X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ואטורי. עיצום מהוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ואטורי גידף ח"כיות ערביות והושעה מניהול ישיבות הכנסת
ועדת האתיקה החליטה להטיל עונש על ח"כ ניסים ואטורי ולהרשות את התבטאותה של ח"כ עאידה תומא סלימאן ואטורי נענש על פרסומים פוגעניים נגד חברות כנסת ערביות, בהם כינה אותן "שותפות החמאס" ו"תומכות טרור נאצי" וייאסר עליו לדבר במליאה ובוועדות הכנסת לתקופה של כ-20 יום

ועדת האתיקה בראשות ח"כ ינון אזולאי הניחה (20.11.23) על שולחן הכנסת שתי החלטות כנגד שני חברי כנסת משני קצות המפה הפוליטית - ניסים ואטורי מהליכוד ועאידה תומא סלימאן מחד"ש-תע"ל.
ההחלטה הראשונה בעניינו של סגן יושב-ראש הכנסת ואטורי היא בעקבות קובלנות שהוגשו כנגדו בגין מספר פרסומים בחשבון ה-x שלו, ובהם הגיב להחלטות ועדת האתיקה בעניינן של חברות הכנסת אימאן ח’טיב יאסין ועאידה תומא סלימאן, בהם כתב כי הוא ״מודה לקב״ה על הזכות שנפלה בחלקי להעיף את שתי שותפות החמאס האלה מהכנסת ולו לתקופה קצובה. המשימה הבאה להעיף אותן לתמיד!״, וכן כינה את חברות הכנסת ״תומכות טרור נאצי״ ועוד.
חברי הוועדה הזכירו בנימוקי החלטתם את העובדה כי כבר בעבר הקפידו למתוח קו בין אמירות אידיאולוגיות ופוליטיות המופנות כנגד חברי כנסת אחרים וחוסות תחת חופש הביטוי הפוליטי, לבין התבטאויות שנועדו להכפיש ולפגוע בחברי כנסת אחרים באופן אישי. ביחס לכך, הפנו חברי הוועדה בדבריהם להתייחסותם המפורשת בעבר באשר להתבטאויות מהן עולה האשמה בבגידה בה קבעו כי התבטאויות אלה ״אינן חלק מחופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת״.

באשר לפרסומי חבר הכנסת ואטורי כתבו חברי הוועדה בהחלטתם כי ״הקישור שחבר הכנסת ואטורי עשה בין חברות הכנסת לבין מחבלי החמאס, הגרועים שבאויבי ישראל, מהווה האשמה קשה ופוגענית״. חברי הוועדה הביעו את סלידתם והסתייגותם מהתבטאויותיו ואף הביעו מורת רוח על כך שהשתמש בהחלטת ועדת האתיקה ככלי ניגוח בחברות הכנסת.
לאור זאת, ונוכח הפרותיו הקודמת של חבר הכנסת ואטורי את כללי האתיקה, החליטה הוועדה פה אחד להטיל עליו עיצום של שלילת הזכות לקבלת רשות דיבור במליאה לתקופה של כ-10 ישיבות; ושלילת הזכות לקבל רשות דיבור בוועדות הכנסת לתקופה של כ-14 ימים. כמו-כן הבהירו חברי הוועדה בהחלטתם כי כתוצאה מכך, בתקופה זו הוא מנוע ממילוי מקומו של יושב-ראש הכנסת כיושב הראש של ישיבות מליאת הכנסת.

