X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכל רוזנבוים [צילום: דוברות משרד האוצר]
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים מתפטרת
מיכל רוזנבוים התפטרה מתפקידה תוך שהיא מאשימה את השר אמסלם בלחצים פוליטיים ודרישות להעביר ג'ובים למקורביו ראש האופוזיציה לפיד גינה את התפטרותה ואמר שהיא ניצחון לשחיתות ולריסוק השירות הציבורי מחרתיים תושלם הכפפת פעולת רשות החברות הממשלתיות למשרד בראשות אמסלם

מנהלת רשות החברות הממשלתיות מתפטרת. במכתב נגד השר הממונה עליה דוד אמסלם, ששלחה (שבת, 30.12.23) לראש הממשלה, כתבה מיכל רוזנבוים: "כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".
״לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות. מהרגע שנפרץ הסף אינני יכולה עוד למלא את משימתי ולשמור על החברות הממשלתיות", כתבה.
מחרתיים תושלם יוזמת השר אמסלם, להכפיף את פעולת רשות החברות הממשלתיות למשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותו. "הליך זה", כתבה רוזנבוים, "מעבר לעובדה שהוא מהווה בזבוז של כספי ציבור, ומעבר לכך שנעשה ללא הסכמה עם הסתדרות העובדים, יאפשר לשר אמסלם להשלים את תוכניתו, לפורר את הרשות ולרוקן אותה מסמכויות ומתוכן".

במכתבה לראש הממשלה, האשימה רוזנבוים את אמסלם בפעולות פסולות שאינן מאפשרות לה להפעיל את סמכויותיה ולממש את תפקידיה כמנהלת הרשות, וציינה כי תנופת העשייה שלה נחסמה עם העברת האחריות על החברות הממשלתיות אליו. כאשר השיא היה בשבוע החולף, שבו השר חידש את תוכניתו להשתלט על ועדת המינויים ולנטרל את מעורבות הרשות ואת יכולתה למנוע מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות.
"על-פי תפיסת עולמו המוצהרת", כתבה, "החברות הממשלתיות אינן משאב ציבורי אלא 'מאגר ג'ובים' שאמור לשמש אותו לצבירת כוח ומעמד פוליטי. בהתאם, השר אמסלם הפעיל עליי ועל הרשות לחצים אדירים לתמוך במינוי פעילים פוליטיים ומקורבים לתפקידי מפתח בחברות הממשלתיות, ולאפשר הדחות במסגרת 'חיסול חשבונות' פוליטי ועל-מנת לפנות 'ג'ובים' לשם מינוי מקורבים".
בין היתר מנתה "מכרז תפור", כלשונה, למינוי יועץ משפטי בנתיבי ישראל; הדחות פוליטיות של יו"ר דירקטוריון דואר ישראל ומנכ"ל רכבת ישראל וכן לחצים אדירים להכנסת מקורבו של אמסלם, אליהו אהרוני, לנבחרת הדירקטורים.
לדבריה, לכך כיוון בית המשפט העליון כאשר אמר שתפיסת עולם שכזו מהווה מעילה באמון הציבור, תשלום אתנן, ועשויה להוות עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים.
השר אמסלם, מאשימה רוזנבוים, משתמש בסמכויותיו בדרכים נוספות לתועלתו האישית ותוך פגיעה באינטרס הציבורי - סירובו המתמשך לאשר חלוקת דיבידנדים לקופה הציבורית בסך כ-2 מיליארד שקל, רק כדי לגזור "קופון" פוליטי ולשמור קופת מזומנים בחברות שהוא מבקש למנות בהן את מקורביו; סירובו המתמשך למנות דירקטורים ויו"ר דירקטוריון לחברת החשמל; ניסיונו לכפות חלוקת בונוסים לעובדי חברת רפאל בשיעור גבוה מדי ועוד.
על עצמה, מספרת ראש הרשות היוצאת: "פעלתי כשומרת סף, ללא מורא, להגן על האינטרס הציבורי וטוהר המידות. אני גאה מאוד בהצלחתי למנוע מינויים פוליטיים מושחתים והדחות פוליטיות, ובמאבקי הבלתי מתפשר לניתוק המעורבות הפוליטית הפסולה בחברות הממשלתיות.
"לעמידתי האיתנה היה מחיר אישי כבד ביותר. השר אמסלם פתח נגדי במתקפה קשה שכללה ניסיונות לפגוע בסמכויותיי ובעצמאות הרשות: השר הכריז עליי 'חרם' ודרש כי 'לא אפנה אליו יותר' השר ניסה להביא להדחתי בטענות סרק, ללא הצלחה; השר סיכל את יכולת הרשות לבצע את תפקידיה על-ידי הקפאת מכרזים לתפקידי מפתח; השר הציף את לשכתי בפניות סרק שתכליתן להכשיל את העבודה השוטפת ברשות; השר פעל לערער את מעמדי ברשות ומחוצה לה, לרבות התבטאויות מיזוגניות כלפי בסיורים בחברות ממשלתיות ומתן גיבוי לעובד שבחר להתיישר עם דרישות השר ולתמוך בדרישותיו למינויים והדחות פוליטיים מושחתים.
"במקביל, השר אמסלם השתלח והטיח בי השמצות אישיות פרועות, בלשון בוטה, גסה ומכוערת ('מופקרת', 'אלימה', 'היא לא כישלון, היא ריקבון עמוק', 'היא הרי מאכערית' ומונעת 'מיצר נקמה מורעל וארסי'). גישה זו כלפי עובדי הציבור פוגעת בשירות הציבורי, מביישת את השר ומעבר לכך - מכתימה את הממשלה כולה".
את נתניהו מאשימה רוזנבוים בכך שנמנע מלהתערב והוסיפה כי בעקבות מכתבה, הציע מנכ"ל משרד ראש הממשלה למנותה ל"ג'וב" אטרקטיבי אחר, הצעה פסולה שלטענתה דחתה על הסף.
מנהלת רשות החברות טוענת עוד כי מאז ה-7 באוקטובר, הפניות הרבות מטעם לשכתו התרכזו בעיקר בקידום של מינויים היקרים לליבו, ופעילויות שונות של הרשות בימי החרום היו לו לזרא, והוא אף מצא דרכים להשתלח ולבקר אותן.
את מכתבה סיכמה: "בנסיבות האלה ובאכזבה עמוקה, עם העברת שטח פעילות החברות הממשלתיות לאחריות השר אמסלם ביום 1.1.2024, אמסור לשר הודעה על סיום תפקידי בתוך 30 יום. בתקופה זו אעשה כמובן את כל הנדרש כדי להבטיח העברה מסודרת של התפקיד".
ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מסר בתגובה: "אני מאחל למיכל רוזנבוים בהצלחה בהמשך הדרך, ומאחל לכולנו שהממשלה האיומה הזו תיעלם מחיינו. הממשלה הזו ממשיכה לקרוא לכולם להתאחד בעודה מפצלת, מסכסכת ומנתצת לרסיסים את כל מה שמחזיק את המדינה הזו. התפטרות מנהלת רשות החברות היא נצחון לשחיתות, לתרבות הג'ובים, למינויי המקורבים ולריסוק השירות הציבורי".

