. האחרונה הפכה למזוהה עם "עבודה משותפת": חללים בהם משתמשים פרינלסרים או יזמים בתחילת דרכם, מגמה אותה אימצו צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. צורה זו הוצגה כמעניקת יתרון כפול: חיסכון בדמי שכירות ומקום מפגש להחלפת רעיונות ומציאת ספקים ולקוחות.
WeWork תכננה הנפקה בניו-יורק באוגוסט 2019, כאשר הייתה השוכרת הפרטית הגדולה ביותר במנהטן. אולם, גילויים על ממשל תאגידי לקוי הובילו לדחיית ההנפקה, וזמן קצר לאחר מכן - להתפטרותו של נוימן מתפקיד המנכ"ל. סופטבנק נאלץ להזרים לה סיוע חירום בסך 7 מיליארד דולר, וההנפקה בוצעה רק באוקטובר 2021 ובמקביל החלה החברה לבטל הסכמי שכירות ולנהל מו"מ מחודש על אחרים.

תאריך:  07/11/2023   |   עודכן:  07/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
WeWork מבקשת הקפאת הליכים לצורך "ארגון מחדש מקיף"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שב וטוען שפסקת הגילוי הנאות בדוחות הבהירה שאין להסתמך עליהם לגבי שווי נכסיו    האשים את השופט ש"כל הזמן פוסק נגדי בלי לדעת עלי דבר"
עידן יוסף
דוח של משמר האו"ם חושף כי מורים של אונרא מקדמים טרור ואנטישמיות באופן קבוע    הארגון קורא לממשלות שמממנות את אונרא להבטיח שלא יתרמו למורים לשנאה    חמאס והג'יהאד האיסלאמי גינו את אונרא על פיטורי מורה בגין הסתה    הדוח יוצא השבוע לקונגרס
עידן יוסף
משלחת ישראל לאו״ם קיימה באו״ם תדרוך דחוף בעקבות העלייה החדה וחסרת התקדים בהתקפות אנטישמיות וגילויי שנאה    שגריר ישראל לאו"ם: ״חייב להיות מחיר ברור לפשעי שנאה נגד יהודים. הזמן לדיבורים עבר״    הוא קרא לממשלות, אוניברסיטאות וחברות אינטרנט לפעול כדי לעצור את העלייה באנטישמיות וענד את הטלאי הצהוב בתדרוך כסמל לנחישותו להילחם באנטישמיות
עידן יוסף
עידן יוסף
זוהי עסקת נשק גדולה שמגיעה ברקע החששות המוגברים בקונגרס ובקרב כמה פקידים אמריקנים לגבי העלייה במספר ההרוגים האזרחים    העברה מתוכננת לישראל של פצצות גלישה מסוג "SPICE"    דיפלומטים אמריקנים מביעים ביקורת על עמדת הממשל בנוגע למלחמה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il