X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ משריקי. ליצור מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
רשות שוק ההון מסרבת למסור את היקף הגירעון בביטוח הסיעודי
ח"כ לזימי: מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה חברי הכנסת שוקלים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים נציגת מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון: הסירוב נובע מחובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. לדבריה הקרן כיום מאוזנת

ועדת הבריאות דנה (יום ד', 3.1.24) בקריסת הביטוח הסיעודי בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי דרש מרשות שוק ההון למסור לוועדה בתוך שבועיים את נתוני המבוטחים, לפי גילאים ומה היקף הגירעון וההערכות האקטואריות שהובילו את הרשות לגבש את השינוי הקיים. בנוסף, דרש משריקי מקופות החולים ומחברות הביטוח דיווח על מצבו הנוכחי של הביטוח הסיעודי שהן מציעות למבוטחיהן והערכות אקטואריות ליציבות ביטוח זה בשנים הבאות. יו"ר הוועדה אף דרש כי משרד הבריאות, הביטוח לאומי ומשרד הרווחה יהיו חלק מהצוות שהוקם במשרד האוצר ליצירת מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים, ועבודת הצוות תיעשה בשיתוף עם קופות החולים וגורמי החברה האזרחית.
נעמה לזימי, מיוזמות הדיון, הדגישה כי הביטוח הסיעודי, שמוענק בישראל דרך קופות החולים באמצעות חברות הביטוח ושמבטיח רשת ביטחון סוציאלית לכ-4 מיליון מבוטחים בישראל, עומד כיום בפני קריסה. זאת בשל הכרזתן של חברות הביטוח הראל והפניקס, שנמצאות בחוזה עם קופות החולים מכבי וכללית, כי יפסיקו החל מה-1 בינואר להציע מסלול של ביטוח סיעודי. לאחרונה, בחסות בג"ץ שהוגש בנושא, היה ניסיון לגבש הסכמות בין משרד הבריאות לבין רשות שוק ההון, במסגרת ההסכמות הייתה צפויה להיות הרעה משמעותית למבוטחים בביטוח הסעודי בתמורה להארכת החוזים מול חברות הביטוח. עם זאת, נכון להיום עדיין אין הסכמות - ולכן מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה.
מיכאל ביטון הזהיר כי הממונה על הביטוח נזעק למזער את הפסדי החברות הפרטיות ויש לעקוב היטב אחרי ניסיונות הגישור בנושא, צגה מלקו התריעה כי אוכלוסיות חלשות אינן יכולות להשיג ביטוח סיעודי פרטי - ועל המדינה לשאת באחריות לביטוח הסיעודי, גלעד קריב דרש להבטיח כי לא תהיה כל הרעה בזכויות המבוטחים הנוכחיים, ולנתק את הקשר בין הביטוחים לקופות החולים, מירב כהן התריעה מהסחבת בנושא, "הייתה רשלנות מקצועית - ולא ייעלה על הדעת שמי שישלם את המחיר על רשלנות זו יהיו המבוטחים", לפי יאסר חוויג'ראת הביטוח הסיעודי חייב להיות חלק מביטוח הבריאות הממלכתי, מיכל וולדיגר קראה לטיפול מידי בבעיה, ואילו אלון שוסטר ציין כי הוא מקדם הצעת חוק שתפתור את הסוגיה.
שירה עמיאור, ממחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון, השיבה כי "ביטוחי קופ"ח הם מוצר-כלאיים חסר תקדים בעולם, בו הכסף לא מועבר לחברת הביטוח - לקרן שמשלמת את הכסף הנדרש. חברת הביטוח רק מנהלת את התביעות, ומשקיעה את הכסף המופקד. לא ציפינו שכל-כך מהר נאלץ לאזן את הקרן, אך הכלי היחיד הניתן לנו כדי לאזן את הקרן הוא להפחית הוצאות או להגדיל הכנסות. כיום - הקרן מאוזנת. קופות החולים אינן יכולות לפי חוק לעסוק בביטוח, אך הן - בגלל מחירן - הסעד לאוכלוסיות החלשות". היא סירבה למסור מה היה היקף הגירעון, בגלל לטענתה חובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. עו"ד דור פישר מהייעוץ המשפטי ברשות, ציין כי הקופות אינן אחראיות לביטוח אלא בעלות הפוליסה. כשיש גירעון ניתן לעשות שינויים בהסכם כדי למנוע קריסה. ליאור ברק, סמנכ"ל קופות חולים במשרד הבריאות, הוסיף כי להערכתם כל קשיש שני מעל גיל 80 יגיע למצב סיעודי - ועל המדינה להתערב בכך, ויש להסדיר את מעורבות קופ"ח.
לדברי דפנה כרמלי ממערך ביטוחי הבריאות ב"כללית", ההסכם עם חברות הביטוח הוארך לשנה, ולבקשתם בעוד כארבעה חודשים הם יקבלו הערכה כללית להסדר המתגבש. שלמה אייזיק נשיא לשכת סוכני הביטוח, התריע על החובה לשמור על זכויות המבוטחים הנוכחיים - בלי לשנות את הכללים לאחר החתימה וקרא להחזיר את הביטוחים הקולקטיביים. אבי אקהאוס, מנכ"ל סוכנות הביטוח אגוז, חשף כי בעוד של"כללית" יש גירעון - לקופ"ח מאוחדת יש עודפים וקרא להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. רונן דוידוביץ, מנהל השב"ן ב"מכבי", הדגיש כי הקרן בבעלותם רחוקה מקריסה - וקרא לשתפם בוועדה שתקבע את ההסדר החדש.

