X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אריה שחורי [צילום: אתר R.me]
מרים שחורי [צילום: אתר R.me]
R.me הודיעה למשקיעים: חברת הניהול V&B ניתקה מגע והיא נמנעת מהעברת כספים ודיווחים R.me מייצגת כ-200 משקיעים שהזרימו כ-40 מיליון דולר לשותפות שהקימה להשקעות בנדל"ן בארה"ב מנהלי R.me מזהירים את V&B מפעילות בלתי חוקית מנהלי V&B: העיכובים נגרמו בשל התגייסותם לשירות מילואים במלחמה נגד חמאס מאשימים את מנהלי R.me בקבלת כספים ובאי-העברתם למשקיעים, ולכן, לטענתם, הם פנו למשקיעים כדי לפעול מולם ישירות עקב הסכסוך בין הצדדים נוצר סיכון לכספי המשקיעים
▪  ▪  ▪

חברת R.me הודיעה למשקיעים בשותפות שהקימה במסגרתה גייסה מהם 40 מיליון דולר, כי חברת הניהול V&B, שמונתה לנהל בפועל את הפרויקטים השונים בשותפות שעיקרם סדרה של מיזמים בתחום הנדל"ן, אינה עומדת בהתחייבויותה, מנהליה ניתקו מגע, הם נמנעים ממסירת דיווחים חשבוניים ו/או משפטיים, ואף מעכבים כספים המגיעים למשקיעים בגין רווחים שהושגו ברבעון השלישי של 2023. R.me שכרה את שירותיה של פירמת עורכי הדין GreenbergTraurig שהיא אחת הנודעות בארה"ב - שכבר פנתה ביום 11.01.24 לחברת הניהול, בדרישה לדיווחים והעברת כספים לשותפות. שאם לא כך, תפנה R.me לערכאות משפטיות.
מנהלי V&B טוענים, לעומת זאת, כי העיכובים בדיווחים נוצרו בשל התגייסותם לצה"ל לשירות מילואים. במקביל הם מעלים טענות קשות כלפי מנהלי R.me, כפי שיפורט בהמשך.
הסכסוך בין R.me לחברת הניהול V&B גורם לחוסר וודאות ולמצוקה בקרב המשקיעים בשותפות. בנסיבות אלה נראה, כי קיים חשש לפגיעה בשותפות ולסיכון מהותי של כספי המשקיעים.
R.me מנוהלת על-ידי אריה שחורי (סגן אלוף במיל., גויס במלחמה כמפקד גדוד צנחנים) ורעיתו מרים שחורי. על-פי מדיניות החברה, היא הוקמה "כפלטפורמה להשקעות אלטרנטיביות בסקטור הנדל״ן בארה״ב ובתל אביב, ליצירת ביטחון פיננסי לאנשי קבע, כוחות הביטחון בשירות סדיר ובגמלאות, ולכל אדם השואף לבסס את עתידו הפיננסי". במסגרת השותפות שבה עסקינן לעיל גויסו הכספים (40 מיליון דולר) מכ-200 משקיעים, רובם ככולם יוצאי מערכת הביטחון בישראל. R.me יזמה פרויקטים נוספים באמצעות חברת אדם אמריקה וקרן נוספת. בסך-הכל היא מייצגת כ-350 משקיעים (כולל השותפו דלעיל) בהשקעות כוללות הנאמדות בכ-50 מיליון דולר.
V&B הוקמה כחברה לניהול נכסים (VISION & BEYOND), בעיקר בארה"ב. בעליה הינם פטר גיזונטרמן וסטס גרינברג. רועי רז כמנכ"ל החברה בישראל. V&B משמשת כחברת ניהול לשותפויות נוספות שהוקמו בישראל ובארה"ב, בהם השקיעו ישראלים סכומי כסף משמעותיים הנאמדים במאות מיליוני דולרים. באתר החברה נכתב, כי צוות V&B "כולל קצינים לוחמים לשעבר בצה"ל וצבא ארה"ב ורוח החברה מושתתת על אישיותם".
אזהרה למשקיעים
R.me שיגרה אגרת למשקיעים ובו פירטה את הבעיות שנוצרו לאחרונה והשתלשלות העניינים. באגרת נכתב, כי V&B מסרה בהודעה ששיגרה "על דחייה נוספת בהעברת הכספים והדיווח הרבעוני". הודעה זו, נמסר, "אינה עולה בקנה אחד עם התחייבויותיהם החוזיות, ובראייתנו מעלה שאלות הדורשות תשובות ברורות ומידיות בנוגע לניהול הנכסים ולעמידה בתוכניות העסקיות של כל אחד מהנכסים במהלך התקופה האחרונה ובדגש מאז ה-7.10".
