קבוצת קסטרו הודיס מרחיבה את פעילותה בשווקים הבינלאומיים. החברה הודיעה (יום ד', 28.2.24) כי היא התקשרה בהסכם זיכיון בלעדי להפצת מותג הקוסמטיקה הצרפתי "איב רושה", בארה"ב. לראשונה מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח של "איב רושה" יופצו לנקודות מכירה וחנויות בתפוצה נרחבת בארה"ב תוך שיווק ממוקד. הזיכיון נחתם לתקופה של 20 שנה.
לפי ההסכם, תוקם חברת בת ייעודית `RADIXIS` בארה"ב כשבין בעלי מניותיה נמנים: קסטרו, שתחזיק מניות בכורה בשיעור של 80.2%, אבי גולדפינגר, שותף אסטרטגי - יזם שיווק דיגיטלי ותיק, שיחזיק מניות בכורה בשיעור של 9.9% ויוביל כמנהל דיגיטל וטכנולוגיה של מרכז הפיתוח ו
רון רוטר, שיוקצו לו מניות רגילות בשיעור של 9.9% כאשר על מניותיו יחול מנגנון Reverse Vesting למשך שלוש שנים.
לחברת-הבת יוזרם בשלב הראשוני סך של כ-25 מיליון ש"ח (כ-7 מיליון דולר), כשחלקה של קסטרו בהשקעה מסתכם בכ-22 מיליון ש"ח (כ-6 מיליון דולר) עם אפשרות להגדלת ההשקעה לכ-50 מלש"ח, כפוף לאישור דירקטוריון החברה. ההשקעה מיועדת להשקת אתר אונליין ייעודי מתקדם בארה"ב, פתיחת חנויות והקמת מרכז פיתוח טכנולוגיD CENTER &R RADIXIS בתל אביב, שיתמוך בהשקת המותג והתאמתו באופן מקסימלי לשוק האמריקני.
מרכז הפיתוח ירתום את הטכנולוגיה הישראלית של
בינה מלאכותית AI, ביג דאטה, למידת מכונה Machine learning בתחומי ה-E-Com, קמעונאות וקוסמטיקה כדי לשפר את חווית הלקוח ברכישה באונליין ובחנויות. טכנולוגיות הבינה המלאכותית ישפרו את שביעות רצון הלקוחות על-ידי התאמת המרכיבים הטבעיים הפעילים במוצר של איב רושה לצרכי הלקוחות לפי נתונים ביולוגים אישיים. בצוות הוועדה המייעצת של מרכז הפיתוח יכהנו היזמים,
אסף חפץ ורמי לכטר, שישקיעו במיזם וייעצו בתחום הטכנולוגי והתפעול הדיגיטלי.
יאיר אוחיון - מנכ"ל הקבוצה; רון רוטר - מנכ"ל זרוע פעילות חו"ל
כמו-כן, בהמשך לקבלת הזיכיון הבלעדי לשיווק והפצה של איב רושה בארה"ב, הודיעה החברה על שורת מינויים בתפקידי ההנהלה הבכירה: רון רוטר ימונה כמנכ"ל זרוע פעילות חו"ל של הקבוצה ובמסגרת זו יכהן כמנכ"ל המיזם ו-"איב רושה" ישראל ויסיים את כהונתו כמנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס.
יאיר אוחיון, שכיהן כסמנכ"ל הכספים בקבוצה, יחליפו וימונה כמנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס. איתמר בלום שכיהן כמשנה לסמנכ"ל הכספים בקבוצה עד לחודש מאי 2023, ימונה כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה.