X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפונים במלון [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
למשרד החינוך מידע רק על 75% מילדי המפונים
כך נמסר בישיבה משותפת של ועדות החינוך והבריאות יו"ר ועדת החינוך: מיגון מוסדות החינוך המיוחד נמצא בראש סדר העדיפות ונמשיך לעקוב אחר השלמת הפערים יו"ר ועדת הבריאות: חברה חזקה נמדדת בדאגתה לחלשים

במשרד החינוך קיים מידע רק על 75% מילדי המשפחות המפונות, כך נמסר (יום ב', 20.11.23) בישיבה משותפת של וועדות החינוך והבריאות. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יוסי טייב הדגיש כי בסיור שערכנה הוועדה עלו אתגרי השבתה לתלם של מערכת החינוך כולה והחינוך המיוחד במיוחד, ובמיוחד אתגר המיגון ומילוי כוח-האדם המגויס. יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ יוני משריקי הוסיף, כי מדובר בכ-300 אלף ילדים, שצרכיהם ייעודיים בשגרה, ובוודאי בחירום, וחברה חזקה נמדדת בדאגתה לחלשים. הוא הזהיר כי ילד צמי"ד שנעדר מטיפול בגלל המלחמה - איבד את זכאותו. שני יושבי-הראש הבטיחו כי מיגון מוסדות החינוך המיוחד נמצא בראש סדר העדיפות, והם ימשיכו לעקוב אחר השלמת הפערים, הם קראו למשרד החינוך להשתמש במורות-חיילות משוחררות, ויעקבו אחר מימון ישיר ליחידה להתפתחות הילד, ומה התקציב המיועד לליווי ילדי המפונים.
תמי אומנסקי, מנהל אגף החינוך המיוחד במשרד החינוך, דיווחה על מערכת ממוחשבת ל-75% מהתלמידים שפונו, כתובותיהם הזמניות ומערכות החינוך בהן נקלטו. לדבריה הנתונים חלקיים כי חלק מההורים סירבו למסור פרטים או שהילדים עוברים עדיין ממקום למקום. היא ציינה כי אין מגבלת תקציב וכל בקשותיה להנגשה מתמלאות, נוספו מורות-משלבות, יועצות, מורות-חיילות ופסיכולוגים. היא הודתה כי בחלק ממוסדות החינוך המיוחד - הפעילות רק בחלק מהימים.
ענת גרייפנר, נציגת משרד הרווחה, סיפרה על הפעלת מעונות-יום שיקומיים לחינוך המיוחד, וכן שילוב במוסדות הקיימים לילדי המפונים, אך בחלק מהמקומות קיים חוסר במיגון.
על-פי מרכז המידע והמחקר של הכנסת, אין לרשויות מידע מלא ומדויק על מספרם של הילדים עם מוגבלויות בארץ, ובוודאי שאין מידע מדויק על מספרם של אלו שפונו מבתיהם בצפון ובדרום. עוד התברר מנציבות שייוון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, כי מתחילת המלחמה התקבלו במוקד לפניות הציבור של הנציבות כ-100 פניות הקשורות לנושא המלחמה, שהבולטות בהם היעדר מרחבים מוגנים במקום המגורים, שילוב ילדים עם מוגבלות במוסדות החינוך, והתאמה של מוסדות חינוך חלופיים בהתאם לצרכים של ילדים עם מוגבלות שפונו, ותעסוקת ההורים לילדים כאלו בתקופת המלחמה, כאשר לעתים אין מסגרת חינוכית רציפה לילדים.
ח"כ ארז מלול (ש"ס) ציין את הערות מבקר המדינה על הכשלים במערכת החינוך המיוחד, במיוחד בהיעדר הסעות, תקציב ייעודי למלווים ומקלט לא-מונגש, יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) קרא להגדיל את שילוב הילדים במוסדות הקיימים, מאיר כהן (יש עתיד) תמה מדוע אין למשרד החינוך נתונים מלאים, אושר שקלים (הליכוד) קרא לשיפור תנאי ההעסקה במשרד החינוך - עקב הענות חלקית לגיוס כוח הוראה חדש, ומשה סולומון (הציונות הדתית) סיפר על יחס מזלזל למתנדבים במסגרות החינוך למפונים במלונות.
לדברי אסתר קרמר, אחראית מחוז ירושלים לילדים מיוחדים, יש פער ביחס לילדים כאלו בחינוך המשולב, ואין די מעקב, ליווי וסיוע עבורם.
יהודה מרמושטיין, מנכ"ל על"ה, הדגיש את המחסור בכוח האדם בגלל הגיוס, מחסור במחשבי-לוח ובסייעות, תשלום למורות המבקרות את הילדים בבתיהם, ופער ניכר במיגון. לפי ינון כהן, מנכ"ל שמחה לילד, לא כל הילדים המיוחדים חזרו למסגרות הלימודים מחששות וחרדות - וקרא להענקת מענה לאוכלוסייה זאת בבתיהם. רויטל לן-כהן, מקואליציית ההורים למען ילדים עם צרכים מיוחדים, סיפרה על ילדים שטרם סיימו את האבחון בגלל מחסור במסמכים - וביקשה שנת-ביניים שבה לא תימדד זכאותו לפי האבחון.

