X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוסר אמון ודמיון פורה [צילום: יונתן זינדל וקוקו, פלאש 90]
אייכנוולד: אמרתי לנתניהו שמוזס לא מתערב בתכנים, אך לשווא
מנכ"ל ידיעות ספרים מעיד, כי סבר בשנת 2013 שאם נתניהו ומוזס ישוחחו בסוגיות פוליטיות - תעלה בהמשך גם סוגיית ישראל היום, לאחר שנתניהו הביע באוזניו נכונות לסייע בנושא

מנכ"ל הוצאת ידיעות ספרים, דובי אייכנוולד, סבר בשנת 2013 שאם בנימין נתניהו ונוני מוזס ישוחחו בסוגיות פוליטיות, תעלה בהמשך גם סוגיית ישראל היום, לאחר שנתניהו הביע באוזניו נכונות לסייע בנושא. כך אמר (12.2.24) אייכנוולד בהמשך עדותו במשפט נתניהו, בחקירה הנגדית לסניגוריתו של מוזס, עו"ד נוית נגב.
ססמתו של ידיעות אחרונות, "העיתון של המדינה", מהווה מהות של נסיונו לתת ביטוי לכל הקהלים ולכל הדעות, אמר אייכנוולד. הוא הוסיף, כי לאור היכרותו בת 40 השנה עם העיתון, ביכולתו לומר בוודאות שהסמכות העליונה לגבי התכנים בעיתון היא של העורך הראשי ולא של מוזס.
לדברי אייכנוולד, מוזס לא התערב בתכנים של ידיעות ספרים, למשל כאשר ההוצאה פרסמה את ספרו של אריה דרעי שיצא נגד העיתון. הוא אמר כי מוזס מעולם לא השתתף בפגישות הרקע של בכירים עם אנשי ידיעות אחרונות, בהן נכחו רק עיתונאים. "לא ראיתי אותו בשום פורום מערכתי", הוסיף. לכן, סברתו של נתניהו לפיה מוזס קובע את הקו המערכתי של ידיעות, הייתה מופרכת לחלוטין ואייכנוולד אף אמר זאת לנתניהו - אך לשווא.
אייכנוולד אישר, כי מערכת היחסים בין נתניהו לידיעות אחרונות לא הייתה כמקובל בין ראש ממשלה לעיתון. "למיטב זכרוני היה איזה חרם או משהו [מצד נתניהו], אבל אני ניסיתי לא להיות במקום הזה, כי הייתי איתו בקשר ולא רציתי בכלל להיכנס למקום הזה". נתניהו לא שיתף פעולה עם ידיעות ולא עמד בקשר ישיר עם עורכים ופרשנים בעיתון, הסביר. אייכנוולד הוסיף, כי לא התערב: "כל אחד שיפתור את הבעיות בממלכה שלו".
לדברי אייכנוולד, במקביל "בישראל היום נעשה קמפיין של ממש לדיסקדיטציה של ידיעות ונוני, מדור שלם שנקרא 'תמנוני' על השליטה שלו כביכול בתקשורת והכוונת תכנים נגד נתניהו. זו הייתה תחושה של רדיפה חסרת בסיס מהצד השני". הוא לא הסכים עם הגדרתה של נגב לפיה היחסים בין נתניהו למוזס התאפיינו ב"עוינות וחוסר אמון ברמה הקשה והקיצונית ביותר", אלא בחוסר אמון משני הצדדים ו"דמיון פורה" מצידו של נתניהו.
עם כל זה, הדגיש אייכנוולד, הוא חשב ששיח בין השניים יהיה נכון, כי "זה אנשים שגם טובת ישראל עומדת לנגד עיניהם, לא רק אינטרסים". ברוח זו, אמר, היה מוזס מוכן לסייע לנתניהו בהקמת הקואליציה לאחר בחירות 2013, כי חשב שהוא יהיה ראש ממשלה טוב - למרות שנתניהו חשב שמוזס מבקש להפיל אותו. נתניהו ייחס למוזס כוחות פוליטיים וסבר שביכולתו להשפיע על נפתלי בנט ויאיר לפיד, הסביר. "לי זה נשמע כמו אגדת ילדים, לא הקדשתי לזה הרבה מחשבה", העיר.
מי יכול להשפיע על לפיד
אייכנוולד התייחס לשיחות בשנת 2013: "בסופו של דבר יש פיל בחדר, ישראל היום. כל אחד מבין את הנזק שנגרם לידיעות מהחינמון. ראש הממשלה בא ומבקש עזרה מנוני, ואני שואל אותו והוא ישר אומר לי: כן, אני אעזור מה שצריך בזה, אולי כדאי לשכנע אנשים אחרים. הוא בן אדם מאוד ערכי שהמדינה חשובה לו. הוא הסכים".
השיחה הבאה ערב הקמת הממשלה הייתה לאחר ששלי יחימוביץ' (אז יו"ר מפלגת העבודה) סירבה להיכנס לממשלה, "ואז האופציה היחידה היא יאיר, יאיר לא מוכן בלי בנט, וביבי לא רוצה את בנט. הוא היה יכול להקים [ממשלה] עם יאיר לבד והוא רצה להפריד ביניהם". נגב: "והוא חושב שלנוני יש השפעה על יאיר לפיד. אתה אמרת לו שלך יש יותר שיחות איתו". אייכנוולד: "אמרתי לו: לדעתי אני מכיר את יאיר יותר טוב מנוני ואני יכול לדבר איתו". בסופו של דבר הגיעו אייכנוולד ומוזס לפגישה נוספת עם נתניהו, וזאת לצד שתי פגישות של אייכנוולד לבדו עם נתניהו.
נגב שאלה, האם אייכנוולד חשב שבאותה הזדמנות של שיח פוליטי, יעלה מוזס גם את סוגיית ישראל היום, לאחר שבשיחותיו שלו עם נתניהו גילה הלה נכונות לשמוע. הוא השיב: "אני לא זוכר אם היה לי בראש את הדבר הזה. הבאתי אותו בשביל כל הנושא הפוליטי, אבל אלה שני אנשים גדולים. הבעיה קיימת.
בראשי יכול היה להיות גם שהפגישה אך ורק על הנושא הפוליטי, ואחרי זה ליצור כימיה, שידברו בפגישות אחרי זה על כל יתר הבעיות שעומדות בפניהם".
עם זאת, מוזס אמר אז לאייכנוולד שאינו מאמין לנתניהו והוא מטיל ספק ביכולתו או רצונו לטפל בבעיית ישראל היום. "אני חשבתי וקיווחתי אחרת, קיוויתי שהמפגש ביניהם ייצור שינוי", הוסיף. "זה לא קרה, אבל אני לא ידעתי. נוני לא בא לשתף אותי אם הוא ממשיך בפגישות או לא".

