X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביידן בביקורו בישראל עם ראש הממשלה נתניהו
חבר ועדת חו"ב: הרמטכ"ל הכחיש דיווח על כך שביידן בלם מתקפה נגד חיזבאללה
וול סטריט ג'ורנל: ביידן שכנע את נתניהו לתקוף את חיזבאללה בתחילת המלחמה גלנט לצאת למלחמה נגד חיזבאללה - אך קבינט המלחמה דחה הצעתו לשכת נתניהו: הפרסום אינו נכון, החלטתי להשיג קודם ניצחון בדרום

לשכת ראש הממשלה מכחישה (מוצ"ש, 23.12.23) את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצליח לשכנע בימים הראשונים של המלחמה את ראש הממשלה נתניהו שלא לבצע מתקפת מנע נגד חיזבאללה, בטענה שמתקפה כזו עלולה להצית מלחמה אזורית. זאת לאחר ששר הביטחון יואב גלנט רצה לפתוח במלחמה בעקבות סימנים מחשידים, אך הקבינט דחה את הצעתו. לפי הדיווח, מטוסי קרב ישראלים כבר היו באוויר, והמתינו להוראה לתקיפה בלבנון נגד חיזבאללה ולפתיחת מערכה בצפון, כאשר ביידן שכנע את נתניהו בדקה ה-90 שלא לעשות זאת.
לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "הפרסום אינו נכון. כבר ביום הראשון של המלחמה ראש הממשלה נתניהו החליט שישראל תפעל קודם להשיג ניצחון מוחץ בדרום, תוך הרתעה תקיפה בצפון. מדיניות זו אומצה על הקבינט".
לפי הדיווח, לישראל היה מודיעין שחיזבאללה מתכוון לחצות את הגבול, מודיעין אותו פירשו בארה"ב כלא-מהימן. ב-11 באוקטובר מטוסים ישראלים היו באוויר והמתינו להוראות, כשבמקביל שוחחו ביידן ונתניהו. בסיומה של אותה שיחה, כך נטען, הצליח ביידן לשכנע את נתניהו לסגת מרעיון המתקפה בלבנון.
עוד דווח כי ממשל ביידן קיבל התראה מישראל בשעה 6:30 בבוקר (שעון וושינגטון), כי חיזבאללה מתכנן מתקפה, ומכיוון שבישראל ידעו שאינם יכולים לצאת לבדם במהלך לפתיחת מערכה - פנו לסיוע אמריקני. מאוחר יותר באותו, יום בכירי מערכת הביטחון של ארה"ב התכנסו, והעבירו לנשיא ביידן שהמודיעין האמריקני אינו תואם לזה הישראלי. אחר כך ביידן שוחח עם נתניהו בניסיון להניא אותו מהמתקפה. השיחה הסתיימה כעבור 45 דקות, ולאחריה דן נתניהו עם יתר חברי קבינט המלחמה בנושא.
בכתבה נכתב כי במשך שש שעות היו דיונים קדחתניים ומתמשכים בין ישראל וארצות הברית בקשר להתחממות בגזרה הצפונית, עד אשר הבכירים הישראלים הסכימו לסגת מרעיון המתקפה הישראלית.
חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ ניסים ואטורי (ליכוד), סיפר על פנייה שלו בנושא לרא"ל הרצי הלוי, וכבת ב-X: "שאלתי את הרמטכ"ל. נתניהו לא עצר אף אחד! חד וחלק".
מנגד, בחדשות 12 צוטט בעילום שם בכיר בממשלה, לא נאמר מאיזו סיעה והאם הוא חבר בקבינט ניהול המלחמה או בקבינט המדיני-ביטחוני, שאמר כך: "נתניהו חלש מול האמריקנים וביטל מתקפת מנע בלבנון - שהייתה חיונית ביותר לביטחון ישראל, בגלל שהוא לחיץ וחלש מולם. מטוסי חיל-האוויר כבר יצאו לדרך, אך נתניהו החזיר אותם בשל החשש שלו. זה הזוי שנתניהו מעדיף את האינטרס האמריקני על פני האינטרס הישראלי. בצמרת הביטחונית הישראלית הייתה תמימות דעים שזו מתקפה קריטית לביטחון ישראל. נתניהו הזמין את הלחץ האמריקני כי חשש לתקוף בלבנון".
הניו-יורק טיימס דיווח לפני כחודש ששר הביטחון יואב גלנט וגורמים נוספים תמכו במתקפה מקדימה על חיזבאללה, בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע עמדה זהירה יותר בנושא. גורמים אמריקנים רשמיים מסרו את המידע לעיתון, והוסיפו שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועוזריו ייעצו לישראל להימנע מהרחבת המלחמה ותקיפת חיזבאללה.

