X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העבודה והרווחה - העלאת תגמול מינימלי למשרתי מילואים [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
תשלום מינימלי של 300 ש"ח ליום לכל משרתי המילואים במלחמה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (הוראת שעה – חרבות ברזל) תגמולים למשרתים במילואים, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 11 חברי כנסת ללא מתנגדים.

מוצע לקבוע כי בתקופה שמיום 7.10.2023 עד יום 31.12.2023 יעלה שיעור התגמול המזערי בעד יום מילואים לסכום של כ-300 שקלים חדשים (במקום כ-215). שר העבודה בהסכמת שר הביטחון ושר האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת רשאי בצו להאריך את התקופה האמורה.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (הוראת שעה – חרבות ברזל) תגמולים למשרתים במילואים, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 11 חברי כנסת ללא מתנגדים.
בתקופה שמיום 7.10.2023 עד יום 31.12.2023 יעלה שיעור התגמול המזערי בעד יום מילואים לסכום של כ-300 שקלים חדשים (במקום כ-215). שר העבודה בהסכמת שר הביטחון ושר האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת רשאי בצו להאריך את התקופה האמורה.
ועדת העבודה והרווחה אישרה מוקדם יותר לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להעלאת התגמול המינימלי למשרתי מילואים שגויסו לשירות במלחמת חרבות ברזל החל מה-7 באוקטובר, מ-215 ש"ח ל-300 ש"ח ביום. הוועדה האריכה את תוקף הוראת השעה בחודש נוסף, כך שתעמוד בתוקף עד סוף השנה, עם אפשרות להארכה נוספת במקרה של הימשכות הלחימה, במטרה לתת ודאות לחיילי המילואים ולמנוע צורך בהארכות חוזרות ונשנות.
יועמ"ש הביטוח לאומי עו"ד רועי ישראל קרת הסביר בדיון: "תגמולי המילואים משולמים על בסיס שכרו של המשרת, אבל מי ששכרו נמוך או שהוא אינו משתכר קיבל עד כה כ-215 ש"ח ליום. הוראת השעה מבקשת להעלות את זה ל-300 ש"ח ביום. תחילה דובר רק על מי שגויס בצו 8, אבל אנחנו מבקשים כעת להחיל את זה על כל משרתי המילואים במהלך המלחמה" .
ח"כ משה סעדה ביקש להצמיד את שכר משרתי המילואים לשכר הממוצע במשק: "רבים מאותם משרתים שזכאים לתגמול המינימלי הם סטודנטים צעירים שסיימו לאחרונה את השירות והם חוד החנית של הלחימה, השכפ"ץ שלנו. עד 2022 המדינה דאגה להם לשכר הממוצע במשק, לאט-לאט זה נשחק והגיע לשכר המינימום ולצערנו אין הרבה אנשים שמגיעים לייצג אותם כנסת". יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הביע תמיכה בהצמדת שכר המשרתים לשכר הממוצע וציין כי לאחר אישור החוק הנוכחי, שייתן מענה מיידי לצרכי השעה, תפעל הוועדה לקידום המהלך מול משרדי הממשלה.