תאריך:  30/12/2023   |   עודכן:  30/12/2023
+הממשלה אישרה את הארכת שהות המפונים במלונות עד סוף פברואר
23:58 30/12/23  |  עידן יוסף

הממשלה אישרה הערב את הצעת שר הביטחון להארכת מימון השהייה במלונות עד תאריך 29 בפברואר 2024. תאריך זה רלוונטי גם לקבלת מענק האכלוס לתושבים ששוהים בפתרונות דיור אחרים.
עוד נקבע, כי באמצע חודש פברואר תבחן הממשלה את הצורך בהארכה נוספת של השהות. כמו-כן, אישרה הממשלה את הארכת מענק האכלוס העצמאי לתושבים שבחרו בפתרונות דיור אחרים עד לאותו היום.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים מתפטרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
לקראת הדיון ביום ראשון בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר, הודיע הצבא כי מנתוניו עולה ש-688 משרתי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות בבחירות הם הכרחיים, ו"בסבירות גבוהה" לא ניתן יהיה לשחררם    1,141 משרתים יוכלו להשתחרר אם יבחרו - אך כנראה ייאלצו לוותר על מועמדותם
עידן יוסף, איתמר לוין
בן-גביר הודיע שניצב קובי יעקובי יהיה ממלא-מקום נציב השב"ס    המחנה הממלכתי מבקש מהממשלה להאריך את כהונת פרי ושבתאי    בכיר בליכוד: נתניהו טרם החליט
עידן יוסף
הממשלה החליטה לאשר הסדר לחודש אחד עבור נסיעה בחוזה "חודשי ארצי"    ההטבה תחול גם על תושבי אשקלון ותושבי יישובים שפונו בדרום ובקו העימות    העלות: 6.4 מיליון שקלים
איתמר לוין
ביקשה מצה"ל להעביר את עמדתו בנוגע לאפשרות לשחרר 2,189 מועמדים הנמצאים כעת בשירות פעיל    הבחירות נדחו ל-31 בינואר; סמוטריץ' מבקש דחייה נוספת
איתמר לוין, יצחק דנון
טוענת שעובדי הרשות ייפגעו משמעותית בשל ההעברה ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה איזורי, המתוכנן לשבוע הבא, ומבקשת מבית הדין לעצור אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il