X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורי מקלב, משה בן-זקן, מיכל קלה בן-חמו, נתנאל אייזק [צילום: משרד התחבורה]
משבר באופק
משרד התחבורה נערך לתרחיש עלטה בעקבות הסלמה בצפון
בדיון נבחנו תרחישים של פגיעה בתשתיות אנרגיה וחשמל שתותיר חלקים נרחבים במדינה ללא חשמל, פגיעה בחופש התנועה בכבישים ובתחבורה ציבורית, בנמלי הים, במערך התעופה והמעברים היבשתיים המשתתפים דנו באתגרים הצפויים ובפתרונות אפשריים בתחומי התחבורה השונים, תוך הדגשת חשיבות ההערכות מוקדמת המנכ"ל בן-זקן קרא לחברות "לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות יצירתיים ביחס לפתרונות"

ענני הסערה מתקרבים. משרד התחבורה קיים (יום ב', 19.2.24) דיון דחוף להיערכות לתרחיש של עלטה נרחבת ברחבי הארץ, כתוצאה מהסלמה אפשרית בלחימה בצפון.
בדיון שהתקיים בראשות מנכ"ל המשרד משה בן-זקן, השתתפו בכירים בחברות התשתית וגופי התחבורה. המנכ"ל דרש מהם להיערך באופן מיטבי לתרחיש קיצון אפשרי, שבו תיגרם עלטה נרחבת עקב פגיעה בתשתיות אסטרטגיות.
בישיבת החירום נבחנו תרחישים של פגיעה בתשתיות אנרגיה וחשמל, שתותיר חלקים נרחבים במדינה ללא חשמל. כן נבדקו דרכים להבטיח את חופש התנועה בכבישים ותחבורה ציבורית בתנאי עלטה.
על-פי התרחישים שהוצגו על-ידי מנהלת אגף החירום במשרד מיכל קלה-בן חמו, תיתכן פגיעה באספקת החשמל כתוצאה מירי של תחמושת מדויקת לעבר תשתיות לאומיות, שתוביל לעלטה ממושכת ברחבי המדינה. המשתתפים דנו באתגרים הצפויים ובפתרונות אפשריים בתחומי התחבורה השונים.
"אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעין הסערה בימים הקרובים", אמר המנכ"ל בן-זקן בפתח הישיבה הדחופה, וקרא להיערכות מקסימלית לתרחישי קיצון.

הוא ביקש ממנהלי החברות להיערך לניהול ביקושים ופערים בכוח אדם בשל גיוס מילואים נרחב שיתרחש עם התעצמות הלחימה. בן זקן הנחה בישיבה את כל חברות התשתית לערוך הדמיות, ולתרגל מקרים ותגובות בשיתוף עם רשות החירום הלאומית, על-מנת לסגל שגרת פעילות באופן מיטבי בכל מצב העלול להגרם מהלחימה.
בין הנושאים שנדונו:
  • חופש התנועה בצירים בתרחיש של עלטה ופעילות הרמזורים, מצלמות ותאורה, לצד תיעדוף אנרגיה לצירים האסטרטגיים של מדינת ישראל,
  • תוספת אמצעים להארכת רציפות האנרגיה העצמאית בחבת נתיבי ישראל וחברות התשתית,
  • הוצגו פתרונות שונים ותוכניות שגובשו בחברות.
המנכ״ל העלה גם את נושא יבוא ויצוא סחורות בנמלי הים, פעילות מערך התעופה והמעברים היבשתיים וכן את האפשרות להמשיך לקיים את שירותי התעופה האזרחית, בזמן לחימה רב זירתית, זאת, לצד פעילות התחבורה ציבורית ורכבת ישראל בכללה תוך מתן דגש על תכנון, הפעלה ומתן שירותים ותקשורת עם הנהגים והמפעילים.
סגן השרה אורי מקלב אמר כי משרד התחבורה הוכיח בעבר שהוא יודע לתת מענה טוב במצבי חרום. "הזירה הצפונית רוחשת, אבל אני מקווה שההיערכות תהיה לחינם", הוסיף.
מנכ"ל המשרד בן-זקן קרא לחברות "לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות יצירתיים ביחס לפתרונות". במהלך הישיבה, הדגיש בן זקן את חשיבות ההערכות בכל נושא הדוברות והתקשורת, כאמצעי קשר עם האזרחים והנגשת מידע חיוני, הסיוע ההדדי בין הרשויות והחברות בתמיכה מלאה של המשרד, התמיכה במערכת הביטחון והתיאום מול הרשויות המקומיות וגופי החירום וההצלה.
הוא הוסיף כי מטרת הדיון היא להבטיח תרומה מרבית של מערך התחבורה למאמץ המלחמתי, במקרה הצורך. "נעשה הכל כדי לספק שירות רציף לציבור גם בזמן חירום", דבריו.

