מנכ"ל משרד התקשורת, עינבל משש, חתמה (יום א', 4.2.24) על מכתב שנשלח לחברות ה
סלולר, שבו הן נדרשות לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל.
שירות eSIM הוא שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך.
במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים ומחיילי מילואים שסבלו מבעיות קליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים, לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו. שימוש בתכונת eSIM יאפשר מעבר קל ומהיר בין חברות במקרים כאלו וקבלת שירות מחברה שמספקת שירות באזור זה.
שירות eSIM קיים ברוב מכשירי הסלולר ומתאפשר ברוב המדינות המפותחות. דרישה זו מחברות הסלולר הינה צעד נוסף ביישום מדיניות שר התקשורת,
שלמה קרעי, אשר מיום היכנסו למשרד קבע בראש סדר העדיפות את הצורך בשיפור השירות לציבור, ובייעול השירותים עליהם מפקח המשרד. "כניסת eSIM לשוק התקשורת הישראלי תקל במציאות הנוכחית על המפונים ועל מאות אלפי לוחמינו שבמילואים להתנייד בקלות וללא צורך בכרטיס פיזי", אמר קרעי. "המהלך צפוי להוזיל את החבילות לחו"ל לכל משפחה, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר ולחבילה משתלמת המותאמת ליכולתם".
המנכ"ל משש הוסיפה: "בעידן בו בעלי מכשירי סלולר נעים כל הזמן ועלולים לחוות קשיים בקליטה או בסוגיות אחרות, עלינו לאפשר להם גמישות מירבית ונגישות ל-SIM וירטואלי, אשר לא יחייב עוד תלות בספק תקשורת סלולרית אחד בלבד. אירועי השבעה באוקטובר וכל השלכותיהם, הם ההוכחה לצורך באימוץ חדשנות גם בתחום הזה״.
בכוונת המשרד לפעול לשם חיוב מתן השירות על-ידי החברות בחודשים הקרובים. במכתב, החברות נדרשו לפרט האם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד.