X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אזולאי. "כבן הכנבת"[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ועדת האתיקה לח"כים: פגיעה בנו כמוה כפגיעה בכבוד הכנסת
ועדת האתיקה קבעה עקרונות חדשים לעבודתה המצמצמים את חופש הפעולה של הח"כים להתבטא נגד החלטותיה דיונים בוועדה יהיו חסויים, פרסום פרטים מהם אסור שימוש בהחלטות הוועדה או בהליך האתי להכפשת חבר כנסת אחר אסור יש להגיש קובלנות בתוך 21 יום מהאירוע

ועדת האתיקה של הכנסת, בתיאום עם היועצת המשפטית לכנסת, קבעה (יום ב', 29.1.24) מספר עקרונות חדשים לעבודתה. העקרונות נועדו לשמור על דיונים ענייניים ולאפשר לחברי הוועדה להתבטא בחופשיות ולהכריע במנותק משיקולים חיצוניים.
הוועדה, בראשות ח"כ ינון אזולאי, מזהירה את חברי הכנסת להקפיד על שיח הולם בענייני עבודתה של ועדת האתיקה והחלטותיה, ומודיעה כי ככל שעקרונות אלה יופרו על-ידי חברי הכנסת, האמון בוועדה ייפגע באופן שיפגע בכבוד הכנסת ובמעמדה, ובהתאם לכך גם הוועדה עשויה לראות בכך הפרה של כללי האתיקה שעיצום בצידו בצידה. כלומר, מעתה יצטרכו חברי הכנסת להיזהר שבעתיים לפני שהם מותחים ביקורת על הוועדה או על החלטותיה, ואולי אף עלולים להענש אם ייחסו להחלטותיה שיקולים פוליטיים זרים.
בוועדה מסבירים כי ההליכים בוועדת האתיקה והחלטותיה מהווים משפט עמיתים בהליך מעין שיפוטי, ולפיכך כרוכים ברגישות ובצורך לשמירה על פרטיותם של חברי הכנסת הנקבלים והקובלים.
העקרונות החדשים קובעים כי:
החיסיון החל על הליכי ועדת האתיקה נועד לשמירה על פרטיות חברי הכנסת וכן לשמירה על עבודת חברי הוועדה. הוועדה רשאית להסתפק בתגובה שמאפשרת זכות טיעון בכתב של הנקבל ואינה מאפשרת הגעת מוזמנים שאינם הצדדים לקובלנה לדיוניה.
שימוש בהחלטות ועדת האתיקה או בהליך האתי כדי להכפיש חבר כנסת אחר או כדי להתנגח בו, מפר את הוראות סעיף 21 לכללים, ופוגע בהליך המתנהל בוועדה ובתוקף החלטותיה.
פרסום פרטי קובלנה בוועדות הכנסת, במליאת הכנסת, בתקשורת או לציבור - אסור. הוועדה רשאית שלא לדון בקובלנה אם הקובל פרסם אותה, אך אינה חייבת לעשות כן. אם הח"כ הנקבל פרסם את דבר הקובלנה ככלי לניגוח חבר הכנסת הקובל, רשאית הוועדה להביא את הפרסום הקובלנה לחובתו של הנקבל.
יש להגיש קובלנות בתוך 21 ימים מיום האירוע שבגינו מוגשת הקובלנה. הוועדה שומרת לעצמה את הזכות שלא לדון בקובלנה שהוגשה לאחר תקופה זו.