תאריך:  23/12/2023   |   עודכן:  23/12/2023
+"הייתם ב-7 באוקטובר - כל יום תזכרו את זה"
11:50 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך התקפה של לוחמי סיירת גבעתי, נתקלו הלוחמים בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעבר הכוחות, הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב  ▪  לאחר מכן, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים שיצאו מתוך מבנה סמוך, הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים

[צילום: דובר צה"ל]
+בעקבות התרעה לירי נ"ט: סגר הוטל על יישובים בגליל המערבי
11:35 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כמו-כן הוטל סגר על כל היישובים בגליל העליון שנמצאים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול  ▪  צה"ל תקף תשתיות טרור ועמדות שיגור של חיזבאללה  ▪  בקיבוץ מנרה 86 מתוך 155 בתים בקיבוץ נהרסו כליל  ▪  בשלומי הופעלה אזעקה בעקבות הפגזות צה"ל סמוך לגבול

[צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הרהורים בעת מצוקה (15)
11:09 24/12/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

חלקת קברים חדשה הולכת ומתהווה בבית העלמין הצבאי בקרית-שאול  ▪  קברים טריים מכוסי זרי פרחים, קברים ועליהם לוחות זמניים וקברים עם לוחות קבע

עוד ועוד קברים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אין מנוס
10:50 24/12/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה

נושאים חשובים שיש להקפיד על שמירתם גם במהלך מלחמת חרבות ברזל ולאחריה, הם בין היתר הקפדה על אי-פגיעה בדתות בכלל ובדת המוסלמית בפרט

קדושה לכולם [צילום: ג'מאל אוועד/פלאש 90]
+ניפוץ אשליות לא מתוקות
10:21 24/12/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה

75 ימים אחרי, ואין סימני שבירה אצל הנהגת חמאס  ▪  גם 20,000 עזתים הרוגים לא מעניינים את ראשי התנועה  ▪  התנאי הברור של חמאס לפיו עסקת שבויים תיתכן רק בתמורה לעצירת המלחמה אינו מעיד על לחץ

לא נשברים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+יהודים בניו-יורק חשים ששוב אינם רצויים בה
09:58 24/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס מתאר באריכות את התגברות האנטישמיות בעיר שעד 7 באוקטובר נחשבה לגן עדן ליהודים  ▪  חלקם מגיבים בהפגנת יהדותם, חלקם נוקטים אמצעי זהירות, ויש גם חילוקי דעות פנימיים

חסידי חב"ד בדרך לאירוע תמיכה בישראל, ניו-יורק [צילום: אנדרס קודאקי, AP]
+במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה
09:21 24/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מתחם אמצעי לחימה אותר סמוך לבתי ספר ומרפאה ובו נמצאו חגורות נפץ המותאמות לילדים, עשרות פצמ"רים, מאות רימונים ומסמכי מודיעין  ▪  במרחב ג'בליה חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של חמאס

פעילות צה"ל ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+היום הקשה ביותר מתחילת התמרון הקרקעי: שמונה לוחמים נוספים נהרגו
06:31 24/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השמות שהותרו לפרסום הבוקר: סמ"ר גל הרשקו, סמ"ר איתמר שמן, סמ"ר אוראל בשן, סמ"ר דוד בוגדנובסקי, רס"ל (מיל') אוהד אשור, רס"ל (מיל') אליסף שושן, רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי  ▪  13 לוחמים נהרגו ביממה האחרונה

עוד שמונה נהרגו בשבת בלחימה ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+צפו: חיסול המחבל ע"י לוחמי אגוז ממצלמה שאותרה על גופת המחבל
02:17 24/12/23  |  עידן יוסף

לוחמי יחידת אגוז המתמחים בלוחמת גרילה נלחמים עם חטיבת גבעתי מזה כשלושה שבועות במרכזי הכובד של חמאס בלב ח'אן יונס. לוחמי היחידה חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות, פשטו והשמידו יעדי טרור מעל ומתחת לקרקע. באחד הקרבות במרחב ח'אן יונס, לוחמי היחידה זיהו מחבל חמוש אשר ניסה להתקרב לעבר הכוח ולפגוע בלוחמים.