פזית תדהר, משרד הביטחון: "התיקון הזה הוא חלק מהחלטת ממשלה שהתקבלה בשבוע שעבר, בתקציב של כמעט מיליארד ש"ח, שמטרתה לתת מענה וסיוע לאנשי המילואים שגויסו בצו 8 בשל המלחמה. חלק נוסף של ההחלטה הוא קרן לסיוע לאנשי מילואים שנגרמו להם נזקים כלכליים, החזרים על כרטיסי טיסה, הפרשי שכר אל מול משרתים שמרכז חייהם ופרנסתם בחו"ל ועוד. הנושא של התגמול המזערי נמצא על שולחנו של המשרד והצבא לא מעט זמן, יש רצון להסדיר את זה וגם הצמדה לשכר הממוצע נדון, מקווים שנצליח לקדם את זה לאחר המלחמה. המטרה הייתה להגיע כרגע לפתרון זמני, ברור שהוא לא מספק אבל עדיף כרגע לקדם אותו לתקופה זמנית מאשר שלא יהיה שום תיקון".
ח"כ משה טור פז, שהגיע בעצמו ישירות משירות מילואים אמר: "בכל פעם שהנושא של הצמדה לשכר הממוצע עלה לדיון משרד הביטחון לא עמד לצידם של אנשי המילואים. אני מצפה ממשרד הביטחון שיהיה הראשון שיעמוד על זכויותיהם של אנשי המילואים ולא שאנחנו נילחם עבורם. ח"כ טור פז הציע כי החל ב-30 ימי שירות, כנגד כל עשרה ימי שירות ישולם למשרת שכר על יום נוסף, בכדי לאפשר לו ימי מנוחה והתארגנות לפני חזרתו לעבודה. נציגי משרד הביטחון הסבירו כי קיימים כבר היום מספר מנגנונים המתגמלים כספית משרתים כנגד שירות מילואים ממושך, החל מעשרה ימי שירות, בהם מענק של כ-5,600 ש"ח למי שמשרתים מעל 37 ימים בשנה. עם זאת הבהירו כי אם תהיה הימשכות של הלחימה ויעלה כי אלה אינם מספקים מענה מספק למשרתים, יפעל המשרד לגיבוש מענים נוספים".
לשאלת ח"כ מאיר כהן, פירט נציג אגף התקציבים במשרד האוצר עלי בינג את התגמולים להם זכאי אדם המשרת במילואים חודש ימים, בנוסף לתגמול הבסיסי בגין שירותו: לדבריו יקבל המשרת מענק של 1250 ש"ח, ומענק אחיד נוסף לכלל המשרתים על סך 1100 ש"ח. אם יש לו ילדים מתחת לגיל 14 - 2000 ש"ח נוספים וכן תגמול נוסף על שירות ממושך על סך 4230 ש"ח. בסה"כ, אמר, יקבל המשרת 8,580 ש"ח, מעבר לתגמול הבסיסי שיקבע על-פי שכרו.
אופיר טל, העמותה למען משרתי המילואים התייחס לקרן הפיצויים שתקום מתוקף החלטת הממשלה: "הקרן תוקצבה ב-70 מיליון ש"ח. קראנו שגם התגמולים למשפחות יכנסו לקרן הזאת ואם כך זה לא יספיק. גם אחרי צוק איתן הוקמה קרן כזאת של 30 מיליון ש"ח וחצי ממנה לא מומש בגל תקנון דרקוני שלא אפשר לממש אותה. אנחנו מבקשים להיות חלק מגיבוש התקנון של הקרן הזאת כדי למנוע חזרה של המצב הזה". באשר להצמדת התגמול המזערי לשכר הממוצע במשק אמר: "אנחנו נאבקים על הנושא הזה כבר שנים רבות. משרדי האוצר והביטחון דוחים אותנו בקש ואם הוועדה לא תעקוב אחרי הנושא זה יתמסמס".

