X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביקשו מיידית 800 עובדים [צילום: ענת חרמוני, פלאש 90]
בג"ץ דחה על הסף עתירה לתוספת עובדים זרים בחקלאות
חברת מהדרין טענה שאין לה די עובדים לעונת הקטיף, בשל האיסור על-כניסת פועלים פלשתינים והעדר עובדים זרים במספר מספיק כנפי-שטייניץ: עתירה מוקדמת שהוגשה בלא מיצוי הליכים

שופטת בית המשפט העליון, גילה כנפי-שטייניץ, דחתה על הסף (8.2.24) עתירה שביקשה להורות למדינה להגדיל את מספר העובדים הזרים בחקלאות, בשל המצוקה שגורמת המלחמה. העתירה הוגשה בידי חברת מהדרין שבשליטת קבוצת דלק והחברות-האחיות פרי-אור וגן פלח.
החברות אמרו, כי הן מצויות במצוקה קשה במיוחד, שכן כניסתם של פועלים פלשתינים לארץ נאסרה מאז פרוץ המלחמה, מספר העובדים הזרים אינו מספיק והן מצויות בעיצומה של עונת קטיף ההדרים. לדבריהן, הנוהל שפרסם משרד החקלאות לפני שבועיים להעסקת עובדים זרים אינו נותן מענה לצרכיהן, והמדינה חייבת לספק להן מענה הולם. הן ביקשו כאמור להגדיל את מספר העובדים שיוקצו להן, ומיד - רשיונות ל-800 עובדים.
בפסק דינה אומרת כנפי-שטייניץ, כי מדובר בעתירה מוקדמת משום שטרם התקבלה החלטה כלשהי בנוגע לחברות אלו - ומכאן שאין לבית המשפט מה לבדוק. העתירה גם לוקה באי-מיצוי הליכים, שכן לכל היותר ניתן לומר שהחברות פנו למדינה שישה ימים בלבד לפני הגשת העתירה. לבסוף מציינת כנפי-שטייניץ, כי ייתכן שמקומה של הסוגיה בבית המשפט המחוזי ולא בבג"ץ. השופטים נעם סולברג ודוד מינץ הסכימו עם כנפי-שטייניץ. את החברות ייצגו עוה"ד רון דרור ואופיר מנצ'ל.

תאריך:  08/02/2024   |   עודכן:  08/02/2024
+יום העצמאות: אבוקות זיכרון ביישובים שנפגעו ב-7 באוקטובר
23:26 08/02/24  |  עידן יוסף

טקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76 יכלול השנה הדלקת אבוקות זיכרון ביישובים שנפגעו בפיגועי הטרור בשבעה באוקטובר. כך הודיעה היום השרה הממונה על אירועי יום העצמאות, מירי רגב.
רגב קיימה דיון עם ראשי הרשויות בדרום, שנפגעו קשות במתקפת הטרור. במהלך הדיון הציגה רגב את הרעיון להדליק אבוקות זיכרון בנקודות ציון שונות ברחבי העוטף והערים הסמוכות, שהותקפו ישירות ונפגעו קשות באירועים האכזריים.
"אני רואה חובה וזכות לשתף בפרק הזיכרון בטקס המשואות, את הקהילות מהמועצות והערים, שעמדו בעוז ובגבורה, ואשר איבדו את יקיריהם", אמרה.
הדלקת אבוקות הזיכרון תתקיים בשיתוף עם כל הקהילות הרלוונטיות, שנפגעו וספגו אבדות רבות, ובכללם המושבים, המועצות, הערים, הקיבוצים וקהילת המסיבות השונות. כמו-כן, מתוכננת התייחסות ייעודית לנטבחי מסיבות הנובה והפסיידאק.

+גורמי מודיעין בארה"ב: ישראל אינה קרובה לחיסול חמאס
22:18 08/02/24  |  עידן יוסף

גורמי מודיעין אמריקנים אמרו לחברי קונגרס בדיון סגור כי ישראל פגעה ביכולת הלחימה של חמאס, אך אינה קרובה לחיסול הארגון. הגורמים העלו ספקות לגבי הריאליות של הצבת מטרת השמדת חמאס כיעד למלחמה, ואמרו כי החלשת הכוח הצבאי של הארגון היא מטרה אפשרית יותר (ניו יורק טיימס).