תודה לכתב "העין השביעית", אורן פרסיקו, על סיועו בסיקור.
תאריך:  13/02/2024   |   עודכן:  13/02/2024
+פינקלשטיין: חלק התאגידים בתיקי האלפים התמשך מעבר לסביר
03:42 13/02/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

נציב הביקורת על הפרקליטות קובע, כי גם בהינתן היקף התיקים והצורך להחליט תחילה לגבי נתניהו ויתר הנאשמים - התמשכות ההליכים בנוגע לידיעות אחרונות, וואלה ובזק הייתה בלתי סבירה

פינקלשטיין. פגיעה באמון הציבור [צילום: איציק וולף]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייכנוולד: אמרתי לנתניהו שמוזס לא מתערב בתכנים, אך לשווא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
נציב הביקורת על הפרקליטות קובע, כי גם בהינתן היקף התיקים והצורך להחליט תחילה לגבי נתניהו ויתר הנאשמים - התמשכות ההליכים בנוגע לידיעות אחרונות, וואלה ובזק הייתה בלתי סבירה
איתמר לוין
היועץ המשפטי לשעבר מעיד שהשאלה לא עלתה הן כאשר היה סניגורו של נתניהו והן בתפקידו הממלכתי    אומר שלא אישר לפתוח בחקירה או בדיקה כלשהי נגד נתניהו, למעט בפרשת ביביטורס
איתמר לוין
החברה הודתה בכך שמסרה לציבור פרט מטעה בנוגע למגעים עם פילבר ב-2016 על ביטול ההפרדה המבנית    נסגרו התיקים נגד וואלה וידיעות אחרונות בפרשות 4000 ו-2000
איתמר לוין
יעלון וחלוץ טוענים: נתניהו ממשיך לקדם את הרפורמה המשפטית, יש לו אינטרס בהתארכות המלחמה לצורך הישרדותו הפוליטית וקיים חשש ממשי שמצבו הבריאותי אינו תקין
איתמר לוין, יצחק דנון
היו"ר לשעבר של מועצת הכבלים והלווין טוענת ללשון הרע בידיעות לפיהן מונתה לדירקטורית בדואר בתמורה לעדותה בתיק 4000    חדשות 12: הבעת דעה לגיטימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il