תאריך:  09/11/2023   |   עודכן:  10/11/2023
+סדר תקציבי חדש: סמוטריץ' קיצץ 70% מהכספים הקואליציוניים
02:35 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר האוצר סיכם במכתב להנהלת משרדו עבודת מטה של שלושה שבועות ומודיע על קיצוץ של כ-4 מיליארד שקל בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים

שינוי המקורות והשימושים לטובת המלחמה והעורף [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+"אני יושב פה עם רונן, זה עובד חזק מאוד"
02:14 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרמטכ"ל וראש השב"כ בהערכת מצב בתוך רצועת עזה: "תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!"

הרצי הלוי ורונן בר בשיחה צפופה [צילום: דובר צה''ל]
+כ-9,500 שיגורים מתחילת המלחמה, אך התמרון הביא להפחתתם
01:58 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כ-12% מסך השיגורים לעבר שטח ישראל נחתו בשטח רצועת עזה וכ-900 שיגורים בוצעו מתוך אתרים אזרחיים כגון: מסגדים, בתי ספר, בתי חולים ומרכזי תרבות  ▪  עם כניסת הכוחות הקרקעיים לרצועה ניכרת ירידה משמעותית בהיקף השיגורים

פריסה רחבה [צילום: חיים גולדברג[פלאש 90]
+בסיס "הקריה" בעזה: כך נלחם צה"ל נגד המטה הכללי של חמאס
01:22 10/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך פועלת אוגדה 162 בליבת הפעילות המודיעינית והמבצעית של חמאס  ▪  הרובע הביטחוני מורכב מאתרי טרור אסטרטגיים עבור החמאס, ביניהם מטה המודיעין המרכזי ומטה ההגנה האווירית של ארגון הטרור, ומשרדים של החמאס ביניהם משרד הפנים ותחנת המשטרה  ▪  יותר מ-50 מחבלים חוסלו

לוחם ברובע הבטחוני של חמאס [צילום: דובר צה''ל]
+חילופי אש במתחם אנצאר, מוקד מפקדות מנגנוני הביטחון של חמאס
00:49 10/11/23  |  עידן יוסף

אלג'זירה וערוצים רשמיים של חמאס מדווחים בשעות האחרונות על חילופי אש בין כוחות מתמרנים של צה"ל ובין פעילי חמאס במתחם אנצאר במערב העיר עזה.
במתחם נמצאות כל המפקדות של כל מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, עליהן חולש משרד הפנים של חמאס, שמשרדיו שוכנים גם הם שם. זה למעשה המרכז החשוב של מנגנוני הביטחון של חמאס והודאה של ערוצים מזוהי-חמאס וכן של רשתות גדולות כמו אלג'זירה, שכוחות צה"ל נמצאים שם, אינה דבר של מה בכך.

+סליחה תקלה: אלג'זירה שידרה בטעות מחבלים חמושים בבית החולים
00:34 10/11/23  |  עידן יוסף

בית החולים האינדונזי ברצועת עזה תועד (ה') ע"י רשת אלג'זירה, שבטעות צילמה ובאופן מביך חשפה מחבלים בבית החולים. מוקדם יותר, הופץ תיעוד מאזור בית החולים שבו נראים פיצוצים עזים בקרבת בית החולים כתוצאה מהפצצת כוחותינו. בעוד שאת הפיצוץ הראשון גרם צה"ל, יתר הפיצוצים הם פיצוצי משנה של תחמושת המחבלים.

+הצרפתים הקימו את לבנון כדי שבברית עם היהודים לא יאפשרו למוסלמים להגיע לים
23:45 09/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עשירית עם חוקר גבולות ארץ ישראל, פרופ' גדעון ביגר, המספר על האופן שבו הקימו הצרפתים אחרי מלחמת העולם הראשונה את מדינת לבנון

[צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+אשת ראש הממשלה נפגשה עם משפחות החטופים: "מבטיחה לכם שהוא עושה הכל כדי להחזיר את יקיריכם"
23:12 09/11/23  |  עידן יוסף

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נפגשה היום עם משפחות של חטופי חמאס. נתניהו הקשיבה לסיפורי המשפחות על הסבל הכבד שעובר עליהן בחודש האחרון, חזרה והדגישה שראש הממשלה נתניהו הבהיר כי לא תהיה שום הפסקת אש בלי שחרור חטופינו.
היא שמעה את סיפורי הזוועות של בני המשפחות ושוחחה איתם ארוכות, משפחה אחר משפחה, על מה שעבר עליהם מאז ה-7 באוקטובר.
הגברת שרה נתניהו: ״אני מודה לכם שבאתם. אני יודעת שאין לכם יום ואין לכם לילה. שכל יום שעובר בלי יקיריכם הוא כאב שאין לו סוף. הלב שלי אתכם, הלב של כולנו אתכם. אני מבטיחה לכם שאעביר את תחושותיכם ובקשותיכם לראש הממשלה ואני מבטיחה לכם שהוא עושה הכל כדי להחזיר את חטופינו, יקיריכם, הביתה בשלום״.

[צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+מספר המחבלים שנהרגו בג'נין עלה ל-14
23:09 09/11/23  |  עידן יוסף

משרד הבריאות בג'נין מעדכן שמספר המחבלים שחוסלו משעות הבוקר בג'נין עלה ל-14. בנוסף שלושה מחבלים נפצעו מכדורים חיים ביישוב בית פוריק, מזרחית לשכם.

