X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הד"ר ריי ביטון בהפגנה לפני ארבעה חודשים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
הקדמת בחינות-ההסמכה תמנע השתתפות מ-52% מהרופאים המתמחים
כך מזהירים נציגי המתמחים, השואלים: איך רופאה-מתמחה תילמד לבחינות, כשבעלה מגויס, היא במשמרות בבית החולים והילדים בבית?! יו"ר ועדת הבריאות: קורא לשיח ישיר עם המתמחים כדי להביא לפתרון מיידי

בישיבת בוועדת הבריאות (יום ב', 25.12.23), שעסקה במענה לצוותים הרפואיים בתקופת המלחמה, שיבח יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי את פעילות המסורה והמתישה של הרופאים, האחיות, העובדים בבתי החולים - ביום פרוץ המלחמה ומאז, וקרא לשיח-ישיר עם המתמחים - כדי להביא לפתרון.
לפי נעם גרינברג, חוקר במרכז המידע והמחקר של הכנסת, נדחו מועדי בחינות ההסמכה של המתמחים וכי לפי ההסתדרות הרפואית (הר"י), מועד אחד יתקיים בסוף מאי 2024 ומועד נוסף בספטמבר. לדברי הר"י, בקביעת מועדי הבחינות נלקחו בחשבון האפשרות לרצף של ימים לצורך עריכת הבחינות בכלל המקצועות הרלוונטיים, היעדר חפיפה בין בחינות שונות, מרווח בין בחינה לבחינה, חגים ומועדים ועומס העבודה על העוסקים במלאכת הבחינות. במכתב ששלח ארגון מרשם להר"י הוא קבל על המועדים שנקבעו, שלדבריו הם אינם מותירים למתמחים די זמן ללמוד לקראת המבחן.

הד"ר יוני להב, מארגון מרשם המתמחה ברפואת ילדים, עומדת בפני תחילת השלב המתקדם של ההתמחות, לפני הבחינות, למרות שילדיה עדיין ללא מסגרות לימודים. היא קראה לאפשר למחלקות בית החולים לנהל את כוח האדם, כדי לאפשר למתמחים לימודים לבחינות ההסמכה.
ניצן עטיה, יו"ר ארגון המתמחים בהסתדרות הרפואית, שגויסה למילואים מפרוץ המלחמה ועדיין מתמחה וממתינה למבחנים, הדגישה כי אין פתרון מיטבי - אך במסגרת המצב, המועדים החדשים שנקבעו למבחנים הם הטובים ביותר. "אין פתרון מלא, כי מתמחה צריך להמשיך לעשות תורניות, למרות שהבעל במילואים והילדים בבית". לפי הד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מסגרות לילדים העובדים שהוקמו - לא ענו במלואם על הציפיות, כי כל בית חולים היה צריך לפעול בעצמו ולארגן זאת, והוא קרא למדינה להקים מעונות קבועים לילדי-עובדים בבתי החולים. הוא הציע לערוך הסדרים אחרים לימי חירום - ולא להמשיך את הנהלים הקבועים לימי שגרה למספר התורניות הקבוע לרופא. פלדמן הדגיש את הצורך בסיוע נפשי לרופאים, מול מצבם הפיזי וסיפורי הפצועים.

הד"ר אופיר לוי, מתמחה בנירולוגיה, סיפר על עומס תורניות בלתי-סביר בגלל היעדר אנשי צוות מגויסים, ואילו הפרופסור שאול יציב, מנהל אגף רישוי מקצועות רפואיים במשרד הבריאות, השיב כי מאמץ כנה וממושך נעשה כדי להקל על מועדי הבחינות של המתמחים, והתוצאה הנוכחית היא המיטב שניתן להשיג. הוא סיפר על 800 רופאים-עולים שיצטרפו בקרוב למצבת כוח האדם - ויקלו על עומס התורניות.
ח"כ יאסר חוג'יראת (רע"ם) סיפר על כאלף רופאים בחברה הערבית שממתינים עדיין להתמחות וקרא לשלבם בתורניות, ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) הדגיש את המקצועות הרפואיים שהחברה הערבית זקוקה להם ברופאים, ותקף את היחס החשדני לדבריו כלפי עובדי המערכת הערביים.