באגרת ששוגרה כאמור למשקיעים נטען, כי לאור זאת שחברת הניהול (V&B) נמנעה ממתן התייחסות למספר פניות שהועברו אליהם בכתב ובעל-פה, לרבות דרך עורכי דין, "נאלצנו בלית-ברירה ומתוך מחויבותנו אליכם, לפנות לערוץ המשפטי, זאת מתוך חובה לפעול בכל-דרך על-מנת להבטיח התנהלות תקינה ושמירה מלאה על האינטרסים שלנו. באגרת הוצגו הדרישות שהופנו לחברת הניהול:
  • דרישה להשלמת חלוקת כספים של רבעון 3 ופרסום מיידי וללא דחיות נוספות של דוח רבעוני;
  • התחייבות לעמידה בלוחות הזמנים לחלוקת כספים ופרסום דוחות רבעון 4, קרי: עד סוף החודש הנוכחי (פברואר);
  • נקיטת שקיפות ומתן גישה לספרי וחשבונות החברה;
  • תיאום של סיורים פיזיים בנכסים;
  • הצגה לאישור של תוכניות עבודה לשנת 2024.
בנוסף, נאמר באגרת, "אנו שולחים לחברת הניהול דרישה לביקורת של רואה חשבון חיצוני". כמו-כן מבטיחים מנהלי החברה R.me לפעול ולא לאפשר לשום גורם לפגוע באמון שניתן ב-R.me.
בעלי השליטה ב-V&B מסרו את התגובה שלהלן (ציטוט):
  • בעלי החברה ומרבית אנשי ההנהלה של V&B, בארץ ובארה"ב, הינם קצינים לוחמים במילואים שהתגייסו למלחמה בעת האסון הנורא ב-7 באוקטובר.
    בזמן שסיכנו את חייהם ונלחמו בעזה למען ביטחון ישראל, מר שחורי היה עסוק וניצל את המצב בניסיונות לפגוע בשמם הטוב, ללא סיבה וללא הצדקה, ככל הנראה בכדי לצייר את עצמו באור חיובי. כפי שנאמר - על ראש הגנב, בוער הכובע.
    חברת V&B עמדה ותמשיך בכל ההתחייבויות שנטלה על עצמה, לרבות ביצוע תשלומים ומסירת מידע ללקוחותיה, אך מעתה תעשה זאת מבלי להיזקק לסיוע של מר שחורי.
התפתחות נוספת, בעקבות הטיפול בפרשה ב-News1
הטיפול מצד News1 בבעיות שנכרכו בשותפות הנ"ל, הוליד השבוע סדרה של פעולות מצד הצדדים. V&B, שנמנעה במשך חודשים ממסירת דיווחים לשותפות המנוהלת על-ידי R.me, שיגרה לפתע מכתב מטעמה למשקיעים בשותפות (לאחר האגרת הראשונה ששיגרה R.me), תוך ניסיון לעקוף את R.me, ובו היא מאשימה את מנהלי R.me במעשים בעייתיים. בהודעתם למשקיעים באמצעות עו"ד שחר שוורץ נטען, כי אי-העברת המידע והכספים לשותפות, נועדה להגן לכאורה על כספי המשקיעים מפני מעשים בלתי תקינים מצד מנהלי R.me. להלן תוכן פנייתם למשקיעים (ציטוט):
  • הריני להביא לידיעתם כי בימים האחרונים הגיע מידע למשרדי מאת חברת V&B בגדרו, הועלו, לכאורה, טענות מהותיות הן ברמה המקצועית והן ברמה המוסרית כלפי חברת R.me. וכל זאת ובהמשך להתנהלותה הבעייתית של חברת R.me בסוף שנת 2022, שם, לאחר בדיקות מקיפות של משרדנו והכחשות מצד חברת R.me, התברר כי חברת R.ME קיבלה כסף מחברת V&B עבור הלקוחות ולא העבירה למשקיעים והדבר הוסדר רק לאחר התערבות משרדנו, משרדנו פונה אליכם, כאמור.
    זאת ועוד, פנו למשרדי לקוחות והביעו חשש, נוכח פגישה מקוונת שביצעה חברת R.me וכן מכתב שהוציאה, בגדרם הודיעה על קיומו של סכסוך עם חברת V&B ואף הגדילה לעשות וטענה כי תחילתו של הסכסוך החל, לכאורה, ביום ה-07.10.23 תמוהה גם תמוהה טענה זו שכידוע לכל דכפין שביום זה פרצה מלחמה שהשביתה את ישראל למספר חודשים ובתחילתה חיילנו הגיבורים, ובכללם כל שדרת הניהול בחברת V&B עזבו הכל והתגייסו ללחימה בעזה.
    כמוכן, מבדיקתנו עולה כי טענות חברת R.me תמוהות, שכן כל מנהליה של חברת V&B גויסו ביום זה למלחמה בעזה ואלה הודיעו על כך מבעוד מועד הן לחברת השיווק והן לכלל לקוחותיה.
    כמו-כן, הודיעה חברת V&B כי 50% מסך התשואות מהרבעון הקודם יועברו מיידית וכך עשו בפועל בסמוך למועד כניסתם לעזה בתחילת הלחימה, אך, למרבה התמיהה, לקוחות שפנו אלינו טענו כי הכסף הועבר אליהם מחברת R.me, רק בשבועות האחרונים, והיתרה תועבר עם יציאתם מעזה. ואכן את היתרה הינם מתעתדים להעביר בימים הקרובים.
