X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבירות מול חברות דלק וסולר [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
תשע שנות מאסר לעבריין מס במאות מיליוני שקלים
אמיר האפרתי מילא בשנים 2020-2016 תפקיד מרכזי ברשת שהפיצה 3,300 חשבוניות פיקטיביות ב-534 מיליון שקל; הודה והורשע גם בהלבנת הון ובמרמה

אמיר האפרתי, שהודה והורשע בעבירות מס, מרמה והלבנת הון במאות מיליוני שקלים, ירצה 111.5 חודשי מאסר (תשע שנים ועוד 3.5 חודשים). כך קבעה (14.1.24) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, עינת אבמן-מולר. הוא גם נקנס ב-2 מיליון שקל, ואם לא ישלם - ירצה עוד שמונה חודשי מאסר.
האפרתי היה חבר בשנים 2020-2016 ברשת עבריינית שהפיקה והפיצה אלפי חשבוניות כוזבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. חלק ניכר מפעילותה של הרשת העבריינית היה מול חברות בתחום הדלק והסולר (כר פורה לחשבוניות פיקטיביות), ולעתים שימשו החשבוניות הכוזבות גם כדי להסוות וליצור כסות חשבונאית למכירת סולר או דלק מהול. הרשת פעלה בשלוש שיטות עיקריות:
• שיטת "חותמות ההסבה". כנגד החשבונית הכוזבת הוציאה החברה המקזזת המחאה. האפרתי חתם בגב ההמחאה בחותמת מזויפת. ההמחאה המוסבת הוחזרה לידי החברה המקזזת, היא פרעה אותה אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) והשתמשה במזומנים.
• שיטת "שימוש בחברות הגנובות". האפרתי גנב את זהותן של חברות קיימות על-ידי הגשת מסמכים מזויפים לרשם החברות, והשתמש בפרטיהן להנפקת חשבוניות כוזבות ולביצוע פעולות פיננסיות שונות.
• שיטת "חברת הקש". האפרתי, ביחד עם אחרים, הקים את חברת אלול ועשה בה שימוש להוצאת חשבוניות כוזבות ולהלבנת כספי עסקה עבור הרשת.
בסך-הכל הנפיק האפרתי במסגרת הרשת העבריינית 3,289 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 523,617,206 שקל. כחלק מ"השירותים הפיננסיים" שהעניק על בסיס חשבוניות אלו, העביר האפרתי כספי עסקה וכספי עמלה בסך 62.2 מיליון שקל בכרטסות ובחשבון הבנק של חברת אלול, ו-9.2 מיליון שקל - באלו של החברות הגנובות. בתחילת משפטו הוא הודה ברוב עובדות כתב האישום, אך כפר בכך שעמד בראש הרשת; בהסדר עימו נאמר, שהוא היה חבר בה.
אבמן-מולר עמדה על חומרתן של עבירות המס בשל פגיעתן הישירה בקופה הציבורית ופגיעתן העקיפה בכיסו של כל אזרח, ולאור חתירתן תחת ערך השוויון בנשיאת נטל המס. היא מזכירה את הפסיקה ארוכת השנים, לפיה אופיין של עבירות המס מחייב נקיטת יד קשה כלפי מבצעיהן, במטרה להרתיע מפני ביצוען ולבטא את הגמול ההולם על הנזק הרב שהן גורמות לקופה הציבורית ולכלכלת המדינה.
אבמן-מולר אומרת: "נקל להיווכח שאין המדובר במעידה אקראית או חד-פעמית, אלא בביצוע שיטתי ועקבי על פני תקופה ממושכת, שכלל תכנון, ארגון ותחכום רב, והסב נזק כלכלי כבד מאוד לקופת המדינה. בכל הנוגע לחלקו היחסי בביצוע העבירות, עמד הנאשם על טענתו כי לא היה הגורם הראשי ברשת העבריינית ואף טען כי היה רק 'בורג קטן'. בעניין זה עומדות לנגד עיני בית המשפט עובדות כתב האישום, בהן הודה הנאשם, מהן עולה כי חלקו של הנאשם בביצוע העבירות היה משמעותי, ובהחלט לא שולי כנטען על ידו. אופי פעילותו של הנאשם והיקפה מעידים על חלקו הדומיננטי של הנאשם ברשת העבריינית, ועל התרומה הניכרת והאיכותית שהייתה לו למעשים העבריינים".
