X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סנטוס לאחר ההדחה [צילום: מריאם זוהאיב, AP]
בית הנבחרים הדיח את הציר השקרן ג'ורג' סנטוס
סנטוס, רפובליקני מניו-יורק, פברק חלקים ניכרים בקורות חייו ומואשם בשורה ארוכה של מעשי הונאה הרוב הרפובליקני עשוי להצטמק לארבעה קולות בלבד

בית הנבחרים האמריקני הדיח (2.12.23) את הציר ג'ורג' סנטוס, רפובליקני ממדינת ניו-יורק, המואשם ב-23 סעיפים של הונאה ואשר פברק חלקים ניכרים מקורות חייו. זוהי הפעם השישית בלבד בה הבית מדיח אחד מ-435 חבריו, והפעם הראשונה בה ציר מודח לפני שהורשע בפלילים. שלושה חברים הודחו ב-1861 בשל תמיכתם בדרום במלחמת האזרחים, ועוד שניים ב-1980 וב-2002 לאחר שהורשעו.
311 מבין הצירים - ובהם 105 מבין 221 הרפובליקנים - הצביעו בעד ההדחה, 114 התנגדו ושניים נמנעו. הרוב היה 72%, מעל המינימום הנדרש של שני שלישים מחברי הבית. בחודש שעבר לא הושג הרוב הדרוש, אך לאחר מכן פרסמה ועדת האתיקה של הבית דוח חמור על מעשיו של סנטוס בו נקבע, כי יש ראיות לכאורה לכך שביצע עבירות פדרליות.
המשמעות היא שהרוב הרפובליקני הצטמק כעת מחמישה קולות (221 מול 212 - די בחמישה שיצביעו עם הדמוקרטים) לארבעה בלבד. מושלת ניו-יורק, קת'י הוכול, צריכה להודיע תוך עשרה ימים מן ההדחה על המועד לבחירות מיוחדות לבחירת מחליפו של סנטוס, אשר יכהן עד הבחירות הרגילות לבית הנבחרים בנובמבר הבא; הללו צריכות להתקיים 80-70 יום ממועד ההכרזה. אם הדמוקרטים ינצחו בבחירות אלו, הרוב הרפובליקני יירד ל-220 מול 213, מה שיקשה עוד יותר על הסיעה - המפולגת קשות בתוכה - לקדם את סדר היום שלה בשנת הבחירות.
סנטוס בן ה-35 נבחר לקונגרס בנובמבר 2022 וכיהן בו פחות מעשרה חודשים. מיד לאחר היבחרו, התברר שהוא שיקר בצורה בלתי פוסקת בנוגע לעברו ומשפחתו. כך למשל הוא טען שסביו - נוצרים קתולים שהיגרו לדרום אמריקה - ניצלו מן השואה; שאמו נספתה ב-9/11, בעוד שהיא מתה מספר שנים לאחר מכן; שהיה שחקן כדורעף מצטיין במכללת ברוך - בה לא למד; ועוד ועוד. הוא סירב להתפטר למרות ששקריו נחשפו בזה אחר זה, למרות קריאתם של ראשי המפלגה הרפובליקנית במחוז הבחירה שלו ולמרות כתב האישום נגדו.
בחירתו של סנטוס הייתה אחת ההפתעות של בחירות אמצע הקדנציה: הומוסקסואל מוצהר במפלגה שמרנית ורפובליקני במדינה שהיא מעוז דמוקרטי. היא נתפסה כשינוי בהלך הרוח של המפלגה, אך עד מהרה הוא הפך לנטל בלתי נסבל ולבדיחה לאומית, וגם עורר את השאלה כיצד מנגנון המפלגה לא גילה בזמן אמת את שהתקשורת גילתה במהירות רבה מיד לאחר הבחירות.
ניו-יורק טיימס היה הראשון לחשוף את שקריו של סנטוס זמן קצר לאחר היבחרו ועוד לפני שהושבע לקונגרס; השקרים היו כה בוטים, עד שביום ההשבעה ניכר היה שעמיתיו של סנטוס מחרימים אותו, פשוטו כמשמעו. בין היתר, סנטוס שיקר כאשר טען שהועסק בתחום ניהול העושר בסיטיגרופ וגולדמן-זאקס, ושארבעה מחבריו נרצחו בירי במועדון לילה באורלנדו.
