X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]
שר התיירות כץ בוועדת הכלכלה:
עדיין לא רואה מועד חזרה לבתים; אין פתרון למי שלא זכאי לפינוי
השר כץ ציין כי התשלום למי שבחר שלא להתפנות למלון חסך למדינה 600 מיליון שקל - והבטיח לטפל בבעיית איכות האוכל במלונות

ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 4.12.23) ישיבה מיוחדת שעסקה בפתרון בעיות של תושבים שפונו למלונות, בהשתתפות שר התיירות ח"כ חיים כץ. השר כץ העריך כי הוא עדיין לא רואה מועד לחזרה לבתים והוסיף: "אם המלחמה תפרוץ בצפון, לא יהיה ערך לפינוי. זה סרט אחר".
ח"כ דבי ביטון, מפונה בעצמה, ביקשה גם היא להודות לשר ואמרה כי המלון אליו פונתה מספק את מרבית צרכי המפונים מקריית שמונה ומשדרות. עם זאת, היא ביקשה התייחסות לחד-הוריות ואלמנות, שבמקרה ולא רוצות פינוי למלון מקבלות רק 200 שקל ליום ועוד 100 שקל לכל ילד, כשהדירה היא אותה דירה של זוג שהיה מקבל 400 שקל ליום. ח"כ יוראי להב הרצנו הצטרף לתודות גם ליו"ר ביטן, ואמר כי זו דוגמה טובה לעבודה של הפיקוח הפרלמנטרי.
דברים דומים אמרו גם חברי הכנסת מאיר כהן, יצחק פינדרוס וסימון מושאשווילי. ח"כ משה סולומון הצטרף לדברים ושאל מה יכולים לעשות אנשים שרוצים לחזור לעבודה והמלון בו שוכנו מרוחק. ח"כ עופר כסיף ביקש התייחסות לשימוש מוגבר באלכוהול, סמים וצריכת תוכן פורנוגרפי. אחת המפונות, מדלן מיארה, סיפרה על הקשיים במלונות ועל כך שאיכות האוכל ירודה. "זה נשמע כאילו אנחנו מפונקים, אבל לא כל אחד רוצה לאכול בשרי בצהריים ובערב, וגם אין לי אפשרות להאכיל את ילדי שחוזרים מהצבא מאוחר בלילה", אמרה.
השר כץ השיב לכל השאלות שעלו, ובאשר לדברים אליהם התייחסה מיארה אמר כי ילדיה יכולים לקבל 200 שקל ביום כשהם לא נמצאים במלון, אם יודיעו על עזיבה וכשהם חוזרים יודיעו על חזרה. הוא אף ציין כי התוכנית הזו שיזם חסכה למדינה כ-600 מיליון שקל. הוא הוסיף כי גם תושבים שרוצים לחזור לעבוד לכמה ימים במהלך השבוע יכולים לעשות את אותו דבר.
באשר לאוכל הודה השר כי בביקור שעשה במלון בטבריה האוכל היה "על הפנים, לא אכיל". הוא ציין כי בכוונתו לטפל בעניין הזה ואמר: לא יכול להיות ש-70% מהמלונות מגדירים עצמם 5 כוכבים ואנחנו משלמים לפי זה וזה לא מה שמקבלים". עוד אמר השר כץ כי עלות השימוש בצימרים ירדה ב-20%, לאחר שהציע להם הסכם חדש.
השר כץ אף הוסיף כי עדיין אין צפי לחזרה לבתים, ואמר כי "אין פתרון למי שלא זכאי לפינוי. אם המלחמה תפרוץ בצפון לא יהיה ערך לפינוי. זה סרט אחר. במצב כזה כולם יוכלו לחזור הביתה". הוא הזכיר כי הממשלה החליטה שהפינוי בתוקף עד סוף 2023, והוא מעריך שקבינט המלחמה יתכנס, כשיגיע הזמן, ויחליט אם חוזרים הביתה או לא. "איך שאני רואה את הדברים אני לא רואה חזרה, אבל זו רק השערה שלי, אנחנו לא יודעים מה יהיה", אמר.
בנוסף פנה השר כץ להתאחדות המלונות, וציין כי ישנה תופעה של מלונות שמצהירים הצהרות כוזבות על אנשים שלא באמת נמצאים במלונות. לדבריו, מדובר בשימוש בתעודות זהות כפולות וצריך להזהיר את המלונות מלהצהיר על דברים שלא היו. הוא שב וציין כי ביטוח לאומי שילם על הצהרות לאנשים שלא נמצאים במלונות כ-293 מיליון שקל, והדבר חסך למדינה 600 מיליון שקל.
מנהל המתנסים של קריית שמונה, אלעד קוזקרו, ביקש לאפשר מעבר בין מלונות אחת לשבועיים. בתגובה לכך אמר השר כץ כי יש בעיה במה שקורה עם תושבי קריית שמונה, וציין כי יש אנשים מהעיר שהחליפו כבר 7 מלונות ומישהי שנזרקה ממלון כי הבן שלה שבר טלוויזיה ואנשים שלא רוצים להסתפק במלון 4 כוכבים. "לעבור 6-7 בתי מלון זה לא עובד, אנשים צריכים להבין שאנחנו במלחמה. תקימו חמ"ל בעיר ותודיעו לתושבים שמעל 3 פעמים לא עוברים", השיב השר כץ.

תאריך:  04/12/2023   |   עודכן:  04/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדיין לא רואה מועד חזרה לבתים; אין פתרון למי שלא זכאי לפינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שני שרים
שמין  |  5/12/23 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אולימפיאדת טוקיו
עידן יוסף
מזק"א נמסר כי עד כה נאספו בקיבוץ בארי 108 גופות חללים    לפחות 900 הרוגים ו-2,741 פצועים נמנו עד כה    דובר צה"ל: "יש לנו פרטים על רוב החטופים בעזה"
יפעת גדות
לראשונה: משרד הכלכלה והתעשיה מינה כלכלן ראשי    כיהן מאז 2013 כסגן בכיר לכלכלנית הראשית במשרד האוצר, והוא בעל תואר ד"ר בכלכלה מהאוניברסיטה העברית
איציק וולף
השחיין מארק מליאר שבר את שיא העולם וסיים את משחה 200 המטרים מעורב במקום הראשון והביא את מדליית הזהב השנייה של נבחרת השחייה הפראלימפית הישראלית
איתמר לוין
מה משותף לזוכים הישראלים במדליות באולימפיאדת טוקיו    כיצד הלאומנות משתלטת על המשחקים האולימפיים    מהו הצל המוטל על הישגים רבים    לאן נעלמה התחרותיות בכדורגל האירופי    מדוע משלמים עשרות מיליוני דולרים תמורת כוכבים    כיצד הציבור משלם ולמרות זאת מוצא את עצמו מחוץ לאצטדיונים
מירב ארד
אשרם בנתב"ג: "אין מילים, זו אחת החוויות הכי הזויות שהיו לי בחיים. לא אשכח את קבלת הפנים הזו כל החיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il