+דובר צה"ל פרסם בשוגג תמונה של טיל צה"לי מסווג
22:16 08/02/24  |  עידן יוסף

תקלת ביטחון מידע חמורה בצבא: דובר צה"ל פרסם בשוגג תמונה של טיל צה"לי מסווג, שהגיע לידי חמאס ונמצא בשימוש על-ידי יחידות מסווגות וכלי טיס.

+נחשף החוזה עם ממונה החטופים גל הירש
22:15 08/02/24  |  עידן יוסף

‏החוזה עם ממונה החטופים גל הירש נחשף: שכר של יותר מחצי מיליון שקלים בשנה, לא יוגדר "ממונה השבויים" ולא ישמש כיועץ לראש הממשלה בנושא (כאן חדשות).

+הערכה: סינוואר מנותק קשר ולא מעורב במו"מ
22:08 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנהיג חמאס לא היה מעורב בגיבוש התשובה שהוגשה למתווכים ולישראל  ▪  בכיר בצה"ל: סינוואר ובכירים נוספים בחמאס נמצאים בח'אן יונס  ▪  אלפים הפגינו בירושלים נגד עצירת המלחמה

סינוואר. מסתתר בח'אן יונס [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+17 מחבלים הרוגים בח'אן יונס מאז הבוקר, מתוכם 12 מירי צלפים
21:56 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מכלול האש של עוצבת הקומנדו ביצע מאות תקיפות במהלכן תקף בתי פעילים, עמדות תצפית ומחבלים רבים  ▪  לוחמי מגלן זיהו ועקבו אחר חוליית מחבלים שירתה טיל RPG על כוחותינו והכווינו לעברה כלי טיס שחיסל את החוליה

לוחמי הקומנדו בח'אן יונס [צילום: דובר צה''ל]
+מחבל נוח'בה בחקירתו: "חיכינו להגעת הצבא כדי להיכנע"
21:54 08/02/24  |  עידן יוסף

השב״כ חושף קטע מחקירתו של מחבל בכוח הנוח׳בה של חמאס שנעצר על-ידי לוחמי צה״ל במנהרה בח'אן יונס. הוא סיפר על הרגעים בהם הסתתר עם חבריו מאחורי דלת הדף: "החלטנו שאנחנו לא רוצים להילחם, וברגע שיבוא הצבא נסגיר את עצמנו, ישבנו וחיכינו. כשהגיע הצבא הרמנו ידיים ונכנענו״.

+מפקד חה"א: "בהינתן פקודה - עשרות מטוסים יהפכו למאות"
21:06 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אלוף תומר בר אומר כי עשרות כלי טיס פועלים כעת בשמי לבנון, ובתרחיש מלחמה, מספרם יגדל משמעותית וצה"ל יבצע תקיפות מאסיביות ויתקוף בתוך דקות מאות מטרות במקביל  ▪  חיל-האוויר פועל בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות הקרקע, הן בזירה הצפונית והן בזירה הדרומית

בר. המילה 'תקיפה' לא מבטאת את מה שיקרה בפועל [צילום: דובר צה''ל]
+ליברמן דורש הבהרות מנתניהו בעניין העברת כסף מבנק בעזה לבנקים ביו"ש
20:55 08/02/24  |  עידן יוסף

אביגדור ליברמן: "לפני כחצי שעה שלחתי מכתב לראש הממשלה עם העתק לשר הביטחון, בדרישה לקבל הבהרות ותשובות בנוגע למידע לפיו הוחלט לאפשר לחמאס להעביר כסף מבנק פלשתין בעזה לבנקים ביהודה ושומרון".
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "העובדות לא נכונות. הכסף לא הועבר לאיו״ש ולא יגיע לידי חמאס".

