X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקור הוועדה בבי"ח מאיר [צילום: דוברות הכנסת]
ועדת הבריאות במרכז הרפואי מאיר: נדרוש השלמת מכשור לבית החולים
הוועדה תדון במימון חדר צנתורים נוסף ומכשיר PET-CT למרכז רפואי מאיר, המעניק שירות לכ-800 אלף נפש הוועדה שמעה סקירה מקיפה על פעילות בי"ח לניאדו בשגרה והיערכות להתלקחות בצפון חברי הוועדה סיירו במחלקה לרפואה דחופה, פגשו את אנשי ונשות הצוות, מטופלים ומשפחות מלוות יו"ר הוועדה: ניאבק בקיצוץ הצפוי בתקציב הבריאות

השבוע (11.1.24) יצאה ועדת הבריאות של הכנסת למשימה כפולה, וביקרה במרכזים הרפואיים לניאדו בנתניה ומאיר בכפר סבא, כדי להתעמק במאבקיהם ובצרכיהם. שני בתי החולים, למרות שהם נפרדים גאוגרפית, חלקו חוט משותף של אתגרי הצטיידות.
במרכז הרפואי מאיר סיפר יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, כי נולד במאיר, וחש רגשות חמים כלפי המקום. כמו-כן שיתף במועקה כתוצאה מהקיצוצים הצפויים בתקציב הבריאות, והצהיר על הירתמות חברי הוועדה למאבק למניעת קיצוץ - ואת ההכרח דווקא בתוספת. הוא שיבח את התנהלות "כללית" מול משרדי הבריאות והאוצר, והבטיח לעקוב אחרי ביצוע הבטחות האוצר מול הקופה ומיגון חדרי הניתוח. משריקי שיבח את פעילות בית החולים, מסירות אנשי הצוות והרוח המיוחדת של המקום.
אלי כהן, יו"ר שירותי בריאות כללית, הדגיש את פריסת 1,600 מרפאות הקופה בכל הארץ, המעניקה שירותים לכ-4.9 מיליון נפש, כ-52% מאוכלוסיית הארץ. הוא שיבח את היערכות ומוכנות מרכז רפואי מאיר תוך כדי ניהול השגרה, והכנת תרגילים של כלל הקופה לצורך מוכנות בשל המתח ההולך וגובר בצפון. הוא סיפר על קורס הנערך ממש בימים אלה למעניקי סיוע נפשי, בעלי תואר ראשון בעבודה סוציאלית ופסיכולוגיה. וזאת תוך הפעלת מוקד טלפוני של הקופה לנושא - המפעיל מיון מידי והפנייה לטיפול מקצועי. הוא סיפר על 116,912 מפונים מבוטחי "כללית", המטופלים ב-482 מרפאות ברחבי הארץ, ומימון מתקציבו של עשרות סטודנטים המסייעים לבתי החולים, תוך העמקת הגירעון הכולל של הקופה שיעמוד בשנת 2025 על 600 מיליוני שקל. הוא התריע על מגבלת כוח האדם שביכולתו לקלוט בבתי החולים - לפי הסכם-הייצוב עם האוצר, ודרש השתתפות האוצר בהוצאות החריגות של הקופה במלחמה.
לדברי ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר, בית החולים מעניק שירות לכ-800 אלף איש וכולל 778 מיטות אשפוז, כ-420 אלף ביקורים אמבולטוריים, כ-190 אלף קבלות לאשפוז, כ-21 אלף ניתוחים, כ-2,850 צנתורים - ומאיר המשיך להוביל עם מספר צנתורים בהגעה עם אירוע לבבי דחוף - 340. מאיר מטפל בכ-1,400 מקרי טראומה בשנה, והמערך האורתופדי תומך ומלווה את הספורטאים האולימפיים.
מיון הילדים הוא השלישי בארץ במספר הפניות, כ-40 אלף בשנה, ועתה הוקם מוקד מאירקידס לרפואה דחופה בילדים בהרצליה. המיון הכללי הוא הרביעי בעומס בארץ עם כ-140 אלף פניות בשנה, ועתה נבנה בניין אשפוז חדש, שייפתח בחלקו כבר בחודשים הקרובים, תוך השקעה שהייתה מתקציב כללית בסך 350 מיליוני שקל, ובסה"כ - נדרש מיליארד וחצי שקל על-מנת להשלים את בניין 16 כולו. ד"ר מושקט סיפר עוד על פינוי מחלקות עם פרוץ המלחמה - לאזורים ממוגנים, מוכנות לאירוע-רב-נפגעים, טיפול בכ-344 נפגעים, חיילים ואזרחים, מעל 650 טיפולים במפונים תוך כ-250 אנשי צוות מגויסים. הוא סיפר על פערי מיגון במחלקות כאשר ההוצאות החריגות הן 38.7 מיליוני שקל, כאשר אובדן ההכנסות הגיע להיקף של כ-29.8 מיליוני שקל, בגלל הפסקת ניתוחים יזומים, צמצום מיטות ועוד. מושקט הדגיש את הצורך הדחוף במכשיר צנתורים שלישי במקום - כאשר ניצולת הממוצעת בשני המכשירים הקיימים היא כ-96%, והצורך הדחוף במכשיר PET-CT.
ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) תהתה מדוע לא מסדירים עדיין את מקצוע הפסיכותרפיה, ושילוב המוסמכים במקצוע - למערכת הטיפול והליווי הנפשי, ואת ההכרח הנדרש בשיפור השכר של הרופאים, צגה מלקו (הליכוד) הדגישה את הצורך במעורבות משרד הבריאות בהסכם עם האוצר לגבי מגבלות כוח-האדם וקראה להתמקד בהשלמת פערי הציוד הנדרש בבתי החולים, משה יהודה רוט (יהדות התורה) הבטיח לפעול לפתיחת צוואר-הבקבוק של מגבלות כוח האדם בבתי החולים, אושר שקלים (הליכוד) ציין את ההכרח שלא לקצץ בתקציב הבריאות. ח"כ יאסר חוג'יראת (רע"ם) תמך בתחרות בריאה בין בתי החולים לגבי שכר הרופאים, ח"כ לימור סון-הר מלך (עוצמה יהודית) סיפרה על חוויותיה הטובות בבית החולים בליווי מכרים, ואת עבודת-הקודש שהצוות משקיע - גם לאחר הטיפול, ואילו ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) הבטיחה את הירתמות חברי הוועדה לסייע לבית החולים בהצטיידות המכשור הנדרש.

[צילום: דוברות הכנסת]

בסיור בבי"ח לניאדו השתתפו גם המנכ"ל נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני, האחות הראשית שמרית רוני, החשב איציק וייס, מנהל משאבי אנוש הרב מארי בעלז ומנהל התפעול הרב זאב דייטש.
חברי הוועדה קיבלו סקירה מקיפה ממנכ"ל בית החולים נדב חן, על תוכנית ההבראה אותה סיים בית החולים בהצלחה רבה לפני כחצי שנה, על הגידול הדרמטי בפעילות הקלינית בכל התחומים, ודגש מיוחד על היערכות בית החולים להתלקחות בצפון. חן הציג לחברי הוועדה מיזם מיגון של 45 מיטות אשפוז, אותו נדרש לתקצב באופן מידי בסכום של כ-5 מיליוני שקל. התקצוב יאפשר להשלים את המיגון בתוך חודש. כמו-כן, הוצג בפני חברי הוועדה מיזם-הדגל של בית החולים בשנים הקרובות – בניית מתחם ממוגן למחלקה לרפואה דחופה, לצד 3 קומות חניון שישמשו כבית חולים בחירום, בהיקף של 4000 מ"ר ובעלות של 125 מיליוני שקל.
יו"ר הוועדה משריקי התייחס בדבריו לקיצוץ המתוכנן במערכת הבריאות והדגיש כי "צרכי הבריאות במדינת ישראל אינם פחותים בחשיבותם משאר צרכי המלחמה, ומשכך אנו נפעל כדי לוודא שלא ייפגעו שירותי הבריאות".
עוד הוא הדגיש את החשיבות בכל הקשור לאספקת צרכי מיגון לבית החולים. בסיום הסיור ביקש משריקי לשבח את עבודת הצוות הרפואי בבית החולים שעושה עבודת קודש עם מאור פנים ורגישות יוצאי דופן.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ לימור סון-הר מלך תיארה בהתרגשות מקרה רפואי של חברתה שטופלה בבית החלים ואמרה "הגיעה לפה חברה שלי, במצב רפואי מאוד מורכב. הצוות פה, בכל רגע במהלך האשפוז, עשה הכל כדי לתת לה תחושה טובה בכל המובנים. אני באה מהשומרון, בית החולים הזה מהווה מקום של רפואה עבור תושבי האזור. נעמוד לימינכם כדי שהסכום של 5 מיליון שקל להשלמת מיגון של 45 מיטות אשפוז - יעבור בהקדם".