+הנחיה: הושעו הסדרי טיעון נגד נאשמים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי
22:20 09/11/23  |  עידן יוסף

הנחיה חדשה בפרקליטות הצבאית: מעתה יש להקפיא כל משא-ומתן שהתקיים להסדרי טיעון בתיקים מתנהלים נגד נאשמים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי עד להודעה חדשה.

+2,500 טונות ציוד צבאי הגיעו ארצה ב-170 מכולות
22:17 09/11/23  |  עידן יוסף

משרד הביטחון וצה"ל השלימו את קליטתה בישראל ופריקתה של אוניית מטען ועליה כ-2,500 טונות של ציוד צבאי עבור צה"ל, בכ-170 מכולות.

+אסירי הנוח'בה מוחזקים בתנאים מחמירים ביותר
22:16 09/11/23  |  עידן יוסף

בשב"ס החלו לקלוט את מאות אסירי הנוחב'ה והם יוחזקו בתנאים מחמירים יותר מאשר אסירים ביטחוניים רגילים. יהיו בבידוד, בלי ביקורים ובלי קנטינה. עד כה, המחבלים הוחזקו בבסיס צבאי בדרום הנתון לשמירה של צה"ל, ונחקרו בבסיס על ידי יחידה 504 של אמ"ן ושב"כ.

+גורם מדיני: לגיבוש עסקת חטופים נדרש לפחות שבוע
22:13 09/11/23  |  עידן יוסף

גורם מדיני: גם אם תהיה עסקה - וזה 'אם' גדול - יקח לפחות שבוע לגבש אותה. לכן גם אם בסופו של דבר תהיה עסקה של שחרור משמעותי של חטופים תמורת הפסקת אש של כמה ימים - יש לישראל בינתיים לא מעט זמן להתקדם משמעותית בלחימה ברצועת עזה וביישום היעדים השטח".

+גלנט: שיטות חדשות לטיפול במנהרות
22:08 09/11/23  |  עידן יוסף

מהצהרת שר הביטחון יואב גלנט: "צה"ל החל להשתמש בשיטות חדשות לטיפול במי שנמצא במנהרות". עוד אמר גלנט: "המחבלים בשיפא שומעים את הדחפורים והחיילים ורועדים מפחד".

+נתניהו נפגש עם משפחתו של לוחם סיירת גבעתי פדיה מרק
22:02 09/11/23  |  עידן יוסף

רה"מ נתניהו ורעייתו נפגשו עם משפחתו של לוחם סיירת גבעתי פדיה מרק ז"ל הי"ד, שנפל לפני כשבוע בקרבות בעזה. נתניהו: ״האמונה והעוצמה, וכל מה שעבר ועובר על המשפחה שלכם היום זה המבחן של עם ישראל. ארץ ישראל נקנית בייסורים. הכאב גדול מאוד, אך אנחנו מנצחים בזכות הרוח הזאת״.

+סוללת פטריוט יירטה מטרה אווירית באזור הערבה
22:00 09/11/23  |  עידן יוסף

סוללת הגנה אווירית ״פטריוט״ יירטה לפני זמן קצר מטרה אווירית בדרום הארץ באזור הערבה. המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

+הרמטכ״ל וראש השב״כ נכנסו ללב עזה תוך כדי סיכון
21:28 09/11/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל: הרמטכ״ל וראש השב״כ נכנסו ללב עזה - יש בזה סיכון, אבל זו אמירה משמעותית. הרמטכ״ל וראש השב״כ מגיעים ללוחמים בשטח, מבינים את האתגר להילחם בעיר כמו עזה, המפקדים מקדימה.
עוד מדברי תא"ל דניאל הגרי: "אנחנו בכשירות של 90% בכלים שלנו, זה דבר משמעותי מאוד בלחימה. הלחימה נמשכת - אין הפסקת אש, אנחנו ממשיכים להילחם".
"המסדרון ההומניטרי עובד, התושבים העזתים יורדים דרומה. אנחנו עושים פעולה קרקעית ונעמיק אותה יותר בתוך העיר עזה".
"אנחנו בחקירה על אירוע הכטב"ם באילת, ומדוע לא הייתה התרעה. קיבלנו אות חיים מהחטופים חנה קציר ויגיל יעקב".