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
+ועדת הכלכלה אישרה חלקים מרפורמת היבוא, אך טרם הגיעה להסכמות על יבוא מקביל
23:58 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההסתדרות מתנגדת ליבוא מקביל  ▪  שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 10% ליבואנים, והציפיה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן  ▪  יו"ר הוועדה אמר כי הרפורמה מקלה את האסדרה על היבואנים, אך הטיל ספק בכך שתהיה הפחתת מחיר לצרכן - "ליבואנים תמיד יש סיבות להעלות מחירים והם אף פעם לא יורדים"

שלום דנינו, אמנון מרחב וניר ברקת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית
20:03 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, אל מול 2 מתנגדים וללא נמנעים.
נוסף על חובת ההצהרה הקיימת לגבי כלל עובדי המדינה, מי שימונה על ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי, בנוסח זה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות.

+סופית: למשטרה יאושר שימוש במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי
19:49 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
החוק מסדיר היבטים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על ידי משטרת ישראל, לרבות ענייני סודיות, הגבלות ושמירת מידע, כאשר הסדרים פרטניים ומשלימים ייקבעו בתקנות ייעודיות. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של חפצים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת ויאפשר לזהות את החפץ המצולם אם הוזן מידע בגינו.
נוכח הרגישות אל מול הזכות לפרטיות והמידע שנאגר במערכות אלה נקבעו הוראות ותנאים בהם תהיה המשטרה וגופים ציבוריים אחרים רשאים לעשות שימוש באמצעים אלו, במידע שנאגר בהם וכן ביחס לשמירת המידע וכן חובת הדיווח לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת.

+סופית: רת"א תוסמך להעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
17:40 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 3), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, וחבר כנסת אחד נמנע.
מוצע לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של מדינות זרות, לבקשת המדינה ומוסדותיה, לבקשת חברה ממשלתית או לבקשת תאגיד ישראלי. אישור כאמור יינתן לכלי טיס שהותקן בו ציוד תעופתי או מערכת שאינה בגדר ציוד תעופתי. עוד מוצע לקבוע כי הרשות תהיה רשאית לגבות תשלומים, ובין היתר החזר הוצאות, בעד מתן האישורים כאמור. לפי המוצע, תשלומים אלו יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.

+בקריאה ראשונה: הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון
17:38 03/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עובדים זרים (תיקון מס' 24) (פיקדון לעובדים זרים), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, אל מול 4 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.
מוצע בה לקבוע הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון של עובדים זרים. על-פי המוצע, 25% מכספי הפיקדון של עובד זר ישולמו לו גם אם יצא מישראל לאחר תום התקופה המותרת לשהייתו בה, בתוספת הרווחים שנצברו ובניכוי דמי ניהול ומיסים. עוד מוצע כי את יתרת 75% מכספי הפיקדון, יהיה העובד הזר זכאי לקבל אם עזב את ישראל לא יאוחר משנים עשר חודשים מתום התקופה שבה הורשה לשהות בה, בתוספת הרווחים ובניכוי הוצאות הרחקה וכן בניכוי סכום בשיעור הולך וגדל בהתאם לתקופת השיהוי ביציאה כמפורט בתוספת הראשונה ומיסים.
עם זאת, מוצע להסמיך את שר הפנים לקבוע בתקנות כי ההסדר יחול גם לעניין עובדים זרים שעזבו את ישראל לאחר תקופה ארוכה יותר של שהייה שלא כדין, שלא תעלה על 18 חודשים. כמו-כן מוצע להסמיך את הממונה, לבקשת עובד זר, שתוגש עד שלוש שנים מתום התקופה המותרת לשהייתו בישראל, להחליט על הפחתת תקופת השיהוי שתיזקף לחובתו של העובד הזר בנסיבות הקבועות בהצעת החוק, וכן לקבוע הוראות לעניין האפשרות להשיג על החלטת הממונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלון שוסטר / Schuster Alon  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה אייזיק / Shlomo Aizik  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות שוק ההון מסרבת למסור את היקף הגירעון בביטוח הסיעודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הון ושלטון חברו לעשוק את האזרח
א  |  3/01/24 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
רשות החברות תומכת בהצעת דן אילוז ומשה סולומון להקים ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך לנוכח הגירעון התקציבי    פורום קהלת: הממשלה צריכה להתמקד בראש ובראשונה בצמצום הוצאותיה הפנימיות, לפני שהיא פונה לחברות ממשלתיות ויחידות סמך    חשש מפני פגיעה בשירותים הציבוריים חיוניים במקרה של צמצום משמעותי או מיזוג
עידן יוסף
לאחר האישור יוכלו בעת ובעונה אחת להיות 1,750 עצורים או אסירים משוחררים ברישיון שמפוקחים רק באיזוק אלקטרוני במקום 1,250 כיום    ההחלטה התקבלה ברקע העומס בבתי הסוהר ומצוקת המקום    יו"ר הוועדה ח"כ איימן עודה הודיע כי הוועדה תעקוב אחר ניצול המכסות
עידן יוסף
הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד    יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה ביטן מזהיר: המחסור בעובדים זרים, העלייה במחיר חומרי הגלם וגורמים נוספים יוביל לזינוק של 10-20 אחוז במחירי הדיור    נשיאע התאחדות המלונות: "לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים"
מירב ארד
לפי הצ"ח: מי שימונה על-ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולארית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"    ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il