תאריך:  29/01/2024   |   עודכן:  29/01/2024
+בקריאה ראשונה: התאמות שונות לצורך קיום הבחירות המקומיות
22:43 29/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון דיני הבחירות לרשויות המקומיות (הצבעה וועדות קלפי והוראות שעה לעניין הבחירות הקרובות), התשפ"ד-2024. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
בשל המלחמה והצורך לבצע את ההתאמות והשינויים הנדרשים לקיום הבחירות לרשויות המקומיות בקרב חיילים במהלכה, מוצע לקבוע הוראות שעה לפיהן יוארך משך ההצבעה המוקדמת בקרב חיילי צה"ל ויורחבו האוכלוסיות הכשירות להתמנות לחברי ועדה בקלפי צבאית. בנוסף, מכיוון שדחיית מועד הבחירות ליום 27 בפברואר 2024 הביאה לכך שמועד הבחירות החוזרות לראש הרשות יחול בחודש רמדאן, מוצע להקדים את מועד הבחירות החוזרות לראש הרשות.

+סמכויות למניעת העסקת עברייני מין הועברו משר המשפטים לשר הרווחה
22:41 29/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר הרווחה והביטחון החברתי את הסמכות הנתונה לשר המשפטים לפי סעיף 4(א) לחוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, תשס"א-2001, למנות ועדת מומחים שתהיה מורכבת משופט בית משפט שלום שישמש יושב-ראש הוועדה ושני מומחים לעניין דפוסי התנהגותם של עברייני מין ולעניין הטיפול בהם, במקרים שבהם לא יהיה באפשרות שר המשפטים לעשות כן או שיהיה מנוע מלעשות כן, מסיבה כלשהי. 4 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההחלטה, ללא מתנגדים או נמנעים.

+בקריאה ראשונה: חוזה עסקי יפורש בהתאם ללשונו
22:38 29/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק החוזים (חלק כללי) (תיקון מס' 3), התשפ"ד-2024. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת שניים שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה להוסיף לחוק כלל פרשנות לפיו חוזה עסקי יפורש בהתאם ללשונו למעט במקרים חריגים. בנוסף מוצע לקבוע כי הצדדים לחוזה עסקי יוכלו לקבוע במסגרת החוזה מהן הראיות שיהיו קבילות לצורך פרשנותו. עוד מוצע לקבוע כי חוזה שהמדינה צד לו ומטרתו יישום מדיניות בנושא בעל חשיבות לאומית ובעל השלכה כלכלית משמעותית, לא יחשב לחוזה עסקי.

+בקריאה ראשונה: יוארך תוקף הוראת השעה המעלה את גיל הפטור משירות מילואים
20:10 29/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 25 - הוראת שעה - חרבות ברזל) (העלאת גיל הפטור משירות מילואים) (תיקון), התשפ"ד-2024. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 4 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון.
מוצע להאריך עד ליום 31 בדצמבר 2024 את הוראת השעה המעלה בשנה את הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין פטור ממילואים יינתן בגיל 46. גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון (מקצועות מתחום הרפואה, מקצועות המהווים חלק אינטגרלי מצוותי האוויר בצה"ל, מכונאים, טכנאים וכיוצא בהם) יועלה לגיל 50.

+בקריאה ראשונה: תיאסר העסקת עובדי הוראה תומכי טרור
19:00 29/01/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור העסקת עובדי הוראה ושלילת תקציב ממוסדות חינוך עקב הזדהות עם מעשה טרור או עם ארגון טרור (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024, של חברי הכנסת צביקה פוגל ועמית הלוי. 30 תמכו בהצעה, לעומת 11 שהתנגדו, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.
מוצע בה לקבוע איסור העסקה של עובדי הוראה תומכי טרור. אם איש ההוראה משתייך לארגון טרור, הביע תמיכה במעשה טרור, או הביע תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב, או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל - יוחלו עליו פיטורים מנהליים דרך הליך מנהלי ולא דרך בית הדין המשמעתי. בנוסף, יוכל שר החינוך לשלול תקציב ממוסד חינוך מוכר לא רשמי, אם לדעתו ישנה הזדהות של מי מעובדי בית הספר עם מעשה טרור או עם ארגון טרור או תמיכה בהם.