תאריך:  26/12/2023   |   עודכן:  26/12/2023
+הטיפול באגרות התדרים נדחה בשנה נוספת
11:52 26/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה אישרה למשרד התקשורת לדחות בשנה נוספת את הטיפול באגרות התדרים - ודרשה לסיים את הטיפול בנושא עד סוף 2024  ▪  הייעוץ המשפטי: ""הפרקטיקה הזו של הארכת הוראות שעה לשנה התשיעית היא בעייתית"  ▪  ח"כ דנינו: "במקום הוראת שעה זה הפך להוראת שנים"

ארכה של שנה [בינג AI]
+אחרי החקיקה תחול חובה לאישור מפורש לקצירת זרע
02:08 26/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוק יאפשר להורים של נפטר להשתמש בזרעו כדי להביא ילד לעולם, גם אם הנפטר לא השאיר הנחיות בכתב  ▪  לגבי נפטרים מעת חקיקת החוק ואילך, ההורים יצטרכו להציג הנחיה מפורשת בכתב  ▪  גם מכוני הפרייה בבתי חולים יוכלו לבצע את הליך קצירת הזרע

בנק הזרע [צילום: מן הטלוויזיה]
+רו"ח יהודה מלול יקבע כמה שכר טירחה יקבלו עורכי דין
01:55 26/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במהלך דיוני ועדת העבודה והרווחה על הצעת חוק פרטית להגבלת שכר טירחה של עו"ד בתביעות של נכי צה"ל, הודיע משרד המשפטים שבתוך כשבועיים תוצג הצעת חוק ממשלתית בנושא שתחול גם על משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה, בתחולה למפרע מה-7 באוקטובר  ▪  בלשכת עורכי הדין חוששים ומזהירים שייצוג אוכלוסיות אלה עלול להיפגע

רו"ח נתנאל שקד, נציג הלומי הקרב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+צה"ל שחרר שלושה ח"כים משירות מבצעי פעיל
00:10 26/12/23  |  עידן יוסף

80 יום אחרי תחילת המלחמה שוחררו שלושת חברי הכנסת שעדיין בשירות מילואים פעיל במלחמה - ח״כ משה טור פז (יש עתיד), השר עמיחי שיקלי (ליכוד), וח״כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית). במכתב השחרור נכתב כי ההחלטה התקבלה בהמשך לבחינת סד״כ המילואים וכדי לאפשר להם לחזור לתפקידם כנבחרי ציבור (חדשות 12).

+בעל העסק שגויס התפרץ בדמעות: "אין לי כסף לסימילאק"
22:35 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים קיימה דיון סוער לעניין יישום מתווה הפיצויים לעסקים במהלכו עלו טענות קשות כלפי האוצר לעניין הקושי של חיילי המילואים למצות את זכויותיהם  ▪  כן נמתחה ביקורת על אי-הבאת ארכה לתקנות הפיצויים  ▪  ברשות המיסים הציגו את נתוני התשלום במסגרת מנגנוני הפיצויים והדגישו כי מדובר באירוע ייחודי, כי המענים משתכללים בכל עת, וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים, וכן החל תעדוף של תיקיהם

תמ"ל. מצרך יקר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+סמוטריץ': כלל חיילי המילואים ששירתו חודשיים יקבלו את המענק המיוחד
20:48 25/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הודיע כי בקרוב יציג גדולה מאוד לטובת משרתי המילואים  ▪  על הגזירות והמיסים בתקציב: "הדלפות שאינן על דעתי"  ▪  "לא נהיה שותפים לממשלה שתסכים להפסיק את המלחמה או לשליטה בעזה של כל גורם שקשור לרש"פ או לחמאס"

סמוטריץ' ביקורת כלפי מצרים וקטר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מערך הסייבר הוסמך לתת הוראות לגוף אזרחי במקרה של תקיפה
20:31 25/12/23  |  עידן יוסף

אושר סופית: מערך הסייבר והשב"כ יהיו רשאים, במקרה של תקיפת סייבר, לתת הוראות לגוף הנתקף לביצוע פעולה לצורך איתור התקיפה, מניעתה או בלימתה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להתמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
במסגרת הפעולות הצבאיות המשמעותיות המתמשכות מאז ה-7 באוקטובר, מתחוללת עלייה גם בהיקף ובעוצמה של תקיפות סייבר נגד גופים אזרחיים במשק הישראלי. מטרת תקיפות סייבר אלה היא לפגוע, כחלק מהמתקפה המשולבת המכוונת כלפי חוסנה של מדינת ישראל, גם בכלכלה ובתפקודו התקין של המשק הישראלי.
הצעת חוק זו נחקקת כהוראת שעה לשבעה חודשים ונועדה לתת מענה אפקטיבי להתמודדות עם האתגרים הנצבים בפני מדינת ישראל בתחום הסייבר. במסגרת זאת, מוצע לאפשר למערך הסייבר, השב"כ והמלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), במקרה של תקיפת סייבר, לתת הוראות לגוף הנתקף לביצוע פעולה לצורך איתור התקיפה, מניעתה או בלימתה.

