הוא ביקש ממנהלי החברות להיערך לניהול ביקושים ופערים בכוח אדם בשל גיוס מילואים נרחב שיתרחש עם התעצמות הלחימה. בן זקן הנחה בישיבה את כל חברות התשתית לערוך הדמיות, ולתרגל מקרים ותגובות בשיתוף עם רשות החירום הלאומית, על-מנת לסגל שגרת פעילות באופן מיטבי בכל מצב העלול להגרם מהלחימה.
בין הנושאים שנדונו:
- חופש התנועה בצירים בתרחיש של עלטה ופעילות הרמזורים, מצלמות ותאורה, לצד תיעדוף אנרגיה לצירים האסטרטגיים של מדינת ישראל,
- תוספת אמצעים להארכת רציפות האנרגיה העצמאית בחבת נתיבי ישראל וחברות התשתית,
- הוצגו פתרונות שונים ותוכניות שגובשו בחברות.
המנכ״ל העלה גם את נושא יבוא ויצוא סחורות בנמלי הים, פעילות מערך התעופה והמעברים היבשתיים וכן את האפשרות להמשיך לקיים את שירותי התעופה האזרחית, בזמן לחימה רב זירתית, זאת, לצד פעילות התחבורה ציבורית ו
רכבת ישראל בכללה תוך מתן דגש על תכנון, הפעלה ומתן שירותים ותקשורת עם הנהגים והמפעילים.
סגן השרה
אורי מקלב אמר כי
משרד התחבורה הוכיח בעבר שהוא יודע לתת מענה טוב במצבי חרום. "הזירה הצפונית רוחשת, אבל אני מקווה שההיערכות תהיה לחינם", הוסיף.
מנכ"ל המשרד בן-זקן קרא לחברות "לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות יצירתיים ביחס לפתרונות". במהלך הישיבה, הדגיש בן זקן את חשיבות ההערכות בכל נושא הדוברות והתקשורת, כאמצעי קשר עם האזרחים והנגשת מידע חיוני, הסיוע ההדדי בין הרשויות והחברות בתמיכה מלאה של המשרד, התמיכה במערכת הביטחון והתיאום מול הרשויות המקומיות וגופי החירום וההצלה.
הוא הוסיף כי מטרת הדיון היא להבטיח תרומה מרבית של מערך התחבורה למאמץ המלחמתי, במקרה הצורך. "נעשה הכל כדי לספק שירות רציף לציבור גם בזמן חירום", דבריו.