המודל החדשני מבוסס על למידה ממדינות רבות בעולם, בהן תחנות הרכבת הן מרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר תוססים, המשמשים לא רק כתחנת מעבר, אלא כמרכזים פעילים בלב המרקם העירוני.
יו"ר דירקטוריון
רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר כי "מודיעין מרכז, תחנת מלחה המחודשת ומיזמים נוספים, יאפשרו לנו לפתח מנועי צמיחה כלכליים, לייצר אפיקי הכנסה נוספים, להקל על מצוקת הקרקעות ולשפר את השירות לנוסעי הרכבת".
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קווינט: "פיתוח מתחמי הרכבת נדון משנת 2003. אין לשער את היקף היעילות המשקית הרבה אשר תצמח מפיתוח המתחמים. החל מהפחתת הנסועה דרך שינוי המתחם העירוני. תחנת מודיעין הינה סנונית ראשונה ובעתיד הקרוב תשווקנה תחנות נוספות".