[צילום: דובר צה''ל]
+שר הביטחון הצטלם ברקע תמונתם של האחים סינוואר
20:56 09/11/23  |  עידן יוסף

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (ה') הערכת מצב אופרטיבית בפיקוד הדרום. גלנט עמד על התקדמות הכוחות בתוך העיר עזה ובשטחי הלחימה בצפון הרצועה.
בתמונה שהופצה מהמפגש, נצפה גלנט כשמאחוריו תמונותיהם של יחיא ומוחמד סינוואר. מוחמד סינוואר, שהיה מיוזמי חטיפת גלעד שליט, קידם את עסקת האסירים שבה שוחררו 1,027 מחבלים ובהם אחיו יחיא, שלימים הפך למנהיג החמאס.

[צילום: תקשורת שר הביטחון]
+אזעקות הופעלו במערב הנגב
20:48 09/11/23  |  עידן יוסף

+חמושים ניסו לחצות את גדר המערכת ליד באקה אל גרביה
19:41 09/11/23  |  עידן יוסף

עשרות פלסטינים, חלקם חמושים, נעצרו כשניסו לחצות את גדר המערכת ליד באקה אל גרביה.

+לראשונה: חץ 3 יירט בהצלחה טיל ששוגר מכיוון ים סוף
19:32 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טיל קרקע-קרקע יורט כ-1,900 ק"מ דרומית לישראל, לאחר שגרם להפעלת אזעקות באילת ובחבל אילות  ▪  זהו היירוט המבצעי הראשון של מערכת חץ 3, שיכולה ליירט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה

מערכת חץ 3 [צילום: דוברות משרד הביטחון]
+לוחמה פסיכולוגית: הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטונים של שני חטופים
18:17 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בסרטון שנועד להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בישראל נראים חנה קציר בת 75 ויגיל יעקב בן 13  ▪  הג'יהאד האיסלאמי אומר כי הוא מוכן לשחרר אותם כאשר הדבר יתאפשר  ▪  זהו אות חיים ראשון מהשניים אחרי 33 ימי נתק

חנה קציר ויגיל יעקב
+הותרו לפרסום שמות שני חללי צה"ל שנפלו במלחמה
18:12 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בקרב בעומק רצועת עזה נפל לוחם יחידת שלדג רס״ר (מיל׳) דב משה (דובי) כוגן  ▪  זוהתה גופתה של סמל רוני אשל, תצפיתנית בגדוד 414, שעד עתה בחזקת נעדרת

רס"ר (במיל') דובי כוגן, סמל רוני אשל
+חילופי ירי בין כוחותינו למחבלים במחנה הפליטים בלאטה בגזרת שכם
18:04 09/11/23  |  עידן יוסף

כוחות הביטחון פועלים במחנה הפליטים בלאטה בגזרת שכם. חילופי ירי של מחבלים מול כוחותינו במקום. דחפור של צה"ל הרס כבישים, הרס אנדרטה והרס גם את מטה הפתח בבלאטה. חילופי הירי נמשכים וגם נזרקים מטענים. קריאות במסגדים לצאת ולהתעמת עם כוחות הביטחון.

+גורם צבאי על הפעילות בג'נין: חיסלנו עשרות מחבלים
17:46 09/11/23  |  עידן יוסף

גורם בטחוני התייחס למבצע הצבאי היום בג'נין שבו חוסלו לפחות עשרה מחבלים, בהם לפחות שלושה אנשי המנגנון המסכל: "אנחנו במאמץ התקפי שלא נראה כמותו בשנים האחרונות, רק בשבועיים האחרונים מספר דו-ספרתי של פעילויות במ"פ ג’נין מהאוויר ומהקרקע. חיסלנו עשרות מחבלים, תקפנו עשרות פעמים מהאוויר, הם מתחילים להבין שמשהו השתנה. נמשיך לרדוף את ארגוני הטרור, לעצור ולחסל אותם בכל מקום שיהיו, רק התחלנו".

