X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שורר היום בבית המשפט
עמיקם שורר, לשעבר מבכירי יורוקום ובזק:
הבנתי שהיו פניות מכיוון לשכת רה"מ לאלוביץ על וואלה
"זוכר ישיבות עם אילן ישועה ושאול היה מתלונן על כתבות שליליות נגד נתניהו. הוא ביקש מישועה לטפל, להוריד" אומר בחקירה הנגדית: "העדויות במשטרה הן מבחינתי חור שחור; איימו עלי כל הזמן"

שאול אלוביץ קיבל פניות לגבי תכני האתר וואלה, וניתן היה להבין שהם באו מכיוון לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כך העיד (25.12.23) עמיקם שורר, שהיה מבכירי קבוצת יורוקום ובזק, במשפט נתניהו. לצד זאת אמר שורר, כי החוקרים – בעת מעצרו בפברואר 2018 – איימו עליו ללא הרף. התיק נגד שורר בפרשה 4000 נסגר והוא אחד הנאשמים בפרשת בזק.
החקירה הראשית של שורר התבססה בעיקר על דבריו במשטרה, שכן בבית המשפט הרבה לטעון שאינו זוכר. הוא אישר, כי נפגש עם אלוביץ פעם-פעמיים בשבוע לארוחת צהריים, אלוביץ סיפר שנפגש עם נתניהו וכינה אותו "הגדול" או "הבוס הגדול", וכי ידע גם על הקשר בין שרה נתניהו לאיריס אלוביץ. בחקירתו ציין שורר, כי היו אלו אינטרסים ולא חברות אמיתית, וכי השניים שוחחו גם בטלפון.
שורר טען שאינו יכול לאשר במדויק את דבריו בחקירתו: "הייתי בחקירות בתנאים מאוד קשים, חקירות קשות, לכן אני לא יכול להגיד לה מה חשבתי אז, כי זו הייתה תקופה לא פשוטה". השופט משה בר-עם: "אתה לא חוזר באופן פוזיטיבי ממה שאמרת". שורר: "לא, אני רק אומר את ההקשר. בחקירות כאלה, כשרוצים לעבור הלאה, אומרים מה שרוצים לשמוע; אני לא אומר ספציפית על זה. אני מניח שאמרתי אז את מה שהאמנתי. לפעמים רוצים לְרַצות, ששואלים משהו 50 פעם, בתחילה אומרים שלא זוכרים".
התובעת, עו"ד ניצן וולקן, טענה, כי שורר אמר בחקירתו, כי אלוביץ סיפר לו שנפגש עם נתניהו והזכיר בהקשר זה את ביטול ההפרדה המבנית. סניגורו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, טען שהקשר הדברים מלמד ששורר הוא שאמר את המילים "הפרדה מבנית".
שורר הוסיף: "בגדול אני זוכר שהיו פניות [לבני הזוג אלוביץ], תלונות על סיקור שלילי, מגורמים שקשורים לנתניהו. מניח ששמעתי את זה משאול. זוכר ישיבות עם אילן ישועה ושאול היה מתלונן על כתבות שליליות נגד נתניהו. הוא ביקש מישועה לטפל, להוריד". בחקירתו אמר שורר: "נראה לי ששאול סיפר לי שלפעמים ראש הממשלה היה מתקשר אליו, כנראה בתלונות". היום הוסיף: "היו כמה אירועים כאלה, לא אחד ולא שניים." בחקירתו ציין, כי גם שרה נתניהו הייתה מתקשרת, וכי "אילן [ישועה] התלונן בפנַי שמשגעים אותו,.
השתמע שמוצע לו להיות עד מדינה
בחקירה הנגדית הראה חן, כי שורר אמר בחקירתו שלא ידע ספציפית על שיחותיו של אלוביץ עם נתניהו. החוקרים אמרו שוב ושוב לשורר שהוא מסובך עמוקות בתיק בזק ושהתיקים שלובים זה בזה. "הם רוצים שתעשה מתימטיקה: יש ראיות מוצקות בתיק בזק, והרבה פחות בתיק 4000. מה תתן לנו כדי שנקל עליך שם".
שורר: "קשה לי לפרשן דברים שהיו אז. אני לא זוכר את כל הדיאלוג הזה. נצרבו בי הקשיים; העדויות הן יותר חור שחור. את רוב הדברים לא זכרתי כשקראתי ברענון". חן: "נקל עליך שם [בתיק בזק]". שורר: "נשמע הגיוני". חן: "המשמעות היא שהציעו לך להיות עד מדינה". שורר: "אני לא זוכר". חן: "הם רצו שתגיד שהיית מעורב במתן טובת הנאה לראש הממשלה, מה שהכחשת בתוקף".
חוקרת אמרה לשורר שהכל יהיה מרוח בעיתון, שהכל יעבור לסניגורים והכל ייחשף. שורר: "בגדול אני זוכר שאיימו עלי כל הזמן". חן: "החוקרים איתרו את שמך הטוב כנקודת תורפה שלך ואיימו שתוכפש בעיתון". שורר: "זה תואם להרגשה שלי". חוקר אחר אמר: אתה בוגד בערכים עליהם גדלת. שורר: "אני משער שהכוונה לדת שלי". חן: "הוא מתכוון שזה בגלל שאינך מתמסר להם. שורר: אני לא יכול לחשוב על משהו אחר. הם ניגנו על זה שהיה לי מאוד קשה במעצר". שורר אישר, כי השתמע משיחותיו עם אחד החוקרים שהוצע לו להיות עד מדינה, אם כי הדברים לא נאמרו במפורש.

תאריך:  25/12/2023   |   עודכן:  25/12/2023
+ביהמ"ש: משפט נתניהו - ארבעה ימים בשבוע מתחילת פברואר
13:41 25/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

התביעה צופה שתסיים את רוב עדי תיק 4000 באמצע ינואר  ▪  קיום דיונים בימי ראשון-רביעי יאפשר לסיים את פרשת התביעה בחודשים הקרובים וייתכן שנתניהו יעיד בשנת המשפט הנוכחית

שחם, פרידמן-פלדמן ובר-עם [צילום: אורן בן-חקון, פול]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנתי שהיו פניות מכיוון לשכת רה"מ לאלוביץ על וואלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תהיה עיתונאי אמיתי
זיו  |  28/12/23 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
התביעה צופה שתסיים את רוב עדי תיק 4000 באמצע ינואר    קיום דיונים בימי ראשון-רביעי יאפשר לסיים את פרשת התביעה בחודשים הקרובים וייתכן שנתניהו יעיד בשנת המשפט הנוכחית
איתמר לוין
תת-הניצב בדימוס יפצה את העיתונאים ב-18,000 שקל כל אחד    מודה שפרסם עליהם שקרים מוחלטים ואומר שנגרר "אחרי אנשים שלא היה צריך להיגרר אחריהם"
דן מרגלית
צה"ל נלחם עתה בארבע חזיתות. בעזה מדרום, ביהודה ובשומרון ממזרח, בלבנון ובסוריה מצפון - ולהגנת הדמוקרטיה מפני המתנכלים לה מבית
איתמר לוין
רב-פקד אורי קנר על "תרגיל המאבטח": זה לא נשמע טוב, אבל לגיטימי בחדר החקירות; אין בעיה עם המניפולציה בה אמרתי לאיריס ששאול אמר שימות בכלא
איתמר לוין
מכחיש שאיים על אלוביץ שבני משפחתו יישבו בכלא אם לא ישתף פעולה: הם היו חשודים וככאלה עלולים היו להיאסר    אומר שהחקירות הארוכות היו נחוצות כדי למצות את ימי המעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il