X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל. בשיטתיות ולאורך שנים
שנתיים וחצי מאסר למייסד חזון ישעיה על מעשי מרמה
אברהם ישראל הציג מצגי שווא על פעילותה של העמותה, שנועדה לסייע לנזקקים, וכך גייס תרומות במיליוני שקלים בפרשה זו נסגר התיק נגד הרב יאשיהו פינטו בחוסר ראיות

אברהם ישראל, מייסד עמותת "חזון ישעיה", נדון (יום ד', 6.12.23) לשנתיים וחצי מאסר בגין עבירות מרמה רחבות היקף שביצע בעמותה. שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, הרשיעה ביולי השנה את ישראל בעבירות מרמה בהיקף של מיליוני שקלים: ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט. הוא זוכה מעבירות של גניבה בידי מנהל והלבנת הון.
בגזר הדין אומרת פרידמן-פלדמן, כי ישראל פגע באמון הציבור העומד בבסיס עולם גיוס התרומות שמטרתו להיטיב עם נזקקים, ניצל את טוב ליבם ואמונם של התורמים, ובמצגי השווא שלו אף גרם לכך שגופים כמו ועידת התביעות ומשרד הרווחה יזרימו כספים ל"חזון ישעיה" במקום לעמותות אחרות. עוד היא מציינת, כי המעשים היו שיטתיים, נמשכו שנים ארוכות ונפסקו רק כאשר התגלו. ישראל לא הוה ולא נטל אחריות, אם כי הנתון המקל ביותר הוא שלא נטל כספים לכיסו, היא מוסיפה.
ישראל ייסד וניהל את עמותת "חזון ישעיה", שייעודה המוצהר היה מתן עזרה לנזקקים, לרבות ניצולי שואה, בתחומים שונים כגון תמחוי, הכשרות מקצועיות, מרפאות שיניים וכדומה. בשנים 2012-2000 הציג ישראל לפני תורמים סדרת מצגי שווא ביחס להיקף פעילות העמותה, מספרם וזהותם של הנזקקים שהאכילה ועוד. הוא הסתיר בצורה שיטתית, במכוון ובמטרה להונות, חלק מעיסוקי העמותה, ובכלל זה תמיכ בבחורי ישיבה, מחשש שחשיפת פעילות זו תפגע בגיוס התרומות.
בין היתר, ישראל סיפר בכזב שהעמותה תומכת ב-15,000 נזקקים ביום, ובמקביל הסתיר את העובדה שהיא הוציאה 8 מיליון שקל על רכישת בשר מוזל לתלמידי ישיבות - שלא הייתה אחת ממטרותיה; הוצאה זו הוסתרה באמצעות רישומים כוזבים בספריה. ישראל אמר לתורמים שהתקורה של העמותה מגיעה ל-3%-4% בשנה, בעוד שבפועל היא הייתה 20%, ואמר בכזב שכל פעיליה מתנדבים בעוד שחלקם קיבלו שכר.
עוד נקבע, כי 1.2 מיליון דולר הועברו בידי העמותה לרב יאשיהו פינטו, אשר סייע לישראל בנסיונותיו להסתיר את מעשי המרמה, וכי 150,000 דולר הועברו לדוד סימנטוב, עובד בכיר בעמותה, כדי שלא ישתף פעולה עם המשטרה. החקירה נגד ישעיה הולידה את פרשת פינטו, כאשר הלה חשש שהיא תפגע גם בו. לטענת המדינה, פינטו שיחד את תת-ניצב אפרים ברכה כדי שידליף לו פרטים על החקירה; התיק נגד פינטו בפרשה זו נסגר מחוסר ראיות.

תאריך:  06/12/2023   |   עודכן:  06/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנתיים וחצי מאסר למייסד חזון ישעיה על מעשי מרמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן: "החוסן הקהילתי נבנה במשך שנים, וכל התמודדות - גם בשגרה - מתנקזת למרכז זה. 200 אלף ש"ח הוא כסף קטן"    ח"כ מיכל וולדיגר הדגישה כי אנשי השטח מבהירים עד כמה מרכז חוסן זה חיוני, וח"כ אלון שוסטר הזהיר כי הממשלה הבטיחה להכפיל האוכלוסייה בגולן
מירב ארד
תקף את התנהלות הממשלה: "הממשלה מתנהלת ומתנהגת כאילו אין מלחמה, ואין הרוגים, ואין לה שום דבר חשוב יותר מהאינטרסים של פוליטיקאים ומפלגות ומהניסיון של נתניהו לשמור על הכסא שלו"
מירב ארד
ח"כ דוד ביטן: מדובר בקיצוץ של כחצי מיליארד שקל בהרשאות ועוד 100 מיליון מזומן, שהיו צריכים ללכת לפריפריה    מנכ"ל המשרד הכלכלה לסגן הממונה על התקציבים באוצר: "הבאתם תקציב של 13.5 מיליארד שקל, מתוכו נתתם למשרד הכלכלה 30 מיליון שקל בלבד. במשך שנה אתם מעכבים השקעות"
איתמר לוין
שרמן שוחרר לאחר איומים על חייו וחיי משפחתו ולמרות שהדבר יגרום לעיכוב במשפט הממושך    עמית: בית המשפט רשאי לפעול נגד נאשמים וסניגורים המנסים ליטול לידיהם את ניהול ההליך
מירב ארד
רס"ל במיל' יהונתן מלכה נפל בחאן יונס, סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג נהרג בתאונה בדרום    14 לוחמים נהרגו מאז חידוש התמרון    מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-410
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il