X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כסיף. במקביל להליך הדחה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
עופר כסיף מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות
המדינה: חבר הכנסת מטעם חד"ש תקף שוטר בעת הפגנה בדרום הר חברון ב-2022 המחוקק קבע עונש מינימום של שלושה חודשי מאסר על עבירה זו

ח"כ עופר כסיף (חד"ש - הרשימה המשותפת) מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. כתב האישום נגדו הוגש (17.1.24) לבית משפט השלום בירושלים. כסיף יכול לבקש מהכנסת להעניק לו חסינות, אם כי הסיכוי שייענה הוא קלוש מאוד - כאשר במקביל מתנהל הליך להדחתו מן הבית. כסיף יוכל לטעון שפעל כחבר כנסת ועומדת לו החסינות המהותית, אותה לא ניתן להסיר.
האירוע התרחש במאי 2022 בדרום הר חברון, אזור אשר הוכרז כשטח צבאי סגור בשל חשש ממהומות בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון, אשר התיר למדינה להרוס מבנים בלתי חוקיים בכפרים הזעירים המכונים "מאספר יטא". כסיף הגיע למקום במכוניתו, לצד 80 מפגינים בשני אוטובוסים, וכוחות הביטחון כיוונו אותם לשטח מוגדר בצידי הדרך. לכסיף עצמו הותר לצעוד אל שטח ההפגנה וממנו, בשל חסינותו כחבר כנסת.
על-פי כתב האישום, כסיף ביקש מעוזרו הפרלמנטרי, עידו חנין, להסיע את רכבו למתחם ההפגנה. כוחות הביטחון עצרו אותו, כסיף החל לנהוג בעצמו וטען באוזני פקד דור אמיתי שחסינותו מאפשרת לו זאת. בין השניים התפתחו חילופי דברים קשים, וכסיף קילל את אמיתי ואת השוטר יצחק אזולאי במילים בוטות. הוא נכנס למכוניתו, אזולאי התייצב מולה כדי לחסום אותה, כסיף נסע בכל זאת ופגע ברגלו של אזולאי ורק אז עצר. אזולאי צעק על כסיף, השניים התעמתו מילולית ולטענת המדינה - כסיף הלם בראשו של אזולאי.
המדינה מייחסת לכסיף עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, שהעונש המירבי עליה הוא חמש שנות מאסר. זוהי אחת העבירות היחידות בחוק העונשין שהמחוקק קבע לה עונש מינימלי - שלושה חודשי מאסר (פרק זמן שניתן לרצות בעבודות שירות). כתב האישום הוגש באמצעות פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן, בהמלצתו של פרקליט המדינה, עמית איסמן, ובאישורה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה.
בשבוע שעבר חתמו 85 חברי כנסת על בקשה להדיח את כסיף מן הכנסת (15 יותר מן הדרוש בשלב זה), לאחר שחתם על עצומה שהביעה תמיכה בטענות הכזב של דרום אפריקה ולפיה ישראל מבצעת רצח עם בעזה. ועדת הכנסת תדון בנושא בשבוע הבא; כדי להדיח את כסיף, יש צורך ברוב של 75% מחברי הוועדה ולאחר מכן ברוב של 90 חברי כנסת. אם יימצא הרוב הדרוש, כסיף יהיה חבר הכנסת הראשון אי-פעם המודח מן הבית.

תאריך:  17/01/2024   |   עודכן:  17/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עופר כסיף מואשם בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
גנץ מבהיר: "האחריות היא על הדרג המדיני" בכיר חמאס: על כל חבילה לחטופים יינתנו 1,000 לתושבי הרצועה    המטוס עם התרופות לחטופים נחת במצרים
מירב ארד
המשמעות: תוספת הפיגור תשולם אחת לשלושה חודשים ובמצב המשק הנוכחי - תעמוד על כ-14% בשנה    יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "לפי חוו"ד כלכלית של בנק ישראל והאוצר זה ההסדר שמתמרץ אנשים לשלם קנסות"
מירב ארד
מזכיר המדינה האמריקני נאם בפורום הכלכלי בדאבוס    הדגיש: "ישראל ניצבת בצומת - ועליה לקבל החלטות קשות"
מירב ארד
חברת הפוד-טק Aleph Farms קיבלה אישור רגולטורי לייצור בשר מתורבת    ישראל היא המדינה הראשונה בעולם המעניקה אישור רגולטורי לבשר בקר מתורבת    המוצר כולל תרבית תאים שמקורם מבקר, ולא תאי עוף
מירב ארד
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ ביטן, הודיע כי יבקש סמכות להוציא צווי הבאה נגד החברות    עו"ד לינור דויטש מלובי 99: החברות מעלות את המחיר בגלל שהן יכולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il