תאריך:  19/02/2024   |   עודכן:  19/02/2024
+משרד העבודה: ההסכם הקיבוצי למען המשרתים יורחב גם על בני ובנות הזוג
12:54 20/02/24  |  מירב ארד

שר העבודה יואב בן צור חתם אמש (ב) על כוונתו להרחיב את הסכם הקיבוצי שנחתם למען משרתי המילואים שיחול על כל המשק ועל בני ובנות זוג של משרתים בכוחות הביטחון. הרחבת ההסכם הקיבוצי תעניק הטבות מהותיות הן למשרתים והן לבני/בנות זוגם והצו יורחב בפועל עד 50 יום לאחר הצהרה זו על כלל המשק. ההטבות אשר ינתנו: הארכת תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 ימים ל-60 ימים למשרתים החוזרים לעבודה וכן עד 8 ימי העדרות בתשלום להורים לילד עד גיל 14. בנוסף ככל שלא התאפשר לעובד/ת לנצל צבירת חופשה בשנת 2024 בשל מלחמת חרבות ברזל, יתאפשר לנצלם ב-2024 (גרירת החופשה, שאינה מותרת כיום).

+צה״ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה במספר מרחבים בשטח לבנון
12:45 20/02/24  |  מירב ארד

משעות הבוקר מטוסי קרב תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. הכוחות תקפו שתי עמדות שיגור במרחבים יארון ומרווחין, לצד שתי תשתיות טרור במרחבים א-דהירה ויארון. במרחבים חולא ובליידא הותקפו שני מבנים צבאיים

צה״ל תקף מטרות טרור בחמישה מרחבים שונים בשטח לבנון
+בן-גביר מחמם את האווירה מול ערביי ישראל
11:40 20/02/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

לצערי, ההתלהמות המשיחית של איתמר בן-גביר לא הייתה קשובה לקול האחראי של גורמי הביטחון, שצריך לאפשר כניסת מוסלמים בני יותר מ-50, שיקבלו את אישור שב"כ ושייבדקו בכניסה למתחם התפילה וביציאה

בן-גביר. התלהמות משיחית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+דיווח: משלחת חמאס בראשות הנייה תגיע לקהיר
10:58 20/02/24  |  מירב ארד

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח כי מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה יגיע היום בראש משלחת של ארגון חמאס לקהיר.

+63% מהציבור מתנגד להסכמה עקרונית למדינה פלשתינית
10:24 20/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

שיעור זעום מהציבור היהודי חושבים כי הטרור ייפסק אם תקום מדינה פלשתינית  ▪  רוב (55%) הציבור חושבים כי נמוכים הסיכויים ל"ניצחון מוחלט" במלחמה בעזה  ▪  68% מהציבור היהודי אינו תומך בהעברת סיוע הומניטרי

[צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+דיווח סעודי: חשש בישראל כי סינוואר נמלט למצרים
09:47 20/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

עיתון "אילאף" הסעודי דווח כי גורם ביטחוני ציין כי קיימת הערכה בישראל על כך שמנהיג חמאס ואחיו הצליחו להימלט דרך מנהרות בין רפיח לשטח מצרים

סינוואר. הצליח להימלט למצרים?
+מי אתם ההוזים על מדינה פלשתינית
08:45 20/02/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

העם בישראל בריא ברוחו, בנפשו, בתבונתו, רובו המכריע של העם היהודי מתנגד להקמת ישות פלשתינית רצחנית על סף ביתו, רובו המכריע של העם היהודי מסרב לפשוט צווארו למאכלת השחיטה של הפלשתינים, מסרב להישחט להיאנס, להישרף, למות

ברק. מערכה מגד ראש הממשלה [צילום: פלאש 90]
+צה"ל ממשיך בלחימה ברצועה וחיסל מחבלים שניסו לפגוע בכוחותינו
08:43 20/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במרכז הרצועה צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול וחיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה  ▪  כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 ממשיכים בלחימה עצימה במערב ח'אן יונס וחיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים

[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+גדי כותב דרמה לילדים
08:17 20/02/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אילו היה בידי הייתי מנסח אחד מסעיפיו כך: בנימין נתניהו הלך אחרי איתמר בן-גביר המבקש לחסום בחודש רמדאן את אל-אקצה וכיפת הסלע בפני מוסלמים  ▪  אני, גדי, מתנגד ודורש כי העניין יובא לדיון ולהכרעה בהצבעה במליאת קבינט המלחמה

איזנקוט. דייסה לילדים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סמ"ר מעוז מורל מת מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בדרום הרצועה
08:12 20/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