+מטוס קרב תקף משאית נושאת אמצעי לחימה בדרום לבנון
20:39 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד עתה, במרכז האימונים הצפוני התבצעו מעל 50 תרגילים גדודיים ומעל 120 תרגילים פלוגתיים בגזרת הצפון  ▪  חיילי חטיבה 188 כבר שכחו את החולות של עזה ומתאמנים בהסתערות על כפרים בדואים מדומים

תרגיל צה"ל בצפון [צילום: דובר צה''ל]
+מסתמן: הבחירות המקומיות ברשויות שפונו יידחו לסוף נובמבר
20:36 08/02/24  |  עידן יוסף

פחות משלושה שבועות לבחירות המקומיות - ההחלטה המסתמנת היא לדחות את מועדן ברשויות שפונו בעוטף עזה ובגבול הצפון לסוף נובמבר (גלי צה"ל).
קיבוץ בארי החל היום בפינוי ההריסות בשכונת אשלים. הכוונה היא לבנות 130 בתים חדשים במקום אלה שהוחרבו. קיבוץ בארי איבד 97 חברים בטבח שמחת תורה.

+משחתת גרמנית תסייע במאמצי ההגנה בים סוף
20:33 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+יחיא סנוואר מכיר את נקודות התורפה של החברה הישראלית ופועל במקצועיות לפלגה ולמוטטה
20:32 08/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם אבי דיסקין, פרופ' אמריטוס למדע המדינה, המזהיר: "מדינת ישראל נמצאת בסכנה קיומית. על-פי הוראות פעולה שנמצאו במנהרה בח'אן יונס, יחיא סנוואר מכיר את נקודות התורפה של החברה הישראלית ופועל במקצועיות לפלגה ולמוטטה"

יחיא סינוואר [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נשיא ארה"ב ומלך סעודיה ייפגשו לדון במצב בעזה
19:10 08/02/24  |  עידן יוסף

הבית הלבן: המלך עבדאללה יגיע לפגישה עם הנשיא ביידן בשבוע הבא. בהודעה נמסר כי השנים ידונו בין היתר "במצב המתמשך בעזה ובמאמצים להביא לסיום המשבר".
שרי החוץ של מצרים והאמירויות וראש ממשלת קטר הגיעו הערב לריאד, בירת סעודיה.

+שני אנשי חיזבאללה נהרגו בחיסול בדרום לבנון
18:18 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שני אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל בדרום לבנון  ▪  על-פי דיווחים, כנראה אחד המחוסלים באירוע הוא מפקד מרחב בארגון  ▪  כחצי שעה לפני התקיפה דווח על נוכחות של כטב"מים ישראלים מסוג "הרמס 450" ו"הרמס 900" בשמי האזור

זירת החיסול בלבנון
זירת החיסול בלבנון
+הגרעון הגיע ל-4.8% בינואר - ולא רק בשל המלחמה
13:59 08/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

החשב הכללי: עלייה של 0.6 נקודת האחוז בגרעון בחודש שעבר  ▪  הוצאות הממשלה זינקו ב-36.1% ב-12 החודשים האחרונים; 14.6% מן העלייה אינם קשורים למלחמה  ▪  גפני נגד גולדקנופף: המצב לא טוב

סכנה גוברת להורדת הדירוג [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הצוואה בכפר עזה: "ממשיכים ביחד"
13:47 08/02/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

"זה טוב מאוד שבאתם", הוא אומר להם ומפציר: "שכל אחד מכם יקח את הזיכרון של מה שעשו כאן לילדים, להורים, לסבתות ולסבים שלנו. תספרו לפקודים שלכם, לבני משפחותיכם, כדי שאיש לא יוכל להגיד אחר כך שזה לא היה

כפר עזה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+פוטין: עושים כל שביכולתנו כדי להביא לשחרור החטופים הישראלים מעזה
12:31 08/02/24  |  עידן יוסף

נשיא רוסיה פוטין נפגש עם רבה הראשי של רוסיה, בערל לאזאר, וכן עם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה לרגל כנס איגוד הקהילות היהודיות, הנערך בימים אלו במוסקבה. הוא אמר לראשי הקהילה היהודית בארצו: "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להביא לשחרור החטופים הישראלים מעזה - וישנן תוצאות. כידוע, משרד החוץ שלנו פועל דרך הזרוע המדינית של חמאס".