+ישראל תאפשר הפוגות 4 שעות ביום; ביידן: ביקשתי הפוגות של 3 ימים לפחות
17:43 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נשיא ארה"ב ביקש שההפוגה תימשך ימים אך נתניהו מסכים רק להפוגה של כמה שעות מדי יום וביידן אמר "לקח יותר זמן משציפיתי"  ▪  ההפוגות אינן בכל הרצועה, אלא בשכונות נבחרון - והן נועדו לאפשר לתושבים להתארגן לרדת דרומה

תושבי עזה נוהרים לדרום הרצועה [צילום: חאתם מוסא/AP]
+שר הביטחון גלנט לא חזר הביתה מאז תחילת המלחמה
17:41 09/11/23  |  עידן יוסף

מאז תחילת המלחמה שר הביטחון יואב גלנט לא הגיע לביתו. השר ישן בבסיס הקריה, ומלבד יציאות לשטח ולצרכים מבצעיים שונים, מתעסק גלנט בניהול המלחמה מהמשרד ומהבור (חדשות 14).

+תיעוד: חייל כורז לאיתור חטופים בשיירה של תושבי עזה
17:36 09/11/23  |  עידן יוסף

בתיעוד מרצועת עזה של כתב זר נראה חייל אוחז מגהפון וכורז לעבר עוברי שיירה תושבי עזה הצועדים בסך לעבר דרום רצועה. החייל קרא בעברית ואומר שאם יש חטופים בין ההולכים, שלא יהססו וייצאו מהשיירה לעבר הכוחות מבלי לחשוש.

+פגישה משולשת בקטר בנושא החטופים
17:09 09/11/23  |  עידן יוסף

בדוחה בירת קטר נועדים ראש ממשלת קטר, ראש ה-CIA וראש המוסד בנושא החטופים בעזה (רויטרס).
בתוך כך, מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הגיע למצרים, שם נפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירי חמאס ח'אלד משעל וחליל אל חיא.

+דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה
16:47 09/11/23  |  עידן יוסף

דיווח על ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה, מחבלת מנוטרלת.

+זכיין של קופ"ח לאומית מואשם בהזדהות עם חמאס
16:01 09/11/23  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

+אזעקות באבן מנחם ובשתולה
15:37 09/11/23  |  מירב ארד

אזעקות צבע אדום באבן מנחם ובשתולה

+צה״ל מפרסם מספר טלפון לתושבי עזה שחמאס מונע מהם לנוע דרומה
15:27 09/11/23  |  מירב ארד

צה״ל מפרסם מספר טלפון וערוץ טלגרם עבור שליחת הודעות של תושבי עזה שחמאס מונע מהם לנוע דרומה. דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי בפניה לתושבי עזה: ״אני פונה לציבור העזתי - הכוח שלכם חזק משאתם חושבים! שתפו אותנו אם חמאס מונע מכם לנוע דרומה בחשבון הטלגרם במספר המצורף.:
אדרעי הוסיף: "אתמול פרסמנו את שמו ותפקידו של אחמד ציאם - מפקד פלוגה בחמאס שמנע מכאלף תושבים בבית החולים אלרנתיסי לנוע דרומה לנחל עזה ולהגן על עצמם.
היום אנחנו חושפים הוכחה נוספת לניסיונות של חמאס - הקלטה של שיחה בין שתי תושבות עזה שאומרות אתם מה שכולכם יודעים: חמאס מונע בכוח מתושבי צפון הרצועה להתפנות כדי שימשיכו להיות מגן אנושי עבור המחבלים שלו!״.
פרטי הקשר הם:
+97250-341-0322
או בחשבון הטלגרם
‏@gazas_aver

+פיצוץ אירע בבית ספר באילת כתוצאה מפגיעת כטב"ם
15:00 09/11/23  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

7 נפגעי חרדה במקום, אין נפגעים נוספים  ▪  כלל הפעילויות שתוכננו להמשך היום באזור בוטלו  ▪  תושבי העיר דיווחו: "נשמע כמו נפילה של רקטה"  ▪  כוחות המשטרה פרוסים ומבצעים חסימות

חצר בית הספר צאלים [צילום: עיריית אילת]
+חזית הצפון: צה"ל תקף חוליות נ"ט בשטח לבנון
14:57 09/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הכוחות זיהו ותקפו שתי חוליות נ״ט שזוהו בשטח לבנון, במרחב בירנית ובמרחב יפתח  ▪  מחבלים ירו לעבר כטב"ם של צה"ל במרחב הר דב - כלי הטיס תקף את מקור הירי

