X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשם הגנה על החקלאות המקומית [צילום: משרד החקלאות]
הוקפא מתווה הפחתות המכס וביטול מכסים על מוצרי חקלאות
הפחתות המכס שהיו בתוקף בשנת 2023 יימשכו כמצב קבע, ולא ייכנסו לתוקף הפחתות המכס הגבוהות יותר אשר היו אמורות להיכנס לתוקף בשנים 2024 ואילך לצד כך, קרא סמנכ"ל משרד החקלאות להוציא את רשימת מוצרי החקלאות המעובדים מהרפורמה וציין כי הם נכנסו אליה בטעות חברי עדת הכספים הביעו תמיכה בצעד גפני: "החקלאות הישראלית יותר חשובה מאשר לייבא תוצרת חקלאית מטורקיה"

ועדת הכספים אישרה (16.1.24) את תיקון צו תעריף המכנס והפטורים וממס קנייה על טובין (תיקון מס' 20 והוראת שעה מס' 14). במקור קבע הצו מתווה להפחתה הדרגתית וביטול של מכסים על מוצרי חקלאות שונים. לפי המתווה המקורי, בשנים 2023 ל-2027 המכס אמור היה לרדת באופן מדורג, בין היתר, על פירות וירקות טריים מסוימים, קפואים, מיובשים ומשומרים, שומנים, ריבות ומיצים. כאשר משנת המס 2027 ואילך היו אמורים לחול שיעורי המכס המופחתים כהוראת קבע.
במסגרת התקנות צוין כי לשם ההגנה על החקלאות המקומית, שר החקלאות ופיתוח הכפר ביקש להקפיא את מתווה ההפחתות. כך קובעות התקנות כי הפחתות המכס שהיו בתוקף בשנת 2023 יימשכו כמצב קבע. קרי, לא ייכנסו לתוקף הפחתות המכס הגבוהות יותר אשר היו אמורות להיכנס לתוקף בשנים 2024 ואילך, והמכס יישאר כמו שהוא, בהתאם למצב החוקי היום.
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "אני שמח ואפילו נרגש ששר האוצר החליט להקפיא את הרפורמה ואת הורדת המכסים. בכל השנים שלי בחקלאות וניסיוני הרב, כמה שניסיתי לשכנע לצערי לא הצלחתי ועל זה צריך לברך. שתי הפעימות בהחלטת הממשלה הקודמת אכן התבצעו וההבטחה שהייתה בין משרד החקלאות לבין משרד האוצר זה על תמיכה ישירה בחקלאים שמוערך כרגע בכ-270 מיליון שקל. הסכום הזה התאדה. כולנו רואים מה החקלאות עברה מה-7.10".
אורי דורמן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "בשורה חשובה, דווקא בימים אלה. העצירה של הורדת המכס אחרי שגרמו לנזק גדול מאוד להרבה ענפי צומח".
יעקב פולג, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד החקלאות: "יש לי הערה לגבי מוצרי חקלאות מעובדים שבטעות לא נעצרו הפעימות ולא נכללים בצו הזה. יש לנו רשימה של מוצרים שלא נכנסו בטעות לצו כמו שהמכס והאוצר אמרו בעצמם. פורסם באוגוסט 2023 צו לציבור שבו הם מודים בטעות שיש לתקן אותה. ההסכמות היו לפני תחילת הרפורמה שהמוצרים הללו לא נכללו בה ומי שנכנסו בטעות יש להוציא אותם, אין צורך להגיע לשום סיכום".
נציג אגף תקציבים, גל ברנס: "אני לא מקבל טעות שהיא לא ביחס למשהו. אין כרגע הסכמות עם החקלאים ומשרד החקלאות וברגע שנגיע להסכמות נשמח לדון עליהם".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "התנגדתי כל הזמן לנושא הייבוא. החקלאות הישראלית יותר חשובה מאשר לייבא תוצרת חקלאית מטורקיה. הממשלה הקודמת קבעה את ביטול המכס וזו פגיעה קשה מאוד. סברתי שלא לעכב את הצו הזה כי הוא לטובת החקלאים. קיבלתי תכתובת בעניין החקלאות התעשייתית ואני סבור שאתם צודקים גם אם זו לא הייתה טעות יש צורך בתיקון, לא צריך לתת מכה נוספת לחקלאים. אני בעד לאשר את זה, אנו פונים אליכם אגף התקציבים, זו טעות וזה לא בסדר, אנו מבקשים שגם החקלאות התעשייתית תצא מהרפורמה, זה לא טוב לחקלאות ולחקלאים ואני לא יודע למה אתם מתעקשים. אני סבור שיש סדרי עדיפות שמדינה צריכה לקבוע לעצמה ואחד מהם זה התמיכה בחקלאות".