תאריך:  21/11/2023   |   עודכן:  21/11/2023
+אנגלמן: להפסיק מיד את אפליית הדרוזים
16:36 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מבקר המדינה התייחס אומנם בעיקר לכשלים בתחום התכנון והבנייה ביישובים הדרוזיים, אך דבריו באים ברקע הקריאות לעגן בחקיקה את מעמדה של העדה  ▪  השרה מירי רגב קוראת לתקן את חוק הלאום

אנגלמן היום. צו 8 וצו הריסה [צילום: משרד מבקר המדינה]
+קטר: עסקת החטופים - בשלבים הסופיים
15:16 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

CNN מדווחת כי ישוחררו שלושה אסירים על כל חטוף וישראל תידרש להפסיק את הלחימה למשך 6 שעות לפחות בכל יום  ▪  קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב, הממשלה תוכנס בשעה 20:00  ▪  נתניהו: "אני מקווה שיהיו בשורות טובות בקרוב"

משפחות החטופים. מצפים להשבתם [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+תיעוד יחידת מגלן בתוך הרצועה - מבט מבפנים
14:53 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי היחידה תוקפים עם אמצעי לחימה וטילים מדויקים  ▪  הלוחמים השמידו מעל 70 מטרות אויב

לוחמי מגלן ברצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]
+"שיקום המגזר הכפרי באיזורי העימות צריך להיעשות בהידברות"
14:31 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי לשר הבינוי והשיכון: "הצעות החלטה הן "בבחינת לעג לרש"  ▪  התנועות המיישבות: "יש מקום לחשיבה מחודשת של כל הסדרי המקרקעין של הישובים ושינויים מן היסוד לצורך שיקומם"

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שני תושב ויפו נעצרו בחשד שניסו להצטרף ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה
14:03 21/11/23  |  מירב ארד

הותר לפרסום: המשטרה והשב"כ עצרו לפני כחודש שני תושבי קלנסווה ויפו, יוסף ג'ניד ועיסא ביטשון, בחשד להזדהות עם ארגון טרור ג'יהאד עולמי וכוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה - על-ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסוריה. השניים ערכו אימונים צבאיים בטורקיה, ונעצרו בפועל על-ידי גורמי האכיפה במדינה לפני שהצליחו לממש את תוכניתם ולהצטרף ללחימה בסוריה. הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד השניים.

