X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תמרור מובחן [בינג AI]
תמרור חדש ימנע מנכים רגילים לתפוס חנייה לנכים "קשים"
בפגישה עם ארגוני הנכים התחייב מנכ"ל משרד התחבורה לשפר את הנגישות התחבורתית לאנשים עם מוגבלות בין היתר, יערך עידכון התמרורים כך שיתירו חנייה רק לכלי רכב המובילים נכים בכסאות גלגלים, יהודק הפיקוח על מוניות נגישות ויוקם צוות עבודה לבחינת נהלים ותהליכים בתוך 90 יום תוצג תוכנית רב-שנתית להנגשה מלאה של התחבורה לכללל בעלי המוגבלויות

אחת הבעיות המוכרות בתחום הנגישות היא התופעה, שבה נהגים בעלי "תג נכה" תופסים מקומות חניה ייעודיים לכלי רכבי עם מעלון לכיסא גלגלים. מצב החקיקה הנוכחי אינו מבחין בבירור בין שני סוגי הנכים, ואין תמרור שמבדיל בין נכה "רגיל" לנכה "קשה".
במטרה לפתור בעיה זו, ובעיות נוספות בתחום הנגישות התחבורתית, כינס (יום א', 24.12.23) מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, ישיבה שבה נכחו נציגי מנהל תשתיות, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רשות הרישוי נפגשו וארגוני הנכים נגישות ישראל ונכה לא חצי בן אדם.

מנכ"ל המשרד הורה לקדם מיד את עידכון התמרורים כך שיתירו חנייה רק לכלי רכב המובילים נכים בכסאות גלגלים. בן זקן הורה ללוות את השינוי בצעדי הסברה לבעלי תג נכה ולכלל הציבור, ובתיאום עם המשטרה והרשויות המקומיות.
המפגש, שהוגדר כישיבת התנעה לבחינה משותפת של הצעדים הנדרשים לשדרוג ולצמצום פערים בנושאי נגישות, עסק גם במחסור במוניות נגישות לנכים, ובאירועים של הפקעת מחירים במוניות אלה. זאת לאחר שמשרד התחבורה הפחית בעבר את דרישותיו בנושא מתאגידי המוניות. המנכ"ל בן זקן הורה להדק את הפיקוח על המוניות הנגישות ולוודא את עמידתן במחויבויות. במקביל, יזם בניית מתווה משופר שיענה על הבעיות והפערים הקיימים במתווה הנוכחי, בשיתוף עם ארגוני הנכים. לא נמסר מה כולל המתווה.
בן זקן הודיע לנציגי הנכים כי הנחה את אנשי משרדו להקים צוות עבודה אשר יגיש את מסקנותיו בזמן הקרוב, במטרה לבחון ולרענן נהלים ולפשט תהליכים מול ציבור הנכים. כמו-כן הנחה את מנהל אגף הרישוי לכנס שולחן עגול עם ארגוני הנכים, במטרה להקים מנגנון חדש ולגבש מתווה שיקצר את לוחות הזמנים וישפר את המצב הקיים. בנוסף, הורה להזמין נציג קבוע לכל הדיונים במשרד התחבורה הנוגעים לתחבורה ציבורית, כדי להשמיע את קולם של הנכים ולוודא כי מוקדשת התייחסות נאותה לנושא ההנגשה.
המנכ"ל הורה לגורמי המקצוע במשרד להציג בתוך 90 יום תוכנית רב-שנתית להנגשה מלאה של התחבורה בים, באוויר וביבשה לאנשים עם מוגבלות.

בן זקן: "אני מודה לארגוני הנכים שמזכירים לנו כל הזמן לפעול לטובת הנושא, זה מגיע לכם בזכות ולא בחסד. לצערנו, במלחמה הצטרפו אזרחים וחיילים רבים למעגל הנכים ואנו מחויבים לסייע להם בכל דרך".
יובל וגנר יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל הודה למנכ"ל המשרד ש"שם את הנגישות בראש סדר העדיפות, על הנכונות והפגישה המועילה, על ההחלטות לשלב אנשים עם מוגבלות בהליכי השיפור ועל תוצאות משמעותיות, שישפרו את חיינו בצורה משמעותית כבר בטווח המיידי".
אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר ארגון נכה לא חצי בן אדם, הצטרף לברכות והוסיף: "במסלול הנכון, בדרכים טובות ונגישות. לא מובן מאליו בכלל שהפגישה התקיימה בימים אלו, על אחת כמה וכמה עם בשורות מעשיות וחזון כה חיובי. נגישות זה דבר בסיסי ונוגע לאנשים עם מוגבלות, אזרחים ותיקים, הורים לילדים, ובעצם בכל אחד ואחת מאיתנו. מקווים ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה ובשורות טובות נוספות".

תאריך:  25/12/2023   |   עודכן:  25/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמרור חדש ימנע מנכים רגילים לתפוס חנייה לנכים "קשים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תג נכה
מנחם  |  2/01/24 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"זוכר ישיבות עם אילן ישועה ושאול היה מתלונן על כתבות שליליות נגד נתניהו. הוא ביקש מישועה לטפל, להוריד"    אומר בחקירה הנגדית: "העדויות במשטרה הן מבחינתי חור שחור; איימו עלי כל הזמן"
מירב ארד
תוכנית בעלות 7.9 מיליארד דולר, סיוע ממוקד לאוכלוסיית הסטודנטים, בעלי משפחות ותמרוץ מעסיקים שיתמכו במשרתי מילואים
איתמר לוין
אלכסנדר מישר היה הנאמן להקדש ובו מיליון שקל שנועדו לתרבות האידיש, אך לא פעל כמצופה ממנו    השופט נפתלי שילה החליט למנות במקומו את הרשות הלאומית לתרבות האידיש
מירב ארד
במהלך הלחימה, פשטו הלוחמים יחד עם לוחמי יחידת יהל"ם על מחרטה לייצור נשק ועל מפעל בטון ששימש לבניית מנהרות. בסיום הפשיטה השמידו כוחות ההנדסה את המתחם
איתמר לוין
התביעה צופה שתסיים את רוב עדי תיק 4000 באמצע ינואר    קיום דיונים בימי ראשון-רביעי יאפשר לסיים את פרשת התביעה בחודשים הקרובים וייתכן שנתניהו יעיד בשנת המשפט הנוכחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il