X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארבל. קיבל גם התנגדויות מבית [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ארבל על מועמד שמתלבט בין מילואים לבחירות: "יש רגעים במנהיגות שבהם צריך להכריע"
ח"כ וולדיגר דרשה לדחות את הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר כדי לאפשר לחיילים להשתתף בהן השר ארבל סירב, בטענה שגורמי המקצוע ממליצים לקיים את הבחירות במועדן ח"כ שירי קורא לקיים דיון מסווג בנושא בוועדת הפנים

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הגישה לשר הפנים שאילתה דחופה בנושא סירובו לדחות שוב הבחירות המקומיות, שנקבעו ל-30 בינואר. וולדיגר טענה (20.12.23) כי יש לדחות את הבחירות בחודש, כדי לאפשר לאנשי מילואים להשתתף בהן. היא ציינה כי צה"ל טוען שאין ביכולתו להעמיד קלפיות בשטחי לחימה, וכי דחייה של הבחירות ל-27 בפברואר תאפשר ל-500 חיילי מילואים להשתתף בהן.
השר משה ארבל השיב כי ההחלטה בעניין דחיית הבחירות צריכה להתקבל על סמך המלצת גורמי המקצוע, ובמקרה זה, גורמי המקצוע טוענים כי ניתן לקיים את הבחירות במועדן. הוא הוסיף כי גם אם הבחירות יידחו ל-27 בפברואר, ייתכן שיהיה צורך לדחות אותן שוב בשל התפתחויות ביטחוניות.

ח"כ וולדיגר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"הנושא של מועד הבחירות הוא מהרגישים ביותר", אמר ארבל. "כל מועד שייבחר, לכאן או לכאן, יכול לחזק או להחליש מועמדים מסוימים. לכן ניגשתי בחרדת קודש לאירוע הזה, אני קורא לכל חברי הבית לשים בצד אינטרסים של מפלגה ולהסתכל על הדברים בצורה ממלכתית. גם חבריי שעתרו נגד החלטתי וגם מועמדים מסיעת שס כועסים על ההחלטה ולא אוהבים אותה, אבל אסור לנו להיגרר בנושאים הללו של קיום הבחירות לשיקול פוליטי. גורמי המקצוע שהציגו בפני את עמדתם אמרו שאפשר וצריך לקיים את הבחירות במועדן, ב-30.1, לרבות מכתב של אלוף פיקוד העורף".
הוא הסביר שבגלל הדחייה המצב היום הוא שוועדות מקומיות לתכנון ובנייה מושבתות ואלפי יחידות דיור והתחדשות עירונית תקועות. כמו-כן, הביע דאגה למועמדים שאין להם כסף "לדמם" לקמפיין מתמשך. הוא הדגיש שמדובר בתהליך שפוליטיקאים צריכים להדיר את רגליהם ממנו ולהתנהל בעניין לפי עמדת גורמי המקצוע.

שר הפנים אמר עוד: "הבית הזה החליט, ללא מתנגדים, על המועד של ה-30.1. אם הכנסת תחליט לקדם בחקיקה פרטית חוק לדחיית הבחירות – משרד הפנים יכבד את החלטת הכנסת. חקיקה בנושא הבחירות צריכה להיות בקונצנזוס ולא ברוב דחוק בהיותה נוגעת לליבת הדמוקרטיה. באותה נשימה אני אומר שהליכי חקיקה לחוק שכזה היו צריכים להתחיל כבר לפני חודש. חוסר ודאות מוביל להרבה מאוד בלבול, ואנו צריכים שלטון מקומי חזק, יציב ומתפקד".
הוא התייחס להשפעת אפשרות היפותטית שבה הבחירות לא היו נדחות ומתקיימות במועדן ב-31 באוקטובר על אנשי מילואים שנבחרו כראשי רשויות ומתלבטים האם לשרת את עירם או במילואים: "יש רגעים במנהיגות שבהם אתה צריך להכריע. יש רגעים שבהם צריך לדעת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור המשימות שמונחות לפתחך, וכן, לבחור בין אהבתך למילואים – שהם חשובים וגדולים וקדושים – לבין חובתך לעשייה ציבורית. עוד הרבה לפני המלחמה ביקשתי לחזור לשרת במילואים במקביל להיותי חבר כנסת – וסורבתי. הייתי צריך לבחור בין אהבתי הגדולה לאולם בית המשפט בפרקליטות הצבאית לבין שירותי בכנסת. יש רגעים שבהם צריך לבחור, יש רגעים שבהם מנהיגות צריכה לבחור, וזה אחד הרגעים הללו".
ח"כ נאור שירי (יש עתיד) טען כי הממשלה צריכה לקיים דיון מסווג בנושא זה, כדי לקבל החלטה מושכלת יותר. הוא הוסיף כי "אין החלטה טובה" בנושא זה, וכי יש לקחת בחשבון את ההשלכות של כל החלטה. ארבל השיב כי הוא מוכן לקיים דיון מסווג, אך כי ההחלטה בעניין דחיית הבחירות צריכה להתקבל על-ידי הממשלה. הוא אף הודיע כי הוא מוכן להתייצב בדיון בוועדה בכל רגע שבו יידרש לכך.
ח"כ משה רוט (יהדות התורה) הודיע כי יצטרף להצעת החוק של ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית), לדחיית הבחירות המקומיות בחודש נוסף. ח"כ ישראל אייכלר שהתבקש לחתום על הצעת החוק, סירב.

תאריך:  20/12/2023   |   עודכן:  21/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב (ולדימיר)  ניישטדט  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  נירה גולן ושות', משרד עורכי דין  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר אביסירה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבל על מועמד שמתלבט בין מילואים לבחירות: "יש רגעים במנהיגות שבהם צריך להכריע"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השר הטוב ביותר בממשלה
אחי  |  21/12/23 14:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
מירב ארד
יו"ר ש"ס הודיע על תמיכתו בשל הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים    מלשכת שר הפנים משה ארבל נמסר: ״לא תקודם חקיקה ממשלתית לדחיית מועד הבחירות"
עידן יוסף
תושב רמלה כבן 20 נעצר בחשד למעורבות בהשלכת פריט אמל"ח סמוך לבית ראש העירייה    מפקד המחוז: "כל איום וסכנה כלפי נבחר ציבור הם פגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיה"
עידן יוסף
לאחר שלא הצליח לשכנע את שר הפנים לדחות את הבחירות המקומיות, פנה לראש הממשלה ולשר הביטחון והביע דאגה שבחירות בזמן מלחמה עלולות להשפיע לרעה הן על מאמצי הלחימה והן על המתמודדים, שרבים מהם חיילי מילואים    הוא הטיל ספק בלגיטימיות לדרוש מאנשים אלה לעזוב את המלחמה כדי לנהל מערכת בחירות, הדגיש את הצורך באחדות לאומית והציע לדחות את הבחירות בחודשיים
עידן יוסף
הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו במועדן - 30 בינואר 2024, למעט ב-14 רשויות שמהן פונו תושבים    ההליכים הנדרשים לקראת הבחירות ב-14 רשויות אלה ייערכו מחדש, לרבות הגשת הרשימות והמועמדים
איתמר לוין
פרסם את הנימוקים לפסק הדין אשר מנע מבועז יוסף להתמודד השנה לראשות עיריית טבריה    הקביעות הנוכחיות עשויות להשפיע על ההכרעה בנוגע לחוק הנבצרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il