+האנטישמיות כבר אינה וירטואלית. היא פיזית לגמרי
13:19 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מפרסמים גדולים נוטשים את טוויטר-לשעבר, אבל לאנטישמיות הבוטה - כמו לגילויי שטנה אחרים - יש הרבה מאוד פלטפורמות באינטרנט  ▪  כעת הדיבורים הופכים לאלימות, במיוחד נגד יהודים

פרסומות למותגים מובילים בצמוד לתכנים ניאו-נאציים [צילום: ריק רייקרופט, AP]
+הביטוח הלאומי העביר מעל ל-261.2 מ"ש ל'מענקי האכלוס'
12:35 21/11/23  |  מירב ארד

הביטוח הלאומי העביר הבוקר (יום ג') את תשלום מענקי האכלוס למפוני הצפון והדרום. היום הועברו התשלומים ל-53,532 זכאים מבוגרים ועבור כ-25 אלף ילדים.
נמצא, של-2,675 זכאים לא מעודכנים פרטי חשבון הבנק שלהם והביטוח הלאומי קורא להם להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולעדכן את חשבון הבנק. עד כה, הביטוח הלאומי העביר יותר מ-148 מיליון ש"ח לזכאים שיראו את כספם מחר בחשבונות הבנק, וזו בתוספת למה שהועבר לתושבי אשקלון עד היום. סה"כ עלות התשלומים עד היום היא 261.2 מיליון ש"ח.

+תושבים המתגוררים מעל 4 ק"מ מהרצועה - יכולים לשוב לבתיהם
12:03 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

צה"ל הודיע כי תושבים יכולים לחזור לבתיהם בנגב המערבי בעקבות התקדמות הלחימה  ▪  בצה"ל הדגישו כי "יש להישמע להנחיות פיקוד העורף היומיות"

[צילום: גיל יערי/פלאש 90]
+עסקות ריפו לגופי האשראי החוץ בנקאיים המפוקחים
11:16 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

היקף התוכנית שמציע בנק ישראל לגופים אלו יעמוד על עד 1 מיליארד ש"ח  ▪  עסקות הריפו תבוצענה לעסקים קטנים וזעירים שפדיונם נפגע בשיעור של לפחות 25%, לטווח של 6 חודשים בשני מסלולים מוצעים

פרופ' אמיר ירון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+חח"י הקימה קרן סיוע לתמיכה בתושבי העוטף ומשפחות החטופים
10:52 21/11/23  |  מירב ארד

דירקטוריון חברת החשמל אישר הקמת קרן סיוע ייעודית בהיקף של 10 מיליון שקלים.
באמצעות כספי הקרן, יקבלו לקוחות המתגוררים ביישובי העוטף שפונו וכן משפחות הנפגעים, פטור מתשלום חשבונות החשמל עבור צריכה ביתית מחודש אוקטובר ועד לסוף שנת 2023. בשלב הראשון הוחלט כי כל חשבונות החשמל של תושבי יישובי העוטף שפונו ומשפחות הנפגעים שהופקו החל מחודש אוקטובר (חשבונות אוקטובר מתייחסים לצריכת ההחשמל באוגוסט ספטמבר) ועד לסוף השנה ישולמו במלואם על ידי הקרן. הזכאים לתמיכת הקרן יזוכו באופן אוטומטי, ללא כל צורך בפנייה יזומה של הלקוח.

+כלי טיס של צה"ל תקפו שלוש חוליות נ"ט בגבול לבנון
10:51 21/11/23  |  מירב ארד

כלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו (יום ג') שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון. בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של חיזבאללה, ביניהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור. כמו-כן, מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים, וכוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקור הירי.

+מאסק הסיר את המסיכה וחשף אנטישמי בוטה
10:22 21/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מלחמת חרבות ברזל מביאה את האנטישמיות לשיאים חסרי תקדים וחלק ניכר מן השטנה עובר ברשתות החברתיות  ▪  מאסק לא רק מאפשר אנטישמיות ברשת X; הוא מקדם אותה בעצמו

הקים לתחייה תיאוריית קונספירציה אנטישמית [צילום: AP]
+משרד החקלאות יקצה 9 מ"ש לזריעה וקציר חיטה המיועדים למזון בע"ח
10:21 21/11/23  |  מירב ארד