+ההפגנה השבועית למען החטופים התקיימה בגשם שוטף
01:30 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלפי אזרחים הפגינו בתל אביב בדרישה להחזרת החטופים  ▪  אורין גנץ, אמה של עדן זכריה, סיפרה על הרגשת חוסר האונים של משפחות החטופים  ▪  סקוטר בראון, נעה תשבי ואור לוי קראו להחזרת החטופים ולפעולה נגד חמאס

+מגעים לדחיית הבחירות רק ברשויות בהן יש מועמדים שהם קציני מילואים בכירים
00:32 24/12/23  |  עידן יוסף

הצעת פשרה מסתמנת בקרב על מועד הבחירות המקומיות: דחיית הבחירות באופן ספציפי רק ברשויות שבהן יש בין המועמדים קצינים למעלה מדרגה מסוימת במילואים. הדחייה במקרה כזה תהיה ליותר מחודש, והבחירות באותן רשויות יוצמדו לאלה שיתקיימו ברשויות המפונות בצפון ובדרום. מדובר במגעים שעודם מתנהלים, וטרם התקבלה החלטה סופית (כאן חדשות).

+שני כלי שיט בים סוף הותקפו בלילה בידי החות'ים
00:27 24/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אירן מכחישה מעורבות בתכנון ההתקפות של החות'ים, אך מאיימת לפגוע גם בספינות המגיעות לים התיכון מכיוון מיצרי גיברלטר  ▪  בריטניה: "לא נסבול את הפעילות הזדונית של אירן בארצנו ובמזרח התיכון"

מכלית בשם Chem Pluto בבעלות חברה הולנדית בשם ACE QUANTUM CHEMICAL שנפגעה ממל"ט אירני
+דיווחי התנועה חזרו ל-Waze; המידע במפות Google עדיין מושבת
23:48 23/12/23  |  עידן יוסף

דיווחי התנועה חזרו ל-Waze. מהחברה נמסר: "ככל שיותר נהגים חוזרים לכבישים, אנחנו מעדכנים את מפות Google ו-Waze כך שהמשתמשים יוכלו לראות את מצב התנועה בזמן אמת לאורך המסלול שלהם כשהם מנווטים. עומסי תנועה ושכבת המידע עליהם במפות Google עדיין מושבתת".

+נשיאת אוניברסיטת הרווארד נתפסה בהעתקות ספרותיות
23:42 23/12/23  |  עידן יוסף

נשיאת אוניברסיטת הרווארד קלודין גיי, שסירבה בקונגרס להביע דעה נחרצת כנגד קריאות לרצח יהודים, נתפסה בימים האחרונים בהעתקות ספרותיות במאמרים שפירסמה ובעבודות הדוקטורט שלה.

+ביידן: לא ביקשתי מנתניהו הפסקת אש בעזה
23:21 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+לוחם מילואים נפצע בינוני משיגור לעבר מנרה
22:06 23/12/23  |  עידן יוסף

במהלך היום כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי מספר מרחבים בלבנון. בנוסף, לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה.
כמו כן, זוהו מספר שיגורים מלבנון שחצו למרחבים שונים בצפון הארץ. בתגובה, תקפו כוחות צה"ל את מקורות הירי.
כתוצאה משיגורים שבוצעו מלבנון למרחב מנרה, לוחם צה"ל במילואים נפצע מרסיסים באורח בינוני. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

+הגרי: ממשיכים לפעול לשלול את יכולות חיזבאללה סמוך לגבול
20:46 23/12/23  |  עידן יוסף

דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי: "בצפון תקפנו שורה של מטרות חיזבאללה, אנחנו ממשיכים לפעול לשלול את יכולות חיזבאללה סמוך לגבול".

+הרמטכ״ל בח'אן יונס: "התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה"
20:02 23/12/23  |  עידן יוסף

רא"ל הרצי הלוי קיים (שבת) הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים מאוגדה 98 וחטיבת גבעתי בח'אן יונס, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תא"ל דן גולדפוס ומפקד חטיבת גבעתי, אל"ם לירון בטיטו. הרמטכ"ל אמר להם: "התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה".

[צילום: דובר צה''ל]
+צפו: טייסת 100 - עין אווירית חדה בחזית מול חמאס
19:59 23/12/23  |  עידן יוסף

טייסת 100 של חיל-האוויר לצד יחידת השלף של מערך 9900 באמ״ן, מפעילה את מטוסי ה״צופית״ וה״חופית״. צוות המטוס מורכב מטייסים ומסיירי אוויר המאפשרים איסוף ויזואליות חוזי וצילום בזמן אמת ומבצעים משימות רבות ומגוונות, ליווי אווירי לכוחות הקרקע, מתן התרעה מדויקת על איומים בקרבת הכוחות המתמרנים, איסוף מודיעין ופענוח זירת הקרב.
מתן המודיעין האיכותי ומזעור הפגיעה בבלתי מעורבים מבוצע על-ידי צוות המטוס, המבצע משימות באוויר. הצוות מלווה כוחות וסורק צירים, מפענח חוזי, מבצע משימות איסוף ומפליל גורמי טרור.