ח"כ אושר שקלים (הליכוד) הדגיש כי "מבחינתי בתי החולים הם כמו יחידות הצבא ומערכת הביטחון. ראינו את זה בקורונה ואנחנו רואים זאת עכשיו. לא נאפשר את הקיצוץ המתוכנן. אתם עושים עבודה מאוד טובה שהיא מצילה חיים ומשפרת איכות חיים", ח"כ יאסר חוג'יראת אמר כי "מערכת הבריאות היא מקום של שיתופי פעולה בין החברה היהודית לחברה הערבית. אני שמח שזה המצב פה בבית החולים", לדברי ח"כ טטיאנה מזרסקי, "אנחנו מלאי הערכה לצוות הרפואי פה בבי"ח לניאדו ולצוותים הרפואיים בכל מערכת הבריאות. אני רואה חשיבות רבה בקידום מיזם-הדגל של בית החולים – בניית מתחם ממוגן למחלקה רפאוה דחופה וקומות חניון עבור בי"ח חירום", ואילו לפי צגה מלקו (הליכוד) אמרה בדיון "בי"ח לניאדו ממוקם בנתניה, עיר שרבים מבני העדה האתיופית מתגוררים בה. אני שמחה לראות שהמקום הזה מהווה כתובת אמיתית עבורם לכל טיפול רפואי. חייבים לקדם את השלמת מיגון 45 המיטות, זה הכרחי ומידי. אינני מבינה מדוע ברישיון בית החולים קיים מכשיר MRI יחיד. בית החולים משרת אוכלוסייה רחבה מאד, מהעיר נתניה והשרון, ומכשיר אחד איננו מספיק".
ח"כ משה רוט (יהדות התורה) ציין כי "הגיע הזמן שאנחנו, כחברי ועדה, נעשה כל שביכולתנו כדי שלעיר נתניה ולאזור השרון תהיה מחלקה לרפואה דחופה ממוגנת בהיקף הנדרש. מחלקה שתוכל לתת מענה במצב חירום. זה בלתי מתקבל על הדעת שהמצב הנוכחי ימשך".
המנכ"ל חן הוביל את הסיור של חברי הוועדה במחלקה לרפואה דחופה, ואמר לחברי הכנסת "עם פרוץ הלחימה קיבלנו פה במחלקה כ-70 פצועים מהאירועים בדרום – בעיקר ממסיבת הטבע ברעים. אנחנו מקבלים פה, במחלקה הצפופה הזו, מעל ל-85 אלף איש בשנה. זה עומס גדול מאוד והמחלקה לא ממוגנת. נעשה כל הדרוש כדי לגייס משאבים ברחבי העולם עבור בניית המחלקה החדשה. אבל, לא נוכל לעשות זאת לבד. המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולתקצב זאת באופן משמעותי" .

תאריך:  12/01/2024   |   עודכן:  12/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אלי כהן / Eli Choen  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאסר חוג'יראת / Yasser Hujirat  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ירון מושקט  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  יששכר דב רוקח  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הבריאות במרכז הרפואי מאיר: נדרוש השלמת מכשור לבית החולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
רשות התחרות: "מגבשים כתבי אישום ועיצומים במיליוני ש"ח על חברות שלא העבירו מידע כנדרש ופעלו בתיאום מחירים. שימוע לשטראוס ולנטו"    משרד הכלכלה: "17 חברות לא מסרו מידע על רווחיותן"    לובי 99: "סוגת ויכין מייקרות מחירים כי הן יכולות"
עידן יוסף
85 חברי כנסת חתמו על הבקשה להדחתו מהכנסת של ח"כ עופר כסיף    מפלגת העבודה סירבה לחתום    ח"כים אחרים שלא חתמו - בני גנץ, יאיר לפיד וחלק מחברי הכנסת של המחנה הממלכתי ויש עתיד
מירב ארד
עד כה שולמו 768,923,403 ש"ח לנפגעים    תושבי העוטף וניצולי הנובה דורשים הכרה קהילתית ומענים מותאמים; הביטוח הלאומי: "נדרשת חקיקה מתאימה"
מירב ארד
בוועדה המיוחדת לפניות הציבור מבקשים לבחון אפשרות להקפאה של ריביות, הצמדות והליכי גבייה ועיקולים בזמן המלחמה    מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ בצלאל: "כל החברות הגדולות במשק צריכות לגלות אמפתיה כלפיי אזרחי ישראל"
מירב ארד
אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס בעסקת החטופים סיפקה עדות קשה מהשבי ברצועת עזה    עדותה נשמעה בכינוס ראשון של השדולה למען החטופים בכנסת    לדבריה, המחבלים עינו מול עיניה צעירה כי "חשבו שהיא קצינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il