חברות
סלולר רבות בישראל - מלבד חברת וויקום (wecom) - נמנעו עד כה מלספק שירותי eSIM בארץ (כרטיס סים וירטואלי) מחשש לפגיעה ברווחיות והגברת התחרות בשוק. אולם אתמול העביר משרד התקשורת דרישה לחברות הסלולר בו הן נדרשו לפרט בדבר מוכנותן להפעלת שירות eSIM בישראל. הדרישה מהחברות נעשית על-רקע מלחמת חרבות ברזל, בעקבות קשיי הקליטה של מפונים וחיילי מילואים בחודשים האחרונים. במשרד התקשורת שביקשו לנכס קרדיט לעצמם, לא טרחו לציין כי שירות זה מסופק בישראל כבר יותר משנה על-ידי חברת וויקום הישראלית.
לספקיות התקשורת אין כאמור אינטרס להעביר את לקוחותיהן להשתמש ב־eSIM, בין היתר בשל הרווחיות הגבוהה שלהן ממגזר שירותי הנדידה לחו"ל. אולם כעת פועלים במשרד התקשורת במטרה לחייבן להפעילו בחודשים הקרובים. המהלך צפוי להוזיל את החבילות בארץ ובחו"ל, תוך מתן אפשרות לעבור בקלות לספק אחר. המהלך יחזק את התחרות, איכות השירות ושיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ.
בישראל מסופק שירות ה-eSIM על-ידי חברת הסלולר wecom, שהחלה את פעילותה בחודש אוגוסט 2022, והייתה החברה הראשונה שאיפשרה לממש את שירות eSIM במכשירי הסלולר מהדגמים החדשים (באייפון - דגם אייפון XS, ובסמסונג גלקסי - מגלקסי 20, וכן בדגמים האחרונים של גוגל פיקסל). ה-eSIM מייתר את הצורך בכרטיסי הסים מפלסטיק, חוסך ללקוח את הצורך לממן שליח ו/או לגשת לסניף הקרוב של חברת הסלולר, ומאפשר להפעיל חבילות סלולר או לעבור בין ספקיות סלולר שונות בארץ ובחו"ל - באמצעות סריקת קוד QR בלבד, מבלי לאבד זמן יקר. לחברה יש כבר למעלה מ-300 אלף לקוחות. במהלך המלחמה הציעה חיבור לשירות E-SIM ללא עלות לחיילים, אזרחים ולמפונים.
מאז הושקה הטכנולוגיה ב־2016 במכשירי אפל, היא צפויה להיכנס לשימוש יותר ויותר בשנים הקרובות, ונראה כעת שהמלחמה מביאה לזירוז התחרות גם בישראל.
מנכ"ל wecom יניב קוריאט ציין: תגובת מנכ"ל wecom יניב קוריאט: הפרסום והפניה של משרד התקשורת בימים אלה לנושא eSIM מחזקים את תפיסת השרות הקיימת של חברת wecom. באמצעות היכולות הטכנולוגיות wecom מסייעת רבות בזמן המלחמה לחיילים ולאזרחים. שרות החברה זמין 7\24 באתר האינטרנט או במוקדי השירות לטובת המבקשים להתחבר גם ב-eSIM לשרותי החברה וליהנות מרשת איכותית ומתקדמת בפריסה ארצית רחבה.