+חוסל האחראי על הצטיידות באמצעי לחימה של חמאס
19:56 23/12/23  |  עידן יוסף

צה״ל ושב״כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף השתתף בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה. בתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.

+הותר לפרסום: 5 חיילים נפלו ברצועה
19:23 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שמות ההרוגים: סמ״ר ניר רפאל קנניאן, סמ״ר בירהנו קאסיה, רס״ר (מיל׳) שי טרמין, רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ וסרן אושרי משה בוצחק  ▪  חמישה לוחמים בסיירת גבעתי נפצעו באורח קשה

[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+דיווח סעודי: החות'ים מטמינים מוקשים ימיים רבים
19:21 23/12/23  |  עידן יוסף

דיווח סעודי: המורדים החות'ים בתימן החלו בימים האחרונים להטמין מוקשים רבים מדרום לעיר הנמל חודיידה, כהכנה לכל תגובה שתגיע בעקבות מתקפותיהם בים סוף.

+בכיר בחיזבאללה: מתקפת החמאס גרמה לנו לאבד את גורם ההפתעה
19:18 23/12/23  |  עידן יוסף

נוואף אל-מוסווי, האחראי בחיזבאללה על תיק משאבי הטבע והגבולות, אומר כי "אחרי שחמאס החל במתקפה, איבדנו את גורם ההפתעה. שאלנו את אנשי חמאס האם מלחמה כוללת בלבנון תעצור את הלחימה בעזה. התשובה של חמאס הייתה שלילית, ושהלחימה בעזה תיעצר רק כאשר הלוחם הישראלי יישבר בתוך עזה".

+דף וסינוואר: מחזיקים מעמד, לא להחפז לעסקות
18:58 23/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהיגי חמאס בעזה הזהירו את הנהגת חמאס בחו"ל בראשות אסמאעיל הנייה שלא למהר לעסקות לשחרור חטופים, בטענה כי הארגון יכול להחזיק מעמד  ▪  גורמי ביטחון מזהירים כי כישלון בעסקה עלול להביא להרחבת תמרון צה"ל בעזה  ▪  סרטון מציג את מוחמד דף במשרדו בג'בליה, מוקף במאבטחים

נערכים להרחבת התמרון [צילום: דובר צה''ל]
+בסביבת נתניהו שוקלים לקצר את מושב הכנסת הנוכחי
18:35 23/12/23  |  עידן יוסף

בסביבת ראש הממשלה נתניהו שוקלים לקצר את מושב הכנסת הנוכחי, כדי לקצר את משך הזמן שבו תיתכן הצבעת אי אמון נגד ראש הממשלה (כאן חדשות).

+שתי רקטות נפלו באזור שלומי ובצת
18:31 23/12/23  |  עידן יוסף

ירי מלבנון: שתי רקטות נפלו בשטח לא מאוכלס באזור שלומי ובצת. התרעות הופעלו באשקלון. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

+טיק טוק מונעת קמפיין למען החטופים
18:25 23/12/23  |  עידן יוסף

רשת ‏טיקטוק נגד ישראל, הרשת לא איפשרה קמפיינים למען שחרור החטופים (ynet).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבר ועדת חו"ב: הרמטכ"ל הכחיש דיווח על כך שביידן בלם מתקפה נגד חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
שמות ההרוגים: סמ״ר ניר רפאל קנניאן, סמ״ר בירהנו קאסיה, רס״ר (מיל׳) שי טרמין, רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ וסרן אושרי משה בוצחק    חמישה לוחמים בסיירת גבעתי נפצעו באורח קשה
עידן יוסף
מנהיגי חמאס בעזה הזהירו את הנהגת חמאס בחו"ל בראשות אסמאעיל הנייה שלא למהר לעסקות לשחרור חטופים, בטענה כי הארגון יכול להחזיק מעמד    גורמי ביטחון מזהירים כי כישלון בעסקה עלול להביא להרחבת תמרון צה"ל בעזה    סרטון מציג את מוחמד דף במשרדו בג'בליה, מוקף במאבטחים
בת-חן דרויאן-פלדמן, ארקדי מיל-מן
לא כל המומחים הרוסים מאמצים את הנרטיב של פוטין לגבי מלחמת חרבות ברזל, אם כי כולם מסכימים שמדובר בהזדמנות לעבור לעולם רב-קוטבי – אליו חותר נשיאם
מירב ארד
לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח כהיערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס    מטוס קרב של חיל-האוויר תקף את המבנה וחיסל את המחבלים
אודי דקל
אין תחליף אמיתי לשליטת הרשות הפלשתינית בעזה שאחרי חמאס    ישראל צריכה לנקוט יוזמה כדי להבטיח שזו תהיה רשות מתפקדת ושוחרת שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il