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+משרד הביטחון: אין צורך ביטחוני בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת
14:41 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גם דובר צה"ל אומר כי "לכל החיילי סדיר ומילואים יש הסעות ישירות לכל מקום שידרש, הצבא לא מסתמך על תחבורה ציבורית בשבת"  ▪  בשבועות שבהם הופעל השירות היה הביקוש דל, וכעת תוספת נסיעות השבת בוטלה

רכבות רבות נסעו עם נוסעים בודדים [צילום: רכבת ישראל]
+הערה אישית - מה הוא ביביזם
14:20 09/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

במשפחתי יש ארבעה בשירות צה"ל, שהם בבת עיני  ▪  שתי כומתות אדומות, שתי כומתות כחולות, אחד קצין מצטיין ביחידה נבחרת בחטיבת הקומנדו היורה במחבלים מן היום הראשון ועד לרגע זה

האשמה מכוערת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בהמשך לשמיעת האזעקות: עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים
14:16 09/11/23  |  מירב ארד

בהמשך לשמיעת האזעקות בגזרת לכיש ויישובי העוטף - עד כה לא התקבלו למוקד איחוד הצלה דיווחים על נפגעים כתוצאה מנפילת רקטות. במידת הצורך תעודכנו בהמשך.

+אזעקות באשדוד ובלכיש
14:11 09/11/23  |  מירב ארד

אזעקות צבע אדום הופעלו באשדוד, גן יבנה, גן הדרום, שדה עוזיהו, אזור תעשייה עד הלום ובשתולים.

+AP מפסיקה את ההתקשרות עם חסן אצליחאולי
14:06 09/11/23  |  עידן יוסף

סוכנות AP מתקפלת ומפסיקה את ההתקשרות עם חסן אצליחאולי (חדשות 12).

+ליצנות רפואית, המלחמה והגיל השלישי
13:49 09/11/23  |  אמנון רביב   |   לרשימה המלאה

בזמן שילדים עטופים במשפחה חמה, רבים מהקשישים חשים בדידות גדולה במלחמה  ▪  המלחמה הנוכחית הגיעה אחרי מגיפת הקורונה שנמשכה ממרס 2020 ועד מאי 2023. הקשישים היו אוכלוסיית הסיכון שנפגעה ביותר מהמגיפה

הליצן הרפואי אמנון בהרצפלד עם קשישה [צילום: עמותת רופאי החלום]
+הרהורים לעת מצוקה (4)
13:14 09/11/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

צודקת פרופ' דינה פורת: הכרח להנציח ולשמר את תמונות הרס היישובים בעוטף למען הדורות הבאים ולפני שהתעמולה העויינת תתהפך עלינו

להקים אתר שימור [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אנגלמן נגד אמסלם: לחלק דיבידנדים בחברות הממשלתיות
13:10 09/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

רוזנבוים טוענת שאמסלם מעכב חלוקת 2 מיליארד שקל  ▪  אנגלמן גם קורא להימנע מהחלפת בכירים בחברות בזמן המלחמה ולאייש במהירות דירקטוריונים חסרים בחברות חיוניות

אנגלמן בשדרות. מותח ביקורת על הממשלה [צילום: דוברות המבקר]
+כואב לי על בני גנץ
12:51 09/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

ישנם חוגים מימין ומשמשאל המתפנים לתקוף את מי שנחלץ להציל את ישראל מאימת המלחמה, שכבר הצליחה להפוך את שמחת תורה של שנת תשפ"ד לשמחה מדממת ודומעת

נחלץ להציל את ישראל [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+שר התקשורת דורש הבהרות ממערכות שעיתונאיהן התלוו למחבלים
12:44 09/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר שלמה קרעי פנה למערכות החדשות של העיתונאים המעורבים במתקפת הפתע של החמאס, בדרישה להבהרות  ▪  CNN השעתה את הקשר עם העיתונאי חסן אצליח, שסיקר את האירועים עבורה  ▪  ברויטרס מכחישים שידעו מראש על הטבח

