X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
קורא לדיון בסוגיה הכוללת גם את השימוש הנפוץ בסמלי השואה ובגבולות האתיים ציבוריים היהודיים הצריכים לחול מתוך הסכמה רחבה על מי שידו קלה על הדק הפגיעה בדעות זולתו
▪  ▪  ▪

אל הגברת שוש פורמן,
הכל דיבורים, קול ישראל.
שלום רב,
אני משגר אלייך צלום של מאמר שהתפרסם במהדורה היומית של "מקור ראשון".
שוחחתי עם העורך מר אמנון לורד והבעתי לפניו מורת רוחי מן הכותרת "נצחונו הגדול של היטלר" לה הוא אחראי ישירות, ומן הטקסט של יוסף דוריאל, האחראי אומנם למה שהוא חותם עליו אבל איננו אחראי למה שהעורך מפרסם.
הוא דחה את הסתייגותי והוסיף כי יתכן כי הוא אינו שלם עם משפט או שניים אך שלם עם הכותרת ובאשר למאמר יש בו דברי טעם... המאמר קובע כי אפילו היטלר "שמטרתו העיקרית עם כל הטירוף שבה הייתה השמדת הגזע היהודי מן העולם"... "לא תיאר לעצמו שאת מלאכת השכנוע שלא הושלם אז ישלימו היהודים בעצמם".
המאמר מאשים שתי קבוצות של יהודים בעוולה הנוראה הזאת. האחת פעילים מן השמאל, יורשי גלות יהודית מתרפסת "מוכי תשוקה לשרת את העריץ העויין" החוטאים "ממש בעלילות הדם המשחירות פני ישראל בעולם ואף קוראים להחרימה ולחיסולה כמדינת העם היהודי". הקבוצה השניה "היא של הנהגה לאומית" קרי ממשלת ישראל, שלא יודעת להגיב, לא עניינית ולא מנטלית "להסתה הרצחנית" של הפלשתינים ובגינו "החלום של היטלר שכל העולם יופנה נגד היהודים קרוב היום יותר מתמיד להתגשם".
הצד השווה בין שתי הקבוצות הדואגות לניצחונו הגדול היטלר הוא ששתיהן "צמחו על-רקע גנטי של שושלות יהודים שקיומן היה תלוי בהתרפסות לעריצים זרים שפיתחו תכונות מנטליות שהתחילו לעבור בתורשה".
גם במדינה בה האלימות הפולמוסית אינה בוררת במילים וביטויים כגון "נאצי" מוטחים מפי יהודים על יהודים, יש בכותרת ובתכנים לא רק לקומם אלא צורך לשאול אם לא עברו את הקו האדום, אם לא של החוק, אזי של כיבוד הרגישות היהודית והקונסנסוס הלאומי.
נצחונו הגדול של היטלר נראה כברירה בלתי מקצועית של עורך המחויב לא רק בשמירת החוק אלא גם על שמירת הנורמות והמידות של עולם השיח הישראלי. התוכן של המאמר שלשונו מושפעת מן המרחב של הגזענות ממש, נראה כתוכן ש'מותר' היה לפסול אותו לבוא בציבור. חופש הביטוי כולל גם את החופש לומר דברים מרגיזים, אולם יחד עם זאת מותר לגנות ניצול של חירות המדכא את החירות עצמה.
ישעיה לייבוביץ המנוח, אולץ לוותר על פרס ישראל עקב הביטוי "יודאונאצים". ספק אם עבר על החוק. ספק אם המאמר הנדון עבר על החוק. אבל אין ספק שהציבור הישראלי על גוניו האידיאולוגים השונים, הביע את עמדתו עם שלילת פרס ישראל לישעיהו לייבוביץ ואין אני יודע אם הזמן שחלף מאז הקהה את חושיו עד כדי כך שהוא מוכן למחול למי שרואה ביהודים מן האופוזיציה ומן השלטון אנשים הפועלים במודע לנצחונו הגדול של היטלר.
כחבר מועצת העיתונות קראתי לדיון לא במאמר הספציפי הזה אלא בסוגיה הכוללת גם את השימוש הנפוץ בסמלי השואה ובגבולות האתיים ציבוריים היהודיים הצריכים לחול מתוך הסכמה רחבה על מי שידו קלה על הדק הפגיעה בדעות זולתו עד כדי טעינת כלי נשקו בביטויים ובכותרות המעזות לחטוא בחטא האמור בשורות אלה.
האם ראוי הנושא לדיון בתוכניתכם?

יצחק מאיר שגריר ישראל בדמוס
תאריך:  14/05/2010   |   עודכן:  14/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il