+בקריאה ראשונה: תוארך ב-4 חודשים הוראת השעה בעניין מערכי אכיפה עירוניים
20:27 25/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה) (תיקון מס' 11), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.
מוצע בה להאריך בארבעה חודשים, עד ליום 30.04.2024, את הוראת השעה בעניין הפעלת מערכי האכיפה העירוניים אשר נחקקה במטרה לייעל את יכולת הפיקוח והאכיפה של הרשויות המקומיות בעבירות שבתחום אחריותן ולאפשר להן לסייע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות בשטחן.

+בקריאה ראשונה: דחייה בשלושה חודשים של ההוראה המחייבת את הבנקים ליידע לקוחות בדבר עמלות שגבו
19:33 25/12/23  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התוכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2023 ו-2024) (תיקון), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 3 חברי כנסת, ללא מתנגדים ונמנע אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה לדחות בשלושה חודשים, עד ליום 01.04.2024, את מועד תחילתה של ההוראה המחייבת תאגיד בנקאי לשלוח ללקוחותיו, בתחילת כל חודש קלנדרי, הודעה שבה יפורט הסכום הכולל של העמלות, לא כולל סכום העמלות בעבור הלוואה לדיור, שגבה התאגיד הבנקאי מהלקוח בחודש שקדם למועד שליחת ההודעה כאמור.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב פלדמן  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאסר חוג'יראת / Yasser Hujirat  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקדמת בחינות-ההסמכה תמנע השתתפות מ-52% מהרופאים המתמחים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
החוק יאפשר להורים של נפטר להשתמש בזרעו כדי להביא ילד לעולם, גם אם הנפטר לא השאיר הנחיות בכתב    לגבי נפטרים מעת חקיקת החוק ואילך, ההורים יצטרכו להציג הנחיה מפורשת בכתב    גם מכוני הפרייה בבתי חולים יוכלו לבצע את הליך קצירת הזרע
עידן יוסף
במהלך דיוני ועדת העבודה והרווחה על הצעת חוק פרטית להגבלת שכר טירחה של עו"ד בתביעות של נכי צה"ל, הודיע משרד המשפטים שבתוך כשבועיים תוצג הצעת חוק ממשלתית בנושא שתחול גם על משפחות שכולות ונפגעי פעולות איבה, בתחולה למפרע מה-7 באוקטובר    בלשכת עורכי הדין חוששים ומזהירים שייצוג אוכלוסיות אלה עלול להיפגע
עידן יוסף
ועדת הכספים קיימה דיון סוער לעניין יישום מתווה הפיצויים לעסקים במהלכו עלו טענות קשות כלפי האוצר לעניין הקושי של חיילי המילואים למצות את זכויותיהם    כן נמתחה ביקורת על אי-הבאת ארכה לתקנות הפיצויים    ברשות המיסים הציגו את נתוני התשלום במסגרת מנגנוני הפיצויים והדגישו כי מדובר באירוע ייחודי, כי המענים משתכללים בכל עת, וכי הוקם מנגנון מיוחד לסיוע להגשת תביעות מצד חיילי מילואים, וכן החל תעדוף של תיקיהם
עידן יוסף
הודיע כי בקרוב יציג גדולה מאוד לטובת משרתי המילואים    על הגזירות והמיסים בתקציב: "הדלפות שאינן על דעתי"    "לא נהיה שותפים לממשלה שתסכים להפסיק את המלחמה או לשליטה בעזה של כל גורם שקשור לרש"פ או לחמאס"
עידן יוסף
בניגוד לסקרים אחרים שמעריכים את הפער בין גנץ לנתניהו בכ-19 מושבים, בסקר חדשות 14 שערך שלמה פילבר מדובר על מושב אחד בלבד    עוד בסקר: ליברמן, בן-גביר ומנסור עבאס עולים, ומרצ לא נכנסת גם הפעם לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il