X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוטליב ועודה. להט הוויכוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
"מג'נונית מדרובית": אזהרה לאיימן עודה בעקבות הערה לטלי גוטליב
ועדת האתיקה של הכנסת מעירה לחבר הכנסת איימן עודה בעקבות כינוי גנאי שהטיח בחברת הכנסת בלהט ויכוח שהתקיים במליאה

חבר הכנסת איימן עודה קיבל (13.2.24) אזהרה מוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות התבטאותו כלפי חברת הכנסת גוטליב בישיבת המליאה ב-16 באוקטובר 2023.
חברת הכנסת גוטליב הגישה קובלנה כנגד חבר הכנסת עודה לאחר שכינה אותה "מג'נונית מדרובית" בעת שביצעה תנועת יריקה וקראה לעברו "טפי עליך".
הוועדה קבעה כי התבטאותו של חבר הכנסת עודה הפרה את כלל 1א(4) לכללי האתיקה הקובע כי: "חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת".
עוד ציינה כי אמירות פוליטיות ואידיאולוגיות חוסות תחת חופש הביטוי הפוליטי, אך הכפשות אישיות של חברי כנסת אינן חוסות תחת חופש זה.
בנסיבות אלו, החליטה הוועדה פה אחד להטיל על חבר הכנסת עודה עיצום של אזהרה, מאחר שהדברים נמרו בלהט הוויכוח בין השניים.

תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
+יו"ר הכנסת דורש מהיועמ"ש: חקירה פלילית נגד ח"כ קריב
21:24 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הכנסת אוחנה פנה ליועמ"ש לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד ח"כ גלעד קריב בחשד להדלפת מידע סודי מוועדת החוץ והביטחון  ▪  בדיקת קצין הכנסת העלתה כי קריב היה היחיד שעיין בפרוטוקול וסימן בו חלקים שפורסמו מאוחר יותר בתקשורת  ▪  אוחנה: "מדובר באירוע חמור מאוד שפוגע בביטחון המדינה"

קריב. "אירוע חמור" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+לפיד נגד חוק הגיוס: "שני רמטכ"לים יושבים מנגד"
20:18 13/02/24  |  עידן יוסף

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בהצהרה על חוק הגיוס: "אני קורא מפה לבני גנץ וגדי איזנקוט להתנגד לחוק הזה יחד איתנו. לא יכול להיות ששני רמטכ"לים יישבו מנגד בזמן שפוטרים מגיוס מאות אלפי צעירים חרדים שצה"ל זקוק להם. לא יכול להיות שתמשיכו לשבת בממשלה שתעביר את זה.
"אני קורא מפה לחברי הכנסת של הקואליציה, בעיקר של הליכוד, לפעול לפי צו מצפונם, לפעול לפי מה שהם אומרים לנו בחדרים הסגורים, ולא לתת לחוק הזה לעבור".
במחנה הממלכתי כבר הודיעו שיתנגדו, אך לפיד קורא להם כדי לנכס את ההתנגדות לזכותו כביכול.

+חברת הכנסת ליו״ר הכנסת ולקצין הכנסת: הרחק לצמיתות פעילת שמאל שהדפה אותי
20:15 13/02/24  |  עידן יוסף

חברת הכנסת לימור סון הר מלך פנתה לקצין הכנסת בבקשה להורות על הרחקתה לצמיתות של פעילת השמאל הרדיקלי מוריה שלומות מהכנסת לאחר שזו רדפה אחריה והדפה אותה.
שלומות, מנכ״ל ארגון ״הורים נגד מעצרי ילדים״ רדפה במשכן אחרי הח"כית לאחר שזו יצאה מוועדת חוקה, צעקה עליה ובשלב מסוים לטענתה אף הדפה אותה.
במכתבה גוללה את ההתרחשות וכתבה ששלומות דלקה אחריה ואחרי היועצת שלה בצעקות רמות במסדרון. "בשלב מסוים היא התקרבה אליי ודחפה אותי בבוטות ובאלימות, מוריה הפרה בבוטות את החוק לחסינות חברי הכנסת, והשתמשה באלימות כלפיי. אבקש להוציא מיד את סרטוני המצלמות שבמקום, לטפל בנושא בחומרה ולוודא שהפעילה מורחקת לצמיתות מהכנסת כדי שיובן לכולם שלא משתמשים באלימות כלפי אף אדם, ואף כלפי חברי כנסת״.

+ח"כים מיש עתיד בביקורת על הימנעות לפיד מכניסה לממשלה
20:00 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אחי חטופים שמלאו להם 21 יכללו בזכאות למענק
16:57 13/02/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים (תיקון מס' 2), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
הצעת החוק מבקשת להסדיר את זכאותם למענק רבעוני למימון הוצאות של אחים וילדים של חטופים ונעדרים בני 21, שנשללה עד כה עקב תשלומים אחרים שהם או הוריהם מקבלים מכוח חוק התגמולים לבני משפחה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, עד גיל 22.
הזכאות למענק רבעוני, שגובהו 21,000 ש"ח, תורחב יותר ותוענק לאחים ולילדים של חטופים ונעדרים בני 18-21, בקיזוז של שלוש פעמים התגמול שמשתלם להם או התוספת לתגמול המשתלמת בעדם לפי החוק האמור, לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום) או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה.
כמו כן הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו מיום ה-1.1.24 ועד יום 31.3.24 לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל המצב הביטחוני המיוחד, לא יחשבו כהכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע בהם אחרת.