כדי לשמור על אספקת מזון סדירה למשקי בעלי החיים וכפועל יוצא לבני האדם, משרד החקלאות ופיתוח הכפר יקצה כ-9 מיליון שקלים לזריעה וקציר חיטה לצורכי תחמיץ ושחת בכל חלקי הארץ. במסגרת התמיכה מגדלים שיסבו שטחים קיימים בכל הארץ לגידול חיטה, יקבלו עד 150 ש"ח על כל דונם, שייזרע כעת וייקצר בין החודשים מרס-מאי. יתר על כן, חקלאי העוטף ששטחי הגידול שלהם נמצאים תחת סגר צבאי, אך יקבלו אישור לזרוע ולקצור מהגורמים הרלוונטיים, יהיו זכאים גם הם לתמיכה.

+מחשש לחטיפה: 2 ספינות הסיטו את מסלוליהן מים סוף
08:53 21/11/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שתי ספינות מסחריות נמנעו ממעבר באזור דרום ים סוף לאחר שבאזור נחטפה ספינה על-ידי החות'ים  ▪  יפן ביקשה סיוע מסעודיה, מעומאן ומאירן לשחרור הספינה החטופה ולשחרור אנשי הצוות שלה

החות'ים התימנים. הצליחו לזרוע חששות [צילום: האני מוחמד, AP]
+"לקח 7 באוקטובר - יש לשוב לתורת הביטחון של בן-גוריון"
08:36 21/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק על אירועי השבוע השישי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין

טנקים ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+הותרו לפרסום שמות שני לוחמי גבעתי שנפלו בקרבות בעזה
08:28 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחמי גבעתי סרן (במיל׳) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי וסמ״ר איליה סנקין נפלו אתמול בקרב בצפון הרצועה  ▪  מספר חללי צה"ל עלה ל-390 מתחילת המלחמה

לוחמים ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל השלים את כיתור ג'באליה; 250 מטרות הותקפו ברצועה
08:21 21/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נתקפו שלושה פירים תת-קרקעיים  ▪  טיל נ"ט נורה מלבנון למטולה; אין נפגעים  ▪  ברצועה השמיד צה"ל את עמדת השיגור ממנה נורו רקטות אתמול לגוש-דן  ▪  בבית מחבל נוחבה אותר מצבור אמצעי לחימה  ▪  אותר טיל נ"ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק

כוחות פועלים בג'באליה [צילום: דובר צה"ל]
קרבות מול מחבלים בפאתי ג'באליה [צילום: דובר צה"ל]
+שלג בקנה
08:14 21/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

התמודדות לא פשוטה [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-45
08:06 21/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

הדעת אינה מסוגלת לתפוש את האירוע, שהמשפחות המוטרדות בארץ מוזמנות לשיחה עם ראש הממשלה, ובבואן הן מגלות כי אין מספיק כסאות ומרחב נשימה

ביזיון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אמ"ן שלח לנתניהו אזהרה כללית לפני מתקפת הפתע
02:23 21/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הארץ: ראש חטיבת המחקר התריע במרס וביולי כי המשבר הפוליטי-חברתי מעודד את אויבי ישראל להסתכן בפעולות צבאיות נגדה, אך ההערכה הייתה שהרעה תיפתח דווקא מלבנון  ▪  במכתבים לראש הממשלה נכתב: "אירן, חיזבאללה וחמאס מזהים הזדמנות לסערה מושלמת"