    משכך ובהמשך להודעת חברת V&B על הפסקת הפעילות עם חברת השיווק, הודיעה חברת V&B כי תעביר את כל התשואות ואת הקרן, בהמשך, ישירות למשקיעים ובפיקוח של הח"מ.
    על כן, הנכם מתבקשים להעביר, בהקדם, פרטי התקשרות וכן חשבונות בנק מלאים.
    נוכח מכלול העובדות שצוינו בפני וכנאמן ומלווה שלכם בעסקה ובכל הזהירות והאחריות
    המתבקשת, אני מבקש לעדכנכם כי משרדי פועל וימשיך לפעול ללא לאות על-מנת לוודא
    שזכויותיכם נשמרות ותמשכנה להישמר. כמו-כן נציג ממשרדי יצא בימים הקרובים לארה"ב וכל זאת בכדי לעבור עם חברת V&B על כל הדוחות וסטטוס ה פרויקטים הרלוונטיים, נעדכנכם בהקדם.
בעקבות פנייתם V&B למשקיעים, פנתה חברת R.me אל המשקיעים באגרת נוספת המובאת להלן בחלקה הגדול (ציטוט):
  • משקיעי R.me היקרים
    משקיעים יקרים,
    בהמשך להודעתנו השבוע בדבר המשבר שאנו מנהלים מול חברת הניהול שאינה עונה מסיבות תמוהות ומחשידות לפניותינו החוזרות ונישנות ואינה מעבירה דוחות רווחים וכספים, ובדבר המהלכים המשפטים שפתחנו נגדם נבקש לעדכן כדלהלן:
    היום נשלח אליכם מכתב הזוי מעו״ד שחר שוורץ המודיע לכם שחברת הניהול החליטה להתנתק מאיתנו) בבחינת הזנב המקשקש בכלב (והמבקש מכם להעביר אליו כתובות מייל וחשבונות בנק.
    אנו מבקשים להזהיר אתכם מלהתפתות להעביר אליו מידע זה.
    מכתב זה נשלח אליכם ככל הנראה על-מנת להקדים מספר מהלכים בהם אנו נוקטים כעת.
    [...]
    מסיבות תמוהות ומחשידות החלה חברת הניהול ככל הנראה להעסיקו מחדש בשכר על-מנת לפעול להכפישנו, לא להעביר אלינו מידע, לשטות במשקיעים ולנסות להעביר ההשקעות מאיתנו אליו ואליהם.
    כולנו גדלנו כאן במערכות של אמינות, שקיפות, רעות ואחריות.
    אנו פועלים משפטית במלוא הכח לסכל מהלך נואל זה ולהבטיח את המשך הפעילות והבטחת ההשקעה ותשואתה.
    חשוב לנו לעדכן שאין במכתבים אלה להצביע על בעיה כזו או אחרת לגבי ההשקעות ואיננו רואים כרגע כל עדות לסכנה לכספי השקעתכם.

תאריך:  15/02/2024   |   עודכן:  16/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכסוך בין R.me לחברת הניהול V&B גורם לחוסר וודאות ולמצוקה בקרב המשקיעים בשותפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקו שמפעילה ארקיע שצפוי לקדם יחסים כלכליים, תיירות והבאת עובדים זרים שיחליפו עובדים פלשתינים    שרת התחבורה מירי רגב נפגשה עם נשיא סרי-לנקה ודנה בנושאים ביטחוניים, שיתופי פעולה וחתימה על הסכם תעופה רשמי    הנשיא הביע רצון לבקר בישראל לראשונה ולפקוד את קבר הסבתא-רבתה שלו הקבורה בירושלים
עידן יוסף
גופתו מוחזקת בידי חמאס    בכך מגיע מניין הגופות המוחזקות בידי חמאס ל-33    הנרצח, אביהם של אור ויגיל ובן זוגה של מירב טל, עסק במשך רוב חייו בחקלאות
עידן יוסף
מחירי הדירות עלו ב-0.7% בחודשים נובמבר ודצמבר, מחירי הדירות החדשות עלו ב-0.9%    בלימת האינפלציה מכניסה אותה ליעדי בנק ישראל
עידן יוסף
בקרב בו נפל סמ"ר רותם סהר הדר מכפר אביב, החלל ה-234 מתחילת התמרון, נפצעו שני לוחמים וקצין לוחם מסיירת הצנחנים באורח קשה, וחיילים נוספים נפצעו באורחים שונים    בפצועים: בנו של שר
עידן יוסף
המחוסל היה מבין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו בחודש מרס 2023    יחד איתו חוסלו אתמול סגנו ופעיל נוסף בשטח לבנון    החיסול נעשה באמצעות תקיפת מטוס קרב של צה"ל במבנה צבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il