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

החלטה שנייה התקבלה בעניינה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, נוכח קובלנה שהוגשה כנגדה בגין סרטון שפרסמה בחשבון ה-x שלה. בסרטון היא מבקרת את החלטת ועדת האתיקה שניתנה בעניינה באותו היום תוך שהיא טוענת כי זו נועדה להשתיק את אלו המותחים ביקורת על מלחמת חרבות ברזל.
בנימוקי החלטתם כתבו חברי הוועדה כי "הוועדה מצרה על כך שלשיטת חברת הכנסת תומא סלימאן ועדת האתיקה מנסה להשתיק דעות ביקורתיות וכי היא אינה מקבלת את הנימוקים להחלטתה. עם זאת כחלק מחופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת הם זכאים לערער, למחות, לחלוק ולבקר את ההחלטות והפעולות השונות בהם נוקטים מוסדות השלטון, גורמים רשמיים אחרים וכן ועדת האתיקה של הכנסת. זכותו זו עומדת לחברי הכנסת גם כשהתבטאותם מקוממת וגם כשהיא אינה משקפת את המציאות נאמנה״.
לאור זאת, החליטו חברי הוועדה פה אחד לדחות את הקובלנה, שכן הסרטון של חברת הכנסת חוסה תחת חופש הביטוי הפוליטי הנתון לה.

תאריך:  21/11/2023   |   עודכן:  21/11/2023
+הוארכה בשנתיים הור"ש המרחיבה את הכשירים לשמש כעוזרי בטיחות
01:20 21/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ארגון הפיקוח על העבודה, תיקון מס' 12, התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 4 חברי כנסת ללא מתנגדים.
הוארך תוקף הוראת השעה לעניין עוזרי בטיחות בשנתיים נוספות ונפתחה האפשרות להיות עוזר בטיחות גם בפני אוכלוסיות נוספות כך שיוכל לשמש כעוזר בטיחות גם אדם ללא ניסיון בעבודות בנייה או בעבודות בניה הנדסית וזאת אם עבר בהצלחה הכשרה מעשית בהיקף של יותר ממאה שעות, וכן יוכל לשמש כעוזר בטיחות מי שהוא מהנדס או הנדסאי בענף הנדסה אזרחית או מי שהוא כשיר להיות מנהל עבודה או ממונה בטיחות, כל עוד לא מונה לתפקידים אלה באותו אתר בנייה.
כמו כן יתוסף לתפקידים של עוזר הבטיחות גם תפקיד של סיוע למנהל העבודה במעקב אחר תיקון של הוראת בטיחות שהחובה לקיומה מוטלת על מנהל העבודה, ולהבהיר כי חובה למנות עוזר בטיחות רק באתר בנייה שבו נדרש מינוי של מנהל עבודה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חופש הביטוי  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניסים ואטורי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואטורי גידף ח"כיות ערביות והושעה מניהול ישיבות הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
כיום יש בארץ כ-20 אלף עובדים זרים בלבד, וחסרים 20 אלף עובדים זרים    משרד האוצר הודיע על הקלות בתשלום האגרה עבור פועלים זרים בישראל    יו"ר ועדת הכלכלה: "רשות האוכלוסין וההגירה צריכה לפתוח את הראש שלה לפתרונות יצירתיים במצב המלחמה
מירב ארד
ימונה במקומו של ח"כ סולומון במסגרת שינויים בהרכב נציגי הוועדות של חברי הציונות הדתית
עידן יוסף
על-פי נתוני משרד הרווחה, 20 ילדים מתחת לגיל 18 מ-12 משפחות שונות נותרו ללא אבא ואימא, ו-96 ילדים נוספים מ-47 משפחות התייתמו מהורה אחד    התפיסה היא שמי שיטפל בילדים שאיבדו את שני הוריהם הם קודם כל בני משפחה    שירותי הרווחה עושים מאמצים רבים להגיע להסדרה רשמית של האומנה בהקדם, אך מדגישים את מורכבות הנושא
מירב ארד
במסגרת התיקון מוצע להוסיף כהוראת שעה ולמשך שנתיים, עבירה שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגוני טרור שיפורטו בתוספת לחוק, שמטרתה למנוע תהליכים של אינדוקטרינציה (הנחלת דעות), מעין שטיפת מוח עצמית לביצוע מעשי טרור.
מירב ארד
כך עדכן ממונה סגן המפכ"ל לנושא כיתות הכוננות בדיון הוועדה לביטחון לאומי    משנה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: יש תהליך רכש של סה"כ 40 אלף כלי ירייה בישובים הכפריים והעירוניים    חולקו כ-4,000 נשקים עד כה- 260 מהם הוקצו ליישובים העירוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il