X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האישום: הכיר את קורבנותיו ב"טינדר" [צילום: פטריק סיסון, AP]
יפורסם שמו של משקיע בכיר הנאשם בעבירות מין
בית המשפט העליון דחה את ערעורו של האיש - בכיר בקרן הון-סיכון המשקיעה מיליארדי שקלים ודירקטור בחברות גדולות הפרסום - בעוד שבוע

שמו של בכיר בקרן הון-סיכון גדולה, המואשם בעבירות מין, יפורסם בעוד שבוע - קובע (30.1.24) שופט בית המשפט העליון, חאלד כבוב. הוא דחה את ערעורו של האיש על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז לאפשר את פרסום שמו, תוך הדגשת עקרון פומביות הדיון וקביעה שאין צורך לבחון את עוצמת הראיות בעת החלטה זו.
כבוב מתאר: "המערער הוא שותף בכיר ומנהל השקעות בקרן הון-סיכון. כעולה מכתב הערעור, הקרן מעסיקה באופן ישיר כ-250 עובדים ובכל שנה משקיעה כמיליארד עד שני מיליארד שקל, השייכים לקרוב ל-200,000 משקיעים מ-90 מדינות שונות. על-פי הנטען, המערער הוא האדם השלישי בבכירותו בקרן, ונוסף על תפקידו זה הוא גם משמש 'כדירקטור בכעשר חברות, רובן-ישראליות, ששווין המצרפי כ-7 מיליארד שקל'".
האיש נעצר בדצמבר 2020 בחשד לעבירות מין בשתי מתלוננות, ובית משפט השלום בפתח תקוה אסר לפרסם את שמו בנימוק שהראיות נגדו דלות. ההחלטה נותרה בעינה גם לאחר שהראיות התחזקו והוגש כתב אישום באוקטובר אשתקד. האיש מואשם, כי הכיר נשים דרך "טינדר" ובשנים 2020-2017 אנס וביצע מעשי סדום בשלוש נשים. הסניגורים ביקשו להמשיך את איסור הפרסום, בטענה כי "בשל תפקידו הבכיר בקרן, פרסום שמו, במיוחד בעת הזו, עלול 'בהסתברות גבוהה לגרור השמדת ערך קולוסאלית אשר תיפול על כתפיהם של משקיעים בארץ ובחו"ל'", כלשונו של כבוב.
כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה וכבוב דחה את הערעור. הוא מזכיר את עקרון פומביות הדיון ואת היכולת לסטות ממנו אם קיים חשש שייגרם נזק חמור לחשוד; החוק קובע במפורש, שאיסור הפרסום יפקע עם הגשת כתב אישום, אלא אם בית המשפט יקבע אחרת. עוד מציין כבוב את הפסיקה המצמצמת את מובנו של "נזק חמור", ולצידה - הפסיקה לפיה כאשר מדובר בחשוד, יש להידרש לטיב הראיות הקיימות לחובתו, שכן ככל שהראיות מוצקות ומבוססות יותר הרי ש"קרב והולך מועד הגשתו של כתב אישום - כן גדל האינטרס הציבורי הפרטיקולרי בפרסום פרשת זהותו של החשוד,
ולהפך".
הפרשנות מצומצמת עוד יותר כאשר מדובר בנאשם, מוסיף כבוב, אשר פרסום שמו ייאסר רק מטעמים מיוחדים. הפסיקה גם קבעה, כי מטעמים של מדיניות שיפוטית - אין להידרש לעוצמת הראיות כאשר מדובר בפרסום שמו של נאשם (להבדיל מחשוד). דרישתו של הנאשם הנוכחי לבחון כעת את חומר הראיות, אינה מעוגנת בחוק הפלילי וגם אינה הגיונית, המחוקק גם לא התכוון שהדבר ייעשה, וכל קביעה אחרת תסרבל את ההליך - קובע כבוב.
כבוב דוחה גם את הטענה לפיה יש מקום לאיסור פרסום שכן מדובר בעבירות מין, שכן דווקא בעבירות כאלה - יש אינטרס ציבורי בפרסום, הן כדי להרתיע מפני הנאשמים והן כדי להציף תלונות נוספות. כך גם היה בעניינו של נאשם זה: "המערער פעל, לכאורה, בדפוס קבוע לפגיעה בקורבנותיו והא ראיה כי, לכאורה, פרסום שמו ברשת הביא את המתלוננת השנייה להגיש את תלונתה".
חשיבות רבה לפרסום בשל תפקידו
עוד אומר כבוב, כי הנאשם לא הוכיח שייגרם לקרן נזק כבד מפרסום שמו, ודווקא מעמדו הוא המחייב את הפרסום, שכן "קיומו של שוק תקין מושתת על עקרון הגילוי הנאות... זרימת מידע שוטפת, היא שמבטיחה שקיפות, שבתורה מאפשרת למשקיע סביר לקבל החלטה מבוססת אודות אופן השקעת ממונו, ולכלכל צעדיו בתבונה". העיקרון חל גם על חברות פרטיות: "העובדה כי 'עיניה המפקחות' של הרשות ושל שוק ההון, לרבות השחקנים 'המתוחכמים' שפועלים בו, אינן מתבוננות על הנעשה בחברות אלו, אך מדגישה את החשיבות של זרימת מידע – אמין – גם בהן".
במקרה הנדון, מדגיש כבוב, "דווקא כאשר הדבר נוגע לתאגיד העוסק בתחומים עסקיים המבוססים על אמון אישי – פשיטא כי בעלי עניין בה, כמו למשל משקיעים, מעוניינים להתוודע לחשדות ואישומים חמורים נגד נושאי משרה בכירים בה... טענה לפיה איסור פרסום שמו של המערער נדרש על-מנת להגן על המשקיעים בקרן, אינה יכולה לעמוד. שכן אף ללא קיומה של חובת הגילוי מכוח דיני ניירות ערך, ברי כי הסתרתו של מידע זה אינה בטובתם של המשקיעים ואף אינה בטובתו של השוק באופן רחב יותר".
כבוב מסיים באומרו: "לא אחת, פונים לבית המשפט נאשמים וחשודים בבקשה לאיסור פרסום שמם – כשבפיהם הטענה כי תפקידם, משרתם או פרסומם, הם כשלעצמם, מצדיקים היעתרות לבקשה. טענה זו נדחתה פעם אחר פעם על-ידי בית משפט זה, והיא נדחית גם בנסיבותיו של המערער בענייננו. שכן, יידעו כל אותם נאשמים וחשודים – 'אנשים רמי מעלה אינם נמצאים מעל הדין, והאזרח הפשוט אינו נמצא מתחתיו' הכל שווים בפני החוק ובית משפט זה לא יתן לעניינם של אנשים 'רמי מעלה' עדיפות על פני עניינו של כל אדם אחר. כך בכלל, וכך כאמור גם בענייננו".
שמו של הנאשם יפורסם ב-7.2.24, קבע כבוב. את הנאשם ייצגו עוה"ד אביגדור פלדמן, יגאל דותן וחיים יצחקי, ואת המדינה - עו"ד אפרת גולדשטיין-רוזן.

תאריך:  30/01/2024   |   עודכן:  30/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפורסם שמו של משקיע בכיר הנאשם בעבירות מין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
במקום להגיד
כבש 44  |  30/01/24 13:38
2
במקום להגיד
כבש 44  |  30/01/24 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה בצפון ובמרכז הרצועה    חוסלו עשרות מחבלים ואותרו אמצעי לחימה רבים
מירב ארד
המפעל החדש משתרע על שטח של כ-20 דונם וכולל מרכז מבקרים וחנות מפעל    בן אנד ג'ריס מתכוונים ל להתרחב לתחומים נוספים כמו ייצור טילונים, שלגונים וקסטות
איתמר לוין
תושבים באזור טענו שאין מקלטים פרטיים וציבוריים    מינץ: אין די מיגוניות ופיקוד העורף החליט להציב אותן קרוב יותר לגבול; הסכנה הטמונה בהן עלולה להיות גדולה מן התועלת
מירב ארד
המחבלים הסתתרו בבית החולים "איבן סינא" והשתמשו בו כמגן מפני כוחות הביטחון    השלושה היו חמושים ותכננו להוציא פיגוע בטווח הזמן המיידי
איתמר לוין, יצחק דנון
אפפשייק ו-Cypriot company Sorocomi שבשליטת משה קוסאשוילי טוענות שגוגל חסמה אותן בצורה חסרת הצדקה מפני שירותי Google AdSense ולא שילמה תמורת פרסומות קודמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il