תא"ל עמית סער. לא צפה את חמאס [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הורחבה מצבת כוח האדם הרפואי שיוכל לקבוע דרגות נכות
01:17 21/11/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, תיקון מס' 41 - הוראת שעה - חרבות ברזל, מינוי רופא מוסמך, התשפ"ד-2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 5 חברי כנסת ללא מתנגדים.
הוראת שעה לשנתיים תקבע כי גם רופא מוסמך יוכל לקבוע דרגות נכות לנפגעי פעולות איבה נוסף על רופא או ועדות רפואיות שממנה השר. ערר על החלטת רופא מוסמך תוגש לוועדה רפואית לעררים לפי סעיף 122 לחוק הביטוח הלאומי. הוראת השעה תחול גם על תביעות לתגמול שהוגשו לפני תחילתה, מיום 8.10.23. שר העבודה באישור ועדת העבודה והרווחה רשאי להאריך בצו את תקופת הוראת השעה בתקופות נוספות שלא יעלו במצטבר על שנה.
כמו כן, תוקן חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה - חרבות ברזל) באופן המבהיר כי עובד שיצא לחל"ת ומעסיקו פטור מתשלום דמי ביטוח בעדו, יראו אותו כאילו שולמו בעדו דמי ביטוח. בנוסף תוקן תיקון מס' 238 לחוק הביטוח הלאומי, והובהר בתוך חוק הביטוח הלאומי כי הוראת השעה לעניין תגמול מזערי למשרתי מילואים תחול בתקופת הוראת השעה גם אם תוארך בצו מעבר ל-31.12.23.

+שי פירון מונה לתפקיד המתאם לשיקום ופיתוח בתי ספר על יסודיים ביישובי העוטף
01:01 21/11/23  |  עידן יוסף

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הודיע לשר החינוך לשעבר מטעם יש עתיד, שי פירון, על מינויו לתפקיד המתאם לשיקום ופיתוח בתי הספר העל יסודיים ביישובי עוטף עזה - בתי ספר תיכוניים, חטיבות עליונות וחטיבות ביניים.
במסגרת תפקידו, פירון יהיה אחראי לתכלול כל ההבטים הארגוניים והפדגוגיים הנדרשים לשיקום בתי הספר ולפיתוחם, הן תשתיתית והן ניהולית, לטווח הבינוני ולטווח הארוך. הוא יכהן בתפקיד זה במינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, לאורך כל תקופת הלחימה.

+ראש הממשלה על הקושי לחשוף מידע: "שיתפתי את המשפחות ככל שיכולתי"
00:34 21/11/23  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום פגישת קבינט המלחמה עם בני משפחות החטופים, ואמר כי "הם נמצאים תמיד בליבי ומנחים את פעולותיי".
נתניהו: "‏השבת חטופינו היא משימה קדושה ועליונה - ואני מחויב לה. לא נרפה מהמשימה להשבתם וזאת האחריות שלי ושל קבינט המלחמה. ‏הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון.
"‏אמרתי למשפחות היקרות: חטופינו תמיד לנגד עיניי - מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות - כל הזמן. ‏לא נפסיק להילחם עד שנחזיר את חטופינו הביתה, נשמיד את חמאס ונבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה", דבריו.

+נתפס חומר מודיעיני ששימש את חמאס ללמידה על אמצעי לחימה של צה"ל
23:58 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחות צה"ל, כולל חי"ר, הנדסה ושריון, נלחמו להכרעת גדוד מרכזי של חמאס בשכונת זייתון בעזה. לוחמים ניהלו קרבות פנים-אל-פנים וטיהרו מספר יעדים מרכזיים, כולל משרד מפקד חטיבת עזה  ▪  הלוחמים התמודדו עם אויב שמסתתר בתוך מבנים אזרחיים, ובסיום הסריקות השמידו את המבנים עצמם

קרבות פנים אל מול פנים [צילום: דובר צה''ל]
+סרט הזוועות של צה"ל הוקרן באו״ם לכ-300 דיפלומטים
23:33 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+טוני בלייר אולי יהיה השליח ההומניטרי לעזה
23:25 20/11/23  |  עידן יוסף

השליח החדש? ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר נפגש עם ראש הממשלה נתניהו והשר גנץ - ומעוניין לסייע בקידום סוגיות הומניטריות בעזה ובגיבוש מהלך ל"יום שאחרי".

+חלק מהחיילים נהרגו מאש כוחותינו - בעיקר חי"רניקים בידי שריונרים
23:24 20/11/23  |  עידן יוסף

בצה"ל אישרו כי מאז תחילת הפעילות הקרקעית ברצועת עזה התרחשו כמה מקרים שבהם חיילים נהרגו מאש כוחותינו. בצבא טוענים שמרבית המקרים הללו התרחשו בעת לחימה משולבת של כוחות שריון עם חי"ר, ומציינים כי התקריות מתוחקרות וכי מדי יום מתבצעת הפקת לקחים בנושא. במסגרת לקחים אלו הוחלט כי על כל כוח שנכנס למבנה לציין את מיקומו בתוך המבנה, וכי על טנקים לנקוט משנה זהירות בעת ירי לתוך מבנים.