לוחם סיירת צנחנים, מת מפצעיו לאחר שנפצע אנוש לפני כשבוע  ▪  הלוויתו תתקיים בשעה 12:00 בהר הרצל  ▪  מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-575

סמ"ר מעוז מורל ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+מינהלת החטופים: טענת החוטפים כי משפחת ביבס נהרגה מאש כוחותינו - טרור פסיכולוגי
23:21 19/02/24  |  עידן יוסף

מינהלת החטופים במשרד ראש הממשלה מסרה כי "ארגון אדוני השממה פרסם התייחסות הערב בנוגע להצהרת דובר צה״ל ביחס לשירי אריאל וכפיר ביבס. הארגון טען כי שירי אריאל וכפיר נהרגו מהפצצות כוחותינו. קציני הקשר עדכנו את משפחת ביבס כי אין כל תימוכין לטענה וכי הארגון מפעיל טרור פסיכולוגי ופרסומיו כוללים לא אחת מידע שאינו נכון עובדתית. כרגע אין מידע חדש באשר לגורלם וגורמי הצבא ממשיכים לעשות את כל המאמצים ויעדכנו את המשפחה בכל התפתחות".

+צה״ל תקף תשתית צבאית של חיזבאללה ובה מחבלים במרחב הכפר מרווחין
21:40 19/02/24  |  עידן יוסף

ןכוחות האיסוף והמודיעין של אוגדה 146 זיהו מספר מחבלים בתשתית צבאית של ארגון חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין שבדרום לבנון, בשיתוף פעולה מהיר הוזנקו מטוסי קרב שתקפו את התשתית בזמן שהמחבלים שהו במקום.

+רשת מנהרות חיזבאללה: תחקיר "ליברסיון" חושף מערכת תת-קרקעית מתוחכמת
21:21 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בתחקיר של העיתון הצרפתי נכתב כי ארגון הטרור האיץ מאז מלחמת לבנון השנייה את החפירות של רשת הנאמדת במאות קילומטרים של מנהרות  ▪  בצה"ל, כך דווח, משתמשים בעזרים רבים כדי למפות את רשת המנהרות - שפיצוצן יכול לגרום לרעידת אדמה

נטרול מנהרת חיזבאללה במבצע מגן צפוני [צילום: דובר צה"ל]
+אחרי הנזיפה: נשיא ברזיל מחזיר את השגריר
21:00 19/02/24  |  עידן יוסף

בעקבות החלטת נשיא ברזיל לולה להחזיר התייעצות את השגריר בישראל, מסר שר החוץ ישראל כ"ץ שנזף בשגריר: "לא נרכין ראש. עד שנשיא ברזיל לולה לא יתנצל ויחזור בו מדברי ההסתה האנטישמיים שהטיח בעם היהודי ובישראל - הוא יהיה אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל".

+הליכוד: לפיד הציל את כסיף מהדחה כדי לשמור את חד"ש-תע"ל כשותפה לקואליציה עתידית
20:50 19/02/24  |  עידן יוסף

הליכוד: "יאיר לפיד צריך להתבייש על שהציל את תומך הטרור עופר כסיף מהדחה, רק כדי לשמור על הקואליציה היחידה שהוא יוכל להקים".
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "מי שמשאיר חבר כנסת תומך טרור שמסית נגד ישראל בשעת מלחמה - הלך לאיבוד בדרך. השמאל האנטי ציוני מתנגד לקיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומגן על כסיף. אני פונה לאיזנקוט, גנץ ולפיד שחברו בהצבעה הזאת לשמאל הכי קיצוני במדינת ישראל - בשם מה? על מה למען השם אתם מגינים?!?".

+דיווחים. הפצצות כבדות ברצועת עזה
19:35 19/02/24  |  עידן יוסף

הפצצות כבדות של חייל האוויר בעזה. תושבים בארץ מדווחים כי הדי ההפצצות נשמעים בנתיבות ובבאר שבע.

+פצוע קל בפיגוע בשומרון
19:32 19/02/24  |  עידן יוסף

פיגוע בכביש סמוך לחומש בשומרון. מחבלים יידו מטען על רכב ישראלי. פצוע אחד, מצבו ככל הנראה קל.
מדובר צה"ל נמסר: "מחבלים השליכו מטען לפני זמן קצר לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר בורקא שבמרחב חטיבת שומרון. כוחות הביטחון הוזנקו לנקודה והעניקו טיפול רפואי ראשוני לישראלי שנפצע. הכוחות סורקים במרחב אחר חשודים".