עוד עמדה אבמן-מולר על החומרה הרבה של עבירות הלבנת הון, נוכח פוטנציאל ההרס העצום שיש להן מבחינה כלכלית וחברתית. במקרה זה קיימת חומרה מיוחדת, כאשר לעבירות המס מצטרפות עבירות זיוף ומרמה רחבות היקף, שנועדו לחזק את מצגי השווא ולהסוות את הפעילות העבריינית. היא ציינה את ההיקף הרחב של העבירות, התחכום הרב שנלווה להן והנזק הכבד שגרמו לכלכלת המדינה. חלקו של האפרתי בהן היה משמעותי, הוא הפעיל מנגנון רמייה משוכלל ומתוחכם, נטל חלק פעיל במעשים ואף יזם חלק לא מבוטל מהפעילות.
בקביעת העונש הביאה אבמן-מולר בחשבון את עברו הפלילי המכביד מאוד (כלשונה) של האפרתי, הכולל הרשעות רבות בעבירות מס, מרמה וזיוף, עליהן ריצה שנות מאסר רבות, ועל כך שבהליך הקודם נגדו - הוא הגיש מסמך מזויף על מצבו הרפואי בניסיון להקל בעונשו. "מדובר אפוא בנאשם שמרמה וזיוף הם לחם חוקו ואין עליו כל מורא", היא אומרת. עוד עמדה אבמן-מולר על הצורך בענישה שיהיה בה כדי להרתיע אותו ואת הרבים מפני ביצוע עבירות דומות. כן ניתן משקל לכך שסכומי המס שנגזלו מקופת המדינה לא הושבו והאפרתי לא עשה דבר להשבת ולו מקצת מן הנזק.
לזכותו של האפרתי נזקף בעיקר שיתוף הפעולה המלא שלו עם רשויות אכיפת החוק, דבר שסייע בחשיפת הפרשה, וכן הודאתו שהביאה לחיסכון ניכר בזמן שיפוטי, במיוחד לנוכח היקף הראיות הנרחב בתיק. כן הובאו בחשבון גילו של האפרתי (68) ומצבו הבריאותי. המאסר יימנה מיום מעצרו של האפרתי ביולי 2020, כך שנותרו לו לרצות כשש שנות מאסר.

תאריך:  14/01/2024   |   עודכן:  14/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשע שנות מאסר לעבריין מס במאות מיליוני שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בשיחות של תושבי עזה עם קציני יחידה 504 הם מעוניינים שצה"ל ימשיך את לחימתו בחמאס ויביס אותם
מירב ארד
ארנון בר דוד במסר מכיכר החטופים: רק באחדות ננצח את החמאס    השביתה כוללת את החברות הגדולות בארץ, עמותות שונות ומוסדות אקדמיים
מירב ארד
המתווה שסוכם כולל פיצוי על ארבעה מרכיבי נזק: נזק ישיר ללהקת המטילות, תוספת מאמץ להקטנת הנזק, ירידה בתפוקה ומניעת סובסידיה במסגרת חוק הגליל
איתמר לוין
בית המשפט נענה לבקשתו של מנהל ההסדר להעניק הארכה שנייה, כדי למצות את המו"מ להכנסת משקיע שירכוש את השליטה או חלק מן הקרקעות והפרויקטים
מירב ארד
יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר, חשף כי רונן בר מעוניין להתפטר מתפקידו    אמר בראיון לגל"צ: "הוא יהיה אחד מהראשונים שיניח את המפתחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il