+קירבי: ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלשתיני מהמפה
23:18 20/11/23  |  עידן יוסף

דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי דוחה הערב את השימוש במילים ״רצח-עם״ כדי לתאר את פעילות ישראל בעזה: ״ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלשתיני מהמפה. ישראל מנסה להגן על עצמה מפני איום טרור רצח-עם (ג'נוסייד). אם נתחיל להשתמש המילה הזאת, בסדר. בואו נשתמש בה כראוי״.
משרד החוץ האמריקני מציין שמאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר נהרגו עוד שישה אזרחים אמריקנים בישראל. כולם חללי צה"ל ומשמר הגבול.

+החולים בביה"ח האינדונזי מפונים לבתי"ח אחרים
23:14 20/11/23  |  עידן יוסף

דובר משרד הבריאות בעזה, הנשלט בידי חמאס: "אנו פועלים לפינוי החולים מבית החולים האינדונזי בצפון הרצועה לבתי חולים אחרים".

+חילוקי דעות בקבינט המלחמה באשר לעדיפות שחרור החטופים במלחמה
23:13 20/11/23  |  עידן יוסף

בני משפחות שיצאו מהפגישה עם חברי קבינט המלחמה לפני סיומה סיפרו: ״למרות שגנץ ואיזנקוט אמרו לנו אתמול שהחזרת החטופים זו המטרה העליונה, נתניהו וגלנט אמרו מפורשות שהחזרת החטופים והשמדת חמאס הן מטרות שוות באותה המידה״.
בהודעה של הצלב האדום הערב נמסר כי הוא "קורא לשחרור מיידי של החטופים, לאפשר לצוותינו לבדוק את מצבם הבריאותי ולאפשר להם ליצור קשר עם משפחותיהם".

+מוות - אבל לאחר משפט
22:45 20/11/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה

אכזריותם של המחבלים-הרוצחים היא תופעה ייחודית ויש המשווים את פשעיהם לפשעי המרצחים הנאצים במלחמת העולם השנייה

אייכמן [צילום: לע"מ]
+עד כמה ביבי מסוכן למדינה
22:14 20/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

כאשר החמאס מתבצר כבר במעמקי האדמה, והרעב והצמא וקשיי הנשימה (זה עקב המחסור בדלק) מאיימים עליו - לא כדאי לסכן אפילו ישראלי אחד בהסתערות

בסוף ייכנעו [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל ואסון הטבח
21:51 20/11/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

גם הפתעת מלחמת יוה"כ, ממש כהפתעת שמחת תורה, נבעה מזלזול באזהרות של לוחמים בקו הראשון ומזלזול ביכולות האויב

שער נעול עם אזיקוני פלסטיק [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה״ל שחרר חיילי מילואים בהיקף נרחב
21:08 20/11/23  |  עידן יוסף

בלי הודעה רשמית צה״ל שחרר חיילי מילואים בהיקף נרחב שהצנזורה אינה מאפשרת לפרסם. קצין בכיר: "יש רצון לאפשר לחזור לפעילות בעורף. אנחנו לא רוצים לשחוק את הכוחות, ייעשה מאמץ נוסף לשחרר עוד ועוד משרתים שזומנו, על בסיס הערכת מצב" (ynet).
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר: "למלחמה הזאת יש שלבים. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת כל יום. אנחנו מתאימים את היקף משרתי המילואים שלנו במערכים העורפיים של צה"ל. מערכים שאנחנו יכולים לרדד, לצמצם, להחזיר הביתה על-מנת לצבור אנרגיה ולחזור בהמשך, על-מנת לאפשר למשק להתנהל כלמערכים עורפיים. אנחנו עושים זאת, אנחנו מייצרים בכך את התנאים שיאפשרו ללחימה להתמשך לאורך זמן".

