X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשליטת משפחות גולדברג וטוקטלי
בקשה להקפאת הליכים ומשיכות בחב' סלייס גמל
המנהל המורשה אומר למעשה שבחברה נוהלה תרמית פונזי החברה מנהלת 4.2 מיליארד שקל ל-90,000 עמיתים - בעיקר בקופות גמל בניהול אישי

המנהל המורשה של חברת סלייס גמל, רו"ח אפי סנדרוב, מבקש (24.1.24) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לעכב את ההליכים נגדה לשלושה חודשים ולמנוע מעמיתיה למשוך כספים במיליארדי שקלים. סנדרוב אומר כי מדובר בבקשה חסרת תקדים, ומן הבקשה עולה כי למעשה הוא מייחס לחברה בין היתר ביצוע "תרמית פונזי".
סלייס נמצאת בשליטת שמעון גולדברג (25%), בנו אסף גולדברג שהיה המנכ"ל עד שהודח בידי רשות ההון (13%), בנו שי גולדברג (13%), דפנה זמיר (24.5%) ואחיה דן טוקטלי (24.5%). היא עוסקת בעיקר בניהול קופות גמל אישיות - בהן החוסך הוא המחליט כיצד יושקע כספו, בניגוד לקופות גמל רגילות המבצעות בעצמן את ההשקעות עבור כל החוסכים. כמו-כן היא מנהלת קופות גמל רגילות, קרן השתלמות וקופת גמל במסגרת "חיסכון לכל ילד".
סלייס מנהלת 3 מיליארד שקל בקופות גמל אישיות עבור 10,000 לקוחות; 470 מיליון שקל ל-1,200 עמיתים בקופת גמל רגילה לחיסכון; 120 מיליון שקל ל-1,600 עמיתים בקופת גמל רגילה להשקעה; 400 מיליון שקל ל-80,000 עמיתים במסגרת "חיסכון לכל ילד"; ו-200 מיליון שקל ל-1,200 עמיתים בקרן השתלמות. לפיכך, מדובר בסך-הכל ב-4.2 מיליארד שקל ל-94,000 עמיתים.
רשות שוק ההון החלה לבדוק את המתרחש בסלייס בפברואר שעבר ומצאה, כי חלק מן ההשקעות בקופות הגמל האישיות חורגות מן המותר. בחודש ספטמבר הגבילה הרשות את פעילותה של סלייס, לאחר שלא קיבלה ממנה תשובות מספקות. לאחר מספר ימים פנתה לרשות עו"ד טל הפלינג, שנכנסה לתפקידה כמשנה למנכ"ל סלייס וכיועצת המשפטית שלה, ודיווחה על חשש לפיו החברה קיבלה כספי הלבנות הון ומימון טרור. עוד מסרה, כי עשרות מיליוני שקלים מכספי העמיתים שימשו למימון משיכות של עמיתים אחרים.
בעקבות פנייתה של הפלינג ובדיקות נוספות שביצעה הרשות, מינה בחודש אוקטובר ממלא-מקום ראש הרשות, עמית גל, את סנדרוב למנהל מורשה של סלייס. לצידו מונתה ועדת הנהלה: נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע בדימוס, ספי אלון; יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, משה טרי; ופרופ' לימור עציוני. סנדרוב אומר כי "נפלו פגמים מהותיים וחמורים בהתנהלות החברה. היא לא פתחה לכל עמית בקופת גמל אישית חשבון אצל חבר בורסה כפי שמחייב החוק, ולכן לא ניתן לייחס כספים לעמיתים ספציפיים. הוא גם מצא, כי 700 מיליון שקל הושקעו בנכסים שאינם מותרים לקופות כאלה.
"החברה השתמשה בכספים של עמיתים מסוימים שהופקדו בקופות הגמל בניהול אישי שנועדו להעברה להשקעה בנכסים שונים עבור אותם עמיתים, כאמצעי תשלום לעמיתים אחרים של קופות גמל בניהול אישי אשר ביצעו משיכה או ניוד, וזאת לפני שכספי העמיתים המושכים התקבלו מן הקרנות בהן השקיעו ואשר מהם הייתה אמורה החברה לבצע את תשלומי המשיכות או הניוד", מוסיף סנדרוב. יצוין, כי מדובר למעשה בטכניקה של מרמת פונזי, בה כספיהם של משקיעים משמשים כדי לממן משיכות של משקיעים אחרים.
סנדרוב אומר כי בדיקת פעולותיה של סלייס מורכבת במיוחד, משום שהיא ניהלה את קופות הגמל האישיות בקבצי אקסל ולא במערכת מחשב, וכאמור - ללא חשבונות נפרדים כנדרש. לכן, הוא זקוק לשלושת חודשי ההקפאה, כדי לגבש תוכנית הסדר אותה יגיש לבית המשפט. נכון לעכשיו נראה, כי התוכנית תכלול את מכירת נכסיה של סלייס (תחילה הקופות הרגילות ובראשן "חיסכון לכל ילד" ולאחר מכן הקופות האישיות), מיפוי הנזקים שנגרמו לעמיתים וחובות לנושים אחרים, מכירת זכויות הניהול של החברה, תביעות נגד צדדים שלישיים וגיבוש הסדר נושים. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד ברק טל, ניר רוזנר ושגיא שיף.

תאריך:  24/01/2024   |   עודכן:  24/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה להקפאת הליכים ומשיכות בחב' סלייס גמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חיים גליק עיכב את פרישתו מהתפקיד בגלל המלחמה    גליק הוביל את החברה להשלמת הקו האדום של הרכבת הקלה, והתקדמות משמעותית בעבודות על קווי הרכבת הקלה האחרים והמטרו    הוא ציין כי הגיע הזמן לחילופי משמרות, וכי הוא ימשיך לעסוק בפעילות ציבורית
איתמר לוין, יצחק דנון
יעל דרדיקמן-אופיר טוענת שהיא העומדת מאחורי הגילוי שניתן לתגבר חלבון במערכת החיסון    חברת המסחור של רמב"ם: חוקרים אחרים הם שביצעו את העבודה
מירב ארד
במהלך הסריקות, אותר מלאי אמצעי לחימה הכולל עשרות כלי נשק, קלצ׳ניקובים, טילי RPG, מחסניות, רימונים, מדים ווסטים
איתמר לוין
לא תזמן לעדות את אלי קמיר, שהיה היועץ האסטרטגי של בזק בתקופת אלוביץ; טענה שהקשר בין קמיר לפילבר מוכיח את קיומה של "פגישת ההנחיה" בין נתניהו לפילבר
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il