+רב-סרן באמ"ן פורש מצה"ל בעקבות המחדל
12:01 08/02/24  |  עידן יוסף

קצין בדרגת רב-סרן העוסק בזירת עזה בחטיבת המחקר באגף המודיעין הודיע כי הוא נושא באחריות על חלקו במחדל 7 באוקטובר שהוביל לטבח, ומתפטר מתפקידו. זוהי ההתפטרות הראשונה בצה"ל בעקבות האסון. בהודעה ששלח למפקדיו בזירה הפלשתינית כתב הקצין שמאז תחילת המלחמה הבין שעליו לסיים את תפקידו וכי הוא המתין שהלחימה תדעך, וכעת אחרי ארבעה חודשים הוא חש שהגיעה העת לכך.
תגובת דובר צה"ל: "הקצין פנה למפקדיו לפני מספר שבועות וביקש לסיים את תפקידו בנסיבות אישיות. הקצין סיים את תפקידו בימים האחרונים ויצא לתקופת חופשה ללא תשלום, בסיומה יבחן את המשך עתידו בצה״ל" (כאן חדשות).

+מחנות חינוך מחדש, מה בין סין לישראל
11:55 08/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

אני נחרד רק מהמחשבה איך מתכוון "הדמוקרט, המחנך" לחנך את בני הציונות הדתית, ואני שומע את החרדה העוברת בציבור החרדי אשר גם לו יש תוכנית לסהרוריים ההזויים לחנכם מחדש

גולן. "מחנך מחדש" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גופתו של מני גודארד מבארי מוחזקת בעזה
11:36 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עד כה העריכו שגודארד (73) אכן נרצח עם אשתו איילת בקיבוץ ב-7 באוקטובר אך גופתו לא אותרה והוא נחשב כנעדר  ▪  הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ושישה נכדים

[צילום: באדיבות המשפחה]
+הדיון שהכל חומקים מפניו
11:28 08/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אפשר להבין את החרדה מפני שיבה הביתה, יש טראומה, יש פוסט טראומה, יש תקשורת שמלבה אותה  ▪  היא מובנת, היא מוצדקת, היא עובדה  ▪  אבל הפתרון אינו בהקניית מעמד של פליטים לישראלים במולדתם

כפר עזה. צריך לחזור [צילום: משה שי/פלאש 90]
+הצעת חמאס לא מתקבלת על הדעת
10:32 08/02/24  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה

+עוצבת הקומנדו עצרה שלושה מחבלי נוח'בה במערב ח'אן יונס
09:39 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שניים מהם השתתפו בטבח ה-7 באוקטובר  ▪  רחפן תוקף חיסל חוליה שניסתה להעביר מערכות טכנולוגיות לחמאס  ▪  צוותי הקרב של חטיבת הצנחנים וגבעתי זיהו וחיסלו למעלה מ-20 מחבלים  ▪  צוות הקרב החטיבתי 401 חיסל 10 מחבלים בהיתקלויות שונות

[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+מחבל חמוש חוסל ע"י צה"ל בציר ליד שבי שומרון
09:13 08/02/24  |  עידן יוסף

בציר התנועה מתחת שבי שומרון ירה כוח צה"ל במחבל חמוש ופצע שניים נוספים במהלך פיגוע ירי. המחבלים נעו לכיוון הכפר דיר שרף. אין נפגעים לכוחותינו.

+שר האוצר הורה לבטל את הטבות המס שמקבלת אונרא
09:03 08/02/24  |  עידן יוסף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה לבטל את הטבות המס שמקבלת אונרא מישראל בהיותה סוכנות של האו"ם, כפי שהודיע לפני ימים אחדים. מדובר בפטור ממכס וממס קנייה על יבוא של טובין שונים, פטור ממע"מ ביבוא, מע"מ 0 על שימושים מסויימים בדלק ופטור ממס בלו. הצווים נשלחו כנדרש לתגובת המל"ל ומשרדי החוץ והמשפטים, וצפויים להחתם סופית בקרוב.

