X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו בירך: "אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל" ח"כ איימן עודה לנתניהו: "יש לך מדיניות גזענית, תעוף מהפוליטיקה" לפיד פנה לנתינהו: "עשית ספין"
▪  ▪  ▪
[צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

הישג לרה"מ נתניהו:מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה, בהתאם לסעיף 32(א) לתקנון הכנסת, כפי שנמסרה שלשום במליאה על-ידי ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בדבר תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים והקמת מדינה פלשתינית. 99 חברי כנסת הצביעו בעד אישור ההודעה, אל מול 9 שהתנגדו.
נוסח ההודעה הינו: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא-ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".
ראש הממשלה נתניהו אמר בתום ההצבעה: ״אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלשתינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת. אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהי. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלשתינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית. הכרה חד-צדדית לא תקרב את השלום, אלא תרחיק אותו".
נתניהו הוסיף: "אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד החמאס".
במהלך הדיון, אמר ח"כ איימן עודה: "יש עם שאני כל כך גאה בו – העם הפלשתיני. 100 שנה של מאבק מול התנועה הציונית, מול הקולוניאליזם, מול ארצות הברית. אני גאה בעם הזה שלא מרים דגל לבן. מגיע לעם הפלשתיני זכות להגדרה עצמית להקים מדינה משלו". ח"כ טיבי אמר: "מדינה פלשתינית תקום ראס בן אמו". השר איתמר בן-גביר הגיב: "לך לסוריה, מחבל".
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, פנה לנתניהו ואמר: "אני ומפלגתי הצבענו בעד ההצעה הזו, כי אני ומפלגתי נגד צעדים חד-צדדיים. אבל כמו שאתה ואני יודעים היטב – אין באמת דבר כזה. המצאת. המצאת איום שאינו קיים. על מה אנו מדברים? אין גורם רשמי אחד בעולם שמציע הכרה חד-צדדית בפלשתינית. המצאת ספין כדי שלא ידברו על שלטי "אתה אשם". אין הצעה כזו בשום מקום. כל מה שרצית זה שהכנסת לא תדבר על זה שאתה הראש ושאתה אשם, ועל חוק הגיוס המכונה בצדק חוק ההשתמטות ועל חוק התקציב".
בשם הממשלה סיכם את הדיון שר התקשורת, שלמה קרעי: "ההחלטה שמביא היום ראש הממשלה בפני הכנסת היא חשובה ביותר. ההחלטה הזו מעבירה מסר חד-משמעי לעולם כולו – לא מקבלים פרס על טרור, לא מקבלים פרס אחרי הטבח הנורא ביותר מאז זוועות הנאצים והקמת מדינת ישראל. בטרור נלחמים, טרור מנצחים וטרור מחסלים".
נעדרו מההצבעה כל ארבעת חברי הכנסת של מפלגת העבודה, חמישה ח"כים מיש עתיד - שלי טל מירון, יואב סגלוביץ, ולדימיר בליאק, רם בן ברק, בועז טופורובסקי, יוראי להב הרצנו, וכן חברי הכנסת דוד ביטן (ליכוד) ומנסור עבאס (רע"ם), שמפלגתו הצביעה נגד.

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  21/02/2024
+Buy Back ללא אישור בית המשפט: הקלה משמעותית לחברות ישראליות
22:31 21/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החוקה החלה לדון בתקנות להקלות על חברות חו״ל וחברות דואליות הנסחרות גם בחו"ל כדי לעודד חברות להירשם למסחר בישראל ולפתח את שוק ההון  ▪  התקנות יוצרות בהירות והתאמה לזמנים המשתנים, נותנות מענה לצרכים שעלו מהשטח  ▪  כוללות שינוי ברירת המחדל בנוגע לרכישה עצמית (Buy Back) של מניות והעלאת שיעור האחזקות הדרוש לאפשרות לכלול מועמד לדירקטוריון האסיפה הכללית מ-1% ל-5%

מאיר לוין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מענק ההסתגלות ליוצאות ממקלט לנשים מוכות מוגדל ב-3,000 ש"ח
18:29 21/02/24  |  עידן יוסף

מליאת הכניסה אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירותי רווחה (זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024, של חברת הכנסת פנינה תמנו שטה וקבוצת חברי כנסת. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
על פי החוק החדש, יועלה סכום מענק ההסתגלות, שמשולם לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות בעת יציאתה מהמקלט, מ-8,000 שקלים חדשים ל-11,000 שקלים חדשים. בעת היציאה מהמקלט תקבל האישה תוספת למענק בגובה 1,000 שקלים חדשים עבור כל אחד מילדיה הנמצא עימה, ולא רק עבור שני ילדים כפי שקבוע כיום בחוק. מענק ההסתגלות ישולם לאישה בסמוך ליציאתה מהמקלט, וככל האפשר לפני יציאתה, ובכל מקרה לא יאוחר מ-30 יום ממועד שהוגשה הבקשה לתשלום המענק.

+אושר בטרומית: החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה של שוהים בלתי חוקיים
14:40 21/02/24  |  מירב ארד

מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון - החמרת הענישה בעבירות של הסעה, הלנה והעסקה שלא כדין של שוהים בלתי חוקיים), התשפ"ג-2023, של ח"כ צביקה פוגל. עפ"י הצע"ח תוחמר את הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים, הקבועות בסימנים ג' ו-ה' לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952, לייעל את האפשרות להשתמש בכלים מנהליים ע"י גורמי האכיפה וכן לחדש את הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום לעבירות אלו. זאת, במטרה לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקים בישראל.