מחבלים חוטפים ישראלית לעזה [צילום: AP]
+הרוח בת שלושת אלפים שנים מנצחת
12:34 09/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

פקודות הקרב של המפקדים מוקראות כאילו יצאו מהיכל הקודש שבישיבה, פסוקים מתפילת הסליחות, מלאי רוח יהודית, פיוטים מתפילות יום הכיפורים, פסוקים מנעים זמירות ישראל

תפילה לפני הקרב [צילום: פלאש 90]
+דובר צה"ל מבהיר: בניגוד לפרסומים "סרט הזוועות" לא דלף
12:25 09/11/23  |  מירב ארד

דובר צה״ל מבהיר: בניגוד לפרסומים "סרט הזוועות" לא דלף. הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה״ל או גורם מוסמך מטעמו. הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה״ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר. המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט.
בצה"ל מבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם.

+יהודי ארה"ב יודעים כעת מי אינם החברים שלהם
12:15 09/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעל הטור היהודי בניו-יורק טיימס בא חשבון עם מי שמתעלמים ממעשי חמאס ואף מצדיקים אותם, וקורא ליהדות ארה"ב להקים מוסדות ליברליים משלהם

הפגנה למען ישראל, בוורלי הילס [צילום: ריאן סאן, AP]
+משרד העבודה בנה תוכנית סיוע לעובדים ומעסיקים
12:10 09/11/23  |  יפעת גדות

מתוך הכרה בחשיבותה של המשכיות תעסוקתית לחוסן האישי, המשפחתי והאזורי, ומתוך הבנה כי יציאה לעבודה הינה חלק מהמאמץ המלחמתי ומחוסנו של המשק, בנה משרד העבודה יחד עם משרד האוצר ושותפים רבים ובראשם מנהלת תקומה תוכנית סיוע לעובדים ומעסיקים שתתמוך בגיוס מהיר של עובדים בענפים שאיבדו מספר רב של עובדים בעת הנוכחית, ותעודד חזרה של עובדים מפונים למקומות עבודתם הקבועים.
התוכנית תכלול את המענים הבאים:
1. מענק תמרוץ יציאה לעבודה בענפי החקלאות והבניין.
2. מענה כלכלי לעידוד המשכיות תעסוקתית לאוכלוסיית המפונים מהעוטף והצפון.

+הוקמה כיתת כוננות חדשה בקיסריה
12:07 09/11/23  |  יפעת גדות

המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל מחזקים את הביטחון האישי בכל רחבי הארץ ומקימים כיתת כוננות חדשה בקיסריה. מתחילת הלחימה הוקמו מעל 700 כיתות כוננות חדשות ברחבי הארץ.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשלום מינימלי של 300 ש"ח ליום לכל משרתי המילואים במלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
יוסי אחימאיר
צודקת פרופ' דינה פורת: הכרח להנציח ולשמר את תמונות הרס היישובים בעוטף למען הדורות הבאים ולפני שהתעמולה העויינת תתהפך עלינו
איתמר לוין
רוזנבוים טוענת שאמסלם מעכב חלוקת 2 מיליארד שקל    אנגלמן גם קורא להימנע מהחלפת בכירים בחברות בזמן המלחמה ולאייש במהירות דירקטוריונים חסרים בחברות חיוניות
איתן קלינסקי
ישנם חוגים מימין ומשמשאל המתפנים לתקוף את מי שנחלץ להציל את ישראל מאימת המלחמה, שכבר הצליחה להפוך את שמחת תורה של שנת תשפ"ד לשמחה מדממת ודומעת
עידן יוסף
השר שלמה קרעי פנה למערכות החדשות של העיתונאים המעורבים במתקפת הפתע של החמאס, בדרישה להבהרות    CNN השעתה את הקשר עם העיתונאי חסן אצליח, שסיקר את האירועים עבורה    ברויטרס מכחישים שידעו מראש על הטבח
עמנואל בן-סבו
פקודות הקרב של המפקדים מוקראות כאילו יצאו מהיכל הקודש שבישיבה, פסוקים מתפילת הסליחות, מלאי רוח יהודית, פיוטים מתפילות יום הכיפורים, פסוקים מנעים זמירות ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il