תאריך:  17/01/2024   |   עודכן:  17/01/2024
+אושר לקריאה ראשונה: הפחתת תוספת הפיגור על אי-תשלום קנס
14:42 17/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המשמעות: תוספת הפיגור תשולם אחת לשלושה חודשים ובמצב המשק הנוכחי - תעמוד על כ-14% בשנה  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "לפי חוו"ד כלכלית של בנק ישראל והאוצר זה ההסדר שמתמרץ אנשים לשלם קנסות"

היו"ר רוטמן. טען כי הערכת האוצר מבוססת על נתונים חלקיים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שר העבודה יואב בן צור: ״מעולם לא ניתן תקציב כל כך גדול עבור משרתי המילואים"
13:11 17/01/24  |  מירב ארד

שר העבודה יואב בן צור במליאת הכנסת: ״מעולם לא ניתן תקציב כל כך גדול עבור משרתי המילואים. הם מקבלים הטבות מרחיקות לכת שהייתי שותף להם כשר העבודה והממונה על הביטוח לאומי. בפגישה שקיימתי עם פורום נשות המילואים התחלנו לגבש עבורם מתווה הכולל בתוכו, צמצום שעות העבודה, הגדלה ימי החופשה וימי מחלת ילד, העדפה במשמרות ועוד הקלות רבות״.

+אושר בטרומית: הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה
13:10 17/01/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה), התשפ"ד-2023. מוצע לקבוע כי מבוטח התובע את המוסד לביטוח הלאומי לקבלת תגמול נכה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, ישלם שכר טרחת ייצוג מרבי, בהתאם לשיעורים הקבועים כיום בסימן ב1' לפרק י"ד לחוק הביטוח הלאומי, שעניינו הגבלת תשלום בעד טיפול בתביעה.

+אושר בטרומית: סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים בתקופת מלחמת חרבות ברזל
13:04 17/01/24  |  מירב ארד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לסטודנטים המשרתים במילואים (הוראת שעה - חרבות ברזל). מוצע לקבוע, בהוראת שעה, סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות המילואים בתקופת המלחמה. על המוסדות להעמיד לבחירת סטודנט שנעדר משליש מהשיעורים בקורס, לפחות, בשל מילואים, פתרונות אקדמיים, שיוסדרו בכללים שתקבע המל"ג, ובכפוף לחריגים, כגון: דחיית הקורס והשתתפות בו במגוון דרכים ללא תשלום נוסף, המרת הציון בקורס לציון עובר, היבחנות בעל-פה או המרת בחינה לעבודה.
בנוסף, מוצע לחייב את המוסדות לסייע בהשלמת חומר הלימוד ע"י הדרכה, שיעורי עזר, חומרי עזר, ומימונם במקרה הצורך. עוד מוצע לקבוע זכאות של סטודנטים כאמור למלגה בסכומים אחידים ולפי אמות מידה שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם המל"ג, בהתחשב בתקופת השירות ובסיוע הכספי שקיבל ממקורות אחרים; לבסוף, מוצע להסמיך את המל"ג להפחית תקצוב למוסד מתוקצב שמפר את חובותיו על פי החוק.

+גל התייקרויות במשק: נציגי החברות נעדרו מהדיון בכנסת
11:24 17/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ ביטן, הודיע כי יבקש סמכות להוציא צווי הבאה נגד החברות  ▪  עו"ד לינור דויטש מלובי 99: החברות מעלות את המחיר בגלל שהן יכולות

היו"ר ביטן. זעם על ההיעדרות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+המלחמה בעזה גרמה לירידה חדה בהשקעות בהייטק
02:22 17/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת המשנה להייטק: לפעול באופן מהיר כדי למשוך את המוסדיים להשקעה בהייטק  ▪  סמנכ"ל רשות החדשנות: במקום קיצוץ של 100 מיליון שקל - הרשות תקבל תוספת של מיליארד שקל לתקציב 2024  ▪  הצעת תקציב 2024 תוביל לשינוי תקנים וצמצום תקציב המדענים הראשיים

היזם זוהר לבקוביץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הערכה: אוניסטרל תוסיף את ישראל לרשימת המדינות שאימצו את חוק המודל
01:09 17/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינ"ל, שצפויה לעודד שימוש בבוררות שמושבה בישראל כפתרון ליישוב סכסוכים מסחריים בינ"ל  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "החוק חשוב ביותר בתקופה זו של לחימה עקב משמעותו למעמדה הבינ"ל של ישראל, לחיזוק הצמיחה, והיכולת לצאת מהמשבר הכלכלי הנובע מהלחימה"