בדיון במליאה על ההדחה (1.12.23), הזכיר יו"ר ועדת האתיקה, מייקל גסט הרפובליקני, את הממצאים המרכזיים ב-56 עמודי הדוח שלה, ובהם: שימוש בכספי תורמים לזריקות בוטקס ולצריכת פורנו. גם בכתב האישום נטען, כי סנטוס נטל לצרכיו האישיים כספים שנועדו לפעילותו הפוליטית; למעשה התביעה טוענת, כי קמפיין הבחירות שלו היה כולו הונאה כספית. הוא מואשם בין היתר בגניבת כספים פדרליים, גניבת זהויות של תורמים ושימוש בכרטיסי האשראי שלהם ובזיוף הלוואה בסך 500,000 דולר.
אנתוני ד'אספוזיטו, עמיתו של סנטוס למדינת ניו-יורק, שכנו במליאה ויריבו הבולט ביותר בסיעה, אמר בדיון: "סנטוס הוא שקרן - הוא הודה למעשה ברבים מן השקרים - אשר ניצל מהיום הראשון את האמון הציבורי בו כדי לעשות לכיסו". לעומת זאת, יו"ר הבית, מייק ג'ונסון (חבר הפלג הקיצוני של הסיעה ומכחיש בחירות), וכל צוות ההנהגה של הסיעה התנגדו להדחה, כדי שלא להקטין עוד יותר את הרוב הרפובליקני. ג'ונסון קרא לחברי סיעתו להצביע על-פי מצפונם - וכאמור מחציתם תמכו בהדחה.
סנטוס לא טרח להישאר במילה עד לאחר ההצבעה, ובצאתו מהקפיטול אמר לעיתונאים: "למה שארצה להישאר פה? שיילך לעזאזל, המקום הזה". בשבוע שעבר אמר סנטוס, כי גם אם יגורש מהקונגרס - הוא רואה לפניו משימה חשובה בדמות תמיכה בקמפיין של דונלד טראמפ. לפני שבועיים הודיע סנטוס שלא יתמודד שוב בשנה הבאה - הודעה ריקה מתוכן, שכן ברור היה שאין לו כל סיכוי להיבחר שוב.

תאריך:  02/12/2023   |   עודכן:  02/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הנבחרים הדיח את הציר השקרן ג'ורג' סנטוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרב הראשי לצה"ל קבע את מותו של אל"ם אסף חממי לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן    לוחם מגדוד 932 של חטיבת הנח"ל נפצע השבת באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה
יואב יצחק
במשך 56 ימים נחשב רון בנימין לנעדר    צה"ל בישר למשפחתו שהוא נחטף בעקבות מידע מוצק שהגיע בימים האחרונים    רון נחטף ליד קיבוץ מפלסים
מירב ארד
יו"ר רע"ם אמר בראיון לרשת החדשות האמריקנית CNN כי הוא מגנה מתקפה כנגד אזרחים חפים מפשע    טען: "במבט לאחור, ההחלטה של הארגונים החמושים להשתמש באלימות תמיד כשלה - ומי ששילמו את המחיר היו הפלשתינים
מירב ארד
הנרצח הוא עבד מקאלדה. גופתו נמצאה ברכבו    זהו הרצח ה-223 השנה בחברה הערבית    בלילה בין חמישי לשישי נעצרו חברי ארגון פשע שהיו בדרך לחיסול    מוקדם יותר השבוע נורו למוות שני גברים בכפר קרע ובנצרת
מירב ארד
בראיון ל-AP אומר נשיא אוקראינה כי "המלחמה עם רוסיה נמצאת בשלב חדש, כאשר החורף צפוי לסבך את הלחימה לאחר מתקפת הנגד בקיץ שלא הניבה את התוצאות הרצויות"    זלנסקי הביע את חששו כי המלחמה בישראל תאפיל על הסכסוך באוקראינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il