X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
להנגהל. נרצח בגיל 18 [צילום: שימוש הוגן על פי סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים]
עבודות שירות לשוטר שהעלים מידע ברצח להנגהל
חיים גבאי הכיר את הנאשם ברצח הצעיר בקריית שמונה, ליעד אדרי, ראה אותו בזירה לפני הרצח ושוחח עימו לאחריו - אך לא דיווח למפקדיו יפצה ב-25,000 שקל את הוריו של להנגהל

השוטר חיים גבאי ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות ויפצה ב-25,000 שקל את משפחתו של יואל להנגהל בן ה-18, שנרצח בקריית שמונה באוקטובר 2022. כך קובע (7.2.24) שופט בית משפט השלום בנוף הגליל, דורון פורת, באשרו את הסדר הטיעון בין הצדדים. גבאי הודח מתפקידו בעקבות האירועים; נמשכים ההליכים נגד שני שוטרים אחרים המואשמים במרמה ובשיבוש הליכים, שי כהן ויצחק בן-שעיה.
גבאי היה רב-נגד ומפקד משטרת סיור במשטרת קריית שמונה, החשוד ברצח ליעד אדרי היה בעבר בן-זוגה של בתו והמשפחות מכירות זו את זו. בליל הרצח התפתחה קטטה ליד מועדון בקריית שמונה, להנגהל נפצע, גבאי ושוטרים נוספים הגיעו למקום וראו את אדרי, אך מאחר שחשבו שהרוחות נרגעו - עזבו את השטח. חצי שעה לאחר מכן קיבלה המשטרה דיווח על דקירה באותו מקום, גבאי חזר ומצא את להנגהל דקור בבטנו; הוא נפטר לאחר מספר שעות. שנתיים לאחר מכן הוגש כתב אישום נגד אדרי בטענה שהוא הרוצח.
גבאי הודה, כי לאחר הדקירה שוחח שמונה פעמים עם אדרי, שביקש ממנו פרטים על מצבו של להנגהל. גבאי מסר שמצבו אנוש, טרם נעצרו חשודים והמליץ לו להצטייד בעורך דין אם הוא מעורב באירוע. גבאי לא דיווח לאיש ממפקדיו על שיחות אלו, למרות שהביא בחשבון שפניותיו של אדרי אליו אינן מקריות ויכולות להצביע על קשר שלו לרצח. הוא לא עשה זאת גם לאחר מעצרו של אדרי וגם לאחר שהחוקרים שאלו אותו על נסיבות האירועים. גבאי העלים את הפרטים גם מהקצין הבודק שמינתה המשטרה לבחינת השתלשלות האירוע.
גבאי הודה במרמה והפרת אמונים, וכאמור הצדדים הסכימו על ארבעה חודשי עבודות שירות. פורת אומר שהעונש סביר בהשוואה לגזרי הדין במקרים אחרים של אותה עבירה. העונש אף מחמיר יותר ועולה בקנה אחד עם חומרת האירוע, ממשיך פורת. הוא גם החליט, כי הקנס - שגובהו הושאר לשיקול דעתו של בית המשפט - יועבר להוריו של להנגהל:
"הלב כואב ודואב נוכח מעשה הרצח הנפשע, מעשה אשר גרם לנטילת חייו של אדם צעיר אשר עלה לישראל עם בני משפחתו בתקווה לחיות כאן את חייו. מעשה הפשע אינו נסלח ואין דרך להשיב את המנוח לחיים. היה מי שאחז בסכין ואין זה הנאשם. היו מי שתקפו את הנאשם, באלימות בחבורה, והנאשם לא ביניהם. בהתאם לכתב האישום המתוקן, חלקו של הנאשם באירוע המצער הוא בשלב שלאחר הרצח, בהסתרת הקשר עם המואשם ברצח ובני משפחתו. הייתה התנהלות פסולה של הנאשם בשלב חקירת הרצח ועל כך הוא הורשע, בעבירה של מרמה והפרת אמונים. בגין מעשיו אלה של הנאשם בית המשפט גוזר את עונשו, ומצאתי כי ראוי שפיצוי למשפחת הקורבן יהיה חלק ממנו".

תאריך:  07/02/2024   |   עודכן:  07/02/2024
+המשטרה והמשרד לביטחון לאומי מגבשים תוכנית עבודה רב-שנתית
20:17 07/02/24  |  עידן יוסף

משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי מגבשים תוכנית עבודה רב-שנתית. במסגרת יום חשיבה משותף, נערך דיון בנושאים מרכזיים כמו גיוס כוח אדם, טכנולוגיות ופשיעה בחברה הערבית.
סמפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד: "התוכנית תאפשר לנו להתמודד בצורה יעילה יותר עם אתגרי החירום והשגרה". ראש אג"ת, ניצב יוסי רופא: "התוכנית תתמקד בנושאים אסטרטגיים ואתגרים מבצעיים שעלו בעקבות אירועי 7.10". סמנכ"ל את"ב, מירי שמואלי: "חשיבה ותכנון ארוכי טווח הם הכרח המציאות. הארגון צריך להוביל לתכנית רב שנתית תוך הצבת אבני דרך מרכזיות בראייה אסטרטגית".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות לשוטר שהעלים מידע ברצח להנגהל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
עידן יוסף
ועדת החוקה קיימה דיון פתוח ולאחר מכן דיון חסוי בנושא עיכוב חקירות הסתה לטרור    היו"ר ביקר את הפרקליטות על עיכוב מתן מידע ואישורים לחקור    נציגי המשטרה והפרקליטות הציגו נתונים על בקשות ואישורי חקירה מאז אירועי 7 באוקטובר    עלה כי יש מקרים שבהם עצורים ממתינים ימים לאישור חקירה מהפרקליטות    רוטמן דרש הבהרות לגבי קיום הנחיות סודיות למשטרה שלא לחקור מקרים מסוימים
עידן יוסף
הוועדה לביטחון לאומי דנה בתגבור המשטרה בחיילי שירות חובה משיקולי ביטחון    ראש מחלקת כוח אדם במשטרה הציעה להעלות סטנדרטים, להרחיב תפקידים, לקבוע מכסות ולהשוות את הגיוס של גברים ונשים    יועמ"ש הוועדה הבהיר כי הצו מצריך הסכמת השרים אך לא אישור מוועדה    יו"ר הוועדה הדגיש את הצורך בפעולה מיידית ובשינוי פרדיגמה בגיוס המשטרה
מירב ארד
השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו, החשוד נעצר הועבר לטיפול רפואי ובמהלכו נקבע מותו    החשוד איים להתאבד ונמלט מהמשטרה באזור המרכז בנסיעה פרועה    הנסיבות כנראה פליליות
מירב ארד
פינצ'י מחליף בתפקיד את ניצב קובי יעקובי שנכנס לתפקיד מ"מ נציב שב"ס
מירב ארד
חבר הכנסת מעוצמה יהודית נחקר באזהרה בשל חשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ב-2013 ביישוב חורה    היועמ"שית אישרה לזמן אותו לחקירה    בן-גביר: "הנחיית היועמ"ש מעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il