שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע חווה ירידה מובהקת סטטיסטית מ-63.2% בינואר-דצמבר 2022 ל-60.1% בתקופה המקבילה של 2023. ירידה זו, בשיעור של כ-3 נקודות האחוז, וכן נתונים אחרים עולים מסקר TGI.
הסקר, שמייצג את התקופה יולי-דצמבר 2023, כולל גם את ימי המלחמה מה-7 באוקטובר ועד ל-31 לדצמבר 2023. תקופה זו מאופיינת בשינוי בהרגלי צריכת המדיה בכל האמצעים וביניהם קריאת עיתונים והאזנה לרדיו. כמו-כן, בעקבות המלחמה חל שינוי בלוחות המשדרים ותוכניות הרדיו אשר שודרו בתקופה שלפני ה-7 באוקטובר 2023. עורכי הסקר מדגישים כי אין באפשרותם לבודד ולהעריך את מידת השינוי שנוצר בעקבות ימי המלחמה והנתונים משקפים ממוצע של תקופת שיגרה ותקופת הלחימה.
בפירוט נתוני הרדיו, תחנות "כאן" (
קול ישראל) דיווחו על ירידה מזערית בשיעור ההאזנה הכולל שעבר מ-36.6% ב-2022 ל-36.2% ב-2023. מנגד, תחנות גל"ץ, כולל
גלי צה"ל וגלגלצ רשמו עלייה קלה מ-36.6% ל-36.9% במהלך אותה תקופה.
תחנות אזוריות, במיוחד אלו המשווקות על-ידי שפ"א, עמדו בפני ירידה משמעותית יותר, וצנחו מ-29.3% ב-2022 ל-26.5% ב-2023, נתונים הנחשבים מובהקים סטטיסטית. באופן דומה, התחנות האזוריות של אייס מדיה היו עדות לירידה מ-12.8% ב-2022 ל-12.0% ב-2023, אם כי לא מובהקות סטטיסטית.
בניתוח שיעורי ההאזנה במחצית השנייה של 2023 (יולי-דצמבר) מול המחצית הראשונה (ינואר-יוני), תחנות "כאן" הראו ירידה מ-37.4% ל-35.0% שהן 2.4 נקודות האחוז, בעוד שתחנות גלי צה"ל חוו עלייה קלה, חסרת משמעות סטטיסטית. מ-36.2% ל-37.7%.
התחנות האזוריות שמשווקת שפ"א הציגו ירידה לא מובהקת מ-27.2% ל-25.8%, בעוד התחנות האזוריות של אייס מדיה רשמו ירידה מובהקת סטטיסטית מ-13% ל-11%.
ממצאים אלה מצביעים על מגמות משתנות בדפוסי צריכת רדיו, מה שמניע את השדרנים להתאים אסטרטגיות כדי לענות על העדפות הקהל המתפתחות.