+קטר נגד נתניהו: "מנסה להאריך את המלחמה"
18:53 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

דובר משרד החוץ הקטרי תקף בחריפות את ראש הממשלה שדרש מקטר להפעיל לחץ על חמאס כדי לשחרר את החטופים ואומר כי ארמו מחויבת לפעול לשחרור החטופים

נתניהו בוועידת הנשיאים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הוסר החשד לחדירת כלי טיס עויין באזור הגליל העליון
18:37 19/02/24  |  עידן יוסף

התרעות שנשמעו בגליל העליון התבררו כזיהוי שווא. מוקדם יותר הבוקר חדר כלי טיס עויין שנחת ליד גן ילדים ולא גרם נזק.

+צה"ל חשף תיעוד של משפחת ביבס לאחר החטיפה
18:13 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התיעוד של משפחת ביבס הושג ממצלמת-רחוב בח'אן יונס ביום החטיפה  ▪  שירי נחטפה עם בנה אריאל וכפיר בסמוך ל-10:00 בבוקר ומשם הועברו לטנדר למזרח ח'אן יונס  ▪  התינוק כפיר אינו נראה בסרטון - וייתכן שכוסה

תיעוד ממצלמת רחוב
תיעוד ממצלמת רחוב
+צה"ל תקף מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה ליד צידון
17:05 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המחסנים שהותקפו נמצאים כ-60 ק"מ צפונה מגבול ישראל  ▪  התקיפה - בתגובה לשיגור הכטב״ם לעבר ארבל שבגליל התחתון

התקיפה בפאתי צידון
+עשרות טילי נ״ט ארוכי טווח הוברחו לחיזבאללה במלחמה
17:04 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חיל-האוויר תקף 31,000 מטרות, כולל 1,100 בצפון ו-26,000 בעזה  ▪  מערך ההגנה יירט אלפי רקטות, בעיקר בכיפת ברזל  ▪  יותר מ-1,000 פצועים פונו מהרצועה ב-500 פינויים מוסקים

אינפוגרפיקה
+ישראל לא מכירה בלגיטימיות דיון "חוקיות הכיבוש" בהאג
16:48 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

טוענת שהוא פוגע בזכותה להגן על עצמה  ▪  לשכת ראש הממשלה ומשרד החוץ מאשימים את הרשות הפלשתינית בניסיון להכתיב את תוצאות ההסדר המדיני ללא משא-ומתן ובהסתה לטרור וקוראים לבית הדין בהאג להימנע מלהשתתף ב"קרקס התקשורתי" ולחייב את הפלשתינים לחזור למשא-ומתן ישיר

נתניהו. קריאה לטבח נוסף [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה״ל איתר סרטון של בני משפחת ביבס בחיים לאחר החטיפה
16:17 19/02/24  |  עידן יוסף

צה״ל איתר סרטון של בני משפחת ביבס בחיים בימיה הראשונים של המלחמה. דובר צה״ל צפוי למסור הצהרה בעניין מאוחר יותר. הסרטון צולם מרחוק, ובצה"ל יפרסמו ב-18:00 את הסרטון.

כפיר ואריאל ביבס [צילום: באדיבות המשפחה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה נערך לתרחיש עלטה בעקבות הסלמה בצפון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
בתחקיר של העיתון הצרפתי נכתב כי ארגון הטרור האיץ מאז מלחמת לבנון השנייה את החפירות של רשת הנאמדת במאות קילומטרים של מנהרות    בצה"ל, כך דווח, משתמשים בעזרים רבים כדי למפות את רשת המנהרות - שפיצוצן יכול לגרום לרעידת אדמה
עידן יוסף
דובר משרד החוץ הקטרי תקף בחריפות את ראש הממשלה שדרש מקטר להפעיל לחץ על חמאס כדי לשחרר את החטופים ואומר כי ארמו מחויבת לפעול לשחרור החטופים
עידן יוסף
התיעוד של משפחת ביבס הושג ממצלמת-רחוב בח'אן יונס ביום החטיפה    שירי נחטפה עם בנה אריאל וכפיר בסמוך ל-10:00 בבוקר ומשם הועברו לטנדר למזרח ח'אן יונס    התינוק כפיר אינו נראה בסרטון - וייתכן שכוסה
עידן יוסף
המחסנים שהותקפו נמצאים כ-60 ק"מ צפונה מגבול ישראל    התקיפה - בתגובה לשיגור הכטב״ם לעבר ארבל שבגליל התחתון
עידן יוסף
חיל-האוויר תקף 31,000 מטרות, כולל 1,100 בצפון ו-26,000 בעזה    מערך ההגנה יירט אלפי רקטות, בעיקר בכיפת ברזל    יותר מ-1,000 פצועים פונו מהרצועה ב-500 פינויים מוסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il