+האגף לרישוי כלי ירייה: "קיבלנו 285 אלף בקשות ואישרנו מעל 80 אלף"
15:01 29/01/24  |  מירב ארד

בדיון מיוחד של הוועדה הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בסוגיית תאום בין משרד הרווחה לאגף לרישוי כלי ירייה נחשף כי המשרד נמצא בהליך גיוס 50 פקידי רישוי קבועים עם יעד לסוף חודש פברואר. באגף לרישוי כלי ירייה הציגו בדיון את כמות הבקשות: "קיבלנו 285 אלף בקשות ואישרנו מעל 80 אלף, 41,390 בקשות נדחו.". נציגי משרד הרווחה והאגף לרישוי כלי ירייה בישרו כי תוך כשלושה חודשים יהיו מוכנים להפעיל את מתווה העברת המידע בין המשרדים.

+נופר, אחות של יוגב החטוף על הכנס: "החטופים נמקים בשבי בזמן שהם רוקדים ושמחים"
14:11 29/01/24  |  מירב ארד

נופר, אחות של יוגב החטוף בעזה, אמרה בדיון בכנסת על-כנס "החזרה לעזה": "איך אפשר לשמוח, איך אפשר לרקוד כל עוד אחים שלנו עדיין שם? זאת הבקשה שלי, פשוט תהיו יותר רגישים". עוד אמרה: "איך אפשר לשמוח כשיש משפחות שמתפרקות"

+ח"כ כסיף בדיון: "הלכתי להפגנות כדי להביא להפסקת העימות המזוין"
14:06 29/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הקואליציה: "האדם השפל ביותר שידעה הכנסת"  ▪  יועמ"שית הכנסת אמרה: "בדיון זה צריך לשקול סוגיות משפטיות. נדרשת מסה קריטית של ראיות ברורות"  ▪  ח"כ פורר: "המעשה שלו - מחייב הדחה".

ח"כ כסיף. תומך במאבק לא אלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת האתיקה לח"כים: פגיעה בנו כמוה כפגיעה בכבוד הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
יו"ר הקואליציה: "האדם השפל ביותר שידעה הכנסת"    יועמ"שית הכנסת אמרה: "בדיון זה צריך לשקול סוגיות משפטיות. נדרשת מסה קריטית של ראיות ברורות"    ח"כ פורר: "המעשה שלו - מחייב הדחה".
עידן יוסף
ועדת הכנסת תקיים דיון מיוחד בבקשה להדיח את עופר כסיף מחברותו בכנסת    גם הייעוץ המשפטי של הכנסת צפוי להתנגד בטענה שהח"כ לא הביע תמיכה בארגון טרור ומאבק מזוין
יעקב אחימאיר
ידוע לי כי כבר עתה שוקלים פעילי ליכוד אשר לעת פקודה, לעת בחירות, לא יטילו לקלפיות את פתק "מח"ל", כדי לא לתגבר סיעה שח"כ גוטליב היא בין חבריה, המתבלטת לרעה בחיינו הציבוריים. אני סבור כי יש להעמיס על נתניהו משימה נוספת: לגרום להדחתה של ח"כ גוטליב מחברותה בכנסת
עידן יוסף
ברסלר טוענת להפצת שקרים וקונספירציות בזמן מלחמה המהוות פגיעה חמורה בביטחון המדינה    מירי רגב בישיבת הקבינט: ראיתי את הפרסומים של טלי גוטליב, יש דברים בגו? רונן בר: "שקר"    ח"כ חילי טרופר פנה לרה"מ נתניהו: "אדוני, אני מבקש לגנות את דבריה של גוטליב", שענה לו: "איפה הייתם כשתקפה אותי?"
עידן יוסף
סוף להפתעות: בכנסת אושר סופית כי בנקים וחברות כרטיסי אשראי יחויבו לשלוח ללקוח הודעה על סיום או שינוי של הטבה בנקאית    תישלח 21 ימים לפני מועד סיום ההטבה או השינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il