התנועה לטוהר המידות, בראשות בכירת הפרקליטות לשעבר עו"ד אביה אלף, פנתה (יום ה', 8.2.24) אל היועצת המשפטית של
משרד התחבורה, עו"ד
יעל כהן, בבקשה לקבלת הבהרה על מטרת נסיעת שרת התחבורה,
מירי רגב, לסרי לנקה כשהיא מלווה בבתה. זאת, לאחר שפורסם כי הנסיעה נעשית על-מנת לחתום על הסכמי תעופה בין ישראל לסרי לנקה ולאחר שההסכם האחרון בנושא - משנת 2016 - טרם נחתם סופית.
בפרסום, שנעשה לפני יומיים, נכתבה תגובת גורמים בסביבתה של השרה רגב, שטענו כי צירופה של הבת של השרה לנסיעה - שתוכננה עוד לפני 7 באוקטובר -לא ייפול על משלם המיסים, אלא רגב ובתה יממנו בהתאם לתקשיר המנהלים המאפשר לשרה לצרף לנסיעה בן זוג או בן משפחה.
במכתבה, שכתבה יחד עם עו"ד בעז ארז, כתבה עו"ד אלף כי עיון באתר משרד החוץ מגלה, כי ביום 24.8.2003 נחתם הסכם הובלה אווירית בין ממשלת ישראל לממשלת הרפובליקה הדמוקרטית הסוציאליסטית של סרי לנקה. עוד ניתן לראות כי ההסכם נכנס לתוקף ביום 22.4.2004 והוא שריר וקיים מאז.
לדבריה, ככל שנעשה תיקון כלשהו בהסכם זה, אשר נחתם ככל הידוע בראשי תיבות, עולה השאלה האם חתימה פורמלית על נוסח התיקון מצריכה נוכחות פיזית, לרבות טיסה של שרת התחבורה עד סרי לנקה על-מנת להשתתף בטקס קצר אשר בדרך כלל מטופל על-ידי נציגים דיפלומטיים של מדינת ישראל.
"נבקש לקבל הבהרה על מטרת נסיעתה של השרה וההצדקות לכך. כן נודה על התייחסות לשאלה האם הממשלה, אשר לפי התקנון מאשרת נסיעות שרים, הייתה מודעת לצורך וההצדקה של נסיעה זו, בהינתן העובדה כי השרה הינה חברת הקבינט והימים הם ימי מלחמה", טענה.
כמו-כן, ביקשה את התייחסות היועצת המשפטית של משרד התחבורה לסוגיית מימון נסיעתה של השרה יחד עם בתה להודו לאחר הביקור, לרבות מימון אבטחת השרה ובתה במהלך שהותה בחופשה הפרטית.