+בקריאה ראשונה: הפחתה בשיעור תוספת הפיגור בשל אי תשלום קנס במועד
16:54 13/02/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 150) (הפחתת תוספת הפיגור על אי־תשלום קנס), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת יונתן מישרקי, יוסף עטאונה, אחמד טיבי וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 11 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה להפחית את שיעור תוספת הפיגור בשל אי-תשלום קנס במועד, כך שאם אדם לא שילם קנס במועד, תיווסף עליו תוספת פיגור בשיעור של שלושים וחמישה אחוזים (במקום חמישים אחוזים) ולאחר מכן יחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961 (במקום התווספות של חמישה אחוזים בתום כל תקופה של ששה חודשים). כללים אלו יחולו על קנס מכוח חוק העבירות המינהליות (דוגמת קנס על הפרה של חוק איסור אלימות בספורט שמוטל על ידי שוטר במגרש), על קנסות מכוח חוק סדר הדין הפלילי (דוגמת קנס על רעש שמטילה רשות מקומית בשל הפרת חוק עזר) ועל קנסות מכוח חוק העונשין, שמטיל בית המשפט אחרי ניהול הליך פלילי.

+דיסטל: מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי
09:37 13/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סקר שהוצג בוועדת החינוך: 80% מההורים חושבים שבעקבות המלחמה יש צורך ללמוד יותר על מורשת העם היהודי  ▪  יו"ר הוועדה: "יש פער ענק בין התוכניות של משרד החינוך לבין מה שקורה בשטח"  ▪  ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "הילדים שלנו לא יודעים מה זה להיות יהודי. גדלים פה ילדים שחושבים שהיהדות שלהם זה לאכול פיצה"

דיסטל. "היהדות היא יהלום שאנחנו יושבים עליו וקוברים אותו" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חופש הביטוי  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מג'נונית מדרובית": אזהרה לאיימן עודה בעקבות הערה לטלי גוטליב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
HE IS RIGHT BEYOND ANY DOUBT
Psychiatrist MD   |  14/02/24 00:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
סקר שהוצג בוועדת החינוך: 80% מההורים חושבים שבעקבות המלחמה יש צורך ללמוד יותר על מורשת העם היהודי    יו"ר הוועדה: "יש פער ענק בין התוכניות של משרד החינוך לבין מה שקורה בשטח"    ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "הילדים שלנו לא יודעים מה זה להיות יהודי. גדלים פה ילדים שחושבים שהיהדות שלהם זה לאכול פיצה"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה את הכנת הצעת החוק להקלה בכללי עורכי הדין לשמירת חומר ארכיוני של לקוחותיהם    היו"ר קבע כי ביחס למקרקעין חובת השמירה תעמוד על 25 שנים באופן גורף בישראל או "באזור" כדי שלא לייצר הבדל ביחס למקרקעין ביהודה ושומרון    רוטמן: "הצעת החוק תוזיל עלויות ותסיר חובות ביורוקרטיות ורגולטוריות שמסרבלות ומייקרות את השירות המשפטי"
מירב ארד
השר אמסלם: הנבחרת היא לא רק לאנשים מת"א והרצליה - העוול זועק לשמים ואני מתכוון לשנות את זה    ח"כ פרידמן: צריך תיקון אבל יש הבדל בין לתקן ללהרוס    יו"ר ועדת הכלכלה דרש מרשות החברות למצוא דרכים לתקן זאת תוך חודש
מירב ארד
המחלוקת: האם לאמץ דרישות אירופיות מחמירות כדי לאפשר יבוא מוגבר, או שמדובר בדרישות מוגזמות ויש להתאימן לאקלים ולמזיקים הישראלים    מזכ"ל התאחדות החקלאים: "אנחנו עוסקים כל העת בניטור ההדברה, וצריך להפסיק להעתיק כמו-שהן את כל הדרישות האירופיות"    יו"ר הוועדה קרא לגבש עמדה משותפת ומוסכמת בתוך מספר שבועות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה במצב עצמאים משרתי מילואים    יו"ר הוועדה ביטן ציין שדווח לו על פתרון הבעיה    נציג האוצר אמר שמי שלא קיבל פיצוי מספק יכול לפנות לקרן הסיוע    נציג העמותה למען משרתי המילואים טען שיש לשנות את תקנון הקרן כדי לתת מענה טוב יותר    משרת מילואים ובעלת עסק תיארו קשיים בקבלת סיוע    יו"ר הוועדה קרא לטפל בתוך 10 ימים במי שלא קיבל סיוע, ולתת עדיפות למקרים חמורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il