+אושר בטרומית: משפטנים שהוכשרו בחו"ל - יהיו פטורים מחובת התמחות בישראל
14:38 21/02/24  |  מירב ארד

מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון - מבחן ההסמכה ותקופת ההתמחות), התשפ"ג-2023. עפ"י הצע"ח למשפטנים ועורכי דין שהוכשרו במערכות משפט שונות ברחבי העולם יתאפשר לעסוק במקצוע עריכת הדין בישראל, ללא התמחות ובחינות נוספות. כמו כן, מוצע להעביר סמכות להכרה בתארים זרים במשפטים לאגף להערכת תארים אקדמיים מחוץ לארץ במשרד החינוך.

+מאז ה-7 באוקטובר: כ-540 חרדים התגייסו למסלולי החרדים בשירות חובה בצה"ל
13:33 21/02/24  |  מירב ארד

נציגת צה"ל הציגה נתונים על גיוס חרדים בוועדה לענייני ביקורת המדינה: "כ-66 אלף מלש"בים, חרדים שקיבלו דחייה במעמד תורתו אומנותו. מתחילת המלחמה גויסו לשירות החובה כ-540 חרדים".

+אושר בטרומית: הרחבת ההגנות לעדות קטין בהליך אזרחי בשל עבירות מין ואלימות
12:34 21/02/24  |  מירב ארד

מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון סדרי הדין (חקירת עדים) (תיקון - עדות קטין בהליך אזרחי), התשפ"ד-2024. עפ"י הצע"ח יורחבו ההגנות הניתנות לקטין הנדרש להעיד כעד או כתובע בהליך אזרחי בשל עבירות מין ואלימות חמורות בדומה להגנות ניתנות כיום בהליך הפלילי. כמו כן, מוצע להרחיב את רשימת העבירות המנויות עליהן יחולו ההגנות על העדת קטין. לבסוף, מוצע לקבוע כי ההגנות יחולו על הקטין, גם ביחס לכל נתבע אם אינו הורה או בן משפחה של הקטין או חסר הישע.

+אושר בטרומית: אדם יוכל להוריש זכויות דיגיטליות כדוגמת חשבון ברשתות חברתיות
12:32 21/02/24  |  מירב ארד

מליאת הכניסה אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הירושה (תיקון - הורשת זכויות דיגיטליות), התשפ"ד-2024 של ח"כ ארז מלול. עפ"י הצע"ח אדם יוכל להוריש בצוואה את הזכות להפעיל חשבון ברשת חברתית ששייך לו.

+אושרו מועדי הכנסים במושב השני והשלישי של הכנסת ה-25
12:02 21/02/24  |  מירב ארד

ועדת הכנסת אישרה (יום ד') את המלצת יו"ר הכנסת בעניין מועדי הכנסים במושב השני ומועד פתיחת כנס החורף של המושב השלישי של הכנסת ה-25.
כנס החורף של המושב השני יסתיים ביום ראשון, כ"ח אדר ב' התשפ"ד, 7.4.2024. כנס הקיץ ייפתח ביום ראשון, י"א באייר התשפ"ד, 19.5.2024 , ויסתיים ביום ראשון, כ"ב בתמוז התשפ"ד, 28.7.2024. המושב השלישי של הכנסת ה- 25 ייפתח ביום ראשון, כ"ה בתשרי התשפ"ה, 27.10.2024
כמו כן, חג הפורים יחול השנה בימי ראשון ושני, י"ד-ט"ו באדר ב' התשפ"ד - 24-25 במרץ 2024, ולפיכך אישרו חברי הוועדה כי לא תתקיים ישיבת מליאת הכנסת בשושן פורים שיחול ביום שני ט"ו באדר ב', 25.3.24.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  איימן עודה / Eiman Ode  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
99 ח"כים תמכו בהצהרה המתנגדת להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
הצו יועבר לאישור מליאת הכנסת    תמר לוי בונה, מאגף תקציבים: בעלי הדירות הם חלק מהנטל, הבנקים, ציבור העובדים, וגם הציבור הכללי, להשית את זה רק על מס חברות בעת הזו זה 3.75%, זה לא נראה סביר בעת הזו
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה דחייה של חובת הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על עמלות    היו"ר: 90% מהבנקים עומדים בחוק - דורש הפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים עומדים בהוראה הזו ולהטיל קנסות על מי שלא יעמוד בה    היישום ייבחן אחרי פגרת הפסח
עידן יוסף
הושגו רק 86 מתוך 90 החתימות הנדרשות להדחתו מחברות בכנסת    חברי הכנסת החרדיים הצביעו בעד הדחתו, אך הוא לא הודח בזכות העדרות ח"כים מיש עתיד, המחנה הממלכתי והעבודה
עידן יוסף
כמעט שנה וחצי אחרי הודעת משרד התחבורה שיאפשר תשלום בכרטיס אשראי על הנסיעה בתחבורה הציבורית בכלל הארץ לא נעשה דבר - והכנסת דורשת לעגן את הנושא בחקיקה    משרדי התחבורה והמשפטים מתנגדים לחקיקה ראשית, דורשים שנה וחצי נוספת להיערכות ומעריכים שתהיה עלות לקופת המדינה
מירב ארד
היו"ר ביטן לנציגי משרדי האוצר והביטחון: "כל הטקטיקות של למשוך זמן זה לא מתאים. התפקיד שלכם הוא למצוא פתרונות, לא שלנו"    ביטן התעקש שמשרדי האוצר והביטחון יצהירו כי יתחלקו 50/50 במימון ההוצאה, שתסתכם להערכתו בכ-6-7 מיליון שקלים לכל משרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il