+גלנט: המידע ממחבלי החמאס - העיניים של צה"ל בעזה
21:07 20/11/23  |  עידן יוסף

שר הביטחון גלנט בתום הערכת מצב בשב״כ: ״המידע שמוסרים מחבלי החמאס בחקירות השב״כ הוא העיניים של חיילי צה״ל בעזה - באמצעותו הכוחות יודעים לאן ללכת״.

+חמאס בוחן את ההצעה הישראלית לשחרור חטופים
21:02 20/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פריצת דרך במגעים לשחרור חטופים? ישראל נותנת אור ירוק, אך מתעקשת על שלא להפריד משפחות  ▪  הפרטים המסתמנים: שחרור של בין 50 ל-70 ישראלים, כאשר רובם אימהות וילדים  ▪  מהומה מחוץ לפגישת קבינט המלחמה עם משפחות החטופים

בני משפחות החטופים ממתינים מחוץ לפגישה עם שרי הקבינט המצומצם [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גורם ישראלי: הפעולות בדרום עזה יהיו ממוקדות יותר - ובקרוב
20:38 20/11/23  |  עידן יוסף

גורם ישראלי רשמי לרשת ABC: ישראל תפעל בקרוב בדרום רצועת עזה, אך הפעולות שם יהיו ממוקדות יותר. לדבריו, המרחב הבטוח יהיה אזור המוואסי המאוכלס בדלילות יחסית, אולם צה"ל עדיין יפעל שם אם יהיה בכך צורך.

+שגריר ישראל בדרא"פ מוחזר להתייעצויות
19:31 20/11/23  |  עידן יוסף

משרד החוץ: על רקע ההתבטאויות האחרונות מדרום אפריקה, שגריר ישראל בדרום אפריקה נקרא להתייעצויות בירושלים

+צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון
19:18 20/11/23  |  עידן יוסף

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מפקדות מבצעיות ותשתיות טרור של חיזבאללה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב מטולה.
בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הצפון, זוהה שיגור שנפל בשטח פתוח במרחב משגב עם, בנוסף שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה. לא זוהתה חדירה של כלי טיס.

+החות'ים פרסמו את סרטון ההשתלטות על הספינה
19:04 20/11/23  |  עידן יוסף

החות'ים בתימן פרסמו את סרטון ההשתלטות על "הספינה הישראלית" כלשונם בים סוף אתמול.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למשרד החינוך מידע רק על 75% מילדי המפונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
הארץ: ראש חטיבת המחקר התריע במרס וביולי כי המשבר הפוליטי-חברתי מעודד את אויבי ישראל להסתכן בפעולות צבאיות נגדה, אך ההערכה הייתה שהרעה תיפתח דווקא מלבנון    במכתבים לראש הממשלה נכתב: "אירן, חיזבאללה וחמאס מזהים הזדמנות לסערה מושלמת"
עידן יוסף
כוחות צה"ל, כולל חי"ר, הנדסה ושריון, נלחמו להכרעת גדוד מרכזי של חמאס בשכונת זייתון בעזה. לוחמים ניהלו קרבות פנים-אל-פנים וטיהרו מספר יעדים מרכזיים, כולל משרד מפקד חטיבת עזה    הלוחמים התמודדו עם אויב שמסתתר בתוך מבנים אזרחיים, ובסיום הסריקות השמידו את המבנים עצמם
עידן יוסף
יעקב אחימאיר
אכזריותם של המחבלים-הרוצחים היא תופעה ייחודית ויש המשווים את פשעיהם לפשעי המרצחים הנאצים במלחמת העולם השנייה
דן מרגלית
כאשר החמאס מתבצר כבר במעמקי האדמה, והרעב והצמא וקשיי הנשימה (זה עקב המחסור בדלק) מאיימים עליו - לא כדאי לסכן אפילו ישראלי אחד בהסתערות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il