+"מלחמת עזה הנה כישלון צפוי מראש ואפשרות שהייתה בגידה"
08:59 08/02/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון של דיון עומק בהנחייתי, על שלושה חודשים למלחמת עזה, בהשתתפות צוות מומחים: יוסי בלום הלוי, ירון שחר, יואב נצר ואביתר בן צדף. בדיון טען אביתר בן צדף, עורך לשעבר של כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "הכישלון היה צפוי מראש"

עוטף עזה, חרבות ברזל [צילום: פלאש 90]
+נגד נפצע קשה ושני לוחמי מילואים קל נפצעו מטילי נ"ט בצפון
08:57 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חיזבאללה פגע בבית בקריית שמונה ואש פרצה במקום  ▪  שני לוחמי מילואים נפצעו קל מטיל נ"ט למרחב בירנית  ▪  חיל-התותחנים וחיל-האוויר תקפו בתגובה מטרות בדרום לבנון

תמרות עשן בדרום לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
תקיפת צה"ל בלבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+לבנון: הנזק הכלכלי מהמלחמה עם ישראל נאמד בכ-1.2 מיליון דולר
08:50 08/02/24  |  עידן יוסף

דיווח ערבי: הנזק הכלכלי שנגרם בלבנון כתוצאה מהמלחמה עם ישראל נאמד בכ-1.2 מיליון דולרים. בין הנזקים שפורטו - פגיעה בתשתיות, בדרכים, במבנים ובשטחים חקלאיים. כמו כן, נגרם נזק לא ישיר שנאמד ב-300 מיליון דולרים כתוצאה מסגירת מוסדות והפסקת העבודה.

+לחסל את סינוואר ולהשיב את החטופים
08:50 08/02/24  |  אביעד ויסולי   |   לרשימה המלאה

חיסול סינוואר וצמרת החמאס הוא התנאי ההכרחי לשחרור החטופים  ▪  כל עוד הוא נושם, החטופים הם ביטוח החיים שלו  ▪  רק כשהוא יחוסל אפשר יהיה לשחרר אותם

סינואר. הדרך היחידה [צילום: אדל חנה/AP]
+איזנקוט נגד נתניהו: "מושך זמן ולא מקבל החלטות"
08:45 08/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

גדעון סער בישיבת סיעת המחנה הממלכתי: "אני חוזר ומעלה את נושא חלוקת הסיוע ההומניטרי - ואין תוצאות"  ▪  גנץ ואיזנקוט מסכימים עם נתניהו וגלנט שדרישות החמאס מופרכות, אך מוטרדים מכך שההצהרות בנושא נאמרו לפני שקבינט המלחמה דן בנושא

איזנקוט. מודאג מהשתלטות על הסיוע ההומניטרי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הושעה קצין מילואים שהפגין במדים נגד הממשלה
08:29 08/02/24  |  עידן יוסף

קצין המילואים יורם בוסקילה מושעה מזה שלושה שבועות לאחר שבמהלך הפגנה בתל אביב האשים בעודו במדים את נתניהו וממשלתו באחריות לטבח (הארץ).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ דחה על הסף עתירה לתוספת עובדים זרים בחקלאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חובבנות של עוה"ד
שאול א.   |  8/02/24 19:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
החשב הכללי: עלייה של 0.6 נקודת האחוז בגרעון בחודש שעבר    הוצאות הממשלה זינקו ב-36.1% ב-12 החודשים האחרונים; 14.6% מן העלייה אינם קשורים למלחמה    גפני נגד גולדקנופף: המצב לא טוב
יוסי אחימאיר
"זה טוב מאוד שבאתם", הוא אומר להם ומפציר: "שכל אחד מכם יקח את הזיכרון של מה שעשו כאן לילדים, להורים, לסבתות ולסבים שלנו. תספרו לפקודים שלכם, לבני משפחותיכם, כדי שאיש לא יוכל להגיד אחר כך שזה לא היה
עמנואל בן-סבו
אני נחרד רק מהמחשבה איך מתכוון "הדמוקרט, המחנך" לחנך את בני הציונות הדתית, ואני שומע את החרדה העוברת בציבור החרדי אשר גם לו יש תוכנית לסהרוריים ההזויים לחנכם מחדש
עידן יוסף
עד כה העריכו שגודארד (73) אכן נרצח עם אשתו איילת בקיבוץ ב-7 באוקטובר אך גופתו לא אותרה והוא נחשב כנעדר    הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים ושישה נכדים
דן מרגלית
אפשר להבין את החרדה מפני שיבה הביתה, יש טראומה, יש פוסט טראומה, יש תקשורת שמלבה אותה    היא מובנת, היא מוצדקת, היא עובדה    אבל הפתרון אינו בהקניית מעמד של פליטים לישראלים במולדתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il