צמצום עלויות של ניהול הליכים ליישוב סכסוכים בינ"ל [צילום: דוברות הכנסת]
+חח"י: רשות החשמל עושה מניפולציות ומכניסה שיקולים פוליטיים בתעריף החשמל
23:59 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנכ"ל חברת החשמל: "הנזק למדינת ישראל מאי אספקת חשמל סדירה הוא אדיר - החברה מתייעלת ביותר אבל חייבים את עליית המחירים לטיפול בתשתיות ישנות"  ▪  רשות החשמל: "אם אנחנו משווים את עצמנו למדינות העולם אנחנו בחלק התחתון של המחירים"  ▪  מנהל מינהל הדלק: "קצב הקמת תחנות הדלק החדשות צנח ב-80% - רק 5 תחנות חדשות מוקמות בשנה"

שפיגלר. עליית תעריפים [צילום: יוסי וייס]
+ועדת החוץ והביטחון האריכה צווים הקשורים למלחמה
23:45 16/01/24  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון שמעה היום (ג') סקירה מודיעינית מבצעית בנושא חרבות ברזל. בנוסף אישרה הוועדה את הארכת תוקף צו שירות המילואים (קריאה לשירות מילואים בנסיבות חירום) מכוח סעיף 8 (א) לחוק שירות המילואים התשס"ח-2008. כמו כן אישרה הוועדה את הארכת הכרזה על מצב מיוחד בעורף. שני הצווים אושרו פה אחד והוארכו עד ליום חמישי, ה-25 לינואר 2024.

+הקלות בבגרויות חולקו ל-3 בהתאם לחומרת הפגיעה
20:42 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מתווה הבגרויות בצל המלחמה מחולק לשלושה מעגלים, בהתאם לחומרת הפגיעה: הראשון, מיקוד חומר ותוספת זמן של 15% למשך זמן הבחינה; השני: משקל גבוה יותר לציון השנתי על פני ציון הבחינה, והקלות נוספות במקצועות מסוימים; השלישי: שקלול מיוחד במקצועות החובה והיבחנות בית ספרית במקצועות ההומניסטיקה  ▪ 94% מהנבחנים נמצאים במעגל הראשון

תוספת זמן, בחינות פנימיות ותוספת נקודות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוקפא מתווה הפחתות המכס וביטול מכסים על מוצרי חקלאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינ"ל, שצפויה לעודד שימוש בבוררות שמושבה בישראל כפתרון ליישוב סכסוכים מסחריים בינ"ל    יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "החוק חשוב ביותר בתקופה זו של לחימה עקב משמעותו למעמדה הבינ"ל של ישראל, לחיזוק הצמיחה, והיכולת לצאת מהמשבר הכלכלי הנובע מהלחימה"
עידן יוסף
מנכ"ל חברת החשמל: "הנזק למדינת ישראל מאי אספקת חשמל סדירה הוא אדיר - החברה מתייעלת ביותר אבל חייבים את עליית המחירים לטיפול בתשתיות ישנות"    רשות החשמל: "אם אנחנו משווים את עצמנו למדינות העולם אנחנו בחלק התחתון של המחירים"    מנהל מינהל הדלק: "קצב הקמת תחנות הדלק החדשות צנח ב-80% - רק 5 תחנות חדשות מוקמות בשנה"
עידן יוסף
מתווה הבגרויות בצל המלחמה מחולק לשלושה מעגלים, בהתאם לחומרת הפגיעה: הראשון, מיקוד חומר ותוספת זמן של 15% למשך זמן הבחינה; השני: משקל גבוה יותר לציון השנתי על פני ציון הבחינה, והקלות נוספות במקצועות מסוימים; השלישי: שקלול מיוחד במקצועות החובה והיבחנות בית ספרית במקצועות ההומניסטיקה   94% מהנבחנים נמצאים במעגל הראשון
מירב ארד
בישובים אלה יהיו זכאים לפיצוי מלא מקרן הפיצויים של רשות המיסים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל אירוע מלחמה או פעולות איבה
עידן יוסף
הכנסת אישרה תיקון לפקודת היבוא והיצוא, המקל על יבוא טובין שאינם מסוכנים    מעתה, לא יידרש אישור מקדים של הממונה על התקינה לצורך שחרור טובין אלו    היבואן יהיה פטור מפנייה למעבדת בדיקה, אך יידרש להחזיק בידיו הצהרה על עמידה בתקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il